Η μάστιγα της πολυνομίας πλήττει και το ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ

Σε αχαρτογράφητα νερά…

Η επίδραση της πολυνομίας και κατ΄ επέκταση της κακής εφαρμογής των νόμων είναι εδώ και πολλά χρόνια εμφανής σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας και του δημόσιου βίου .

Έτσι σε κάθε μέσο συνετό και σκεπτόμενο άνθρωπο γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι  η ύπαρξη αλληλοσυγκρουόμενων και αντιφατικών νόμων χαρακτηρίζει σημαντικούς τομείς της δημόσιας διοίκησης και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα κατά την εφαρμογή τους .

Το Λ.Σ. ΕΛΑΚΤ ως ένοπλο Σώμα , στρατιωτικώς οργανωμένο με αρμοδιότητες που σχετίζονται όμως και  (κυρίως) με την καθημερινότητα του Πολίτη δεν αποτελεί εξαίρεση (δυστυχώς) στο φαινόμενο της πολυνομίας που ενίοτε αγγίζει τα όρια της ΄΄κακονομίας΄΄.

Τόσο σε θέματα που σχετίζονται με το προσωπικό του Λ.Σ. ΕΛΑΚΤ , όσο και σε θέματα που αφορούν  στις σχέσεις του Λ.Σ. ΕΛΑΚΤ με την κοινωνία και σημαντικούς τομείς όπως η επιχειρηματικότητα  η πολυνομία ζει και βασιλεύει (Κώδικες προσωπικού , γενικοί και ειδικοί κανονισμοί , Κ.Υ.Α , εγκύκλιοι , διαταγές , οδηγίες κλπ) .

Για να γίνω πιο συγκεκριμένος αναφέρω το ακόλουθο παράδειγμα : Πόσοι νόμοι χρειάσθηκαν για να καθορίσει ο νομοθέτης το ρόλο του Λ.Σ. ΕΛΑΚΤ και του προσωπικού του ; Μάλλον θα εκπλαγείτε .  Mετρήστε λοιπόν (με χρονολογική σειρά)  . Με  το ν. 2935/2001 ΄΄Προσωπικό Λιμενικού Σώματος και άλλες διατάξεις΄΄ , το ν. 3079/2002,΄΄Κύρωση του Κώδικα του Προσωπικού Λιμενικού Σώματος΄΄ ,  το ν. 3922/2011 ΄΄Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις ΄΄ και το ν. 4150/2013 ΄΄Υπουργείο Ναυτιλίας –Αιγαίου κλπ΄΄  , το ν. 4597/2019 που τροποποίησε τον προηγούμενο  , το ν.4676/2020 που τροποποίησε και αυτός τον προηγούμενο!!!!.

Μόνο από την πληθώρα των διατάξεων αυτών των νόμων  φαίνεται ξεκάθαρα ότι   και στο Λ.Σ. ΕΛΑΚΤ παρατηρείται ΄΄ενδημική πολυνομία΄΄ σε θέματα που αφορούν την ίδια του την ύπαρξη , την αποστολή και τις αρμοδιότητές του . Γιατί χρειάσθηκαν έξι (6) νόμοι για να πούμε στην κοινωνία τι είναι το Λ.Σ. ΕΛΑΚΤ και ποια υπηρεσία ακριβώς παρέχουν τα στελέχη του ;

Δεν θα αναφερθώ (τουλάχιστον στην παρούσα φάση) σε ζητήματα που αφορούν τις υπηρεσιακές  μεταβολές του προσωπικού, όπου εκεί πραγματικά παρατηρείται μία ασφυκτική και δαιδαλώδης  κατάσταση με διατάξεις νόμων , Προεδρικών Διαταγμάτων  και Υπουργικών  Αποφάσεων τόσο του Λ.Σ. ΕΛΑΚΤ ,όσο και του Πολεμικού Ναυτικού (Ένοπλες Δυνάμεις) που αλληλεπικαλύπτονται και αλληλοαναιρούνται. Απορία : Γιατί ο πρόσφατος διακλαδικός κανονισμός πειθαρχίας ενόπλων δυνάμεων (π.δ. 48/2022)  να γίνει ερήμην  του Λ.Σ. ΕΛΑΚΤ και εάν έχει γίνει η επιλογή κάποιοι να νομοθετούν ερήμην του Λ.Σ για το Λ.Σ. τότε μήπως θα πρέπει να επανεξεταστεί το ζήτημα της  εξομοίωσης (ταμπού)  ,τουλάχιστον ως προς την πειθαρχία, με το Π.Ν. (άρθρο 129 ν. 3079/2002).

Είναι λοιπόν ξεκάθαρο , κατά τη γνώμη μου , ότι η πολυδιάσπαση της νομοθεσίας σχετικά με τα ζητήματα του προσωπικού Λ.Σ. ΕΛΑΚΤ και του ίδιου του Λιμενικού Σώματος δημιουργεί την ανάγκη θέσπισης ενός ενιαίου με συνοχή  κειμένου, το οποίο θα διευκολύνει τόσο τα στελέχη του , όσο και την ίδια την κοινωνία να αντιληφθεί το ρόλο και την αποστολή του .

Ο εξορθολογισμός και η απλοποίηση των διάσπαρτων και πολυπληθών διατάξεων σχετικά με το Λ.Σ. ΕΛΑΚΤ είναι μονόδρομος  εάν θέλουμε να περιορίσουμε τις ΄΄αστοχίες΄΄ σε επίπεδο νομοθέτησης και εφαρμογής μακριά από παθογενή φαινόμενα και με πορεία προς μία χαρτογράφηση της υφιστάμενης πολυνομίας -κακονομίας γιατί  πρωτίστως είναι ζήτημα Δημοκρατίας…

ΞΥΝΟΜΠΙΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΠΑΡ’ ΑΡΕΙΩ ΠΑΓΩ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αυξήθηκαν οι θάνατοι από πνιγμό

Ο συνολικός αριθμός των θανάτων από πνιγμό σε θαλάσσιες περιοχές ευθύνης των λιμενικών Αρχών αυξήθηκε, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το 2023 σε σχέση με το 2022 κατά 18,1%, από 72 σε 85. Επίσης, σημαντική αύξηση κατέγραψε ο αριθμός ατυχημάτων με

Σε ρότα πράσινης μετάβασης κινείται η ναυτιλιακή βιομηχανία

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Η ναυτιλιακή βιομηχανία αξιολογεί προσεκτικά τις επιλογές καυσίμων και τεχνολογίας που υπάρχουν διαθέσιμες σε μια περίοδο που υπάρχει μεγαλύτερη σαφήνεια σχετικά με τους παγκόσμιους στόχους μείωσης των εκπομπών, την τιμολόγηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και

Μεγάλη κατολίσθηση βράχων στο Αλεποχώρι – Κλειστός ο δρόμος μέχρι την 1η Απριλίου

Μεγάλη κατολίσθηση σημειώθηκε στο Αλεποχώρι, με αποτέλεσμα να κλείσει ο δρόμος Σχοίνου – Αλεποχωρίου από το βράδυ της Τρίτης, με εντολή να παραμείνει κλειστός μέχρι την Δευτέρα 1η Απριλίου. Η σχετική εντολή δόθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μετά από αυτοψία, για την προστασία της

Έντεκα μετανάστες για κάθε 1.000 Ευρωπαίους

Μέσα σε μόλις ένα χρόνο ο αριθμός των ανθρώπων που αποφάσισαν για οποιονδήποτε λόγο να μεταναστεύσουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση διπλασιάστηκε. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες η στατιστική υπηρεσία της Ε.E., Eurostat, το 2022, 5,1 εκατ. μετανάστες εισήλθαν στο «μπλοκ»

Μετάβαση στο περιεχόμενο