ICE & EEXI Inter Marine Meeting: «Συνάντηση κορυφής» στην Εύβοια για την Έρευνα & Ανάπτυξη στη ναυτιλία

Τα εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα, οι πρόσφατες εξελίξεις στις μηχανές εσωτερικής καύσης, οι νέες τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία, αλλά και οι τομείς στους οποίους εστιάζεται η Έρευνα & Ανάπτυξη των κατασκευαστών μηχανών πλοίων και των ναυπηγείων, βρέθηκαν στο επίκεντρο του «ICE & EEXI Inter Marine Meeting».

Στην καθιερωμένη ετήσια συνάντηση, που λαμβάνει χώρα στην Εύβοια, έδωσαν το «παρών» επικεφαλής των τεχνικών τμημάτων διαχειριστριών εταιρειών, στελέχη κορεατικών και ιαπωνικών ναυπηγείων, καθώς και εκπρόσωποι κατασκευαστών μηχανών και ναυτιλιακού εξοπλισμού, προκειμένου να συζητήσουν τις νέες εξελίξεις στην Έρευνα & Ανάπτυξη και να ανταλλάξουν σκέψεις, προβληματισμούς και προτάσεις που θα φέρουν τη ναυτιλία πιο κοντά στους στόχους του IMO για την απανθρακοποίηση.

Η συνάντηση-θεσμός αποτελεί πρωτοβουλία του επί σειρά ετών επικεφαλής τou R&D της MAN B&W Diesel στη Δανία και βραχυπρόθεσμο τεχνικό διευθυντή στην Costamare, κ. Δημήτριου Τσαλαπάτη, αλλά και του κ. Σταύρου Χατζηγρηγόρη, τεχνικού διευθυντή της Zodiac Maritime και Advanced Engineering Services, ενώ λαμβάνει χώρα στην οικία του πρώτου στη Νεροτριβιά. Η συνάντηση περιλαμβάνει ορισμένες παρουσιάσεις, μετά τις οποίες ακολουθούν συζήτηση και γεύμα σε κοντινό εστιατόριο της περιοχής.

Τη σημασία αλλά και το αποτύπωμα της συνάντησης επιβεβαιώνει το γεγονός ότι ανάμεσα στους παρευρισκομένους ήταν, μεταξύ άλλων, ο καθηγητής KangKi Lee – Senior Vice President της High Power Systems, υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών που οδηγούν τις εξελίξεις γύρω από την Έρευνα & Ανάπτυξη στη ναυτιλία από όλο τον κόσμο, όπως η Hyundai Heavy Industries, η Mitsubishi Heavy Industries, η MAN Energy Solutions, η Hapag-Lloyd κ.ά., καθώς και εκπρόσωποι διαχειριστριών εταιρειών με έδρα την Ελλάδα, όπως η Arcadia Shipmanagement Co. Ltd., η Capital Ship Management Corp., η Costamare Shipping Co. S.A., η Danaos Shipping Co. Ltd., η Dynacom Tankers Management Ltd., η Ecolog, η Maran Tankers Management Inc., η Neda Maritime Agency Co. Ltd., η Star Bulk Management Inc., η Thenamaris Ships Management Inc., η V. Ships κ.ά.

Οι παρουσιάσεις κατά το φετινό Inter Marine Meeting επικεντρώθηκαν στα αποτελέσματα των δοκιμών στις υπό ανάπτυξη μηχανές εσωτερικής καύσης εναλλακτικών καυσίμων, αλλά και σε τεχνολογίες μείωσης κατανάλωσης καυσίμων και εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, που σημείωσαν πρόοδο εντός των προηγούμενων δύο ετών.

Ειδικότερα, ο κ. DaeJin Lee, Senior Engineer της HD Hyundai Heavy Industries, στάθηκε ιδιαίτερα στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων των προγραμμάτων Έρευνας & Ανάπτυξης του νοτιοκορεατικού κολοσσού για την κατασκευή μηχανών καύσης εναλλακτικών καυσίμων, όπως η αμμωνία και η μεθανόλη, καθώς και στα σχετικά χρονοδιαγράμματα για την εμπορική διάθεση των νέων μηχανών. Ο εκπρόσωπος της Hyundai έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη μηχανή καύσης αμμωνίας ‒στην οποία, όπως όλα δείχνουν, εστιάζονται κυρίως οι ερευνητικές πρωτοβουλίες της Hyundai‒ αλλά και στις τεχνολογίες που αξιοποιούνται για την επίλυση των προκλήσεων που προκύπτουν από την καύση της. Σημειώνεται πως, σύμφωνα με τον κ. Lee, η πρώτη παράδοση μηχανής καύσης αμμωνίας υπολογίζεται να πραγματοποιηθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2025. Τις Hyundai Heavy Industries & HD Hyundai Marine Solutions εκπροσώπησαν ακόμη στη συνάντηση οι κ. Byung-Lak Yun ‒ COO & Executive Vice President, W. S. Jeong ‒ Managing Director HMS Europe, C. Y. Lyu, Executive Vice President, Engine & Machinery, Hojeong Choi ‒ Senior Vice President Design & Engineering, Cha Jeong-Bo ‒ Head of Engine System Sales Dpt., Ki Sung Choi ‒ Senior Sales Officer, και Hayden Kim ‒ Head of Athens Branch.

Με τη σειρά του, ο κ. Satoshi Makino, Senior Deputy Manager ‒ Designing Team του Turbocharger Division της Mitsubishi Heavy Industries, αναφέρθηκε στις σχεδιαστικές καινοτομίες των νέων turbochargers, οι οποίες επιτρέπουν τη μείωση του όγκου τους, τη βελτίωση της αποδοτικότητάς τους, αλλά και την ευκολότερη συντήρησή τους. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Makino παρουσίασε τα αποτελέσματα λειτουργίας του νέου turbocharger MET-MBII με συμβατική μηχανή, με μηχανή καύσης αμμωνίας και μεθανόλης, τα προβλήματα που σημειώθηκαν, καθώς και τα επόμενα βήματα βελτιστοποίησης και δοκιμών. Τη Mitsubishi Heavy Industries – Marine Machinery & Equipment εκπροσώπησαν ακόμη οι κ. Katsuhide Matsunaga ‒ President & CEO, Toshiaki Hori ‒ Executive Vice President, Tomoo Kuzu ‒ Senior Executive Vice President, Atsushi Arita ‒ Director Turbocharger Division, S. Sueno ‒ Marine Business Development, Koichi Sakamoto ‒ Engineering Manager Turbocharger Division, Kazuki Kusano, Head of Tokyo Branch Office.

Ο κ. Thomas Storgaard Hansen, Head of Promotion και Customer Support της MAN Energy Solutions, αναφέρθηκε στις προκλήσεις και στις προοπτικές κατασκευής αποδοτικότερων μηχανών, καθώς και στο ταχέως μεταβαλλόμενο νομοθετικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, επισημαίνοντας πως πριν από λίγες μόλις δεκαετίες η μείωση ‒πόσω μάλλον η καταμέτρηση‒ των εκπομπών των πλοίων δεν ήταν προτεραιότητα για τον κλάδο. Επιπλέον, ο κ. Hansen τόνισε πως έχουν γίνει σημαντικά βήματα ως προς τη βελτιστοποίηση της απόδοσης των σύγχρονων συμβατικών μηχανών ‒με την πλειονότητα των παρεμβάσεων να επικεντρώνονται στη βελτιστοποίηση της θερμοδυναμικής‒, εστιάζοντας ωστόσο και στις προκλήσεις που προκύπτουν για τον κλάδο από την ταυτόχρονη ανάπτυξη πολλαπλών μηχανών καύσης διαφορετικών καυσίμων, για τις οποίες η ναυτιλία δεν φαίνεται να έχει λάβει οριστικές αποφάσεις. Τη MAN Energy Solutions εκπροσώπησαν ακόμη οι κ. Stig Jakobsen ‒ Senior Manager, Peter Nerenst ‒ Manager και Γεώργιος Δρόσος ‒ General Manager New buildings.

Κοινός παρονομαστής της συνάντησης ήταν αφενός η επιτακτική ανάγκη για στενή και διαρκή συνεργασία όλων των ενδιαφερόμενων μερών ‒ναυτιλιακών εταιρειών, κατασκευαστών μηχανών και ναυπηγείων‒ για την επίτευξη ταχύτερων και αποδοτικότερων λύσεων απανθρακοποίησης τους κλάδου, καθώς και η πεποίθηση της μεγάλης πλειοψηφίας των παρευρισκομένων πως οι μηχανές εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο επίκεντρο, ανεξαρτήτως του (ή των) τελικού (ή τελικών) καυσίμου/-ων που θα επικρατήσει/-ουν. Οι συμμετέχοντες φάνηκαν επίσης αισιόδοξοι για την αξιοποίηση της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλία στο εγγύς μέλλον, επισημαίνοντας πως οι εξελίξεις είναι ραγδαίες σε ό,τι αφορά την έρευνα και την ανάπτυξη.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρεγάτα Ψαρά: Γιατί απόστρατοι στρατιωτικοί ζητούν την επιστροφή της

Κανένα «εθνικό συμφέρον» δεν υπηρετεί η αποστολή της φρεγάτας «ΨΑΡΑ» 3.500 χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τα σύνορα της Χώρας, καταγγέλλον απόστρατοι στρατιωτικοί. Τι ζητούν. ΗΠανελλήνια Ομοσπονδία Αποστράτων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.Α.Σ.) εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στην αποστολή της φρεγάτα «ΨΑΡΑ» στην Ερυθρά Θάλασσα, «καθόσον τούτη

Celestyal: Κατά 30% αυξάνει τις καμπίνες προς πώληση – Τα νέα ετήσια προγράμματα

Κατά 30% αυξάνει τις καμπίνες προς πώληση σε σχέση με πέρυσι η Celestyal, συμπεριλαμβάνοντας τις νέες κρουαζιέρες «Εικόνες Αραβίας», καθώς και 21 κρουαζιέρες στην Αδριατική κατά τη διάρκεια του 2025 και 2026. Και τα δύο πλοία του ανανεωμένου στόλου της Celestyal θα

Πολεμικό Ναυτικό: Συνεργασία με την Attica Group και οφέλη για το προσωπικό – Τι συζήτησε ο Α/ΓΕΝ Κατάρας με μέλη του Δ.Σ

Όπως έκανε γνωστό το Πολεμικό Ναυτικό, την Τρίτη 25 Ιουνίου 2024, ο Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος-Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, συναντήθηκε στο ΓΕΝ, με τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου Εταιρειών της Attica Group κ. Κυριάκο Μάγειρα, ο οποίος συνοδευόταν από τον Διευθύνοντα

Τεθωρακισμένα Bradley: «Αγκάθι» το κόστος απόκτησης των 164 ΤΟΜΑ που επέλεξε στις ΗΠΑ ο Στρατός Ξηράς

*Του Κώστα Σαρικά Το κόστος επαναφοράς σε επιχειρησιακή κατάσταση των 164 μεταχειρισμένων Bradley M2A2, τα οποία επέλεξαν στις ΗΠΑ τα Στελέχη του Στρατού Ξηράς, θα κρίνει την τελική απόφαση για την απόκτηση τους. Το ΓΕΣ περιμένει από τους Αμερικανούς την εκτίμηση για το

Μετάβαση στο περιεχόμενο