Η επόμενη μέρα στη Γαλλία – «Γρίφος» ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση

Με σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες μοιάζει ο σχηματισμός κυβέρνησης στη Γαλλία. Ζητούμενο πλέον τα πρόσωπα που θα καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και οι συμβιβασμοί που θα χρειαστεί να κάνει ο Εμανουέλ Μακρόν για το σχηματισμό της νέας κυβέρνησης της χώρας. Πρωθυπουργός παραμένει επί του παρόντος ο Γκαμπριέλ Ατάλ, καθώς ο Πρόεδρος Μακρόν δεν έκανε αποδεκτή την παραίτησή του.

Το γαλλικό παράδοξο: Πώς η Λεπέν έλαβε περισσότερες ψήφους από την Αριστερά αλλά βγήκε τρίτη

Ρεκόρ συμμετοχής από το 1997 σημειώθηκε στις γαλλικές εκλογές, με το ποσοστό να φτάνει το 66,63% δηλαδή ψήφισαν 28.869.464 πολίτες. Οι περισσότεροι (23,3 εκατομμύρια) ψήφισαν υπέρ των βασικών κομμάτων και σχηματισμών αυτής της εκλογικής αναμέτρησης. Σε επίπεδο ψήφων, η Λεπέν πήρε τις περισσότερες.

Αναλυτικά:

10 εκατ. υπέρ της ακροδεξιάς Λεπέν

7 εκατ. υπέρ του μπλοκ της Αριστεράς

6,3 εκατ. υπέρ της πολιτικής συμμαχίας του προέδρου Μακρόν,

Οι ψήφοι δεν αποτυπώνεται σε έδρες στη νέα Εθνοσυνέλευση, όπου ήρθε πρώτο το Αριστερό Μέτωπο, δεύτερο το κεντρώο μπλόκ του Μακρόν και τρίτη η ακροδεξιά Λεπέν.

Αυτό συνέβη επειδή το εκλογικό σύστημα είναι πλειοψηφικό – μονοεδρικό και οι κάλπες στήνονται σε 2 γύρους, γεγονός που ευνόησε το δημοκρατικό μέτωπο, τις συμμαχίες δηλαδή των κομμάτων που ένωσαν δυνάμεις μετά την πρώτη κάλπη, μόνο και μόνο για να εμποδίσουν την άνοδο της ακροδεξιάς στην εξουσία. Ο κόσμος ανταποκρίθηκε, ψηφίζοντας όχι με βάση την ιδεολογία, αλλά με βάση αυτόν τον απώτερο σκοπό.

Η επόμενη μέρα φέρνει τη Γαλλία αντιμέτωπη με τρία σενάρια διακυβέρνησης.

Να σχηματιστεί κυβέρνηση μειοψηφίας, γιατί κανένα κόμμα ή πολιτικός σχηματισμός δεν εξασφαλίζει την πλειοψηφία των 289 εδρών.

Να σχηματιστεί κυβέρνηση συνασπισμού, είτε μεταξύ κομμάτων της Αριστεράς και του Κέντρου, είτε του Κέντρου και της Δεξιάς, χωρίς τα άκρα.

Να υπάρξει κυβέρνηση τεχνοκρατών.

Τι σημαίνει το αποτέλεσμα των γαλλικών εκλογών για την Ευρώπη

Αναμφίβολα, η γαλλική πολιτική σκηνή μπαίνει σε μία νέα εποχή, η οποία θα επηρεάσει και την Ευρωπαϊκή Ένωση με αστάθεια και αβεβαιότητα. Αυτή η κατάσταση δημιουργεί ένα γενικευμένο κλίμα αμφισβήτησης αποφάσεων σε διεθνή φόρα και αυτό το κλίμα πρόκειται να δίνει «πάτημα» στις ακροδεξιές αντισυστημικές δυνάμεις να συνεχίζουν τη διχαστική ρητορική τους.

Το τελευταίο διάστημα, στην μετά Covid περίοδο, που ανέδειξε μεγάλη ανέχεια, στεγαστικά προβλήματα, μεταναστευτικές προκλήσεις, έναν πόλεμο στην αυλή της Ευρώπης και μια απρόβλεπτη ενεργειακή κρίση, παρατηρούνται ακραίες μεταβολές και στην πολιτική έκφραση των ψηφοφόρων, φαινόμενο που είναι διεθνές. Οι άνθρωποι δεν έχουν πλέον ιδεολογικά στεγανά, επιζητούν άμεσες λύσεις σε ζητήματα της καθημερινότητας.

Πηγή: ΕΡΤNews

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνάντηση του Δημάρχου Δελφών με το νέο Λιμενάρχη Ιτέας

Το νέο Λιμενάρχη Ιτέας, Πλωτάρχη Λιμενικού Σώματος Πρέντζα Γεώργιο, υποδέχθηκε την Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2024, στο γραφείο του στο Δημαρχείο της Άμφισσας, ο Δήμαρχος Δελφών κ. Παναγιώτης Ταγκαλής.  Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ανάληψης των καθηκόντων του νέου Λιμενάρχη, στον

Η Μεταπολίτευση μετά τη δοκιμασία της οικονομικής κρίσης (*)

Η πεντηκοστή επέτειος της Μεταπολίτευσης ως μετάβασης από τη δικτατορία στη δημοκρατία  και τα πενήντα χρόνια της περιόδου από το 1974 έως σήμερα μας επιβάλλουν να ξανασκεφτούμε τη σχέση μας με τον ιστορικό χρόνο. Για την ακρίβεια, θα έλεγα, ότι

ΠΑΘ 080: Στη Χαλκίδα για τη Ναυτική Εβδομάδα

Στη Χαλκίδα έφθασε χτες, Κυριακή 21 Ιουλίου 2024, το περιπολικό πλοίο ανοιχτής θαλάσσης (Π.Α.Θ.) του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής 080 «Άγιος Ευστράτιος», μήκους 60 μέτρων, για την έναρξη της Ναυτικής Εβδομάδας Χαλκίδας 2024, που διοργανώνει ο Δήμος Χαλκιδέων, σε συνδιοργάνωση με

Τα αυθαίρετα και «ορφανά» λιμάνια, μια ανοιχτή πληγή… Η περίπτωση των Κυθήρων και άλλων πολλών λιμένων (*)

Υπάρχουν επίσης λιμάνια, στα οποία δεν υπάρχουν κιόσκια, υπηρεσίες για τους επιβάτες, τουαλέτες, κυλικεία, στέγαστρα, τουαλέτες, σε χώρους υποδοχής των επιβατών, αλλά και στα περισσότερα λιμάνια δεν υπάρχουν συστήματα πυρόσβεσης. Υπάρχουν και λιμάνια που δεν εφαρμόζουν σε όλες τις διατάξεις

Μετάβαση στο περιεχόμενο