Intermodal για ναυτιλία: Στο 7,4% του παγκοσμίου στόλου τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα

Ενώ η χρηματοδότηση στην πιο πράσινη ναυτιλία σημειώνει πρόοδο, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές προκλήσεις

Παρά τα σημαντικά εμπόδια που καλείται να αντιμετωπίσει η παγκόσμια ναυτιλία στην προσπάθεια της απαλλαγής από τον άνθρακα, εντούτοις το 7,4% του παγκοσμίου στόλου με βάση την ολική χωρητικότητα, αποτελείται από πλοία που μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.

Πρόκειται για ένα ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με το 2018, όταν μόλις το 3,2% που παγκοσμίου στόλου ήταν πλοία με εναλλακτικά καύσιμα.

Η Intermodal για την «πράσινη» ναυτιλία

Ενώ η χρηματοδότηση των πιο πράσινων πλοίων σημειώνει πρόοδο, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές προκλήσεις, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal. Αυτές περιλαμβάνουν δυσκολίες για τους πλοιοκτήτες να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση για τη μετασκευή υφιστάμενων πλοίων, απροθυμία ορισμένων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων να χρηματοδοτήσουν πλοία εναλλακτικών καυσίμων και ανησυχίες των πλοιοκτητών σχετικά με το υψηλότερο κόστος και την περιορισμένη διαθεσιμότητα καθαρότερων καυσίμων.

Παρά τις προκλήσεις αυτές, η πράσινη μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας προχωρά, γεγονός που αποδεικνύεται από τον αυξανόμενο αριθμό οικολογικών πλοίων που τίθενται σε κυκλοφορία.

Εστιάζοντας στον στόλο των πλοίων που έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν διπλό καύσιμο (συμβατικό και εναλλακτικό), αυτός αριθμεί σήμερα 2.119 πλοία με συνολική χωρητικότητα 123 εκατ. gt, που αντιπροσωπεύουν -όπως προαναφέρθηκε- το 7,4% του παγκοσμίου στόλου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 84% αυτής της χωρητικότητας εναλλακτικών καυσίμων είναι διπλού καυσίμου με το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) να είναι το εναλλακτικό καύσιμο. Υπολογίζεται ότι 1.248 πλοία  με συνολική χωρητικότητα 102,93 εκατ. gt δύνανται να χρησιμοποιούν LNG.  Επιπλέον, το μερίδιο των πλοίων διπλού καυσίμου στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών αυξάνεται σταθερά, ανεβαίνοντας στο 52%, από μόλις 16% το 2018. Το τρέχον βιβλίο παραγγελιών διπλού καυσίμου ανέρχεται σε 1.821 μονάδες με συνολική χωρητικότητα 143 εκατ. gt- μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται 1.042 πλοία διπλού καυσίμου LNG που αντιστοιχούν σε 103,74 εκατ. gt.

Η πρωτοβουλία Poseidon Principles

Σημαντική ώθηση στη χρηματοδότηση των πλοίων διπλού καυσίμου έδωσε η πρωτοβουλία Poseidon Principles. Πρόκειται για ένα σύνολο κατευθυντήριων γραμμών που αποσκοπούν στην προώθηση της χρηματοδότησης περιβαλλοντικά βιώσιμων πλοίων και στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Η πρωτοβουλία αυτή, που ξεκίνησε το 2019 με τη συμμετοχή 11 τραπεζών από πέντε χώρες, αναπτύχθηκε σημαντικά τα επόμενα χρόνια.

Σήμερα, στην πρωτοβουλία συμμετέχουν 35 τράπεζες από 14 χώρες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 80% του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου χρηματοδότησης πλοίων – περίπου 240 δισεκατομμύρια δολάρια. Στις υπογράφοντες την πρωτοβουλία τράπεζες  περιλαμβάνονται κορυφαία χρηματοπιστωτικά ιδρύματα όπως η BNP Paribas, η Credit Agricole, η DNB και η Nordea Bank.

Συμπερασματικά, τονίζει η Intermodal, η εφαρμογή των Poseidon Principles στο παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο χρηματοδότησης πλοίων προχωρά, αντανακλώντας τη δέσμευση για βιώσιμη χρηματοδότηση πλοίων, παρά τις διάφορες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Να σημειωθεί τέλος ότι σύμφωνα με την Petrofin Research η οποία επικαλείται στοιχεία των Clarksons, οι Έλληνες εφοπλιστές προηγούνται σε επενδύσεις σε νέα πιο φιλικά προς το περιβάλλον πλοία με 543 eco πλοία 52.331.130 dwt υπό παραγγελία έναντι 532 πλοίων  42.825.520 dwt της Κίνας και 474 πλοίων  34.775.883 dwt των Ιαπώνων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Intermodal για ναυτιλία: Στο 7,4% του παγκοσμίου στόλου τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα

Παρά τα σημαντικά εμπόδια που καλείται να αντιμετωπίσει η παγκόσμια ναυτιλία στην προσπάθεια της απαλλαγής από τον άνθρακα, εντούτοις το 7,4% του παγκοσμίου στόλου με βάση την ολική χωρητικότητα, αποτελείται από πλοία που μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα. Πρόκειται για ένα ποσοστό

Προκαταρκτική εξέταση για το ναυάγιο της Πύλου: Τι καταγγέλλουν οι δικηγόροι που εκπροσωπούν επιζώντες και θύματα

Ολοκληρώθηκε η προκαταρκτική εξέταση που διενεργούνταν από το Ναυτοδικείο Πειραιά για το πολύνεκρο ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου, που έλαβε χώρα την 14-06-2023. Όπως έγραψε και το dikastiko.gr, στο ναυάγιο έχασαν τη ζωή τους 82 άνθρωποι και διασώθηκαν 104. Υπενθυμίζεται ότι, η Ιλβα

Ετήσια Ενημέρωση Επίτιμων Αρχηγών ΓΕΑ

Την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, υποδέχθηκε στο Επιτελείο τους επίτιμους και διατελέσαντες Αρχηγούς ΓΕΑ, στο πλαίσιο της ετήσιας ενημέρωσής τους. Οι Αρχηγοί ενημερώθηκαν για θέματα που αφορούν στην Πολεμική

Οι αρχές της Γαλλίας διέσωσαν 107 μετανάστες στο στενό της Μάγχης την ημέρα των Χριστουγέννων

Συνολικά 107 μετανάστες που διέτρεχαν κίνδυνο στη θάλασσα ενώ προσπαθούσαν να φθάσουν στις ακτές της Βρετανίας διασώθηκαν χθες Τετάρτη από τις γαλλικές αρχές, σύμφωνα με τις λιμενικές αρχές της Μάγχης και της Βόρειας Θάλασσας. Οι επιχειρήσεις ήταν «εντατικές» και εξ

Μετάβαση στο περιεχόμενο