Τα Rafale, καθημερινά, «γνωρίζονται» με το Αιγαίο: Βλέπουν πέρα από αυτό και μετράνε τις αποστάσεις…

Πάνω από 350 εξόδους έχουν συμπληρώσει τα «γεράκια» της 332 Μοίρας τα οποία καταβάλουν κάθε προσπάθεια, στο έδαφος και τον αέρα, για να προχωρήσουν τον δικό τους κύκλο εκπαίδευσης ώστε στη συνέχεια να περάσουν στο επόμενο επίπεδο, που δεν είναι άλλο από την επιχειρησιακή ένταξη των RAFALE στον αεροπορικό στόλο.
Τα RAFALE που απογειώνονται κάθε μέρα πετούν αποκλειστικά, είτε στον ηπειρωτικό κορμό, είτε στο Αιγαίο, για να εκπαιδευτούν οι ιπτάμενοί τους πάνω σε διάφορες ασκήσεις που έχει εκπονήσει η μοίρα και έχει εγκρίνει το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας. «Τρίβονται» στις τακτικές με το νέο μαχητικό. Βλέπουν τις δυνατότητες σκόπευσης, με ή χωρίς ραντάρ, μετρούν τις αποστάσεις στην χρήση των όπλων αέρος – αέρος, αέρος – εδάφους, κ.ο.κ.
Αλλά ακόμη και αυτές οι εικόνες των 4,5 γενιάς Γαλλικών αεροσκαφών, που πολλές φορές απαθανατίζονται από νησιώτες και τις ανεβάζουν στα social media, ενοχλούν την Τουρκία. Κι αυτό επιβεβαιώνεται από τους Αξιωματούχους της γείτονος που ασχολούνται μονίμως με τα RAFALE και τη συμφωνία που κατάφερε να κάνει η Ελλάδα ώστε να έχει στην φαρέτρα της ένα διαφορετικό όπλο που φέρνει την αεροπορική υπεροχή.
Για να επιτευχθεί αυτή όμως, σίγουρα δεν μπορεί να γίνει από την μια μέρα στην άλλη και με τα μόλις -προς το παρόν- έξι πρώτα αεροσκάφη. Το βέβαιο είναι ότι τα RAFALE έχουν ήδη «ανανεώσει» τα μέλη της 332 Μοίρας, ιπταμένους, αλλά κυρίως μηχανικούς οι οποίοι θυμήθηκαν τι σημαίνει ένα πιεστικό πρόγραμμα πτήσεων.
After burner ρυθμοί
Και όπως λένε στρατιωτικές πηγές δεν θα ήταν καν υπερβολή να πει κανείς πως η Τανάγρα μοιάζει, μόλις λίγες μέρες μετά την ιστορική προσγείωση των RAFALE, με αεροδρόμιο που βρίσκεται σε κόκκινο συναγερμό.
Οι «ριπές» της 332 Μοίρας δεν σταματούν ν’ απογειώνονται κάθε μέρα κι όχι μόνο μια ή δυο φορές κάτι που μεταφράζεται και σε συμπλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος καθώς επίσης και των ωρών εκπαίδευσης. Εκεί που όλα σταματούν στον αέρα για τους αεροπόρους, κυρίως αυτούς που ξεκίνησαν να πετούν με τα RAFALE απ’ όταν έφτασαν στην Ελλάδα, δηλαδή την 3η «φουρνιά», είναι οι τρομακτικές δυνατότητες που έχουν σε ηλεκτρονικά και όπλα. Οι ίδιοι κάθε μέρα ανακαλύπτουν στην πράξη πως το αεροσκάφος τους δίνει δυνατότητες πέραν από αυτές που έχουν μάθει κι έχουν διαβάσει.
Όπως είχε γίνει και με τα πρώτα Mirage 2000, οι ιπτάμενοι σημειώνουν ότι θα χρειαστεί αρκετός χρονικό διάστημα μέχρι ν’ ανακαλύψουν στο πεδίο τις «κρυφές χάρες» που μπορεί το RAFALE να τους προσφέρει ως μια game changer αεροπορική πλατφόρμα.
Ήδη φτάσαμε στην αρχή του καλοκαιριού και πλησιάζει ο καιρός της παραλαβής των έξι επόμενων, ολοκαίνουριων RAFALE, τα οποία όμως θα βρουν τα «γεράκια» της 332 Μοίρας σε προχωρημένο στάδιο εκπαίδευσης.
Η πλήρης αεροπορική υπεροχή
Άλλωστε ο αγώνας δρόμου που γίνεται στην Τανάγρα είναι διαρκής και ο στόχος είναι η όσο πιο σύντομη ενσωμάτωση στον αεροπορικό στόλο. Και αυτός ο αντικειμενικός σκοπός υπάρχει, ώστε ν’ αλλάξει δραματικά το ισοζύγιο των αεροπορικών δυνάμεων στον ουρανό του Αιγαίου.
Τα επόμενα δυο χρόνια που θα ολοκληρωθεί η παραγγελία της Πολεμικής Αεροπορίας η 332 Μοίρα θα έχει άλλη αίγλη και σημασία για το δόγμα της Πολεμικής Αεροπορίας διότι έως τότε τα RAFALE θα έχουν περάσει από το ΚΕΑΤ/ΣOT όπου εκεί θα δημιουργηθεί ο δικός τους φάκελος μέσα από τον οποίο θα έχουν ενταχθεί επιχειρησιακά στον αεροπορικό στόλο.
Έμπειροι ιπτάμενοι σημειώνουν πως εντός του 2022, με έξι μόλις μαχητικά δείχνει απίθανο η 332 Μοίρα να ενταχθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στο πρόγραμμα του Κέντρου Αεροπορικής Τακτικής. Πάντως οι εικόνες των νέων Γαλλικών αεροσκαφών «φορτωμένα» με τους πυραύλους απαγόρευσης πτήσεων, METEOR, είναι μια από αυτές -του Ελληνικού σχεδιασμού- που προκαλεί ένα διαρκές βέρτιγκο στους Τούρκους.
Αυτό οφείλεται στην ανωτερότητα των αεροσκαφών, έναντι των τουρκικών F-16, των οποίων οι διαθεσιμότητες μέρα με την μέρα κατρακυλάει όλο και περισσότερο.
Παράλληλα υπάρχουν κι άλλα σημαντικά εξοπλιστικά γεγονότα που αφορούν την ενίσχυση της Ελλάδας που δεν περνούν απαρατήρητα από το τουρκικό πολιτικό και στρατιωτικό Επιτελείο. F-16 VIPER και προ των πυλών η LOR για τα F-35, κινήσεις δηλαδή που εκτινάσσουν την πολεμική αεροπορία στην πλήρη αεροπορική κυριαρχία στον ουρανό του Αιγαίου και της Μεσογείου.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στα ύψη οι τόνοι της αντιπαράθεσης κυβέρνησης-αντιπολίτευσης για την υπόθεση των παρακολουθήσεων

Νέα τροπή παίρνει η υπόθεση των παρακολουθήσεων στη χώρα μας. Eπί τρεισήμισι ώρες κατέθετε ως μάρτυρας ο δημοσιογράφος Τάσος Τέλλογλου στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο, ο οποίος διενεργεί προκαταρκτική ποινική έρευνα για την υπόθεση των τηλεφωνικών υποκλοπών του

Νέο παραλήρημα και απειλές Τσαβούσογλου: «Οι Έλληνες κάνουν λόμπινγκ εναντίον μας»

«Είναι ξεκάθαρο, ότι η Ελλάδα εξοπλίζει τα νησιά. Δεν μπορούμε να ανεχθούμε αυτές τις παραβιάσεις της Συνθήκης της Λωζάνης» Παράπονα κατά της Ελλάδας, ότι δεν δέχεται να… συζητήσει με την Τουρκία και ότι κάνει δυσφημιστική εκστρατεία εναντίον της, διατύπωσε την

Δεκαπενταύγουστος: Έκτακτα μέτρα της Τροχαίας για το τριήμερο

Εκτός των άλλων στον σχεδιασμό προβλέπεται η συγκρότηση συνεργείων της Τροχαίας, για την βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων που ευθύνονονται για θανατηφόρα και σοβαρά τροχαία ατυχήματα. Αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης, βάσει ειδικού σχεδιασμού, με έντονη αστυνομική παρουσία στο οδικό

Νότης Μηταράκης – Απάντηση στον Ιάσονα Αποστολόπουλο για το ναυάγιο στη Ρόδο: Ντροπή να κατηγορείτε την Ελλάδα

Απάντηση στον ακτιβιστή Ιάσονα Αποστολόπουλο μέσω Twitter έδωσε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νότης Μηταράκης, αναφορικά με το ναυάγιο νοτίως της Ρόδου στο οποίο υπάρχουν ακόμη αγνοούμενοι μετανάστες. Συγκεκριμένα, όλα ξεκίνησαν όταν ο Ιάσων Αποστολόπουλος στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter, σχολίασε το δυσάρεστο γεγονός επιρρίπτοντας ευθύνες στην