Κρίσεις Αρχηγών! “Κάντο όπως ο Ελ.Βενιζέλος” ή τουλάχιστον ας διαβάσουν οι πολιτικοί πως επέλεγε ηγέτες

Οι κρίσεις Αρχηγών που κάποιοι με αγωνία ανέμεναν, την περασμένη εβδομάδα, δεν έγιναν. Οι κρίσεις θα γίνουν στην ώρα τους Κι επειδή ο χρόνος δεν πιέζει όπως ήθελαν οι ίδιοι να πιστεύουν είναι νομίζουμε ευκαιρία να επαναφέρουμε το ζήτημα της επιλογής Αρχηγών. Πως γίνεται αυτή η επιλογή όλα σχεδόν τα χρόνια της μεταπολίτευσης;

Ο Αρχηγός έπρεπε να ΄ναι εξασφαλισμένα “φιλικός” προς την εκάστοτε κυβέρνηση. Σε περιπτώσεις που δεν ήταν του ιδίου κόμματος αρκούσε να ΄ναι “ευέλικτος”. Να ΄ναι εξασφαλισμένα υπάκουος και σιωπηλός στην περίπτωση που με κάτι διαφωνούσε. Ασφαλώς και ευτυχώς υπήρξαν αρκετές εξαιρέσεις Αρχηγών που δεν έκαναν “τα κέφια” υπουργών ή άλλων που προσαρμόστηκαν μεν αλλά είχαν τον τρόπο να “κάνουν αντίσταση”. Αλλά τα κριτήρια της επιλογής δεν άλλαξαν ούτε με ΝΔ, ούτε με ΠΑΣΟΚ , ούτε με ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ.

Το ερώτημα “τι έκανες μέχρι τώρα για να γίνεις Αρχηγός” και κυρίως “τι θα κάνεις αν σε κάνουμε δεν τέθηκε ποτέ”!

Απόδειξη η περιβόητη αναδιοργάνωση που αφορά κυρίως στον ΣΞ που όλο γίνεται , όλο ανακοινώνεται κι όλο κάτι την φρενάρει

Θυμηθήκαμε τον θρύλο που κυκλοφορεί και μας τον έχει διηγηθεί φίλος, όχι στρατιωτικός αλλά λάτρης των ΕΔ και της ιστορίας. Πως ο Ελευθέριος Βενιζέλος επέλεξε Αρχηγό Στόλου το 1912

Δεν ήταν ο Κουντουριώτης ο μοναδικός που είχε στο μυαλό του Είχε κι άλλους. Τους φώναζε έναν, έναν στο γραφείο του και τους έθετε το απλό ερώτημα: “Πως θα αντιμετωπίσεις τους Τούρκους στο Αιγαίο”;

Οι περισσότεροι έβγαλαν τους χάρτες τους κι άρχισαν να λένε πολλά και διάφορα. Αρκετά ακαταλαβίστικα για τον πολιτικό Ελευθέριο Βενιζέλο. Τελευταίος μπήκε ο Κουντουριώτης. Πριν ολοκληρώσει το ερώτημα ο Βενιζέλος, ο Κουντουριώτης ένωσε τα δάχτυλα των χεριών του σε σχήμα τόξου , τα τέντωσε με δύναμη μπροστά και απάντησε στο ερώτημα “πως θα αντιμετωπίσεις τους Τούρκους”:

“Θα τους μαντρώσω στα Δαρδανέλια”! Ο Βενιζέλος τον έκανε Αρχηγό Στόλου του Αιγαίου με τα γνωστά αποτελέσματα.

Η ορθότητα της επιλογής του έγινε κατανοητή πριν από τις νικηφόρες ναυμαχίες.

Το κείμενο είναι από τα αρχεία του ΓΕΕΘΑ για τους Βαλκανικούς Πολέμους 1912-13. Σε μία συνεδρίαση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ΚΥΣΕΑ της εποχής υπήρχε έντονος προβληματισμός για το αν μπορούσε ο Ελληνικός Στόλος να αντιμετωπίσει τον τουρκικό. Πολλοί μίλησαν εκφράζοντας επιφυλάξεις. Μίλησε και ο Κουντουριώτης:

«Εγώ κύριε Πρόεδρε δεν καταγίνομαι με το χι συν ψι και τας γωνίας αποκλίσεως. Ξεύρω να πω ένα πράγμα. Καράβια άνευ ικανού εμψύχου υλικού, είναι μόλυβδος βαρύς βυθιζόμενος εντός ύδατος. Σας διαβεβαιώ ότι με τα καράβια που έχομε θα κάμουμε καλά τη δουλειά μας».

Την έκαναν με τρόπο θριαμβευτικό!

Για την επίδραση που είχε στον Πρωθυπουργό η στάση του Κουντουριώτη εκείνη την ημέρα, είναι χαρακτηριστική η επιστολή που του έστειλε ο Ελ. Βενιζέλος 21 χρόνια μετά, στην επέτειο της ναυμαχίας της Έλλης, την 3η Δεκεμβρίου 1933.

Του έγραφε:

«Φίλτατε Ναύαρχε.

Είκοσι ένα χρόνια κλείουν σήμερα από την ημέρα, που με την ναυμαχία της Έλλης εξησφάλισες την κατά θάλασσαν υπεροπλίαν της Ελλάδος και των συμμάχων της και έτσι εξησφάλισες την τελικήν νίκην των. Όλοι οι Έλληνες σου είμεθα ευγνώμονες διά την νίκην σου αυτήν. Περισσότερον από όλους εκείνος, που γνωρίζει, ότι χωρίς την αδάμαστον αποφασιστικότητά σου και την πίστιν σου εις την κατά θάλασσαν νίκην μας, δεν θα απεφασίζαμεν να λάβωμεν μέρος εις τον πρώτον Βαλκανικόν Πόλεμον, με αποτέλεσμα ότι, αν μεν νικούσαν οι Σέρβοι και οι Βούλγαροι, τα όριά μας θα έμεναν οριστικώς εις την Μελούνα ή το πολύ θα έφθαναν στον Αλιάκμονα, αν δε νικούσαν οι Τούρκοι, η ζωή των ομογενών της Αυτοκρατορίας θα απέβαινεν ανυπόφορος.

Με εξαίρετον τιμήν και αγάπην Ελευθ. Κ. Βενιζέλος ».

Συμπέρασμα; Στις επόμενες κρίσεις Αρχηγών, όταν γίνουν ας θυμηθούν αυτοί που αποφασίζουν να ρωτήσουν “τι έκανες και τι θα κάνεις Αρχηγέ”Θα βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματαΠρος Θεού δεν ζητάμε νίκες σε πεδία μαχών Να πάνε τις ΕΔ έστω ένα βήμα μπροστά και να ΄χουν πάντα στο μυαλό τους αυτό που είπε ο Κουντουριώτης για το έμψυχο δυναμικό, είναι υπεραρκετά

https://www.militaire.gr/kriseis-archigon–kan…

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση για 33 νέα σκάφη για το Λιμενικό Σώμα για την προστασία των θαλασσίων συνόρων

Το Υπουργείο Μετανάστευσης & Ασύλου ενέταξε χρηματοδότηση ύψους 18,5 εκατομμυρίων ευρώ με σκοπό την απόκτηση 33 νέων σκαφών, από το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή. Συγκεκριμένα, η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Διαχείρισης Προγραμμάτων Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων (ΕΥΣΥΔ ΜΕΥ) του

Ακρίβεια: Οι Έλληνες άλλαξαν την καθημερινότητά τους – Περικοπές στο μπάνιο, «λουκέτο» στο καλοριφέρ

Μία ενδιαφέρουσα έρευνα έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, με σκοπό την καταγραφή των αντιδράσεων των καταναλωτών στην ακρίβεια, στην τρέχουσα αύξηση των τιμών των προϊόντων και υπηρεσιών που καταναλώνει. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα

Επεκτείνεται στις ΔΕΚΟ η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας έως τα τέλη Απριλίου

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας επεκτείνεται και στις ΔΕΚΟ, με πρώτη φάση εφαρμογής στις ΔΕΚΟ στο χώρο της κοινής ωφέλειας, οι οποίες καλύπτουν τη μεγάλη πλειονότητα του αριθμού των εργαζομένων. Σε ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αναφέρεται πως: «Σε

Γερνάει ο παγκόσμιος στόλος από φορτηγά και δεξαμενόπλοια αφού μειώθηκαν οι ναυπηγήσεις

Καθώς το α’ τρίμηνο οδεύει προς το τέλος του, ρίχνουμε μια ματιά στο βιβλίο παραγγελιών των κλάδων Bulk Carrier, Tanker (>=10.000 DWT), Container και Gas. Στις περισσότερες κατηγορίες ο στόλος γερνάει όπως στα φορτηγά πλοία και στα δεξαμενόπλοια αφού οι

Μετάβαση στο περιεχόμενο