Και αν καταργηθεί το tonnage tax στη Γαλλία;

Πεδίο διενέξεων αποτελεί ο φόρος χωρητικότητας στη Γαλλία, καθώς, ενόψει των εθνικών εκλογών, τα δύο κορυφαία πολιτικά κόμματα στις δημοσκοπήσεις εξετάζουν το ενδεχόμενο κατάργησης του συγκεκριμένου καθεστώτος φορολογίας των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.

Σημειώνεται ότι με τον φόρο χωρητικότητας (tonnage tax) οι εταιρείες, αντί να φορολογούνται με βάση τα πραγματικά τους κέρδη, φορολογούνται με βάση το net tonnage του στόλου τους.

Tα δύο κόμματα που διεκδικούν το χρίσμα θεωρούν ότι η κατάργηση του tonnage tax θα απέφερε σημαντική αύξηση των δημοσίων εσόδων, ωστόσο σύμφωνα με τη ReedSmith κάτι τέτοιο δεν είναι απλό. Από την άλλη, το tonnage tax έχει συγκεκριμένα οικονομικά οφέλη για τη γαλλική οικονομία, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τις θέσεις εργασίας. Το γεγονός ότι πολλές εταιρείες επιλέγουν να είναι εγκατεστημένες στη Γαλλία, λόγω του φορολογικού καθεστώτος, έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της απασχόλησης. Ακόμη, ο αριθμός των πλοίων με γαλλική σημαία έχει αυξηθεί σημαντικά, από 313 το 2017 σε 421 το 2023. Η αύξηση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο καθεστώς φόρου χωρητικότητας, το οποίο ενθαρρύνει τις ναυτιλιακές εταιρείες να εγγράφουν πλοία στο γαλλικό νηολόγιο, αν και δεν είναι προαπαιτούμενο.

Σύμφωνα με γαλλικά ΜΜΕ, η αρνητική στάση του ακροδεξιού ηγέτη της Εθνικής Συσπείρωσης, Ζορντάν Μπαρντελά, που έχει προβάδισμα στις δημοσκοπήσεις, απέναντι στο tonnage tax έγκειται στις πολύ καλές σχέσεις Μακρόν και Saadé, του επικεφαλής της CMA CGM.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γηρασμένος πολύ ο στόλος της ακτοπλοΐας

Τά μισά ακτοπλοϊκά μας πλοία είναι γηρασμένα! Πλησιάζουν τα 30 χρόνια ζωής καί είναι επιτακτική ανάγκη η αντικατάστασίς τους με καινούργια. Στήν δήλωση αυτή προέβη ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Διονύσης Θεοδωράτος, μιλώντας σε συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στήν

Παρανοήσεις και αλήθεια για το μεταναστευτικό – προσφυγικό

Συχνά καλλιεργούνται διάφορες παρανοήσεις γύρω από το μεταναστευτικό. Όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και διεθνώς, καθότι πρόκειται για ένα ζήτημα που ενδείκνυται, λόγω της πολυπαραγοντικής φύσης του, για λαϊκισμούς και απόπειρα πολιτικής χειραγώγησης. Για παράδειγμα, τα τελευταία χρόνια, εδραιώθηκε

Πέλεκυς για τη φυγή των Καζάκων

Σε δικαστικό θρίλερ με σοβαρές προεκτάσεις στο εσωτερικό της Πυροσβεστικής εξελίσσεται η υπόθεση εμπρησμού δασικής έκτασης στην Ύδρα συνεπεία χρήσης βεγγαλικών, με υπαίτιους -όπως όλα δείχνουν το πλήρωμα και τους μισθωτές της θαλαμηγού «Περσεφόνη 1», το βράδυ της Παρασκευής (21/6).

Χίος: Επίσημη πρώτη για την Ιδιωτική Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού

Επιβεβαιώνοντας σχετικά δημοσιεύματα μας, ο Όμιλος Τσάκου ανακοίνωσε και επισήμως την ίδρυση της ΠΡΩΤΗΣ στην χώρα μας Ιδιωτικής Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού με το παρακάτω δελτίο τύπου: “Με βαθύ αίσθημα ευθύνης και υπερηφάνειας ανακοινώνεται η ίδρυση, από το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» 

Μετάβαση στο περιεχόμενο