Κρουαζιέρα – Λιμάνι Πειραιά: Σημαντική αύξηση στη διακίνηση επιβατών το α’ εξάμηνο του 2023 σε σχέση με το 2022

Δυναμική επάνοδο σε προ πανδημίας επίπεδα παρουσιάζει το πρώτο εξάμηνο του 2023, η κρουαζιέρα στο λιμάνι του Πειραιά. Παράλληλα πολλές από τις εταιρείες του συγκεκριμένου κλάδου, επιλέγουν πλέον το πρώτο λιμάνι της χώρας για την πραγματοποίηση home porting (σσ Επανεκκίνηση και ολοκλήρωση της κρουαζιέρας από το ίδιο λιμάνι). Σύμφωνα με στοιχεία της ΟΛΠ ΑΕ, από τις αρχές του έτους έως τον Ιούνιο του 2023 οι προκρατήσεις πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά ήταν αυξημένες κατά 15% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2022, με 272 πλοία να έχουν καταπλεύσει ήδη στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Επίσης, το 40% από αυτά πραγματοποίησε home porting, δηλαδή αφιξο-αναχώρηση του πλοίου από το ίδιο λιμάνι, κάτι που δίνει πολλαπλασιαστικά οικονομικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, τα χρήματα που μπορεί να δαπανά ο κάθε επιβάτης σε κάποιο λιμάνι που χρησιμοποιεί το κρουαζιερόπλοιο ως άφιξη και αναχώρηση τετραπλασιάζονται.

Σημειώνεται ότι για το 2023 έχουν προγραμματίσει να καταπλεύσουν συνολικά στο λιμάνι του Πειραιά 765 κρουαζιερόπλοια, έναντι 677 το 2022, ενώ ο αριθμός των αφίξεων επιβατών αναμένεται να ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο.

Σε επίπεδο εξαμήνου, το 2023 η διακίνηση επιβατών παρουσίασε αύξηση 108,33% σε σχέση με το 2022, καθώς διακινήθηκαν συνολικά 500.000 επιβάτες, εκ των οποίων οι 270.000 ήταν αυτοί που ξεκίνησαν και τελείωσαν την κρουαζιέρα τους στο ίδιο λιμάνι (home porting). Τo 2022 το ίδιο διάστημα είχαν διακινηθεί μέσω του Πειραιά 240.000 επιβάτες, εκ των οποίων οι 107.000 ήταν από home porting. Συνολικά σε επίπεδο έτους το 2022 από το λιμάνι του Πειραιά είχαν διακινηθεί 880.416 επιβάτες με 677 κατάπλους κρουαζιερόπλοιων. To 2019, έτος που δεν είχαν επιβληθεί ακόμα περιορισμοί λόγω της πανδημίας, είχαν αφιχθεί στο λιμάνι του Πειραιά 622 κρουαζιερόπλοια, με 1.098.091 επιβάτες.

O πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας CLIA, Pierfrancesco Vago, μιλώντας πρόσφατα στο Posidonia Sea Tourism Forum από τη Θεσσαλονίκη, υπογράμμισε τον σημαντικό ρόλο Ελλάδας στον κλάδο της κρουαζιέρας και στον υποστηρικτικό ρόλο που είχε η χώρα μας για την επανεκκίνηση των πλοίων στην περιοχή της Μεσογείου μετά την πανδημία. Εκτίμησε ότι μετά από τρία χρόνια μειωμένης λειτουργίας, το 2023 ο κλάδος της κρουαζιέρας επιστρέφει στην ανάπτυξη.

«Φέτος αναμένουμε έως και 33 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας παγκοσμίως, υπερβαίνοντας τον όγκο του 2019 κατά πάνω από 11%», τόνισε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας παράλληλα την αύξηση των δραστηριοτήτων home porting το 2022 στην Ελλάδα, καθώς όπως είπε από τα 87 κρουαζιερόπλοια της CLIA που δραστηριοποιήθηκαν στην Ελλάδα 47 έκαναν homeporting – αύξηση 54% σε σχέση με το 2021.

Αναμένεται η υλοποίηση έργου της νέας προβλήτας

Το επόμενο διάστημα εκτός απροόπτου αναμένεται να προχωρήσει για να ολοκληρωθεί ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, ένα έργο που επιδοτείται από την Ε.Ε., συνολικού προϋπολογισμού 136,2 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο έργο που βρίσκεται στην προσήνεμη περιοχή της εισόδου του λιμανιού, νοτιοδυτικά του μόλου Θεμιστοκλέους είχε ξεκινήσει αλλά διακόπηκε μετά από προσφυγή δημάρχων της περιοχής.

Το Συμβούλιο της Επικρατείας, έχει ζητήσει την Απόφαση Έκδοσης Περιβαλλοντικών Όρων, που θα πρέπει να συνοδεύεται υποχρεωτικά και από κυκλοφοριακή μελέτη. Η κυκλοφοριακή μελέτη από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) έχει ήδη ολοκληρωθεί και υποβλήθηκε ως παράρτημα της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Περιβάλλοντος, το οποίο τον Σεπτέμβριο θα εκδώσει και την απόφασή του για τους περιβαλλοντικούς όρους, που θα αφορά όχι μόνο το έργο στην κρουαζιέρα, αλλά και τα υπόλοιπα έργα.

Η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (άνω των 300 μέτρων), δίνοντας ώθηση στις προσπάθειες για επιπλέον ανάπτυξη του τουρισμού από το λιμάνι του Πειραιά.

Πηγή 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εντοπίστηκε το ναυάγιο του Σπερχειού – Η μεγάλη ναυτική τραγωδία που συγκλόνισε το πανελλήνιο τη Μεγάλη Τετάρτη του 1945

Ένα από τα πλέον τραγικά ναυάγια των ελληνικών θαλασσών εντόπισε η ομάδα υποβρυχίων ερευνών του Κώστα Θωκταρίδη σε βάθος 153 μέτρων βορειοανατολικά της Ύδρας: Το ναρκαλιευτικό ΣΠΕΡΧΕΙΟΣ που βυθίστηκε Μεγάλη Τετάρτη, τον Μάιο του 1945, και έγινε υγρός τάφος 98 ανθρώπων. «Το

Τραγωδία στη Λαμία: Στρατιωτικός αυτοπυροβολήθηκε με καραμπίνα

Νεκρός μέσα στο σπίτι του, στο κέντρο της Λαμίας, βρέθηκε 70χρονος συνταξιούχος στρατιωτικός. Τις τελευταίες ώρες, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του LamiaReport, ο 70χρονος δεν απαντούσε στις κλήσεις των συγγενών του, με αποτέλεσμα η αδερφή του να ανησυχήσει και να βρεθεί το απόγευμα

Η ακρίβεια αναγκάζει τους πολίτες να τρώνε από τα έτοιμα – «Χάθηκαν» καταθέσεις άνω των €4,5 δισ. το α’ 3μηνο

Η παρατεταμένη ακρίβεια και οι περιορισμένες αυξήσεις που έχουν δοθεί στους εργαζομένους τα τελευταία χρόνια έχουν ως αποτέλεσμα να περιοριστεί σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα και αυτό περιγράφεται περίτρανα από την πορεία των καταθέσεων, ειδικά τους τελευταίους μήνες, όπου και καταγράφεται σημαντική πτώση. Οι πολίτες,

Χ. Στυλιανίδης: Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα

«Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα» δήλωσε το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, ο οποίος επισκέφθηκε το λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα την πύλη Ε-7, ενόψει της εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα.

Μετάβαση στο περιεχόμενο