Λύση από Τεμπονέρα για την άγονη ακτοπλοϊκή γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη

Αισιόδοξος ότι εντός του μήνα θα βρεθεί λύση για την «άγονη» ακτοπλοϊκή γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη ώστε να συνεχιστούν κανονικά τα δρομολόγια και τον χειμώνα, εμφανίζεται ο Πατρινός γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας, Διονύσης Τεμπονέρας. Μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο κ. Τεμπονέρας εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι σύντομα θα είμαι σε θέση να «ανακοινώσουμε την συνέχεια των δρομολογίων της γραμμής».Παλαιότερα οι κάτοικοι της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης είχαν μείνει χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Πάτρα για περισσότερα από 3 χρόνια. Πέρυσι έγινε μια προσπάθεια από το Υπουργείο Ναυτιλίας και μέσω συνεργασίας με ναυτιλιακές εταιρείες, επετεύχθη να υπάρχει καθημερινό δρομολόγιο από την Κυλλήνη και από την Πάτρα. Αυτή η σύμβαση, η οποία έγινε, λήγει ουσιαστικά τέλος Οκτωβρίου και για αυτό τον λόγο το Υπουργείο έχει ήδη ξεκινήσει τις διαβουλεύσεις.Ο κ. Τεμπονέρας ανέφερε ότι «το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, στο οποίο προεδρεύει πήρε απόφαση προκήρυξης της γραμμής, προκειμένου να προσελκύσει κάποιες εταιρείες για να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν την γραμμή. «Ήδη γίνεται μια προσπάθεια να βρεθούν και οι αντίστοιχες πιστώσεις. Θεωρώ ότι είμαστε σε πολύ καλό δρόμο και υπάρχουν περισσότεροι του ενός ενδιαφερόμενου», σημείωσε.Επίσης από την κυβέρνηση και το Υπουργείο εξετάζεται το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε επιδότηση της γραμμής, ώστε να λυθεί το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης οριστικά. «Θα υπάρξει αντίστοιχη επιδότηση, αν και δεν μπορώ να ανακοινώσω ακόμα το ποσό, διότι αναζητούμε τις αντίστοιχες πιστώσεις και είμαστε σε μια συνολική διαπραγμάτευση. Προσπαθούμε κάθε φορά να αναζητάμε όσα περισσότερα χρήματα, γιατί όπως καταλαβαίνετε αυτά εξυπηρετούν μικρά νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου. Το Υπουργείο έρχεται να συγκεράσει και να συνταιριάξει, τόσο το δημόσιο συμφέρον όσο και την επιχειρηματική λογική σε μια τέτοια κατεύθυνση, ώστε να υπάρξει εξυπηρέτηση της γραμμής, αλλά και τα αντίστοιχα οφέλη, που προκύπτουν από αυτή».Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία, που εμφανίζουν αύξηση της επισκεψιμότητας, όπου το καλοκαίρι στην Ιθάκη υπήρξε αύξηση 20% στον τουρισμό εξαιτίας της ακτοπλοϊκής σύνδεσης σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν, που δεν υπήρχε η γραμμή. «Αυτό δίνει μια ανάσα στην τοπική κοινωνία και εμείς από πλευράς μας θα δώσουμε ότι καλύτερο μπορούμε για να έχουμε τέτοιο αποτέλεσμα, που να εξυπηρετείται και η γραμμή και να ανθίσει περαιτέρω η Ιθάκη, η Κεφαλονιά με μια επιπλέον σύνδεση από την Πάτρα», επισήμανε ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας. Αυτό, που τόνισε είναι ότι «τις επόμενες ημέρες θα γνωρίζουμε το ποσό της επιδότησης, θα κάνουμε μια συνεννόηση με τις εταιρείες και θα ανακοινώσουμε την συνέχεια των δρομολογίων της γραμμής».Εν τω μεταξύ προ ημερών ο γ.γ. του Υπουργείου Ναυτιλίας βρέθηκε στην Πάτρα, όπου είχε διαδοχικές συναντήσεις με τον Κεντρικό Λιμενάρχης της πόλης και τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Πατρών. Με τον πρώτο συζήτησε για το μεταναστευτικό και τις ανάγκες, που υπάρχουν κυρίως στο κτιριακό, με τον κ. Τεμπονέρα να αναφέρει ότι «από πλευράς προσωπικού είμαστε σε καλά επίπεδα καλύπτεται το 90%-95% της οργανικής σύνδεσης του λιμεναρχείου σε σχέση με του υπόλοιπους λιμενικούς σταθμούς , όμως εκεί υπάρχει μια στενότητα χώρου όσον αφορά τις κτιριακές υποδομές, για τις οποίες είμαστε σε μια συνεννόηση με τον ΟΛΠΑ προκειμένου να βρεθεί μια καλύτερη διαρρύθμιση του χώρου».Στη συνέχεια συναντήθηκε και με τον πρόεδρο του ΟΛΠΑ, όπου οι δυο άνδρες έκαναν μια εκτενή κουβέντα, που επικεντρώθηκαν στην παράδοση του θαλασσίου μετώπου, «ένα αίτημα δεκαετιών στον Δήμο της Πάτρας, αλλά αναπτύχθηκε και ένας προβληματισμός με τα διάφορα κομμάτια τους μετώπου και πως αυτά πρόκειται να αξιοποιηθούν και να λειτουργήσουν προς όφελος των κατοίκων της πόλης» υπογράμμισε ο κ. Τεμπονέρας.Τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες, αναφορικά με την παράδοση του κομματιού του πρώην λιμανιού της Πάτρας (Μώλος Αγ. Νικολάου-Ηρώων Πολυτεχνείου) υπάρχει συνεχής επαφή μεταξύ του κ. Κοντοέ και του κ. Λαμπρίδη και γίνονται ενέργειες για να επισπευφθούν οι συγκεκριμένες διαδικασίες, που απαιτούνται, όμως χρειάζεται και η συνεργασία του Δήμου Πατρέων, για να προχωρήσει η παράδοση του συγκεκριμένου κομματιού.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο