Λαθρεμπόριο στα λιμάνια της ΕΕ: Η «αυτοψία» της Europol

Νέα έκθεση της Europol εστιάζει στους τρόπους και στα τεχνάσματα με τα οποία τα εγκληματικά δίκτυα διεισδύουν στα ευρωπαϊκά λιμάνια, και δη σε αυτά της Αμβέρσας, του Αμβούργου και του Ρότερνταμ.

Στο report σημειώνεται ότι τα εγκληματικά δίκτυα οργανώνουν τη διείσδυση σε λιμάνια και συντονίζουν τα τοπικά δίκτυα για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων που περιέχουν παράνομα εμπορεύματα στην ΕΕ. Μεταξύ των διαφόρων μεθόδων για την εξαγωγή παράνομων φορτίων από τα λιμάνια, η χρήση παραποιημένων κωδικών αναφοράς εμπορευματοκιβωτίων κερδίζει έδαφος τα τελευταία χρόνια. Το modus operandi αυτό έχει εντοπιστεί κυρίως στην Αμβέρσα και στο Ρότερνταμ, διευκολύνοντας τις παράνομες επιχειρήσεις. Υπολογίζεται ότι τουλάχιστον 200 τόνοι κοκαΐνης έχουν διακινηθεί μέσω αυτών των λιμένων με χρήση παραποιημένων κωδικών αναφοράς τα τελευταία χρόνια.

Η Europol στην έκθεσή της τονίζει ότι η διαφθορά αποτελεί κύριο συστατικό στοιχείο για την ανάπτυξη παράνομων δραστηριοτήτων στα λιμάνια. Οι διαδικασίες logistics στα λιμάνια περιλαμβάνουν τη συμμετοχή πολλών μερών όπως λιμενεργάτες, εργαζομένους ναυτιλιακών εταιρειών, εισαγωγείς, πράκτορες, τερματικούς, εταιρείες ασφάλειας κ.ά. Και εκεί ακριβώς εστιάζουν τα εγκληματικά δίκτυα, καθώς τα κεφάλαια για τη δωροδοκία αυτών των μερών ανέρχονται σε αρκετές χιλιάδες ευρώ.

Ως έμμεση επίδραση των παράνομων αυτών ενεργειών στα λιμάνια, η Europol υπογραμμίζει την έξαρση βίας πέριξ των μεταφορικών κόμβων, όπου ο ανταγωνισμός για τη διανομή των παράνομων εμπορευμάτων εντείνεται. Προς τον περιορισμό της παράνομης δραστηριότητας στα λιμάνια, η Europol προτείνει την ενίσχυση της ανταλλαγής διεθνών πληροφοριών με τα κράτη-μέλη της ΕΕ. «Για την καταπολέμηση των εγκληματικών δικτύων στο διεθνές πλαίσιο στο οποίο λειτουργούν, είναι απαραίτητη η έγκαιρη ανταλλαγή πληροφοριών», επισημαίνεται.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόδος: Στο Μαντράκι επέστρεψε πριν από λίγο ανακαινισμένο το ιστορικό πλωτό εστιατόριο “ΚΟΝΤΙΚΙ”

Μετά από μήνες εντατικών εργασιών ανακατασκευής, το θρυλικό πλωτό εστιατόριο «ΚΟΝΤΙΚΙ» είναι πλέον έτοιμο να υποδεχθεί ξανά τους επισκέπτες της Ρόδου ως SWAN. Η επένδυση άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ, που περιελάμβανε και ειδική ξυλεία υψηλής ποιότητας, σεβόμενη πλήρως την

Καρνάγια: Τα ξύλινα ναυπηγεία που σβήνουν, μαζί τους μια Ελλάδα που χάνεται

Μια αρχαία τέχνη σβήνει αργά και σιωπηλά. Τα καρνάγια – οι ταρσανάδες που κάποτε γέμιζαν τις ακτές του Αιγαίου και του Ιονίου με ήχους σφυριών και άρωμα πεύκου – μετρούν πια τις τελευταίες τους ανάσες. Από τα περίπου 300 ξύλινα ναυπηγεία που λειτουργούσαν

Η αγορά των δεξαμενόπλοιων σε κρίσιμο σταυροδρόμι

Σε ένα περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας στις διεθνείς αγορές και συνεχών αλλαγών, πρόσφατη έκθεση της VesselsValue εστιάζει στις προοπτικές της αγοράς δεξαμενόπλοιων. Όπως επισημαίνει η έκθεση, οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι κυρώσεις και οι μεταβολές των εμπορευματικών ροών αποτελούν τη νέα νόρμα

Κικίλιας από Μύκονο: «Ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι της Μυκόνου – Σε 15 ημέρες ολοκληρώνεται η εργολαβία στο παλιό λιμάνι»

«Προχωράει ένα ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι και όλες τις λιμενικές υποδομές. Ζήτησα από τον κύριο Λιμενάρχη, τον κύριο Διοικητή της 6ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ και τις δυνάμεις μας στο νησί να προχωρήσουμε τάχιστα και τα υπόλοιπα λιμενικά έργα, θέτοντας ως

Μετάβαση στο περιεχόμενο