Γηραιότερος ο παγκόσμιος στόλος

H μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου έχει καταγράψει αύξηση 2,5 ετών την τελευταία δεκαετία και πλέον ξεπερνά τα 12 έτη, σύμφωνα με ανάλυση της Clarksons.

Tα δεδομένα δείχνουν ότι από τα 9,7 έτη, που ήταν η μέση ηλικία του στόλου το 2013, πλέον ο αριθμός αυτός διαμορφώνεται σε 12,3 έτη. Η εξήγηση κατά την Clarksons είναι διττή: η επιβράδυνση του ρυθμού παραδόσεων νεότευκτων και διαλύσεων παλαιότερων πλοίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι παραδόσεις πλοίων μεταξύ 2008 και 2012 κατά μέσο ανέρχονταν σε 90 εκατ. GT ετησίως, όταν την τελευταία δεκαετία ο αριθμός αυτός είναι στα 63 εκατ. GT ετησίως. Σε ό,τι αφορά τις διαλύσεις, από το 2013 και μετά, κατά μέσο 19 εκατ. GT εξέρχονταν ετησίως από τον στόλο, ενώ ρεκόρ σημειώθηκε το 2012-2013, με διαλύσεις 34 εκατ. GT.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα της Clarksons και σε ό,τι αφορά το ηλικιακό προφίλ του παγκόσμιου στόλου. Συγκεκριμένα, 100 εκατ. GT ή το 7% του στόλου είναι ηλικίας μεγαλύτερης των 25 ετών, ενώ πέντε χρόνια πριν άνω των πέντε ετών ήταν 80 εκατ. GT ή 6% του στόλου. 115 εκατ. GT είναι μεταξύ 20-25 ετών, ενώ 15-20 ετών είναι 236 εκατ. GT (15% του στόλου έναντι 10% δέκα χρόνια πριν). Συνολικά, το ποσοστό του στόλου που είναι άνω των 15 ετών ανέρχεται σε 29% έναντι 21% το 2018.

Η μέση ηλικία των bulk carriers είναι τα 10,7 έτη (8,4 το 2013), των δεξαμενόπλοιων τα 11,8 έτη και των containerships τα 11,4 έτη, βάσει της Clarksons. To 32% του στόλου των δεξαμενόπλοιων υπερβαίνει σε ηλικία τα 15 έτη, ποσοστό υπερδιπλάσιο έναντι του 2013.

Η Clarksons εκτιμά ότι η ηλικία του στόλου θα συνεχίσει την ανοδική της τάση καθώς το orderbook είναι περιορισμένο και οι παραγγελίες παραμένουν σε ρηχά νερά λόγω της αβεβαιότητας των περιβαλλοντικών κανονισμών. Την ίδια ώρα, η καλή ναυλαγορά σε ορισμένες κατηγορίες πλοίων (π.χ. δεξαμενόπλοια) καθιστά σχεδόν απαγορευτική την ανακύκλωση πλοίων, παρά το γεγονός ότι το pool των υποψήφιων προς scrapping πλοίων διευρύνεται.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν η ΕΛ.ΑΣ. συλλαμβάνει την ΕΛ.ΑΣ.

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Η είδηση πως ο αστυνομικός φρουρός του Αστυνομικού Τμήματος Αγίων Αναργύρων, ο οποίος φέρεται να έμεινε απαθής μπροστά στη γυναικοκτονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβα, που έλαβε χώρα κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια του, είχε καταδικαστεί σε οκτώ

«My coast»: Η ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες – Τέσσερις αποφάσεις για την εφαρμογή των νέων κανόνων

Τέσσερις υπουργικές αποφάσεις, με τις οποίες εξειδικεύονται όλοι οι νέοι κανόνες για τη δημόσια περιουσία στις παραλίες, διασφαλίζουν την πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα και κατοχυρώνουν όρους διαφάνειας στην παραχώρηση του αιγιαλού και της παραλίας, με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος,

Υπ. Κλιματικής Κρίσης: Συνεδριάζει η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων

Σε εξέλιξη βρίσκεται συνεδρίαση της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων που αναμένεται να πλήξουν περιοχές της χώρας, σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προγνώσεις. Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης

Χρονικά όρια εργασίας: Υπερεργασία και Υπερωρία

Ο επιτρεπόμενος χρόνος εργασίας είναι ένα θέμα που καθορίζεται από κανόνες δημοσίου δικαίου και αυτό γιατί πρόκειται για ένα κρίσιμο ζήτημα, αν λάβει κανείς υπόψη και τη διαφορά δυναμικής των δύο πλευρών (εργοδότη και εργαζόμενου) σε μια σύμβαση εργασίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο