Marder: Τα έξι «ετοιμοπαράδοτα» ΤΟΜΑ και η διαδικασία ένταξης στον ελληνικό Στρατό

Οι δηλώσεις που έκανε στα γερμανικά μέσα ενημέρωσης ο Διευθύνων Σύμβουλος της κατασκευάστριας εταιρείας Rheinmetall, η οποία έχει αναλάβει τον εκσυγχρονισμό και την συντήρηση των τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης τύπου Marder, προκάλεσε αρκετό ενδιαφέρον όχι μόνο στον ελληνικό αλλά και στον ουκρανικό διαδικτυακό Τύπο, λόγω της αναφοράς που έγινε για έξι «ετοιμοπαράδοτα» ΤΟΜΑ.

Ωστόσο, ο υψηλόβαθμος Γερμανός αξιωματούχος πρόσθεσε στην εφημερίδα «Bild» ότι η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει πλέον την ευθύνη για να αποφασίσει το που θα «πάνε» τα τεθωρακισμένα οχήματα μάχης τύπου Marderτην ίδια στιγμή που η Rheinmetall εργάζεται στο πρόγραμμα επισκευής και συντήρησης συνολικά 100 τέτοιων οχημάτων, καθώς επίσης και στον εκσυγχρονισμό 88 τεθωρακισμένων αρμάτων μάχης τύπου Leopard I και κάποιων Leopard II, που βρίσκονται σε απόθεμα.

Αν και ουκρανικά μέσα ενημέρωσης έσπευσαν να αναπαράγουν τις δηλώσεις αυτές ως «προάγγελο» για την παράδοση των Marder στην Ουκρανία, εντούτοις φαίνεται να μην λαμβάνουν υπόψη κάτι που και τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης τονίζουν, ότι δηλαδή η γερμανική κυβέρνηση του Καγκελάριου Σολτς έχει αποφασίσει πως τα ΤΟΜΑ θα παραχωρηθούν σε κράτη – μέλη του NATO όπως η Ελλάδα, με την προϋπόθεση ότι οι συμμαχικές χώρες θα παραχωρήσουν παλαιά σοβιετικά τεθωρακισμένα οχήματα στην Ουκρανία, για την ενίσχυση των δυνάμεων του Κιέβου απέναντι στους Ρώσους εισβολείς.

Τι είπε ο ΥΕΘΑ για την συμφωνία των Marder και BMP-1

Άρα, δεν προκύπτει κάποιο πρόβλημα «κατανόησης» ούτε παρερμηνείας από τις δηλώσεις που έκανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Rheinmetall, αντιθέτως φαίνεται πως επιβεβαιώνει τα όσα έχουν γίνει γνωστά από την συμφωνία που έκανε η ελληνική με την γερμανική κυβέρνηση, λεπτομέρειες της οποίας υπογράμμισε και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος για τον τρόπο ένταξης των ΤΟΜΑ στον ελληνικό Στρατό.

Στην τοποθέτησή του κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων και Άμυνας στις 8 Ιουνίου, ο ΥΕΘΑ τόνισε ότι πρόκειται για μια επί της αρχής συμφωνία και διαβεβαίωσε ότι: «Ο αριθμός των τεθωρακισμένων που θα παραχωρηθούν θα πρέπει θα είναι ίδιος με αυτά που θα τα αντικαταστήσουν. Θα πρέπει να είναι απολύτως έτοιμα επιχειρησιακά. Ο σκοπός είναι να μην υπάρξει ούτε μία ώρα κενού που θα δημιουργηθείΘα προηγηθεί εκπαίδευση προσωπικού και επίλυση ζητημάτων για τη συντήρησή τους. Μαζί με την απόκτηση των οχημάτων θα υπάρξει και πρόβλεψη για πυρομαχικά. Η ανταλλαγή θα είναι απευθείας χωρίς οικονομική επιβάρυνση και σε καμία περίπτωση δεν θα πάρουμε «γουρούνι στο σακί».

Για την κρίσιμη απόφαση του Καγκελαρίου Σολτς και τον τρόπο εφαρμογής της προμήθειας – αντικατάστασης – παραχώρησης των ΤΟΜΑ, ο ΥΕΘΑ δήλωσε πρόσφατα ότι: «Οφείλουμε βέβαια από πλευράς μας να εξετάσουμε την κατάσταση αυτών που προσφέρονται, το πακέτο υποστήριξης κι όλα τα συναφή με την απόκτησή τους θέματα, ιδίως το κρίσιμο ζήτημα της ταυτόχρονης αντικατάστασης των ΒΜΡ-1 μ’ αυτά, έτσι ώστε να μην υπάρξει το ελάχιστο κενό στην αμυντική μας διάταξη. Συνεπώς η τελική συμφωνία, μετά τη συμφωνία επί της αρχής μεταξύ του Πρωθυπουργού και το Γερμανού Καγκελαρίουθα προκύψει όταν διευθετηθούν όλοι αυτοί οι τεχνικοί όροι. Στόχος μας είναι να κινηθούμε γρήγορα αλλά και να διασφαλίσουμε αυτά που ζητάμε».

Συνεπώς σύμφωνα με τα παραπάνω, πρώτα θα υπάρξει πολιτική απόφαση, μετά οι δύο πλευρές θα λύσουν επί της ουσίας τα τεχνικά ζητήματα, όπως η αξιολόγηση της επιχειρησιακής λειτουργίας – κατάστασης των «ετομοπαράδοτων» TOMA και έπειτα θα ξεκινήσει η εφαρμογή των όσων προβλέπονται από τη συμφωνία.

Φωτογραφία αρχείου Reuters

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεταναστευτικές ροές: «Αποσυμπίεση» στην Ελλάδα, μεγάλη αύξηση στην Κύπρο

Ενδιαφέροντα στοιχεία για την διαχείριση του μεταναστευτικού ζητήματος στη Γηραιά Ήπειρο προκύπτουν από την έκθεση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Υποστήριξης για το Άσυλο με τα στοιχεία να αποτυπώνουν μία ξεκάθαρη αποκλιμάκωση όσον αφορά στην Ελλάδα, την ώρα που άλλες χώρες βιώνουν πιέσεις

Viral: Ψαράς ανασύρει ψάρι – τέρας βάρους 177 κιλών και μήκους 2,5 μέτρων από τον βυθό της Νορβηγίας

Ένα ψάρι – τέρας ανέσυρε από τα παγωμένα νερά της Νορβηγίας ο Βρετανός ψαράς Πολ Στίβενς. Το ψάρι πρόκειται για έναν ιππόγλωσσο βάρους 177 κιλών και με μήκος 2, 5 μέτρων!   Με βάση τις διαστάσεις του ψαριού, η ηλικία

Απεργία στο λιμάνι Felixstowe του Ηνωμένου Βασιλείου από τις 21 εως τις 29 Αυγούστου

Αποκαλύφθηκαν κάποιες λεπτομέρειες για την μεγάλη απεργία στο λιμάνι Felixstowe, η οποία θα προκαλέσει περαιτέρω αποσταθεροποίηση στη μεταφορά των ευρωπαϊκών εμπορευματοκιβωτίων. Πιο συγκεκριμένα, περίπου 1.900 εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου, θα πραγματοποιήσουν οκταήμερη απεργία από τις 21

Navibulgar: Εξαγορά τεσσάρων eco-lake bulk carriers έναντι $128 εκατομμυρίων

Η ναυτιλιακή εταιρεία Navibulgar αναμένεται να καταβάλει 128 εκατομμύρια δολάρια σε τέσσερα eco-lake handysize bulk carriers. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι η βουλγαρική πλοιοκτήτρια εταιρεία παράγγειλε πλοία από το ναυπηγείο Yangzijiang στο πλαίσιο των σχεδίων επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της.