Για 99 χρόνια στα χέρια του Δήμου Πατρέων το παραλιακό μέτωπο της πόλης

Συντάκτης: Χριστίνα ΠαπασταθοπούλουΕνα διαχρονικό αίτημα των κατοίκων και των φορέων της Πάτρας ικανοποιήθηκε, καθώς ψηφίστηκε στη Βουλή η τροπολογία με την οποία αποδίδονται για 99 χρόνια στον Δήμο Πατρέων η χρήση, η διαχείριση και η εκμετάλλευση του παραλιακού μετώπου.Για το θέμα είχε δεσμευτεί από το 2015 ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ενώ τον Αύγουστο του 2016 ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας το είχε ανακοινώσει επίσημα, ενημερώνοντας με λεπτομέρειες τον δήμαρχο και τη δημοτική αρχή της πόλης για όλες τις διαδικασίες που θα ακολουθούνταν για την οριστική παραχώρηση.Με την τροπολογία 1663/134 που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και ψηφίστηκε την Τρίτη το βράδυ, αποδίδεται από το ελληνικό Δημόσιο στον Δήμο Πατρέων για 99 χρόνια χωρίς αντάλλαγμα η χερσαία ζώνη του λιμανιού της Πάτρας, η οποία στο μεταξύ είχε αποχαρακτηριστεί, ενώ δίνεται η δυνατότητα νομιμοποίησης κτιρίων και υποδομών που βρίσκονται μέσα στον συγκεκριμένο χώρο, τα οποία είχαν κατασκευαστεί μέχρι τις 28/7/2011 μη νομίμως από φορείς του Δημοσίου.Για τη νομιμοποίηση των κτιρίων προβλέπεται η υποβολή αίτησης εντός πέντε ετών από την παραχώρηση της αποχαρακτηρισμένης χερσαίας ζώνης λιμένα προς τον δήμο.Από την παραχώρηση εξαιρούνται κτίρια, έργα και εγκαταστάσεις για όσο χρόνο εξυπηρετούν ανάγκες δημόσιων υπηρεσιών, επιχειρήσεων και οργανισμών. Μετά τη μετεγκατάσταση των υπηρεσιών περιέρχονται και αυτά αυτοδικαίως στη χρήση του δήμου.Ειδικά οι υπηρεσίες του Τελωνείου υποχρεούνται να μετεγκατασταθούν και να αποδοθεί το κτίριο του Τελωνείου στη χρήση του δήμου μέσα σε 6 μήνες από την εξεύρεση άλλου κατάλληλου χώρου.«Η θετική αυτή εξέλιξη είναι αποτέλεσμα των μακροχρόνιων αγώνων του πατραϊκού λαού, καθώς και της αγωνιστικής διεκδίκησης στην οποία είχε σημαντική συμβολή η δημοτική αρχή, με αντίστοιχου περιεχομένου αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου και οργάνωση κινητοποιήσεων», αναφέρεται σε ανακοίνωση του δήμου. «Δεσμευόμαστε ότι μαζί με τον πατραϊκό λαό θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε κρατική χρηματοδότηση και αξιοποίηση της περιοχής υπέρ των αναγκών των δημοτών μας», σημειώνεται.Την εξέλιξη χαιρετίζει με ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Πάτρας λέγοντας ότι «επιτέλους οι μακροχρόνιοι αγώνες της πόλης δικαιώνονται και η Πάτρα θα έχει το δικό της θαλάσσιο μέτωπο όπως και τόσες άλλες πόλεις».Προσθέτει ότι «η πόλη πέρασε από 40 κύματα και η κατάκτηση αυτή είναι ώριμος καρπός των αγώνων της», σχολιάζοντας πως «όλοι θυμόμαστε τις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις Πάγκαλου-Βενιζέλου και τις προτάσεις Βαρβιτσιώτη για απόδοση 250 μέτρων».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μακρύτερο road-trip του πλανήτη μας

Από Βορρά η διαδρομή ξεκινά από την Αλάσκα και στο Νότο καταλήγει στην Παταγονία (Γη του Πυρός). Διατρέχει 14 διαφορετικές χώρες της Αμερικανικής ηπείρου και έχει μήκος 48.000 χιλιόμετρα ή 29.825,817 μίλια. Όσοι σκεφτόσαστε να πάρετε τον ομματιών σας, μη

Συνάντηση εργασίας κας Κ. Μονογυιού-ΥφΥΝΑΝΠ κ. Γιάννη Παππά για ίδρυση ΑΕΝ/Μ στην Άνδρο

Η βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας κα. Κατερίνα Μονογυιού υποδέχτηκε στην Άνδρο τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Παππά. Στο πλαίσιο της περιοδείας τους, πραγματοποίησαν συνάντηση εργασίας, παρουσία του Προέδρου του Andros Maritime Association κ. Γεωργίου Σύμπουρα και

Η ιστορία της Διώρυγας της Κορίνθου

Η Διώρυγα της Κορίνθου υπήρξε ένα κατασκευαστικό όνειρο – πρόκληση που κράτησε 2.300 χρόνια. Λόγω της γεωγραφικής της θέσης, η «Άφνειος Κόρινθος» αναδείχθηκε από την αρχαιότητα σε σπουδαίο ναυτικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο. Η δυσκολία στη μεταφορά των εμπορευμάτων δια

Ευγένιος Ευγενίδης (22/12/1882-23/4/1954)

Ο εφοπλιστής Ευγένιος Ευγενίδης είναι ευρύτερα γνωστός για το φιλανθρωπικό του έργο και ιδιαίτερα για το Ευγενίδειο Ίδρυμα που ίδρυσε με κληροδότημά του στην Αθήνα, με σκοπό την προαγωγή της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Ο Ευγένιος Ευγενίδης γεννήθηκε

Μετάβαση στο περιεχόμενο