Για 99 χρόνια στα χέρια του Δήμου Πατρέων το παραλιακό μέτωπο της πόλης

Συντάκτης: Χριστίνα ΠαπασταθοπούλουΕνα διαχρονικό αίτημα των κατοίκων και των φορέων της Πάτρας ικανοποιήθηκε, καθώς ψηφίστηκε στη Βουλή η τροπολογία με την οποία αποδίδονται για 99 χρόνια στον Δήμο Πατρέων η χρήση, η διαχείριση και η εκμετάλλευση του παραλιακού μετώπου.Για το θέμα είχε δεσμευτεί από το 2015 ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ενώ τον Αύγουστο του 2016 ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας το είχε ανακοινώσει επίσημα, ενημερώνοντας με λεπτομέρειες τον δήμαρχο και τη δημοτική αρχή της πόλης για όλες τις διαδικασίες που θα ακολουθούνταν για την οριστική παραχώρηση.Με την τροπολογία 1663/134 που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και ψηφίστηκε την Τρίτη το βράδυ, αποδίδεται από το ελληνικό Δημόσιο στον Δήμο Πατρέων για 99 χρόνια χωρίς αντάλλαγμα η χερσαία ζώνη του λιμανιού της Πάτρας, η οποία στο μεταξύ είχε αποχαρακτηριστεί, ενώ δίνεται η δυνατότητα νομιμοποίησης κτιρίων και υποδομών που βρίσκονται μέσα στον συγκεκριμένο χώρο, τα οποία είχαν κατασκευαστεί μέχρι τις 28/7/2011 μη νομίμως από φορείς του Δημοσίου.Για τη νομιμοποίηση των κτιρίων προβλέπεται η υποβολή αίτησης εντός πέντε ετών από την παραχώρηση της αποχαρακτηρισμένης χερσαίας ζώνης λιμένα προς τον δήμο.Από την παραχώρηση εξαιρούνται κτίρια, έργα και εγκαταστάσεις για όσο χρόνο εξυπηρετούν ανάγκες δημόσιων υπηρεσιών, επιχειρήσεων και οργανισμών. Μετά τη μετεγκατάσταση των υπηρεσιών περιέρχονται και αυτά αυτοδικαίως στη χρήση του δήμου.Ειδικά οι υπηρεσίες του Τελωνείου υποχρεούνται να μετεγκατασταθούν και να αποδοθεί το κτίριο του Τελωνείου στη χρήση του δήμου μέσα σε 6 μήνες από την εξεύρεση άλλου κατάλληλου χώρου.«Η θετική αυτή εξέλιξη είναι αποτέλεσμα των μακροχρόνιων αγώνων του πατραϊκού λαού, καθώς και της αγωνιστικής διεκδίκησης στην οποία είχε σημαντική συμβολή η δημοτική αρχή, με αντίστοιχου περιεχομένου αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου και οργάνωση κινητοποιήσεων», αναφέρεται σε ανακοίνωση του δήμου. «Δεσμευόμαστε ότι μαζί με τον πατραϊκό λαό θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε κρατική χρηματοδότηση και αξιοποίηση της περιοχής υπέρ των αναγκών των δημοτών μας», σημειώνεται.Την εξέλιξη χαιρετίζει με ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Πάτρας λέγοντας ότι «επιτέλους οι μακροχρόνιοι αγώνες της πόλης δικαιώνονται και η Πάτρα θα έχει το δικό της θαλάσσιο μέτωπο όπως και τόσες άλλες πόλεις».Προσθέτει ότι «η πόλη πέρασε από 40 κύματα και η κατάκτηση αυτή είναι ώριμος καρπός των αγώνων της», σχολιάζοντας πως «όλοι θυμόμαστε τις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις Πάγκαλου-Βενιζέλου και τις προτάσεις Βαρβιτσιώτη για απόδοση 250 μέτρων».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σάμος: Καρέ καρέ το ρεσάλτο από τους άνδρες των ειδικών αποστολών του Λιμενικού σε σκάφος με 57 αλλοδαπούς – Συνελήφθησαν οι διακινητές (βίντεο)

Ρεσάλτο σε ύποπτη θαλαμηγό, έπειτα από καταδίωξη, πραγματοποίησαν άνδρες του Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών του Λιμεναρχείου Σάμου, οι οποίοι εντόπισαν 57 αλλοδαπούς και τους δύο Τούρκους διακινητές τους, τους οποίους συνέλαβαν. Συγκεκριμένα, το μεσημέρι της Παρασκευής (14/02), ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Σάμου για

ΥΝΑΝΠ: Αποκατάσταση της αλήθειας για τη γραμμή Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Kαβάλα και τα νέα έκτακτα δρομολόγια για την εξυπηρέτησή της

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επισημαίνει τα εξής:   Το ζήτημα που έχει ανακύψει από τη μη πλήρη εξυπηρέτηση της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα, οφείλεται στο γεγονός ότι η εταιρία που παραδοσιακά εξυπηρετούσε τη

Η Χαμάς απελευθέρωσε τρεις Ισραηλινούς ομήρους στη Γάζα (βίντεο)

Ένοπλοι μαχητές της Χαμάς απελευθέρωσαν σήμερα τρεις Ισραηλινούς ομήρους στη Λωρίδα της Γάζας, στην έκτη τέτοια ανταλλαγή με Παλαιστίνιους κρατούμενους από την έναρξη της εκεχειρίας, που βρέθηκε στο όριο της κατάρρευσης αυτή την εβδομάδα. Ύστερα από σχεδόν 500 ημέρες ομηρείας,

Ελληνική πρωτοπορία σε ναυπηγήσεις “πράσινων” πλοίων – Κτίζονται 589 από Έλληνες πλοιοκτήτες

Πρωτοπόροι παραμένουν οι έλληνες πλοιοκτήτες στις ναυπηγήσεις οικολογικών πλοίων, συμβάλλοντας ενεργά στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας και την προσαρμογή της στις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις του ΙΜΟ. Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως που λειτουργεί με εναλλακτικά καύσιμα αλλά και

Μετάβαση στο περιεχόμενο