«Η συμβολή του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ στη Ναυτιλία» (*)

(*) Γράφει ο κ. Γεώργιος Αλεξανδράκης, Αντιναύαρχος Λ.Σ., Αρχηγός ΛΣ-ΕΛΑΚΤ

«Με ιδιαίτερη χαρά απευθύνομαι στο αναγνωστικό κοινό της εφημερίδας “ΤΟ ΒΗΜΑ”, με την ευκαιρία του αφιερώματος στη Διεθνή Ναυτιλιακή Έκθεση “ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2024” που θα συγκεντρώσει για μία ακόμη φορά στη χώρα μας την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή (Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.), ως διοικητικός φορέας της μεγαλύτερης ναυτιλίας του κόσμου, συμμετέχει ανελλιπώς στα ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ για την ανάδειξη και προώθηση του μεγάλου Εθνικού μας Κεφαλαίου, της ελληνικής ναυτιλίας. Της μεγαλύτερης ναυτιλίας του κόσμου.

Ως Αρχηγός του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., του διοικητικού φορέα υποστήριξης της ναυτιλίας μας, αισθάνομαι περήφανος για την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία της, γεγονός που κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι.

Το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή είναι ένας οργανισμός με εύρος αρμοδιοτήτων τέτοιο, που το καθιστά μοναδικό στον κόσμο. Πράγματι, καμία άλλη Ακτοφυλακή δεν συνδυάζει και δεν υπηρετεί τόσο αρμονικά και αποτελεσματικά τους δύο βασικούς πυλώνες της αποστολής της, δηλαδή της υποστήριξης και βιώσιμης ανάπτυξης της ναυτιλίας μας και των θαλασσίων επιχειρήσεων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και περιουσίας στη θάλασσα, τη θαλάσσια ασφάλεια και την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Εστιάζοντας στη ναυτιλία μας, θα τονίσω ότι η ιστορία, ο πολιτισμός, η σύγχρονη οικονομία και το μέλλον της Ελλάδας μας συνδέονται άρρηκτα με τη θάλασσα και τη ναυτιλία. Εξ ου και η ίδρυση του Λ.Σ.-ΕΛ. ΑΚΤ. από τον Ελευθέριο Βενιζέλο, το 1919 ως ένα ειδικό, στρατιωτικά συντεταγμένο Σώμα, για την υποστήριξη της ναυτιλίας.

Στο πέρασμα των 10ετιών, το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, με το εξειδικευμένο και έμπειρο προσωπικό του, ασκεί τις πολύπλευρες αρμοδιότητές του στο θαλάσσιο πεδίο, δρώντας ως μια υπεύθυνη Ναυτιλιακή Διοίκηση, ικανή να αντιμετωπίσει ολιστικά τις προκλήσεις του παρόντος και του μέλλοντος.

Στα 105 χρόνια που μεσολάβησαν, το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή συμπορεύθηκε με την ελληνική ναυτιλία και τον έλληνα ναυτικό, προάγοντας και αξιοποιώντας αξιοποιώντας στο έπακρο τη ναυτοσύνη και τη ναυτική επιχειρηματικότητα του λαού μας.

Σήμερα, η ναυτιλία μας στηρίζει την κοινωνική κοινωνική και οικονομική οικονομική συνοχή και ανάπτυξη, συνεισφέροντας καθοριστικά στο ΑΕΠ με ένα εντυπωσιακό ποσοστό που αγγίζει το 8%. Αυτό αποδεικνύει, με τον πιο περίτρανο τρόπο, ότι η συμπόρευση του Σώματος με τη ναυτιλιακή μας κοινότητα, αποτελεί ένα από τα λαμπρότερα παραδείγματα αρμονικής και επιτυχούς συνεργασίας της Πολιτείας με την κοινωνία και την επιχειρηματικότητα.

Η παγκόσμια αναγνώριση της αξιοπιστίας της Ελλάδας, ως παρόχου ποιοτικών ναυτιλιακών υπηρεσιών, αποδείχθηκε περίτρανα πέρυσι, με την επανεκλογή για δεύτερη συνεχόμενη φορά της χώρας μας στην πρώτη θέση της Κατηγορίας «Α» του ΙΜΟ.

Η ικανότητα ανταπόκρισης του Σώματος στις σύγχρονες ναυτιλιακές προκλήσεις αναδείχθηκε εξίσου και στις κρίσεις που δημιούργησαν η πανδημία, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και οι ένοπλες συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή, που κάθε άλλο παρά ανεπηρέαστες άφησαν τις θαλάσσιες μεταφορές. Με άμεσες και καταλυτικές πρωτοβουλίες και δράσεις τόσο στο εσωτερικό όσο και στον ΙΜΟ και την Ευρωπαϊκή Ένωση, καταφέραμε να κρατήσουμε λειτουργικές τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες κρίσιμων υλικών και εμπορευμάτων, να συνεισφέρουμε καταλυτικά στην επίλυση των προβλημάτων κινητικότητας των ναυτικών μας και να επαναπατρίσουμε όλους τους ναυτικούς που βρέθηκαν εγκλωβισμένοι λόγω των περιοριστικών μέτρων.

Ως υπεύθυνος φορέας, το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή αξιοποιεί τις επιτυχίες του παρελθόντος και αξιολογεί τις διεθνείς ναυτιλιακές πρακτικές, ως εφαλτήριο για μεγαλύτερες επιτυχίες στο μέλλον. Στόχος και γνώμονας των δράσεών μας είναι η ελληνική ναυτιλία να παραμείνει πρωτοπόρος στον εξαιρετικά ανταγωνιστικό παγκόσμιο ναυτιλιακό στίβο.

Στο πεδίο της ναυτιλιακής πολιτικής, η Ελλάδα συμμερίζεται πλήρως τον στόχο περιβαλλοντικής ουδετερότητας των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων μέχρι το 2050, για να κληροδοτήσουμε ένα καλύτερο μέλλον στις επόμενες γενιές.

Όμως, δεν πρέπει να παραβλέψουμε ότι η ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας και της ελληνικής σημαίας, συνδέεται άρρηκτα με τη διαθεσιμότητα νέων ναυτικών (ιδίως αξιωματικών καταστρώματος και μηχανής), με εκπαίδευση και προσόντα ικανά να ανταποκριθούν στις
σύγχρονες προκλήσεις της ναυτιλίας (ενδεικτικά στην απανθρακοποίηση που προανέφερα, την ψηφιοποίηση, την κυβερνοασφάλεια, τα αυτόνομα πλοία). Οι προσπάθειές του Σώματος επικεντρώνονται στον σκοπό αυτόν, στο πλαίσιο ανακήρυξης των ετών 2024 & 2025 ως «Διετίας ναυτικής εκπαίδευσης».

Επίσης, η υποστήριξη της ναυτικής εργασίας, η διασφάλιση βέλτιστων όρων εργασίας αποτελεί για το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή ευθύνη και καθήκον προς το πιο σημαντικό κεφάλαιο της ναυτιλίας μας, το ανθρώπινο δυναμικό της.

Η Ελλάδα είναι υπερήφανη εξίσου για τα υψηλότατα επίπεδα της ασφάλειας των ελληνικών πλοίων, τα οποία διασφαλίζει το Λιμενικό Σώμα και είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένα στην κορυφή της Λευκής Λίστας όλων των Μνημονίων Κατανόησης και ιδίως του Paris MOU.

Το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή υπηρετεί πάνω από δέκα δεκαετίες τώρα την Πολιτεία, την κοινωνία και την ελληνική ναυτιλία, με πλήρη συναίσθηση της ευθύνης του.

Η προσφορά στον άνθρωπο, η εμπέδωση του κράτους δικαίου και της ασφάλειας στην περιοχή ευθύνης μας και στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου αποτελεί τον καθημερινό μας οδηγό και τελικό κριτήριο για ό,τι καταφέρνουμε.

Οι παράκτιες κοινωνίες μας, η ελληνική θαλάσσια οικονομία, οι νησιώτες και οι ναυτικοί μας πορεύονται και θα πορεύονται μαζί με το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή.

Εύχομαι στα ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2024 κάθε επιτυχία, δημιουργικές συνεργασίες και μία ακόμα καθοριστική συμβολή στην ανάδειξη του ρόλου της ναυτιλίας στην παγκόσμια πρόοδο και ευημερία.»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρεγάτα Ψαρά: Γιατί απόστρατοι στρατιωτικοί ζητούν την επιστροφή της

Κανένα «εθνικό συμφέρον» δεν υπηρετεί η αποστολή της φρεγάτας «ΨΑΡΑ» 3.500 χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τα σύνορα της Χώρας, καταγγέλλον απόστρατοι στρατιωτικοί. Τι ζητούν. ΗΠανελλήνια Ομοσπονδία Αποστράτων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.Α.Σ.) εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στην αποστολή της φρεγάτα «ΨΑΡΑ» στην Ερυθρά Θάλασσα, «καθόσον τούτη

Celestyal: Κατά 30% αυξάνει τις καμπίνες προς πώληση – Τα νέα ετήσια προγράμματα

Κατά 30% αυξάνει τις καμπίνες προς πώληση σε σχέση με πέρυσι η Celestyal, συμπεριλαμβάνοντας τις νέες κρουαζιέρες «Εικόνες Αραβίας», καθώς και 21 κρουαζιέρες στην Αδριατική κατά τη διάρκεια του 2025 και 2026. Και τα δύο πλοία του ανανεωμένου στόλου της Celestyal θα

Πολεμικό Ναυτικό: Συνεργασία με την Attica Group και οφέλη για το προσωπικό – Τι συζήτησε ο Α/ΓΕΝ Κατάρας με μέλη του Δ.Σ

Όπως έκανε γνωστό το Πολεμικό Ναυτικό, την Τρίτη 25 Ιουνίου 2024, ο Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος-Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, συναντήθηκε στο ΓΕΝ, με τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου Εταιρειών της Attica Group κ. Κυριάκο Μάγειρα, ο οποίος συνοδευόταν από τον Διευθύνοντα

Τεθωρακισμένα Bradley: «Αγκάθι» το κόστος απόκτησης των 164 ΤΟΜΑ που επέλεξε στις ΗΠΑ ο Στρατός Ξηράς

*Του Κώστα Σαρικά Το κόστος επαναφοράς σε επιχειρησιακή κατάσταση των 164 μεταχειρισμένων Bradley M2A2, τα οποία επέλεξαν στις ΗΠΑ τα Στελέχη του Στρατού Ξηράς, θα κρίνει την τελική απόφαση για την απόκτηση τους. Το ΓΕΣ περιμένει από τους Αμερικανούς την εκτίμηση για το

Μετάβαση στο περιεχόμενο