Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μπορεί να προκαλέσει συμφόρηση στα λιμάνια

Η συνεχιζόμενη κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα μπορεί να οδηγήσει σε συμφόρηση στα λιμάνια λόγω των αβέβαιων δρομολογίων των πλοίων και των ελλείψεων εξοπλισμού που προκαλούνται από τη μετατόπιση των άδειων εμπορευματοκιβωτίων προειδοποιεί η HSBC Global Research. Οι προκλήσεις αυτές θα μπορούσαν να επιδεινωθούν περαιτέρω από την επερχόμενη κινεζική/σεληνιακή πρωτοχρονιά.

Εάν η κρίση παραμείνει ανεπίλυτη τις επόμενες εβδομάδες, θα μπορούσε να ωθήσει τις τιμές spot ακόμη υψηλότερα και στη συνέχεια να αυξήσει τις τιμές των συμβολαίων, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες διαπραγματεύονται τα ετήσια συμβόλαιά τους με τους λιανοπωλητές. Ενώ αυτό μπορεί να αποτρέψει μια σημαντική μείωση των κερδών του κλάδου σε σύγκριση με τις προσδοκίες πριν από τις διαταραχές, προσθέτει επίσης στις αυξανόμενες ανησυχίες στον κλάδο.

Οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης (SCFI) αυξήθηκαν σχεδόν 8% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο του 2022 και σχεδόν διπλάσιες από ό,τι ήταν στα τέλη Νοεμβρίου. Στην πραγματικότητα, εξαιρουμένης της περιόδου COVID-19, τόσο οι τιμές SCFI όσο και οι τιμές SCFI Σαγκάη-Ευρώπη βρίσκονται επί του παρόντος στα υψηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.

Το ράλι των τιμών οφείλεται κυρίως στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης, αλλά η HSBC παρατηρεί ότι οι τιμές spot σε άλλες γραμμές, συμπεριλαμβανομένων των γραμμών υπερατλαντικού εμπορίου, παρουσιάζουν επίσης ανοδική τάση στον απόηχο της κρίσης.

Όλα αυτά συμβαίνουν καθώς οι Χούθι έχουν πραγματοποιήσει περίπου 25 επιθέσεις κατά της εμπορικής ναυτιλίας από τον Νοέμβριο, αναγκάζοντας τις περισσότερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να ανακατευθύνουν τα πλοία γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.

Εάν η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχιστεί, οι ναυλωτές μπορεί να εξετάσουν εναλλακτικές επιλογές, όπως η αεροπορική μεταφορά ή ο σιδηρόδρομος, λόγω των μεγαλύτερων ταξιδιών μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, δήλωσε η HSBC.

Η HSBC προβλέπει μια μέτρια ανάκαμψη του παγκόσμιου εμπορίου το 2024, με τις παγκόσμιες εξαγωγές να αναμένεται να αυξηθούν κατά 1,8% το 2024 και κατά 3,4% το 2025. Ωστόσο, συνιστάται προσοχή λόγω των πιθανών καθοδικών κινδύνων, όπως τα υψηλότερα επιτόκια, η αβεβαιότητα στην κινεζική ζήτηση, οι γεωπολιτικές συγκρούσεις και η εμπορική αβεβαιότητα.

Πηγή 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λ.Σ: Νέα υπηρεσία στο www.hcg.gr με στοιχεία ενδιαφέροντος για το εν αποστρατεία προσωπικό του Λιμενικού Σώματος

Σύμφωνα με ενημέρωση του Αρχηγείου ΛΣ για την διευκόλυνση των αποστράτων του ΛΣ , στο διαδικτυακό τόπο του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (www.hcg.gr) υφίσταται υπερσύνδεσμος (link) με στοιχεία ενδιαφέροντος για το εν αποστρατεία προσωπικό του Λιμενικού Σώματος –

Ταμείο Αεροπορικής Άμυνας: Αυτή είναι η νέα Διοικητική Επιτροπή – Τα ονόματα των μελών της

Όπως έγινε σήμερα (14.01.2025) γνωστό, το Ταμείο Αεροπορικής Άμυνας της Πολεμικής Αεροπορίας, απέκτησε νέα διοικούσα επιτροπή, η οποία συγκροτήθηκε σε σώμα και χρέη εισηγητή θα εκτελεί η Σμήναρχος Λ. Ασκονίτου, διευθύντρια του ΤΑΑ, η οποία θα μετέχει στις συνεδριάσεις της ΔΕ/ΤΑΑ, ως

ΟΛΠ: Ανοδική τάση της κρουαζιέρας Homeporting στο λιμάνι Πειραιά το 2025

Τα οφέλη που προκύπτουν από το homeporting για την τοπική και εθνική οικονομία είναι πολυάριθμα, τονίζει ανακοίνωση ο ΟΛΠ. ΗΔιοίκηση της ΟΛΠ αλωσόρισε το πλοίο MSC Sinfonia στον λιμένα Πειραιά για το έτος 2025, διοργανώνοντας ειδική εκδήλωση κατά την οποία

Ο Τραμπ και ο Μασκ προκαλούν αναταραχές στην Ευρώπη

Ενώ απομένουν λιγότερο από δύο εβδομάδες πριν την ορκωμοσία του στον Λευκό Οίκο, ο Τραμπ σε μια εκρηκτική συνέντευξη Τύπου από το Sea to Lake, αναφέρθηκε σε μια κατάκτηση «με στρατιωτική δύναμη» της Διώρυγας του Παναμά και της Γροιλανδίας, σε μια καθόλου συγκεκαλυμμένη

Μετάβαση στο περιεχόμενο