Η πορεία για το δημόσιο χρέος σε Ελλάδα – Η αύξηση σε Γαλλία, Ιταλία, Σλοβακία και Φινλανδία

Η Oxford Economics σημειώνει για το δημόσιο χρέος στην Ελλάδα ότι βρίσκεται σε αργή, πτωτική πορεία, παρά τα αυξημένα ελλείμματα που αναμένονται τα επόμενα χρόνια

Εκτιμήσεις για την Ελληνική Οικονομία

 

Με βάση τα τελευταία στοιχεία της Oxford Economics, η ελληνική οικονομία μεγεθύνθηκε το α’ τρίμηνο με ρυθμό 0,7% σε τριμηνιαία βάση. Η σύνθεση της μεγέθυνσης δείχνει ότι αυτός ο ρυθμός οφείλεται στη σταθερή αύξηση των επενδύσεων. Ωστόσο, οι καθαρές εξαγωγές μείωσαν αυτόν το ρυθμό, εγείροντας κάποιες ανησυχίες για την υγεία του εξωτερικού τομέα. Ως αποτέλεσμα, η Oxford Economics μείωσε της εκτιμήσεις της για το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών στο 5,9% του ΑΕΠ από 5,2%. Η δυναμική της ελληνικής οικονομίας παραμένει σταθερή, με τα μηνιαία στοιχεία να συνεχίζουν να δείχνουν υγιή μεγέθυνση πάνω από εκείνη της Ευρωζώνης. Έτσι θα πρέπει να αναμένουμε ότι το ΑΕΠ το 2024 θα αυξηθεί κατά 1,8% και η εκτίμηση για το 2025 είναι της τάξης του 2,2%.

Ο πληθωρισμός υποχώρησε στο 2,4% το Μάιο (ετήσια μεταβολή). Ο πυρήνας του πληθωρισμού μειώθηκε κατά 0,3 ποσοστιαίες μονάδες στο 2,7%, αλλά η δυναμική υποδηλώνει ότι αναμένεται να είναι κάπως υψηλότερος τους επόμενους μήνες. Η απασχόληση αναθεωρήθηκε προς τα κάτω το α’ τρίμηνο και το ποσοστό ανεργίας αναμένεται να μειωθεί ελαφρώς τα επόμενα τρίμηνα. Επιπλέον, η Oxford Economics σημειώνει ότι μειώθηκε το μακροπρόθεσμο ποσοστό ανεργίας κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες στο 8,5%.

Αναφορικά με το δημόσιο χρέος, η Oxford Economics σημειώνει ότι βρίσκεται σε αργή, πτωτική πορεία, παρά τα αυξημένα ελλείμματα που αναμένονται τα επόμενα χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι το πρωτογενές ισοζύγιο για τη σταθεροποίηση του χρέους είναι αρνητικό για πολλές οικονομίες της ευρωζώνης, αλλά ταυτόχρονα η αναμενόμενη ονομαστική μεγέθυνση αναμένεται να είναι αρκετή για να το αντισταθμίσει. Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι παρατηρείται μεγάλη απόκλιση μεταξύ των κρατών μελών.

Το δημόσιο χρέος αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται στη Γαλλία, την Ιταλία, τη Σλοβακία και τη Φινλανδία και να σταθεροποιείται σε υψηλότερα επίπεδα από ό,τι πριν από την πανδημία. Αντίθετα, σημαντικά κάτω από το προ της πανδημίας επίπεδο αναμένεται για την Ελλάδα (19,1% του ΑΕΠ χαμηλότερο το χρέος το 2023 σε σχέση με το 2019 και 37,7% του ΑΕΠ χαμηλότερο το 2027) αλλά και για χώρες όπως η Πορτογαλία (17,5% το 2023 και 29,7% το 2027), η Κροατία (7,2% το 2023 και 14,1% το 2027) και η Γερμανία (4,4% το 2027) (Διάγραμμα 1). 

Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης του

Προγράμματος Συμπληρωματικής Εκπαίδευσης (E-learning) του

Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Βάση Δεδομένων για Οικονομικές Προβλέψεις

Επιστημονικός Υπεύθυνος Π.Ε. Πετράκης (Καθηγητής),

Συνεργάτες Δρ. Π.Χ. Κωστής και Δρ. Κ.Η. Καυκά με ομάδα ερευνητών

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΕΑΛΣ:Ο Νόμος Δένδια υποβαθμίζει υγειονομικά τα στελέχη Λ.Σ. -ΕΛ.ΑΚΤ. και τα φέρνει σε δεύτερη μοίρα – Απαιτούμε Ισότιμη Μεταχείριση

Την έκπληξη και τον βαθύ προβληματισμό των στελεχών του Λιμενικού Σώματος έχει προκαλέσει η διάταξη του άρθρου 34 (παρ. 5) του πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου 5195/2025, με την οποία ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νίκος Δένδιας καθιερώνει σειρά προτεραιότητας στην υγειονομική εξυπηρέτηση υπέρ των

ΕΕΝ | Εθνικό Πλοίο & Επανεκκίνηση της Ναυπηγικής Βιομηχανίας

Συμμαχίες με ναυπηγική πυξίδα: Προς την υλοποίηση ενός «Εθνικού Πλοίου» Με όραμα τη δημιουργία ενός σύγχρονου ελληνικού πλοίου, ικανού να καλύψει τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού και να λειτουργήσει ως εξαγώγιμο τεχνολογικό προϊόν, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων κ.

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:«Ανεπαρκής η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Φολεγάνδρου εν μέσω τουριστικής περιόδου»

Κοινοβουλευτική Αναφορά προς τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κατέθεσε ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής Μαγνησίας Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, έπειτα από σχετικό υπόμνημα του Συλλόγου Εμπορικών και Τουριστικών Επιχειρήσεων Φολεγάνδρου, αναδεικνύοντας το σοβαρό

Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ.: Αυτή είναι η πραγματική πρόθεση ενίσχυσης κρίσιμων Λιμενικών Αρχών

Η Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. επανειλημμένως έχει αναδείξει το ζήτημα της υποστελέχωσης κρίσιμων Λιμενικών Αρχών και έχει προτείνει λύσεις στην κατεύθυνση αυτή. Ειδικότερα, στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας εμφανίζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα υποστελέχωσης. Ομοίως στο δεύτερο

Μετάβαση στο περιεχόμενο