Κρουαζιέρα: Ολική επαναφορά με 5.000 προσεγγίσεις

Ο κλάδος της κρουαζιέρας στην καλύτερη χρονιά του, το 2019, άφησε πάνω από 550 εκατ. ευρώ στην οικονομία, τα οποία φέτος ενδέχεται να ξεπεράσει

Μπορεί σε κάποιες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως η Βενετία ή η Βαρκελώνη, να αναπτύσσεται ένα «κίνημα κατά των κρουαζιεροπλοίων», γιατί «δεν αφήνουν χρήματα και προκαλούν προβλήματα συμφόρησης και ρύπανσης», η Ελλάδα όμως πόρρω απέχει από μια τέτοια κατάσταση.

Αντίθετα, προσδοκά πολλά από την ανάπτυξη του κλάδου, ο οποίος στην καλύτερη χρονιά του, το 2019, άφησε πάνω από 550 εκατ. ευρώ στην οικονομία, τα οποία φέτος ενδέχεται ξεπεράσει.

«Εχοντας διανύσει το μεγαλύτερο μέρος της περιόδου λειτουργίας των κρουαζιεροπλοίων στη χώρα μας και μπαίνοντας στον Σεπτέμβρη, που είναι ιστορικά ο μήνας με τον υψηλότερο αριθμό προσεγγίσεων πλοίων και επισκεπτών κρουαζιέρας, μπορούμε να πούμε ότι η κρουαζιέρα κινήθηκε σε ιδιαίτερα ικανοποιητικά επίπεδα στη χώρα μας» σημειώνει ο Γιώργος Κουμπενάς, πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΚΦΝ).

Σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια της CLIA (Διεθνής Ενωση Εταιρειών Κρουαζιέρας) για την Ανατολική Μεσόγειο, Μαρία Δεληγιάννη, αυτή τη στιγμή πλέουν στις ελληνικές θάλασσες σχεδόν 90 κρουαζιερόπλοια, ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά 5.000 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων σε ελληνικά λιμάνια.

Ικανοποίηση υπάρχει και για τις πληρότητες. Αν και ξεκίνησαν χαμηλά – περίπου στο 60% τον Ιούνιο -, τους επόμενους μήνες, Ιούλιο και Αύγουστο, διακυμάνθηκαν από 80% έως 90%. Περίπου την ίδια εικόνα παρουσιάζει και η κυρία Δεληγιάννη, η οποία θεωρεί ότι η φετινή χρονιά αποτελεί προοίμιο για ένα εντυπωσιακό 2023.

Οι άλλοι προορισμοί

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει και η σημαντική αύξηση των πλοίων που ξεκινούν από τα ελληνικά λιμάνια, πολλά εκ των οποίων είναι μικρότερα πλοία τα οποία απευθύνονται σε επιβάτες με υψηλότερα εισοδήματα και προσεγγίζουν
μικρότερους προορισμούς.

Ετσι, ενώ φέτος τα λιμάνια της Σαντορίνης και της Μυκόνου εξακολουθούν να συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, δυναμικό παρών δηλώνουν και μικρότερα λιμάνια, όπως η Μήλος, η Υδρα, το Γύθειο, η Μονεμβασιά, που πλέον υποδέχονται κρουαζιερόπλοια. Ετσι, ο αριθμός των λιμένων που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια στην Ελλάδα φθάνει πλέον σε 48 από 40 πέρυσι.

Ειδικά για τον Πειραιά, ενώ το 2019, μια χρονιά ρεκόρ, είχαμε 622 προσεγγίσεις με 1.098.091 επιβάτες, φέτος μέχρι και το τέλος Αυγούστου είχαμε 417 προσεγγίσεις. Το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2022 επιβιβάστηκαν στον Πειραιά 113.509 επιβάτες, ενώ ο αριθμός των τράνζιτ επιβατών ανήλθε στους 289.068 (σύνολο 402.577 επιβατών ή περίπου το 40% των επιβατών όλου του 2019).

Ωστόσο, ο κλάδος αντιμετωπίζει ακόμη πρόβλημα από την έλλειψη υποδομών σε πολλά λιμάνια, την έλλειψη ξεναγών και λεωφορείων αλλά και την έλλειψη προσωπικού στους συνοριακούς ελέγχους. Αγκάθι αποτελεί και το υψηλό κόστος καυσίμων και το διεθνές κλίμα αβεβαιότητας (σχετικά με COVID-19 και ενέργεια) που συγκρατούν την αύξηση των κρατήσεων. Οσον αφορά τα προβλήματα συνωστισμού κρουαζιεροπλοίων και επιβατών που παρατηρούνται σε ορισμένους προορισμούς όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, οι ειδικοί του κλάδου τονίζουν την ανάγκη ρύθμισης των αφίξεων κρουαζιεροπλοίων.

Υψηλή δαπάνη σε κάθε λιμάνι

Με σημαντικό συνάλλαγμα γεμίζει τα κρατικά ταμεία η κρουαζιέρα σύμφωνα με ανθρώπους του κλάδου, επισημαίνοντας ότι κάθε επιβάτης κρουαζιέρας υπολογίζεται ότι ξοδεύει περίπου 400 ευρώ σε κάθε λιμάνι επιβίβασης (homeport) και 60 ευρώ σε ενδιάμεσα λιμάνια. Μάλιστα ύστερα από δύο καταστροφικές σεζόν λόγω πανδημίας (το 2021 ήρθαν 1,5 εκατομμύριο επιβάτες και το 2020 μόλις 65.000), πραγματοποιεί το μεγάλο come back και ετοιμάζεται για νέο ιστορικό ρεκόρ το 2023.

Πηγή: Έντυπη έκδοση «Τα Νέα»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Βυζαντινή Χορωδία ΛΣ-ΕΛΑΚΤ στο αίθριο ΥΝΑΝΠ

Ενόψει των εορτών του Πάσχα, πραγματοποιήθηκε σήμερα εκδήλωση, στον αίθριο χώρο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τίτλο ”Ιδού αναβαίνομεν εις Ιεροσόλυμα”. Στην εκδήλωση, με συντονιστή και σχολιαστή τον Ιερέα Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. Πλωτάρχη Λ.Σ. (Ι) Δημήτριο Βαρσαμίδη, συμμετείχε

Πειραιάς: Εντοπίστηκε μεγάλη ποσότητα ακατέργαστης κοκαΐνης σε εμπορευματοκιβώτιο με λιπάσματα

Μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών στο λιμάνι του Πειραιά εντόπισαν τελωνειακοί ελεγκτές της ΑΑΔΕ. Ένα εμπορευματοκιβώτιο προερχόμενο από το Εκουαδόρ με τελικό προορισμό την Κροατία, δηλωμένο με φορτίο λιπασμάτων, δεσμεύτηκε ως ύποπτο για ύπαρξη ναρκωτικών ουσιών. Κατά τη διενέργεια ελέγχου από το αυτοκινούμενο όχημα Χ-ray, υπήρξε ένδειξη για ύπαρξη σάκων με υλικά

Οι προτεραιότητες των ευρωπαϊκών λιμανιών για την επόμενη πενταετία

Ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων (ESPO) θέτει τις προτεραιότητές του για την επόμενη πενταετία. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι, περισσότερο από ποτέ, τα λιμάνια αποτελούν συντελεστές των φιλοδοξιών της Ευρώπης και του βιώσιμου, ψηφιακού, ανταγωνιστικού, ισχυρού και

Γιώργος Γεννηματάς: Πέρασαν 30 χρόνια από τον θάνατο του

Συμπληρώνονται φέτος 30 χρόνια από το θάνατο του σπουδαίου πολιτικού Γιώργου Γεννηματά,  ο οποίος έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα, στις 25 Απριλίου του 1994. Γεννημένος στην Αθήνα το 1939, με καταγωγή από την Σύμη, σπούδασε στην σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου όπου ανέπτυξε σημαντική φοιτητική συνδικαλιστική δράση. Παντρεύτηκε την Κάκια Βέργου, με την οποία απέκτησε δύο κόρες, τη Φώφη, η οποία διετέλεσε πρόεδρος

Μετάβαση στο περιεχόμενο