Τα δεξαμενόπλοια του σκοτεινού στόλου δεν σταματούν να βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του διεθνούς ναυτιλιακού Τύπου τα τελευταία δύο έτη. Νεότερη εξέλιξη το γεγονός ότι αρνούνται τη βοήθεια εξειδικευμένων πιλότων στα ανοικτά της Δανίας, οι οποίοι επιβιβάζονται σε πλοία για να διασφαλίσουν ότι θα διασχίσουν τα επικίνδυνα στενά που συνδέουν Βαλτική και Βόρεια Θάλασσα.
Ειδικότερα, οι Financial Times αναφέρουν ότι, από τις αρχές του 2024, τουλάχιστον 20 δεξαμενόπλοια που μετέφεραν περίπου 10 εκατ. τόνους ρωσικού πετρελαίου αρνήθηκαν την επιβίβαση πιλότου. Το γεγονός αυτό δημιουργεί έντονο προβληματισμό στις αρχές, καθώς αυξάνει τον κίνδυνο ναυτικών ατυχημάτων. Εφόσον ένα από τα δεξαμενόπλοια αυτά προσαράξει, η πιθανότητα πρόκλησης πετρελαιοκηλίδας είναι ιδιαίτερα υψηλή. Στο πλαίσιο αυτό, είναι άξιο αναφοράς ότι πληθώρα δεξαμενόπλοιων του σκοτεινού στόλου είναι ασφαλισμένα σε συμβόλαια που δεν καλύπτουν την πρόκληση πετρελαιοκηλίδας.
Συνεπώς, μια πετρελαιοκηλίδα, πέραν του τρομακτικού περιβαλλοντικού αντίκτυπου που έχει, θα έχει και σημαντικό χρηματοοικονομικό αντίκτυπο για τη Δανία.
Από τη μία, η Δανία θα μπορούσε υποθετικά να απαγορεύσει στα δεξαμενόπλοια αυτά να διέρχονται από τα συγκεκριμένα στενά εφόσον δεν επιτρέπουν την επιβίβαση πιλότου. Από την άλλη, μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί πολιτικά από τη Ρωσία: η Μόσχα θα μπορούσε να ισχυριστεί πως στοχοποιείται από τα μέλη του ΝΑΤΟ και πως της επιβάλλεται ναυτικός αποκλεισμός. Άλλωστε, πλέον όλες οι χώρες της Βαλτικής, πέραν της ίδιας της Ρωσίας, είναι μέλη της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας.