Λύση από Τεμπονέρα για την άγονη ακτοπλοϊκή γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη

Αισιόδοξος ότι εντός του μήνα θα βρεθεί λύση για την «άγονη» ακτοπλοϊκή γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη ώστε να συνεχιστούν κανονικά τα δρομολόγια και τον χειμώνα, εμφανίζεται ο Πατρινός γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας, Διονύσης Τεμπονέρας. Μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο κ. Τεμπονέρας εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι σύντομα θα είμαι σε θέση να «ανακοινώσουμε την συνέχεια των δρομολογίων της γραμμής».Παλαιότερα οι κάτοικοι της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης είχαν μείνει χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Πάτρα για περισσότερα από 3 χρόνια. Πέρυσι έγινε μια προσπάθεια από το Υπουργείο Ναυτιλίας και μέσω συνεργασίας με ναυτιλιακές εταιρείες, επετεύχθη να υπάρχει καθημερινό δρομολόγιο από την Κυλλήνη και από την Πάτρα. Αυτή η σύμβαση, η οποία έγινε, λήγει ουσιαστικά τέλος Οκτωβρίου και για αυτό τον λόγο το Υπουργείο έχει ήδη ξεκινήσει τις διαβουλεύσεις.Ο κ. Τεμπονέρας ανέφερε ότι «το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, στο οποίο προεδρεύει πήρε απόφαση προκήρυξης της γραμμής, προκειμένου να προσελκύσει κάποιες εταιρείες για να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν την γραμμή. «Ήδη γίνεται μια προσπάθεια να βρεθούν και οι αντίστοιχες πιστώσεις. Θεωρώ ότι είμαστε σε πολύ καλό δρόμο και υπάρχουν περισσότεροι του ενός ενδιαφερόμενου», σημείωσε.Επίσης από την κυβέρνηση και το Υπουργείο εξετάζεται το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε επιδότηση της γραμμής, ώστε να λυθεί το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης οριστικά. «Θα υπάρξει αντίστοιχη επιδότηση, αν και δεν μπορώ να ανακοινώσω ακόμα το ποσό, διότι αναζητούμε τις αντίστοιχες πιστώσεις και είμαστε σε μια συνολική διαπραγμάτευση. Προσπαθούμε κάθε φορά να αναζητάμε όσα περισσότερα χρήματα, γιατί όπως καταλαβαίνετε αυτά εξυπηρετούν μικρά νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου. Το Υπουργείο έρχεται να συγκεράσει και να συνταιριάξει, τόσο το δημόσιο συμφέρον όσο και την επιχειρηματική λογική σε μια τέτοια κατεύθυνση, ώστε να υπάρξει εξυπηρέτηση της γραμμής, αλλά και τα αντίστοιχα οφέλη, που προκύπτουν από αυτή».Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία, που εμφανίζουν αύξηση της επισκεψιμότητας, όπου το καλοκαίρι στην Ιθάκη υπήρξε αύξηση 20% στον τουρισμό εξαιτίας της ακτοπλοϊκής σύνδεσης σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν, που δεν υπήρχε η γραμμή. «Αυτό δίνει μια ανάσα στην τοπική κοινωνία και εμείς από πλευράς μας θα δώσουμε ότι καλύτερο μπορούμε για να έχουμε τέτοιο αποτέλεσμα, που να εξυπηρετείται και η γραμμή και να ανθίσει περαιτέρω η Ιθάκη, η Κεφαλονιά με μια επιπλέον σύνδεση από την Πάτρα», επισήμανε ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας. Αυτό, που τόνισε είναι ότι «τις επόμενες ημέρες θα γνωρίζουμε το ποσό της επιδότησης, θα κάνουμε μια συνεννόηση με τις εταιρείες και θα ανακοινώσουμε την συνέχεια των δρομολογίων της γραμμής».Εν τω μεταξύ προ ημερών ο γ.γ. του Υπουργείου Ναυτιλίας βρέθηκε στην Πάτρα, όπου είχε διαδοχικές συναντήσεις με τον Κεντρικό Λιμενάρχης της πόλης και τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Πατρών. Με τον πρώτο συζήτησε για το μεταναστευτικό και τις ανάγκες, που υπάρχουν κυρίως στο κτιριακό, με τον κ. Τεμπονέρα να αναφέρει ότι «από πλευράς προσωπικού είμαστε σε καλά επίπεδα καλύπτεται το 90%-95% της οργανικής σύνδεσης του λιμεναρχείου σε σχέση με του υπόλοιπους λιμενικούς σταθμούς , όμως εκεί υπάρχει μια στενότητα χώρου όσον αφορά τις κτιριακές υποδομές, για τις οποίες είμαστε σε μια συνεννόηση με τον ΟΛΠΑ προκειμένου να βρεθεί μια καλύτερη διαρρύθμιση του χώρου».Στη συνέχεια συναντήθηκε και με τον πρόεδρο του ΟΛΠΑ, όπου οι δυο άνδρες έκαναν μια εκτενή κουβέντα, που επικεντρώθηκαν στην παράδοση του θαλασσίου μετώπου, «ένα αίτημα δεκαετιών στον Δήμο της Πάτρας, αλλά αναπτύχθηκε και ένας προβληματισμός με τα διάφορα κομμάτια τους μετώπου και πως αυτά πρόκειται να αξιοποιηθούν και να λειτουργήσουν προς όφελος των κατοίκων της πόλης» υπογράμμισε ο κ. Τεμπονέρας.Τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες, αναφορικά με την παράδοση του κομματιού του πρώην λιμανιού της Πάτρας (Μώλος Αγ. Νικολάου-Ηρώων Πολυτεχνείου) υπάρχει συνεχής επαφή μεταξύ του κ. Κοντοέ και του κ. Λαμπρίδη και γίνονται ενέργειες για να επισπευφθούν οι συγκεκριμένες διαδικασίες, που απαιτούνται, όμως χρειάζεται και η συνεργασία του Δήμου Πατρέων, για να προχωρήσει η παράδοση του συγκεκριμένου κομματιού.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εξαγγελίες Πρωθυπουργού στη Δ.Ε.Θ. “το κερασάκι στην τούρτα” για τους Λιμενικούς

Δυσάρεστη έκπληξη στο σύνολο των ένστολων προκάλεσε η εξαγγελία του Πρωθυπουργού της χώρας στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων του στην έναρξη της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης που αφορά στην αύξηση κατά 20% της αποζημίωσης των νυχτερινών ως μία μικρή αναγνώριση της

Ποιοι Aπόστρατοι θα λάβουν αναδρομικά 27 μηνών–Τι αναφέρει ο Τσακλόγλου με έγγραφό του (ΠINAKAΣ ΜΕ ΠΟΣΑ)

Τα ποσά που έχουν λαμβάνειν κυμαίνονται ενδεικτικά από 1.296 ευρώ έως 2.619 ευρώ και προέρχονται από το γεγονός ότι η μείωση του νόμου 4093 -ειδικά για τις κύριες συντάξεις των αποστράτων- επιβάλλεται από τον Απρίλιο του 2023 και μετά, χωρίς να

Χρήστος Στυλιανίδης: Το Λιμενικό είναι γεμάτο από ήρωες της καθημερινότητας

“Όταν μπορέσουμε να δημιουργήσουμε τόσους ήρωες της καθημερινότητας, όσους ήρωες του πολέμου, τότε ναι, η ανθρωπότητα θα πάει μπροστά.” Τα λόγια αυτά, λόγια συγκινησιακά φορτισμένα ανήκουν στην παλαιά Παλαιστίνια πολιτικό Χανάν Ασράουι που θύμισε χθες ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής

Πάγωσαν στην κρουαζιέρα: €4,4 εκατ. ευρώ/σεζόν το κόστος του τέλους μόνο για Μύκονο και Σαντορίνη

«Πάγωσαν» οι εταιρείες κρουαζιέρας μετά την ανακοίνωση του πρωθυπουργού ότι θα επιβληθεί έκτακτο τέλος ανά επιβάτη στα λιμάνια προορισμούς για τα κρουαζιερόπλοια. Το σοκ, όπως οι ίδιοι το αποκαλούν, ήρθε από το ύψος του τέλους το οποίο για τη Μύκονο

Μετάβαση στο περιεχόμενο