Καινοτομία & Γαλάζια Οικονομία: Με το βλέμμα στη βιώσιμη ανάπτυξη των ελληνικών νησιών

Με τη συμμετοχή των δημάρχων Χίου, Ψαρών και Οινουσσών, φορέων της γαλάζιας οικονομίας που εκπροσωπούν τη δημόσια διοίκηση, την ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα, τη ναυτιλία και την Κοινωνία των Πολιτών πραγματοποιήθηκε η ημερίδα «Καινοτομία και Γαλάζια Οικονομία: Ο ρόλος τους στη βιώσιμη ανάπτυξη των παράκτιων περιοχών» την Παρασκευή, 12 Μαΐου 2023 στους φιλόξενους χώρους του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Μαρία Τσάκος» στη Χίο.

Η εκδήλωση, που διοργάνωσαν το Εργαστήριο Ποσοτικής Ανάλυσης στη Ναυτιλία του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς και η Isalos.net, διεξήχθη στο πλαίσιο του έργου «BLUEAIR», στο οποίο το Εργαστήριο, μέσω του Κέντρου Ερευνών Πανεπιστημίου Πειραιώς, συμμετέχει ως εταίρος. Το έργο «BLUEAIR» υλοποιείται με την υποστήριξη του Προγράμματος Interreg ADRION και χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και το Μηχανισμό Προενταξιακής Βοήθειας ΙΙ.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου παρουσιάστηκαν οι προτεραιότητες και τα διαθέσιμα εργαλεία για την υιοθέτηση γαλάζιων πρακτικών και καινοτομιών για τη γαλάζια οικονομία των παράκτιων περιοχών.

καθ. Μαρία Μποϊλέ, Διευθύντρια του μεταπτυχιακού προγράμματος ναυτιλίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς και Συντονίστρια της Waterborne Technology Platform

Η καθ. Μαρία Μποϊλέ, Διευθύντρια του μεταπτυχιακού προγράμματος ναυτιλίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς και Συντονίστρια της Waterborne Technology Platform

Η εκδήλωση ξεκίνησε με εισαγωγική παρουσίαση της καθ. Μαρίας Μποϊλέ, Διευθύντριας του μεταπτυχιακού προγράμματος ναυτιλίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς και Συντονίστριας της Waterborne Technology Platform, με εστίαση στους στόχους της Ημερίδας, αλλά και στους σκοπούς, στις στρατηγικές προτεραιότητες, στο πλάνο δράσης, στο χρονικό πλαίσιο υλοποίησης, καθώς και στη συνεισφορά του έργου «BLUEAIR» στις διαπεριφερειακές συνεργασίες με στόχο τη γαλάζια καινοτομία.

Η ημερίδα συνεχίστηκε με τη διεξαγωγή συζήτησης με θέμα: «Προτεραιότητες και προκλήσεις στη χάραξη πολιτικών καινοτομίας στη βιώσιμη γαλάζια οικονομία και διαθέσιμα εργαλεία». Τη συζήτηση συντόνισε ο Δρ. Ηλίας Μπίσιας, Διευθυντής των Ναυτικών Χρονικών και της Isalos.net, ενώ συμμετέχοντες στη συζήτηση ήταν οι κ.κ. Γεώργιος Δανιήλ, Δήμαρχος Οινουσσών, Σταμάτης Κάρμαντζης, Δήμαρχος Χίου, Κώστας Βρατσάνος, Δήμαρχος Ψαρών, καθώς και η καθ. Μαρία Λεκάκου, Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών της Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Edited-1171

Οι συμμετέχοντες στο πάνελ επεσήμαναν την αγωνία των νησιωτικών κοινοτήτων για τη γήρανση του πληθυσμού, καθώς και τα βαρίδια που δημιουργεί η γραφειοκρατία στην άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων. Αναγνώρισαν επίσης τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει στα ακριτικά νησιά η γαλάζια οικονομία και η στροφή στη θάλασσα, προτάσσοντας ως προτεραιότητες την εκμετάλλευση των διαθέσιμων χρηματοδοτικών και άλλων εργαλείων, την περαιτέρω ανάπτυξη συνεργειών με τα Πανεπιστήμια, αλλά και με άλλους δήμους και περιοχές, την επένδυση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειες, αλλά και την αξιοποίηση της ναυτικής παράδοσης.

Edited-1163

Ακολούθησε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με θέμα «Νησιωτικότητα, Ναυτική Εκπαίδευση & Γαλάζια Οικονομία: Προκλήσεις και ευκαιρίες για την γαλάζια ανάπτυξη στην Ελλάδα», κατά την οποία ο αντιπλοίαρχος ΛΣ Ιωάννης Μάργαρης, Διοικητής της ΑΕΝ Χίου και η καθ. Μαρία Μποϊλέ, εστιάστηκαν στις δεξιότητες που απαιτούν τα επαγγέλματα της ευρύτερης θαλάσσιας οικονομίας σήμερα και στο μέλλον, αλλά και στην αναγκαιότητα συνεργειών μεταξύ εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της περιφέρειας, τόσο μεταξύ τους, όσο και με τις τοπικές κοινότητες, προκειμένου να επιτευχθεί γαλάζια ανάπτυξη.

Τελευταίο σκέλος της εκδήλωσης ήταν η συζήτηση με θέμα «Η γαλάζια οικονομία ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα φορέων και οργανισμών: Εργαλεία ενίσχυσης της συνεργασίας, των ικανοτήτων και της ανταλλαγής γνώσης για τη γαλάζια καινοτομία». Στο συγκεκριμένο πάνελ συμμετείχαν ο κ. Ιωάννης Γ. Λυγνός, Πρόεδρος του Συλλόγου “Φίλοι Οινουσσών”, η κα. Τατιάνα Τσαρδάκα, Διαμεσολαβήτρια ΥΔΔΑΔ και καθηγήτρια Ναυτικού δικαίου στο «Τσάκος Ελληνικά Εκπαιδευτήρια Ναυτικών Σπουδών» (TEENS), ο κ. Μάρκος Λαμπρινάκης της Εκπολιτιστικής Κοινωνικής Ένωσης Βροντάδου (Π.Ε.Κ.Ε.Β) & Aegean Reggata, καθώς και ο κ. Γιάννης Σωτηριανός, Manager του Tholos BoatYard.

Edited-1159

Στη συζήτηση την οποία συντόνισε ο κ. Γιάννης Κατσούνης, Ερευνητής – Υποψήφιος Διδάκτορας του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, οι ομιλητές αναγνώρισαν τη γαλάζια οικονομία ως ακρογωνιαίο λίθο επιβίωσης και ανάπτυξης των νησιωτικών περιοχών, ενώ εξέφρασαν την ελπίδα πως οι νέοι θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των σχετικών με τη θάλασσα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, μέσω της εισαγωγής και υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, αλλά και της υιοθέτησης νέων στρατηγικών.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

 

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «λεωφόρος» της κοκαΐνης

Έξι φορτηγά γεμάτα με στρατιώτες και αστυνομικούς έφτασε μέσα στη νύχτα έξω από ένα σπίτι στο Γκουαγιακίλ του Ισημερινού. Η πόρτα του σπιτιού έγραφε πως «ενοικιάζεται» και τα φώτα ήταν σβηστά. Ωστόσο, δεν πτοήθηκαν από το φαινομενικά άδειο σπίτι καθώς

Βυθίζεται το ελληνόκτητο πλοίο που χτυπήθηκε από τους Χούθι – Αναφορές για νεκρό

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, το πλοίο έχει υποστεί σοβαρή βλάβη στο μηχανοστάσιο, πλέει εδώ και ώρες ακυβέρνητο και παρουσιάζει εισροή υδάτων. Αναφορές σε αραβικά ΜΜΕ σημειώνουν ότι υπάρχει ένα νεκρός από το πλήρωμα. Το ελληνικό λιμενικό διευκρίνισε ότι ανάμεσα στα

Γιώργος Αυτιάς: Στρασβούργο

Ακόμη και στους αριθμούς μπορεί κανείς να ασκήσει ερμηνευτική βία. Μπορεί να βλέπει στα εκλογικά μεγέθη όχι αυτό που μετράνε, αλλά το είδωλο των προκαταλήψεών του. Κάπως έτσι, κάποιοι είχαν «διαβάσει» το αποτέλεσμα προτού καν κλείσουν οι κάλπες την Κυριακή.

Αρχίζει η δικαστική μάχη δισ. ευρώ για τα εγκλωβισμένα αεροσκάφη

Μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες leasing αεροσκαφών ξεκίνησαν τη δικαστική μάχη εναντίον των ασφαλιστικών εταιρειών στο Δουβλίνο, μία αναμέτρηση στην οποία παίζονται αποζημιώσεις τουλάχιστον 2,5 δισ. ευρώ για αεροσκάφη που παραμένουν αποκλεισμένα στη Ρωσία. Οι εκμισθωτές έχουν εγείρει αγωγές κατά δεκάδων

Μετάβαση στο περιεχόμενο