Κίνδυνος Τεμπών και στο Αιγαίο

Οι καταγγελίες συνδικαλιστών σε επιβατηγά πλοία, η συνεχής υπερφόρτωση οχημάτων και οι αναφορές για ελλείψεις πυροσβεστικών και σωστικών μέσων

Αναφορές για υπερφόρτωση των γκαράζ στα πλοία με φορτηγά αλλά και ΙΧ, χωρίς την τήρηση αποστάσεων ασφαλείας ώστε να υπάρχει δυνατότητα επέμβασης σε περίπτωση απροόπτου.  Καταγγελίες για ελλιπείς ελέγχους και προβλήματα στα πυροσβεστικά και σωστικά μέσα επιβατηγών πλοίων που χρησιμοποιούνται σε περίπτωση ατυχήματος.  Συνεχή προβλήματα στις μηχανές πλοίων, παρά το γεγονός ότι οι επιθεωρητές πλοίων έδιναν στο παρελθόν πιστοποιητικά ότι το αρχικό πρόβλημα που παρουσίασαν είχε λυθεί.  Αναφορές ότι τουλάχιστον ένα από τα τρία πλοία που φεύγουν από λιμάνια της χώρας εν μέσω κακών δυσμενών συνθηκών «παίρνουν σημαντικό ρίσκο» με ευθύνη των πλοιάρχων τους…

Προβλήματα ασφάλειας  

Οι παραπάνω είναι μόνο μερικές από τις καταγγελίες συνδικαλιστών αλλά και ατόμων που γνωρίζουν το παρασκήνιο των λιμενικών ελέγχων, για τους κινδύνους που μπορεί να ανακύψουν σε επιβατηγά πλοία.  Μάλιστα φαίνεται ότι επαναλαμβάνονται τα λάθη που καταγράφηκαν με τις πανομοιότυπες τραγωδίες το 2014 και το 2022 στα επιβατηγά πλοία «Norman Atlantic» και «Euroferry Olympia» που στοίχισαν τη ζωή σε 23 άτομα από ανεξέλεγκτες φονικές πυρκαγιές οι οποίες ξεκίνησαν από τους χώρους των οχημάτων και παγίδευσαν δεκάδες ανθρώπους.  Οι πληροφορίες, δε, αναφέρουν ότι πρόσφατα σε δρομολόγιο για νησί του Νοτίου Αιγαίου ένα ferry boat παρουσίασε εν πλω τρεις βλάβες στη μηχανή του σε διάστημα λίγων ημερών…

Είναι ενδεικτική η πρόσφατη καταγγελία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και άλλων εκπροσώπων εργαζομένων στον χώρο της ναυτιλίας που ζητούν ανάμεσα στα άλλα «απαγόρευση απόπλου των πλοίων στα οποία υπάρχουν παρατηρήσεις για σοβαρά προβλήματα ασφαλείας, εξασφάλιση της επάρκειας και καταλληλότητας των σωστικών και πυροσβεστικών μέσων».  Ακόμα, απαγόρευση απόπλου των επιβατηγών πλοίων σε περίπτωση κακοκαιρίας και έλεγχο της αξιοπλοΐας των υπερήλικων επιβατηγών πλοίων πλοίων που έχουν υποστεί μετασκευές.  Ήδη πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε προ ημερών να διενεργηθούν εξονυχιστικοί έλεγχοι στα πλοία για τη διασφάλιση της ασφάλειας των επιβατών.

«Θολά» πιστοποιητικά  

Όπως ανέφεραν μιλώντας στο «Βήμα» λιμενικοί που είχαν παρουσία σε υπηρεσίες ελέγχου πλοίων, στη Διεύθυνση Επιθεώρησης Πλοίων δίνουν «παρών» περίπου 50-60 λιμενικοί αλλά και ιδιώτες που ελέγχουν τα 239 πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας (με τα οποία διακινήθηκαν το 2022 ετησίως 33.000.000 επιβάτες) τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο σε θέματα μηχανολογικού εξοπλισμού, τηλεπικοινωνιών και εξοπλισμού.  Υπάρχει και ειδικό τμήμα για τους ελέγχους στις μετασκευές των πλοίων.

«Σε σχετικές επιθεωρήσεις συμμετέχουν και λιμενικοί σε διάφορα μεγάλα λιμάνια της χώρας.  Οι υπεύθυνοι των πλοίων προχωρούν μετά τις παρατηρήσεις μας άμεσα σε τυχόν διορθωτικές κινήσεις καθότι γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να λάβουν πιστοποιητικό αξιοπλοΐας» δηλώνουν.  Οι ίδιοι αναφέρουν όμως ότι ο αριθμός των επιθεωρητών ίσως να μην είναι επαρκής, ενώ τονίζουν ότι ίσως υπερβαίνει το 50% το ποσοστό των πλοίων που παίρνουν πιστοποιητικά από νηογνώμονες «όπου δεν υπάρχει πλήρης εικόνα για την επάρκεια των ελέγχων».  Πάντως και στους φαινομενικά επαρκείς ελέγχους, τα προβλήματα είναι υπαρκτά.  Οι ίδιοι θυμίζουν ότι ο επιθεωρητής της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, ο οποίος ήλεγξε το «Εξπρές Σάμινα» πέντε ημέρες προτού βυθιστεί, δεν είχε εντοπίσει τίποτε μεμπτό.

Σημειώνεται ότι έως πρόσφατα υπήρχε πρόβλημα με την επαναλειτουργία -στο νέο κτίριο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας-του Εθνικού Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Κυκλοφορίας Πλοίων, το οποίο περιελάμβανε και σύστημα ελέγχου με κάμερες του λιμανιού του Πειραιά.  Έτσι το επιχειρησιακό «κέντρο» του Λιμενικού ήταν «τυφλό» και υπήρχε κίνδυνος για συγκρούσεις επιβατηγών πλοίων.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΟΛΘ: Αλλαγή στο διοικητικό συμβούλιο – Η νέα σύνθεση

Σε γνωστοποίηση αλλαγής σύνθεσης του διοικητικού συμβουλίου προχώρησε ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ). Συγκεκριμένα, η ΟΛΘ ανακοινώνει ότι το δ.σ. της 24.03.2023, έκανε δεκτή την ομόφωνη πρόταση της Επιτροπής Υποψηφιοτήτων και εξέλεξε νέο μέλος του τον κ. Κωνσταντίνο Φωτιάδη, σε αντικατάσταση

1η συνεδρίαση του Ανώτατου Αεροπορικού Συμβουλίου (ΑΑΣ) υπό τη νέα του σύνθεση(φωτο)

Την Πέμπτη 23 Μαρτίου 2023, πραγματοποιήθηκε στη Σχολή Ικάρων, στην Αεροπορική Βάση Δεκέλειας, η πρώτη συνεδρίαση του Ανώτατου Αεροπορικού Συμβουλίου (ΑΑΣ) Ολομελείας, υπό τη νέα του σύνθεση. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος (Ι)

Πυροσβεστικό Σώμα: Εκδήλωση για τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου 1821

Παρουσία του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Βασίλη Παπαγεωργίου, πραγματοποιήθηκε σήμερα, στις εγκαταστάσεις του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, στο Μαρούσι, η κεντρική εκδήλωση για τον εορτασμό της Εθνικής Επετείου της  25ης Μαρτίου 1821. Στην ημερήσια διαταγή που εκδόθηκε, ο Αρχηγός του

Ορκωμοσία 1ης Εκπαιδευτικής Σειράς Υποπυραγών ειδικών καθηκόντων

Ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Ευάγγελος Τουρνάς, επέδωσε τα διπλώματα στους αποφοιτήσαντες, Υποπυραγούς ειδικών καθηκόντων Παρουσία του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Ευάγγελου Τουρνά, καθώς και του Αρχηγού Πυροσβεστικού Σώματος, Αντιστράτηγου Γεώργιου Πουρναρά, πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή, 24

Μετάβαση στο περιεχόμενο