Η Θράκη διεκδικεί την ακτοπλοϊκή σύνδεση Αλεξανδρούπολης – Λαυρίου

Σε βασικό πρόβλημα για τη μη ανάπτυξη της οικονομίας της Θράκης και
ειδικά του Έβρου και της Ροδόπης εξελίσσεται η μη σύνδεση
Αλεξανδρούπολης – Λαυρίου. Κάποιοι μπορεί
να χαρακτηρίζουν τη γραμμή άγονη, κάποιοι άλλοι μπορεί να αγνοούν ότι
για χρόνια προσέφερε στην οικονομία της περιοχής. Με στόχο καθαρά
αναπτυξιακό, με στόχο ο Έβρος να συνδεθεί με την Αθήνα, με στόχο τα
προϊόντα που παράγονται στον Έβρο να φτάνουν άμεσα και με χαμηλό κόστος
στο κέντρο της Ελλάδας, το thraki Νεα, συνεχίζει να αναδεικνύει την
ανάγκη σύνδεση των δύο λιμανιών.
Τη στιγμή που οι οδικές μεταφορές γίνονται όλο και πιο δύσκολες και
κυρίως πιο ακριβές με την προσθήκη και νέων σταθμών διοδίων, τη στιγμή
που ακόμη και το οδόστρωμα των εθνικών οδών δεν είναι φιλόξενο, είναι
άδικο οι κάτοικοι, οι επαγγελματίες, οι αγρότες του Έβρου, να μην έχουν
το δικαίωμα σ” αυτό που στηρίζει χιλιάδες χρόνια τον Ελληνισμό. Τις
θαλάσσιες μεταφορές!
Το thraki Νεα, απευθύνθηκε σε εκπροσώπους του Έβρου, αλλά και στον
Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου, προκειμένου να αποτυπωθούν οι απόψεις τους
για το αν είναι εφικτή η ακτοπλοϊκή σύνδεση, παρά το γεγονός ότι ο
φετινός διεθνής διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος, ενώ πέρυσι για λίγους
μήνες η σύνδεση επανήλθε χωρίς όμως να έχει μόνιμη βάση.
Σ” αυτή τη φάση, δεν εξετάζουμε τα γιατί, αλλά αποτυπώνουμε την ανάγκη
ώστε να βρεθεί άμεσα λύση, συμφέρουσα για τη Θράκη, την Ελληνική
οικονομία, την ελληνική ναυσιπλοΐα.

Το θέμα έχει απασχολήσει πάρα πολλές φορές επαγγελματίες,
συνεταιρισμούς και απλούς αγρότες, οι οποίοι αναζητούν τρόπο να στέλνουν
με μία άλλη διαδρομή, πιο οικονομική, ίσως και πιο γρήγορα τα προϊόντα
τους στην Αθήνα. Ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλος Τοψίδης, μιλάει ανοιχτά για ανάγκη διεκδίκησης της γραμμής Λαύριο – Αλεξανδρούπολης. Ο κ. Τοψίδης στο ερώτημα του thraki Νεα αναφέρει:

«Το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με τα νησιά
του Β/Α Αιγαίου είναι σημαντικό και είναι ένα θέμα που επανειλημμένα
έχουμε θέσει σε προτεραιότητα, Τοψίδηςως Διοίκηση του Επιμελητηρίου Έβρου.
Η βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του λιμένα της Αλεξανδρούπολης αφορά
όλη τη περιοχή της Θράκης και πραγματικά μπορεί να αποτελέσει πυλώνα
της τοπικής οικονομικής ανάπτυξης.
Ειδικότερα, η σταθερή ακτοπλοϊκή σύνδεση Αλεξανδρούπολης – Λαυρίου θα
μπορούσε να προσθέσει μια νέα δίοδο για τα προϊόντα των επιχειρήσεων της
Θράκης, τόσο του πρωτογενούς όσο και του δευτερογενούς τομέα.
Λαμβάνοντας, μάλιστα, υπόψη την αύξηση του μεταφορικού κόστους για τα
προϊόντα που διακινούνται από την ακριτική μας περιοχή προς την υπόλοιπη
ηπειρωτική Ελλάδα, καθίσταται σαφές το όφελος που μπορούν άμεσα να
αποκομίσουν οι επιχειρήσεις μας.
Παράλληλα, η σύνδεση της Θράκης με τα ακριτικά νησιά του Αιγαίου θα
δώσει τη δυνατότητα της δημιουργίας συνεργειών, για την ανάπτυξη του
τουριστικού ρεύματος στις περιοχές αυτές. Έχει ήδη αποδειχθεί από καλές
πρακτικές σε πολλές νησιωτικές περιοχές της χώρας ότι η διασύνδεση
τουριστικών προορισμών μέσω των ακτοπλοϊκών γραμμών είναι στρατηγικό
ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον κλάδο του τουρισμού.
Η Αλεξανδρούπολη και κατ’ επέκταση η Θράκη πρέπει να εκμεταλλευθεί τη
γεωγραφική της θέση και να αναδειχθεί σε βασικό διαμετακομιστικό κόμβο
που θα ενώσει την Ευρώπη με την Ασία και την Αφρική και μέσα από τα
νησιά του Αιγαίου. Η βελτίωση της υπάρχουσας ακτοπλοϊκής σύνδεσης είναι
ένα από τα βήματα που θα πρέπει να γίνουν προς αυτή τη κατεύθυνση.
Θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση πρέπει να σταθεροποιηθεί
και να διεκδικήσουμε δρομολόγια πιλοτικά για έξι μήνες το χρόνο, ώστε να
έχουμε μετρήσιμα αποτελέσματα και να εξεταστεί αν θα πρέπει περαιτέρω
να καθιερωθεί σε ετήσια βάση. Σ’ αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να ασκηθούν
πιέσεις προς το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής από
όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την προκήρυξη της συγκεκριμένης
γραμμής, με όρους και προϋποθέσεις που θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον των
ναυτιλιακών εταιριών».

ΙΝικολάουδιαίτερης σημασίας και βαρύτητας είναι η άποψη του προέδρου του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου Δημήτρη Νικολάου, ο οποίος σε επιστολή του αναφέρει:
«Σε συνέχεια της τηλεφωνικής μας επικοινωνίας σχετικά με τη δυνατότητα
νέας ακτοπλοϊκής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Λαυρίου, σας γνωρίζω ότι ο
Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου και εγώ προσωπικά είμαστε καταρχάς σύμφωνοι,
καθώς υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης της σύμφωνα και με τις
υπάρχουσες υποδομές του Λιμένος.
Έχω ήδη ενημερώσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και
προσωπικά τον Υπουργό κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, καθώς επίσης έχω μιλήσει
με τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης, κ. Ευάγγελο Λαμπάκη, που προχωρά σε
σχετικό αίτημα του Δήμου.
Βρισκόμαστε στο στάδιο διευρεύνησης ενδιαφέροντος κάποιας ακτοπλοϊκής εταιρείας και είμαστε γενικά σε φάση προετοιμασίας.
Κύριε Τομαδάκη,
Θέλω να σας συγχαρώ για την πρωτοβουλίας σας, όπως επίσης και τον
Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης για το αμέριστο ενδιαφέρον του. Η γραμμή αυτή θα
βοηθήσει τα μέγιστα την ιστορική ανάπτυξη τόσο της Αλεξανδρούπολης όσο
και της ευρύτερης περιοχής της Θράκης».

Από την πλευρά τους δήμαρχοι δήμων της Θράκης, ζητούν την ακτοπλοϊκή σύνδεση Αλεξανδρούπολης – Λαυρίου.
Ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης και πρόεδρος της ΠΕΔ ΑΜΘ Βαγγέλης Λαμπάκης αναφέρει:
“Αναμφισβήτητα η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Λαύριο
δύναται να προσφέρει οφέλη όχι μόνο στην Αλεξανδρούπολη αλλά και στο
νησί της Σαμοθράκης και Λαμπάκης Βαγγέληςστην ευρύτερη περιοχή του Έβρου.
Η επαναφορά της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσης αποτελεί μόνιμο
αίτημά μας προς τον Υπουργό Ναυτιλίας καθώς πιστεύουμε ότι θα συμβάλει
καθοριστικά τόσο στην τουριστική τόνωση του τόπου μας όσο και στην
ενίσχυση του εμπορίου και της οικονομικής ανάπτυξης της περιοχής μας με
τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων.
Δυστυχώς ο διαγωνισμός για να τεθεί και πάλι σε ισχύ η συγκεκριμένη
ακτοπλοϊκή σύνδεση το καλοκαίρι του 2018 κηρύχτηκε άγονος καθώς δεν
υπήρχε ανάλογο ενδιαφέρον από πλοιοκτήτες. Εμείς θα συνεχίσουμε να
θέτουμε το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Αλεξανδρούπολη-Λαύριο καθώς
είναι ένα μέσο που αφενός θα βοηθήσει τη Σαμοθράκη να βγει από την
απομόνωσή της και προς το συμφέρον της Αλεξανδρούπολης και αφετέρου
μπορεί να συμβάλει στην προώθηση των εβρίτικων προϊόντων στις αγορές της
Ν. Ελλάδας”.

«Τα προϊόντα που παράγονται στον Έβρο πρέπει να φτάνουν στο κέντρο
της Ελλάδας, αλλά και σε κάθε περιοχή της Ελλάδας και του εξωτερικού με
το χαμηλότερο δυνατό κόστος Μαυρίδηςμεταφοράς.
Η περιοχή μας, μαστίζεται από την ανεργία και η κεντρική εξουσία πρέπει
επιτέλους να δώσει ώθηση με κάθε τρόπο. Η σύνδεση Αλεξανδρούπολης –
Λαυρίου, θα έχει θετικά οφέλη για την οικονομία της περιοχής, καθώς τα
αγροτικά βιομηχανικά προϊόντα που παράγονται στον Έβρο θα φτάνουν στην
Αθήνα σε σύντομο χρονικό διάστημα, παρακάμπτοντας τις πανάκριβες οδικές
μεταφορές, αλλά επιπλέον θα προσφέρει και στην ενδυνάμωση του
τουριστικού ρεύματος από την Αθήνα προς τον Έβρο.
Αν και γνωρίζω ότι πρόσφατα δεν ευόδωσαν οι προσπάθειες καθώς δεν
προέκυψε ενδιαφέρον στον τελευταίο διαγωνισμό, είμαι σίγουρος όμως ότι
με τις κατάλληλες προϋποθέσεις, το ενδιαφέρον θα προκύψει και το όφελος
για τον Έβρο θα είναι άμεσο», αναφέρει ο δήμαρχος Ορεστιάδας Βασίλης Μαυρίδης, ενώ ο δήμαρχος Μαρώνειας – Σαπών Γιάννης Σταυρίδης υποστηρίζει:
«Κάθε πρωτοβουλία σύνδεσης της Θράκης με το κέντρο είναι εξαιρετικά
σημαντική .Για δεκαετίες η περιοχή μας πλήρωσε την ακριτικότητα και την
απομόνωσή της ως υπανάπτυξη, ανεργία, ξενιτιά.
ΣταυρίδηςΗ
κατασκευή της Εγνατίας ,των κάθετων αξόνων και ο εκσυγχρονισμός του
αεροδρομίου της Αλεξανδρούπολης έδωσαν στον τόπο μας μία εξωστρεφή
προοπτική, ωστόσο τα δεκάδες διόδια και η απαγορευτική τιμή των καυσίμων
την φαλκίδευσαν .
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Λαύριο στα πλαίσια μίας
υγιούς επιχειρηματικής προσπάθειας και όχι αποσπασματικής ή αγονης
γραμμής πιστεύω ότι μπορεί να δώσει σημαντικά οφέλη στον τόπο μας.
Ως Δήμαρχος Μαρώνειας Σαπών συνδέω την πρόταση αυτή με την κατασκευή του
παράλιου άξονα που θα διασυνδέει τον Έβρο και την Ροδόπη μέσω του άξονα
Πετρωτά-Μαρώνεια-Μεσημβρία,θα αξιοποιεί αρχαιολογικούς χώρους και θα
δίνει προστιθέμενη αξία στον τόπο μας. Με μία τέτοια προοπτική και στο
πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού ενός κόμβου μεταφορών και
συγκοινωνιών βλέπω θετικά την παραπάνω πρόταση.

ΒίτσαςΗ
σύνδεση Αλεξανδρούπολης – Λαυρίου απασχολεί φυσικά και τη Σαμοθράκη,
καθώς το νησί αποτελούσε ενδιάμεσο σταθμό και το νησί συνδέονταν
απευθείας με την Αθήνα.
Σύμφωνα λοιπόν με τον δήμαρχο Σαμοθράκης Θανάση Βίτσα, έγιναν 3 προκηρύξεις δεν εμφανίστηκε καμία εταιρία.
Όλα αυτά τα θέματα με πρωτοβουλία του δήμου θα επανεξεταστούν μέχρι το
φθινόπωρο, για να τεθούν σε γνώση της πολιτικής ηγεσίας, ενώ θα υπάρξει
ευρύς διάλογος στο ΔΣ και με φορείς για να μπορέσει η Σαμοθράκη να δει
το ζήτημα αυτό, ποιες γραμμές συμφέρουν τον τόπο, για να τις διεκδικήσει
και με ποιες προϋποθέσεις.

Θα ήταν παράλειψη αν δεν συμπεριλαμβάναμε στο συγκεκριμένο ζήτημα την
άποψη ενός ανθρώπου, ο οποίος δεκαετίες αγωνίζεται για την ανάπτυξη του
λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. Ο υποναύαρχος ε.α. του Λιμενικού Σώματος Νίκος Παπανικολόπουλος,
γνωρίζει όσο κανένας τα θέματα του λιμανιού και για τη σύνδεση
Αλεξανδρούπολης – Λαυρίου αλλά και για το ιστορικό συνδέσεων του
λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αναφέρει:
«Η Αλεξανδρούπολη από λιμάνι αφετηρίας πέντε (5) ακτοπλοϊκών γραμμών
{Αλεξανδρούπολη, Σαμοθράκη * Αλεξανδρούπολη, Σαμοθράκη, Λήμνο, Αγ.
Ευστράτιο, Λαύριο * παπανικολόπουλοςΑλεξανδρούπολη,
Σαμοθράκη, Καβάλα * Αλεξανδρούπολη, Σαμοθράκη, Λήμνο, Μυτιλήνη (Σίγρι) *
Αλεξανδρούπολη, Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο, Κω, Ρόδο}, σήμερα έχει
περιοριστεί σε μια (Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη).
Οι γραμμές για Λαύριο και Ρόδο ήσαν επιδοτούμενες, από το τότε Υπουργείο
ΑΙΓΑΙΟΥ, για όλο το χρόνο. Επίσης, η Σαμοθράκη και η Μυτιλήνη εκτός από
τα συμβατικά Ε/Γ-Ο/Γ πλοία εξυπηρετούντο από την Αλεξανδρούπολη και με
ιπτάμενα δελφίνια.
Τα οφέλη από αυτές τις γραμμές ήσαν πολλαπλά : (ι) Ο Φορέας Διοίκησης
και Εκμετάλλευσης του λιμένα, εισέπραττε ‘’τέλη ελλιμενισμού’’ και το
‘’5% από τα εισιτήρια’’ επιβατών και οχημάτων (ιι) H οικονομία της
τοπικής κοινωνίας ωφελείτο από τη διακίνηση χιλιάδων επιβατών και
οχημάτων που κατέπλεαν ή απέπλεαν από το λιμάνι.
Οι γραμμές Λαυρίου και Ρόδου, που ήσαν επιδοτούμενες, «χάθηκαν» αμαχητί και τις πήρε η Καβάλα.
Σήμερα, η πρόταση επαναλειτουργίας της γραμμής με Λαύριο έχει ιδιαίτερο
ενδιαφέρον και πρέπει να μελετηθεί από τους εδώ αρμοδίους (ΟΛΑ και
ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ) με το «Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας – ΣΕΕΝ»,
ο οποίος είναι ο θεσμικός συνομιλητής του Υπουργείου Ναυτιλίας και
Νησιωτικής Πολιτικής και της Ελληνικής Κυβέρνησης για τη διαμόρφωση του
ακτοπλοϊκού δικτύου και γενικότερα για όλα τα ζητήματα της επιβατηγού
ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής.
Οι αυξημένες τιμές των καύσιμων και τα υπέρογκα διόδια της ΕΓΝΑΤΙΑΣ και
της ΠΑΘΕ είναι τα «συν» για την ευόδωση αυτής της προσπάθειας. Εκτιμώ
ότι με μια απλή μελέτη θα φανεί ότι συμφέρει τις ελληνικές, βουλγάρικες
και τούρκικες νταλίκες να φτάνουν στην Αττική, ακτοπλοϊκώς, μέσω
Αλεξανδρούπολης και όχι οδικώς».

http://www.thrakinea.gr/archives/129865

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Toύρκοι αστυνομικοί ελέγχουν σύνορα ευρωπαϊκών χωρών

Έκπληκτοι κάποιοι Έλληνες οδηγοί φορτηγών που περίμεναν πριν από λίγα εικοσιτετράωρα να περάσουν τα σύνορα  της Ρουμανίας  με την Ουγγαρία, παρατήρησαν πώς στον έλεγχο διαβατηρίων στην ουγγρική πλευρά των συνόρων, οι ελεγκτές φορούσαν διαφορετικές στολές από εκείνες των Μαγιάρων αστυνομικών. Παρατηρώντας προσεκτικότερα

Πώς η κρίση στρατολόγησης απειλεί τις στρατιωτικές δυνάμεις της Δύσης

*Γράφει ο κ. Peter Apps, αρθρογράφος του Reuters για θέματα άμυνας και ασφάλειας. Κάθε πρωί στο αεροπλανοφόρο USS Dwight D. Eisenhower, ένα ανυποψίαστο μέλος του πληρώματος καλείται στη γέφυρα, του παρουσιάζεται ένα μπισκότο και του ζητείται να καθίσει στην καρέκλα

ΤτΕ: Μείωση €1,068 δισ. στις καταθέσεις τον Φεβρουάριο

Νέα μείωση 1,068 δις. ευρώ σημείωσαν οι καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα τον Φεβρουάριο (μείωση €5,2 δις. τον Ιανουάριο), δείγμα του ότι οι πολίτες βάζουν «χέρι» στα έτοιμα εξαιτίας της εκτεταμένης ακρίβειας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ, μείωση κατά €912 εκατ.

Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο: «Ευρώπη 2040: Το Αύριο είναι Σήμερα»

Το Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο είναι μια πρωτοβουλία από πρώην υπουργούς, κορυφαίους διπλωμάτες και διανοητές από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Έχει ως στόχο να αναδείξει τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση και πώς θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των Ευρωπαίων

Μετάβαση στο περιεχόμενο