Μαύρα σύνεφα στις σχέσεις Κουβέλη – Μπακόπουλου

Όπως φαίνεται από το παρακάτω έγγραφο που παραθέτουμε του Υπουργού Ναυτιλίας προς τον Διοικητή της Δημόσιας Αρχής Λιμένων σοβαρότατη διαφωνία προέκυψε αναφορικά με τις αρμοδιότητες της εν λόγω Αρχής.

Συγκεκριμένα ο κ. Υπουργός Ναυτιλίας εγκαλεί τον κ. Μπακόπουλο για μη ενημέρωση του αναφορικά με εγκύκλιο που εξέδωσε σχετικά με τις αρμοδιότητες της ΔΑΛ σε σχέση με τους Οργανισμούς Λιμένα και τα Λιμενικά Ταμεία, και ανάρτησε στη Διαύγεια επίσης του ζητά εξηγήσεις καθώς την ανάκληση και ακύρωση της ανάρτησης του.

Της εγκυκλίου, όπως προκύπτει από άλλο έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, υπήρξαν σχετικές οδηγίες τις οποίες όπως φαίνεται ο Διοικητής της ΔΑΛ , δεν έλαβε υπόψη .

Διαβάστε την επίμαχη εγκύκλιο:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΔΗΜΟΣΙΑ ΑΡΧΗ ΛΙΜΕΝΩΝΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣΓραφείο Διοικητή Δημόσιας Αρχής Λιμένων(Δ.Α.Λ.)Ταχ. Δ/νση: Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε1-Ε2Τ.Κ. 18510 Λιμένας ΠειραιάEmail: [email protected]Τηλ.: 2131371638Αθήνα, 26 Οκτωβρίου 2018Αριθ. Πρωτ.: 6000/526/2018Προς: Ως Π.Δ.Θέμα: Εφαρμογή ν. 4389/2016 (Α’ 94) και ν. 4404/2016 (Α’126)Σας ενημερώνουμε ότι στις 27 Μαΐου 2016 δημοσιεύθηκε στηνΕφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 4389/2016 (Α’ 94) «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις.».Ειδικότερα, με τις διατάξεις των άρθρων 127 επ. του νόμου αυτού,ιδρύθηκε η Δημόσια Αρχή Λιμένων.Κατόπιν θέσης σε ισχύ των ανωτέρω διατάξεων διευκρινίζονται τα εξής:1. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΔΑΛ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΟΛΠ ΑΕ ΚΑΙ ΟΛΘ ΑΕΑναφορικά με την επίδραση του ν. 4389/2016 (Α’94) και του ν. 4404/2016(Α’126) στη νομική φύση και τις αρμοδιότητες των ΟΛΠ και ΟΛΘ ΑΕ έχει ήδη εκδοθεί η από 28-8-2018 και με ΑΠ 6000/415/2018 εγκύκλιος της Δημόσιας Αρχής Λιμένων(ΑΔΑ:ΨΛ1Π4653ΠΩ-0ΙΜ).2. ΛΟΙΠΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΑΡΧΗΣ ΛΙΜΕΝΩΝΣύμφωνα με το α. 128 παρ. 1, 3, 4 ν. 4389/2016 (Α’ 94):“ 1. Σκοπός της Δ.Α.Λ. είναι να συμβάλει, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που της απονέμονται, στην επίτευξη των προγραμματικών στόχων του ελληνικού λιμενικού συστήματος, στους οποίους και περιλαμβάνονται:(α) Η συμβολή στην τοπική, περιφερειακή και εγχώρια οικονομική,κοινωνική και κοινοτική ευημερία, σε αντιστοιχία με την κομβική και μακρο-οικονομικήσημασία των Λιμένων.1(β) Η διευκόλυνση της οικονομικής ανάπτυξης και ευημερίας τωνπεριοχών, κοινοτήτων και των κλάδων της οικονομίας, που εξυπηρετούνται από τους Λιμένες ή μέσω αυτού.(γ) Η προστασία του περιβάλλοντος εντός των Λιμένων σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.(δ) Η αδιάλειπτη διαθεσιμότητα και παροχή αξιόπιστων και ποιοτικών υπηρεσιών από τους φορείς διαχείρισης λιμένων σε πλοία, επιβάτες και φορτία,σύμφωνα με την αρχή της απαγόρευσης διάκρισης, με την επιφύλαξη του κατ`εξαίρεση επιτρεπτού τέτοιας διάκρισης, στο μέτρο που προβλέπεται ειδικά από τη Σύμβαση Παραχώρησης και σύμφωνα με την εφαρμοστέα κείμενη νομοθεσία.(ε) Η αναβάθμιση του επιπέδου των παρεχόμενων στους χρήστες και το κοινό υπηρεσιών εντός των Λιμένων, σε συνεργασία με τη Ρ.Α.Λ. και τη ΓΓΛΛΠΝΕ.(στ) Η συνεργασία όλων των αρμοδίων φορέων της Ελληνικής Δημοκρατίας για την κατοχύρωση και τον έλεγχο των εργασιακών δικαιωμάτων και των συνδικαλιστικών ελευθεριών στη λιμενική ζώνη με την παρακολούθηση της εφαρμογής των ισχυουσών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και των κατά περίπτωση εφαρμοστέων νομοθετημάτων εθνικής, διεθνούς και ενωσιακής προέλευσης.Σε κάθε περίπτωση διαπίστωσης από τη Δ.Α.Λ. οποιασδήποτε παραβίασης των ανωτέρω αναφερόμενων νομοθετημάτων ενημερώνονται αμελλητί οι αρμόδιες ενωσιακές και εθνικές αρχές.(ζ) Η εν γένει εφαρμογή εντός λιμενικής ζώνης της κείμενης νομοθεσίας σε συνεργασία με τη Ρ.Α.Λ. και τη ΓΓΛΛΠΝΕ.Οι αρμοδιότητες που απονέμονται με τις διατάξεις του παρόντος στη Δ.Α.Λ. δε θίγουν τις αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σύμφωνα με την εκάστοτε κείμενη νομοθεσία……………………………………………………………………………………………………………..3. Περαιτέρω, η Δ.Α.Λ.:α) Αναλαμβάνει ενημερωτικές δράσεις για την προώθηση των συνεργατικών σχέσεων και δικτύων.β) Αναλαμβάνει ενημερωτικές πρωτοβουλίες σχετικά με την προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών, την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, πληροφοριακών συστημάτων και εφαρμογών.γ) Εισηγείται στο Ελληνικό Δημόσιο για την εκπόνηση και ανάθεση μελετών και ερευνών, σχετικών με το αντικείμενό της.δ) Εισηγείται για την ανάληψη και υλοποίηση προγραμμάτων από το Ελληνικό Δημόσιο ή από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή από διεθνείς οργανισμούς που εδρεύουν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σχετικών με το αντικείμενό της.2ε) Πραγματοποιεί έρευνες αγοράς, υλοποιεί ευρωπαϊκά διασυνοριακά προγράμματα και προγράμματα επανεκπαίδευσης / επιμόρφωσης εργαζομένων,αναλαμβάνει ρόλους συμβούλου συμμετέχει σε διεθνείς εκθέσεις, αναλαμβάνειπρωτοβουλίες για την προώθηση της έρευνας και καινοτομίας.στ) Παρέχει εκπαιδευτικά προγράμματα λιμενικών υπηρεσιών και εργασιών για την συνεχή επιμόρφωση και δια βίου μάθηση των εργαζομένων στη λιμενική ζώνη.ζ) Γνωστοποιεί αμελλητί στην Ρ.Α.Λ. κάθε στοιχείο, το οποίο σχετίζεται με την άσκηση συμβατικών δικαιωμάτων του Ελληνικού Δημοσίου από Σύμβαση Παραχώρησης σε λιμενική ζώνη.η) Συνεργάζεται με κάθε αρμόδια Αρχή του Ελληνικού Δημοσίου για την εκπλήρωση των σκοπών και την άσκηση των αρμοδιοτήτων της.θ) Εποπτεύει τη διαχείριση των ιστορικών τεκμηρίων και των Αρχείων των Λιμένων.4. Κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων του παρόντος άρθρου, η Δ.Α.Λ.δικαιούται να συλλέγει κάθε αναγκαίο στοιχείο για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης και την κείμενη νομοθεσία.” Εξάλλου, σύμφωνα με το α. 131 παρ. 1,2 και 7 ίδιου ανωτέρω νόμου:“1. Η κατά τόπον αρμοδιότητα της Δ.Α.Λ. εκτείνεται σε όλη την επικράτεια.2. Συνιστάται Περιφερειακό Γραφείο Δ.Α.Λ. Πειραιά (Δ.Α.Λ.-Π) με έδρα στο Δήμο Πειραιά. Με απόφαση του Σ.Δ. επικεφαλής της Δ.Α.Λ.-Π ορίζεται μέλος ή υπάλληλος της Δ.Α.Λ…………………………………………………………………………………………………………….7. Συνιστάται Περιφερειακό Γραφείο Δ.Α.Λ. Θεσσαλονίκης (Δ.Α.Λ.-Θ.) με έδρα στο Δήμο Θεσσαλονίκης.”Γίνεται μνεία ότι σύμφωνα με την παρ. 23 της αιτιολογικής έκθεσης του ίδιου ανωτέρω νόμου “23. Με το άρθρο 128 καθορίζονται οι αρμοδιότητες της Δ.Α.Λ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη Σύμβαση Παραχώρησης και την κείμενη νομοθεσία. Οισκοποί και οι αρμοδιότητες της Δ.Α.Λ. εξασφαλίζουν την αποτελεσματική και αποδοτική άσκηση εποπτείας στους λιμένες.”3. ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΑΡΧΗΣ ΛΙΜΕΝΩΝΣύμφωνα με το α. 127 παρ. 2-6 ν. 4389/2016 (Α’ 94):“2. Όργανα Διοίκησης της Δ.Α.Λ. είναι:α) Το Συμβούλιο Διοίκησης (Σ.Δ.).3β) Ο Διοικητής.3. Το Σ.Δ. συγκροτείται από:α) Τον Διοικητή της Δ.Α.Λ. ως Πρόεδρο.β) Έναν (1) εκπρόσωπο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο οποίος ορίζεται από τον οικείο Υπουργό, με το νόμιμο αναπληρωτή του.γ) Τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Λιμενικής Πολιτικής της ΓΓΛΛΠΝΕ, με το νόμιμο αναπληρωτή του.δ) Έναν (1) εκπρόσωπο των εργαζομένων στα λιμάνια, ο οποίος υποδεικνύεται από την αντιπροσωπευτικότερη δευτεροβάθμια οργάνωση των εργαζομένων στα λιμάνια, με το νόμιμο αναπληρωτή του.ε) Έναν (1) εκπρόσωπο των εργαζομένων στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο οποίος υποδεικνύεται από την αντιπροσωπευτικότερη δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση, με το νόμιμο αναπληρωτή του.Κατόπιν πρόσκλησης που τούς απευθύνεται ανάλογα και με την ημερήσια διάταξη, δύνανται να συμμετάσχουν στις συνεδριάσεις της Δ.Α.Λ. χωρίς δικαίωμα ψήφου:α) Ένας (1) εκπρόσωπος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος ο οποίος ορίζεται από το Διοικητικό της Συμβούλιο, με το νόμιμο αναπληρωτή του.β) Ένας (1) εκπρόσωπος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, ο οποίος ορίζεται από το Διοικητικό της Συμβούλιο, με το νόμιμο αναπληρωτή του.γ) Ένας (1) εκπρόσωπος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, ο οποίος ορίζεται από τη Διοικητική της Επιτροπή, με το νόμιμο αναπληρωτή του.δ) Δύο (2) εκπρόσωποι του κάθε Περιφερειακού Γραφείου Δ.Α.Λ, οι οποίοι ορίζονται από τον επικεφαλής του κάθε Περιφερειακού Γραφείου.ε) Ένας (1) εκπρόσωπος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.Ο Πρόεδρος του Σ.Δ. μπορεί, κατά την κρίση του, να καλεί στις συνεδριάσεις εκπροσώπους των συνδικαλιστικών οργανώσεων εργαζομένων, καθώς και κάθε υπηρεσιακό παράγοντα ή εκπρόσωπο οποιουδήποτε επιστημονικού ή τοπικού φορέα.Η λειτουργία του Σ.Δ. διέπεται από τις διατάξεις των άρθρων 13, 14 και 15 του ν.2690/1999, που αφορούν τη λειτουργία των Συλλογικών Οργάνων της Διοίκησης.4. Το Σ.Δ. αποτελεί το ανώτατο διοικητικό όργανο της Δ.Α.Λ. και κατά κύριο λόγο διαμορφώνει τη στρατηγική και την πολιτική της και ασκεί τις αρμοδιότητες4που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία, τον Κανονισμό Λειτουργίας της Δ.Α.Λ, καθώς και τις ακόλουθες:α) Αποφασίζει για τη λήψη μέτρων που εξασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία τηςΔ.Α.Λ., την ορθολογική και αποδοτική διαχείριση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων, ώστε να ανταποκρίνεται στην αποστολή της.β) Εγκρίνει το ετήσιο Σχέδιο Δράσης της Δ.Α.Λ. για την αποτελεσματικότερη άσκηση των αρμοδιοτήτων της.γ) Διατυπώνει προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σύμφωνη γνώμη για την κατάρτιση, αναμόρφωση, συμπλήρωση, τροποποίηση του Κανονισμού Λειτουργίας της Δ.Α.Λ..δ) Ασκεί κάθε άλλη αρμοδιότητα που είναι αναγκαία για την αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία της Δ.Α.Λ. και δεν έχει ανατεθεί στον Διοικητή αυτής.5. Στη Δ.Α.Λ. συνιστάται μία (1) οργανική θέση Διοικητή, με βαθμό 1 της κατηγορίας ΕΘ, ο οποίος είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Τα προσόντα που πρέπεινα διαθέτουν οι υποψήφιοι είναι: πτυxίο Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι, ιδιαίτερη ικανότητα στην άσκηση διευθυντικών καθηκόντων σε υπηρεσίες ή οργανισμούς του Δημοσίου ή επιχειρήσεις του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα της ημεδαπής ή αλλοδαπής, συνεκτιμωμένων και τωνμεταπτυxιακών σπουδών και επιστημονικής εξειδίκευσης σε θέματα στρατηγικού σχεδιασμού και προγραμματισμού, οργάνωσης, διοίκησης και λειτουργίας λιμένων ή οικονομικής και πολιτικής λιμένων ή λιμενικής βιομηχανίας, καθώς και της ανάλογηςεμπειρίας.6. Ο Διοικητής έχει τη γενική και ειδική ευθύνη διοίκησης και λειτουργίας της Δ.Α.Λ. και προβαίνει σε κάθε αναγκαία ενέργεια για την εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της. Ο Διοικητής προΐσταται όλων των υπηρεσιών της Δ.Α.Λ., εκπροσωπεί τη Δ.Α.Λ., σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας της και τις αποφάσεις του Σ.Δ., διοικεί τη Δ.Α.Λ. και διαχειρίζεται σε καθημερινή βάση τα θέματα λειτουργίας της, περιλαμβανομένης και της υλοποίησης των σχετικών αποφάσεων του Σ.Δ..Ειδικότερα, ο Διοικητής έχει, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:α) Προεδρεύει στο Συμβούλιο Διοίκησης.β) Λαμβάνει όλες τις αναγκαίες αποφάσεις για την εκπλήρωση των σκοπών και στόχων της Δ.Α.Λ. μέσα στα πλαίσια της γενικής πολιτικής και του προγραμματισμού.γ) Συντάσσει και υποβάλλει για έγκριση στο Σ.Δ. του Δ.Α.Λ. το ετήσιο σχέδιο δράσης.δ) Έχει την ευθύνη της οργάνωσης, συντονισμού και ελέγχου των υπηρεσιών της Δ.Α.Λ..ε) Εξασφαλίζει την ορθολογική διαχείριση των πόρων της Δ.Α.Λ..5στ) Αποφασίζει για τη σύσταση και συγκρότηση πάσης φύσεως επιτροπών εργασίας ή ομάδων εκτέλεσης συγκεκριμένου έργου.ζ) Υποβάλει στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ετήσια έκθεση πεπραγμένων.η) Εισηγείται στο Σ.Δ. σχετικά με την κατάρτιση, αναμόρφωση, συμπλήρωση, τροποποίηση του Κανονισμού Λειτουργίας της Δ.Α.Λ..”4. ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΑΡΧΗΣ ΛΙΜΕΝΩΝΠεραιτέρω, σύμφωνα με το α. 130 παρ. 1 – 3 ίδιου ανωτέρω νόμου:“1. Στη Δ.Α.Λ. συνιστάται μια Γενική Διεύθυνση Δ.Α.Λ., η οποία συντονίζει τις δράσεις των κάτωθι επιμέρους οργανικών μονάδων, από τις οποίες συγκροτείται:α) Διεύθυνση Παρακολούθησης, η οποία εξασφαλίζει την αποτελεσματική άσκηση των αρμοδιοτήτων της Δ.Α.Λ.,β) Διεύθυνση Οργάνωσης, η οποία εξασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του Συμβουλίου Διοίκησης (Σ.Δ.), καθώς και την εύρυθμη λειτουργία της Δ.Α.Λ. και γ) Γραμματεία της Δ.Α.Λ..Περαιτέρω, η Γενική Διεύθυνση Δ.Α.Λ. συντονίζει τις δράσεις των Περιφερειακών Γραφείων Δ.Α.Λ..2. Η Διεύθυνση Παρακολούθησης αποτελείται από τα εξής τμήματα:α) Τμήμα Παρακολούθησης, με τις εξής αρμοδιότητες:αα) παρακολούθηση των συνθηκών παροχής πάσης φύσεως λιμενικών υπηρεσιών, με σκοπό την εν γένει εφαρμογή εντός λιμενικής ζώνης της κείμενης νομοθεσίας, σε συνεργασία με τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ.) και τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων(Γ.Γ.Λ.Λ.Π.Ν.Ε.),ββ) μέριμνα για την εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας στη λιμενική ζώνη και για τη συμμόρφωση με υποχρεώσεις που δεν απορρέουν από Σύμβαση Παραχώρησης με Φορέα Ιδιωτικής Οικονομίας, γγ) παρακολούθηση των ζητημάτων που συνδέονται με την προστασία του περιβάλλοντος και την πρόληψη της περιβαλλοντικής ρύπανσης στη θαλάσσια, χερσαία και εναέρια λιμενική ζώνη, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία,6δδ) παρακολούθηση ζητημάτων που σχετίζονται με την αδιάλειπτηδιαθεσιμότητα και παροχή αξιόπιστων και ποιοτικών υπηρεσιών από τους φορείς διαχείρισης λιμένων σε πλοία, επιβάτες και φορτία,εε) συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς της Ελληνικής Δημοκρατίας για την κατοχύρωση και τον έλεγχο των εργασιακών δικαιωμάτων και των συνδικαλιστικών ελευθεριών στη λιμενική ζώνη με την παρακολούθηση της εφαρμογής των ισχυουσών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και των κατά περίπτωση εφαρμοστέων νομοθετημάτων εθνικής, διεθνούς και ενωσιακής προέλευσης. Σε κάθε περίπτωση διαπίστωσης οποιασδήποτε παραβίασης της νομοθεσίας του προηγούμενου εδαφίου, συντάσσει σχετική έκθεση και εισηγείται στο Σ.Δ. Δ.Α.Λ. την αμελλητί ενημέρωση των αρμόδιων ενωσιακών και εθνικών οργάνων. Επίσης, δύναται να ζητεί να της διαβιβάζονται τα πορίσματα που συντάσσουν οι αρμόδιες αρχές κατόπιν σχετικών ελέγχων τους στη λιμενική ζώνη, στστ) παρακολούθηση θεμάτων που σχετίζονται με την υγεία και ασφάλεια των πάσης φύσεως εργαζομένων στη λιμενική ζώνη, σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές. Η αρμοδιότητα της παρούσας και της προηγούμενης υποπερίπτωσηςσε καμία περίπτωση δεν μεταβάλλουν τις αρμοδιότητες του Υπουργείου Εργασίας,Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και του Σ.ΕΠ.Ε.,ζζ) παρακολούθηση θεμάτων που σχετίζονται με την υγιεινή και ασφάλειατων πάσης φύσεως εργαζομένων στη λιμενική ζώνη. Η αρμοδιότητα της παρούσας υποπερίπτωσης σε καμία περίπτωση δεν δύναται να ερμηνευθεί με τρόπο, που παρεμποδίζει την άσκηση των αρμοδιοτήτων του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε),ηη) σύνταξη του ετήσιου σχεδίου δράσης της Δ.Α.Λ.,θθ) σύνταξη ετήσιας έκθεσης πεπραγμένων της Δ.Α.Λ. που υποβάλλεται στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,ιι) εισήγηση για γνωστοποίηση στη Ρ.Α.Λ. κάθε στοιχείου, το οποίο σχετίζεται με την άσκηση συμβατικών δικαιωμάτων του Ελληνικού Δημοσίου από Σύμβαση Παραχώρησης σε λιμενική ζώνη, καθώς και για επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων από τις κατά περίπτωση αρμόδιες αρχές, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην αντίστοιχη Σύμβαση Παραχώρησης και την κείμενη νομοθεσία.β) Τμήμα Ρυθμιστικού και Κανονιστικού Πλαισίου και Αδειών, με τις εξής αρμοδιότητες: αα) την εισήγηση έκδοσης από τη Δ.Α.Λ. κανονιστικών ρυθμίσεων,σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα διεθνή και εθνική νομοθεσία,ββ) την εισήγηση έκδοσης από τη Δ.Α.Λ. κάθε κανονισμού ή απόφασης αναγκαίας για την αποτελεσματική άσκηση των αρμοδιοτήτων της Δ.Α.Λ.,γγ) την αξιοποίηση των συμπερασμάτων που προκύπτουν από τη μελέτη και αξιολόγηση των στοιχείων που ανακύπτουν κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων7της Δ.Α.Λ. και των Περιφερειακών Γραφείων αυτής, με σκοπό την κατάρτιση και προώθηση κανονιστικών πράξεων,δδ) τη συλλογή της νομολογίας των δικαστηρίων, των γνωμοδοτήσεων των εισαγγελικών αρχών και του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, για θέματα αρμοδιότητας της Δ.Α.Λ.,εε) την παρακολούθηση της ευρωπαϊκής και διεθνούς νομοθεσίας,στστ) την εισήγηση έκδοσης από τη Δ.Α.Λ. κάθε άδειας, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του παρόντος.γ) Τμήμα Ναυαγίων, με αρμοδιότητα την παρακολούθηση της εφαρμογής του ν. 2881/2001 (Α`16).δ) Τμήμα Εποπτείας των ιστορικών τεκμηρίων και των Αρχείων τουσυνόλου των Ελληνικών Λιμένων, με αρμοδιότητα την εποπτεία της διαχείρισης των ιστορικών τεκμηρίων και των Αρχείων αυτών.3. Η Διεύθυνση Οργάνωσης αποτελείται από τα εξής τμήματα:α) Τμήμα Προϋπολογισμού και Οικονομικής Πληροφόρησης, με τις εξήςαρμοδιότητες:αα) Η κατάρτιση του σχεδίου του προϋπολογισμού Δ.Α.Λ. και ηπαρακολούθηση και ανακατανομή των επιμέρους πιστώσεων του εγκεκριμένου προϋπολογισμού.ββ) Η παρακολούθηση στοιχείων εκτέλεσης του προϋπολογισμού Δ.Α.Λ.,προκειμένου οι δαπάνες να καλυφθούν εντός των διαθέσιμων πιστώσεων.γγ) Η έγκαιρη ενημέρωση Διοικητή Δ.Α.Λ. σε περίπτωση κάλυψης των ανώτατων ορίων εκτέλεσης του προϋπολογισμού τους.δδ) Η εισήγηση στο Σ.Δ. Δ.Α.Λ. αιτημάτων μεταβολών τουπροϋπολογισμού.εε) Ο υπολογισμός της οικονομικής επιβάρυνσης κάθε σχεδίου νόμου,κανονιστικής πράξης, προγράμματος ή δράσης που βαρύνει τον Προϋπολογισμό Δ.Α.Λ. και η παροχή σχετικής γνώμης.στστ) Η μέριμνα για την έκδοση των εντολών κύριου διατάκτη και η μεταβίβαση πιστώσεων στους δευτερεύοντες διατάκτες.ζζ) Η μέριμνα για τη διενέργεια οικονομικών αναλύσεων και την παραγωγήοικονομικών αναφορών που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες του Τμήματος, καθώς και8για την υποβολή των σχετικών στοιχείων σύμφωνα με τις οδηγίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.β) Τμήμα Μητρώου Δεσμεύσεων, με τις ακόλουθες αρμοδιότητες:αα) Ο έλεγχος των αποφάσεων Δεσμεύσεων, αποφάσεων πληρωμής,μεταβολών προϋπολογισμού και η απόδοση σχετικού αριθμού Δέσμευσης.ββ) Η αποστολή στοιχείων του Προϋπολογισμού στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και στην ΕΛ.ΣΤΑΤ..γγ) Η παρακολούθηση της ανάληψης δεσμεύσεων, των τιμολογίων, των πληρωμών, καθώς και της εξέλιξης των δημοσιονομικών στοιχείων που απορρέουν απόαυτό.δδ) Ο έλεγχος και η επεξεργασία οικονομικών απολογιστικών στοιχείων για την εκτέλεση του προϋπολογισμού.εε) Η συγκέντρωση δεδομένων πληρωμών σε εβδομαδιαία/μηνιαία βάση για την τήρηση πλήρων αρχείων δεσμεύσεων, πληρωμών και δαπανών.στστ) Η μέριμνα για τη διενέργεια οικονομικών αναλύσεων και την παραγωγή οικονομικών αναφορών που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες του Τμήματος,καθώς και για την υποβολή των σχετικών στοιχείων σύμφωνα με τις οδηγίες τουΓενικού Λογιστηρίου του Κράτους.γ) Τμήμα Ελέγχου Δαπανών με τις ακόλουθες αρμοδιότητες:αα) Ο έλεγχος της νομιμότητας και η προώθηση προς ενταλματοποίηση των δικαιολογητικών των πάσης φύσεως δαπανών που αφορούν στη Δ.Α.Λ..ββ) Ο έλεγχος και η παρακολούθηση δαπανών τηλεπικοινωνιών,ηλεκτρισμού, ύδρευσης, σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.γγ) Η μέριμνα για την έκδοση Χρηματικών Ενταλμάτων Προπληρωμής.δδ) Η κατάρτιση σχεδίων αποφάσεων Ανάληψης Υποχρέωσης για την πραγματοποίηση δαπανών της Δ.Α.Λ..εε) Η κατάρτιση σχεδίων αποφάσεων Ανάληψης Υποχρέωσης και η προώθηση αποφάσεων παγίων δαπανών.στστ) Ο έλεγχος τήρησης των περί ανάληψης υποχρεώσεων διατάξεων.ζζ) Η μέριμνα για τη διενέργεια οικονομικών αναλύσεων και την παραγωγή οικονομικών αναφορών που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες του Τμήματος, καθώς και9για την υποβολή των σχετικών στοιχείων, σύμφωνα με τις οδηγίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.ηη) Ο έλεγχος των οριστικών και πλήρων δικαιολογητικών ώστε να διασφαλίζεται η νομιμότητα και κανονικότητα της δαπάνης σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.δ) Τμήμα Πληρωμών και Μισθοδοσίας, με τις ακόλουθες αρμοδιότητες:αα) Η παραγωγή της ηλεκτρονικής εντολής μεταφοράς και πίστωσης λογαριασμού για την εξόφληση των εκδιδόμενων χρηματικών ενταλμάτων με πίστωση των τραπεζικών λογαριασμών των δικαιούχων.ββ) Η παρακολούθηση της νομοθεσίας που αφορά τις αποδοχές και τα επιδόματα του προσωπικού Δ.Α.Λ. και η προώθηση των απαραίτητων διοικητικών πράξεων όπου απαιτείται.γγ) Η μέριμνα για την εκκαθάριση και την πληρωμή των αποδοχών και γενικά των αποζημιώσεων του προσωπικού Δ.Α.Λ., με την επιφύλαξη των οριζόμενων στα άρθρα 129 παρ. 3 και 130 παρ. 19 του ν. 4389/2016 (Α`94).δδ) Η μέριμνα για την απόδοση των κάθε είδους φόρων και κρατήσεων του προσωπικού Δ.Α.Λ. και των σχετικών εισφορών προς τα ασφαλιστικά ταμεία και η υποβολή σχετικών δηλώσεων, όπου απαιτείται, με την επιφύλαξη των οριζόμενων σταάρθρα 129 παρ. 3 και 130 παρ. 19 του ν. 4389/2016 (Α`94).εε) Η μέριμνα για τη χορήγηση βεβαιώσεων για τις αποδοχές του πολιτικού προσωπικού, με την επιφύλαξη των οριζόμενων στα άρθρα 129 παρ. 3 και 130 παρ. 19 του ν. 4389/2016 (Α`94).στστ) Η τήρηση των διαδικασιών που σχετίζονται με την αποδοχή και την αξιοποίηση δωρεών, σύμφωνα με τους αντιστοίχους όρους.ζζ) Η συνεργασία με κάθε αρμόδια υπηρεσία για την οικονομική εκμετάλλευση της κινητής και ακίνητης περιουσίας Δ.Α.Λ..ηη) Η μέριμνα για την καταβολή μισθώματος προς κάλυψη στεγαστικών αναγκών Δ.Α.Λ..ε) Τμήμα Προμηθειών, με αρμοδιότητα τον προγραμματισμό, την παρακολούθηση και την υλοποίηση των προμηθειών υλικών και υπηρεσιών της Δ.Α.Λ..στ) Τμήμα Ενημέρωσης, Εκπαίδευσης, Έρευνας και Ανάπτυξης, με τις εξής αρμοδιότητες: αα) την ανάληψη ενημερωτικών δράσεων για την προώθηση των συνεργατικών σχέσεων και δικτύων,10ββ) την ανάληψη ενημερωτικών πρωτοβουλιών σχετικά με την προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών, την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, πληροφοριακών συστημάτων και εφαρμογών,γγ) την εισήγηση για την εκπόνηση και ανάθεση μελετών και ερευνών, σχετικών με το αντικείμενό της,δδ) την εισήγηση για την ανάληψη και υλοποίηση προγραμμάτων από το Ελληνικό Δημόσιο ή από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή από διεθνείς οργανισμούς που εδρεύουν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σχετικών με το αντικείμενό της Δ.Α.Λ.,εε) την πραγματοποίηση ερευνών αγοράς, την υλοποίηση ευρωπαϊκώνδιασυνοριακών προγραμμάτων και προγραμμάτων επανεκπαίδευσης/επιμόρφωσηςεργαζομένων, την εισήγηση για την ανάληψη από τη Δ.Α.Λ. ρόλων συμβούλου, τησυμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις και την ανάληψη πρωτοβουλιών για την προώθησητης έρευνας και καινοτομίας,στστ) την παροχή εκπαιδευτικών προγραμμάτων λιμενικών υπηρεσιών καιεργασιών για τη συνεχή επιμόρφωση και δια βίου μάθηση των πάσης φύσεωςεργαζομένων στη λιμενική ζώνη.ζ) Τμήμα Τεχνολογίας – Πληροφορικής και Επικοινωνιών, με τις εξήςαρμοδιότητες:αα) μέριμνα για την απρόσκοπτη λειτουργία των συστημάτωνπληροφορικής και του τηλεφωνικού κέντρου της Δ.Α.Λ. σε σχέση με τον εξοπλισμό, τολειτουργικό σύστημα, τα συστήματα διαχείρισης των βάσεων δεδομένων και ταδίκτυα,ββ) ανάπτυξη, επιμέλεια και συντήρηση του ιστότοπου (website) και τηςενδοδικτυακής πύλης (intranet) της Δ.Α.Λ. και των Περιφερειακών Γραφείων,γγ) επίβλεψη και έλεγχος των λογισμικών εφαρμογών σχετικά με τηνηλεκτρονική υποστήριξη των οργανικών μονάδων της Δ.Α.Λ. και των ΠεριφερειακώνΓραφείων,δδ) εκπαίδευση του προσωπικού της Δ.Α.Λ. στη χρήση πληροφοριακώνσυστημάτων διενέργειας ελέγχων και στην εφαρμογή των καλών πρακτικών,εε) αρχειοθέτηση και τήρηση των αρχείων προγραμμάτων της Δ.Α.Λ.,στστ) βελτίωση των διαδικασιών ασφάλειας των συστημάτωνπληροφορικής και τηλεπικοινωνιών,ζζ) μέριμνα για την ένταξη της Δ.Α.Λ. σε αναπτυξιακάσυγχρηματοδοτούμενα προγράμματα διοικητικής μεταρρύθμισης, ψηφιακήςσύγκλισης και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε συνεργασία με τις εκάστοτε καθ` ύλην11αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς καιτην υλοποίηση των προγραμμάτων αυτών,ηη) σχεδιασμός λογισμικών εφαρμογών, σύμφωνα με τις ανάγκες τηςΔ.Α.Λ. και τις ανάγκες των συστημάτων ελέγχων της, καθώς και τις αναγκαίεςεπεκτάσεις και βελτιώσεις των πληροφοριακών συστημάτων,θθ) διερεύνηση και υποβολή προτάσεων για θέματα πληροφοριακώνσυστημάτων, παρακολούθηση της εφαρμογής τους, αξιολόγηση τηςαποτελεσματικότητάς τους και εισήγηση για τις αναγκαίες τροποποιήσεις καιπροσαρμογές.”5. ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΑΡΧΗΣ ΛΙΜΕΝΩΝΣύμφωνα με το α. 132 παρ. 1 περ. β υποπερ. ββ ν. 4389/2016 (Α΄94):«1.Σε περίπτωση αμφιβολίας ως προς το φορέα της εξουσίας ή τηςαρμοδιότητας που σχετίζεται με διατάξεις του παρόντος νόμου και εφόσον τα σχετικάζητήματα δεν ρυθμίζονται από άλλη ειδικότερη διάταξη, αυτή επιλύεται ως εξής:ββ) Πλην διαφορετικής ρύθμισης του παρόντος ή άλλου νομοθετήματοςκαι υπό την επιφύλαξη αρμοδιότητας άλλων φορέων της Ελληνικής Δημοκρατίας, ηΔ.Α.Λ. μεριμνά για την εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας στη λιμενική ζώνη και για τησυμμόρφωση με υποχρεώσεις που δεν απορρέουν από τέτοια ΣύμβασηΠαραχώρησης.»6. Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΑΡΧΗΣ ΛΙΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣΣύμφωνα με το α. 1 παρ. 2 πδ 13/2018 (Α’ 26):“2. Στο Υπουργείο λειτουργούν και οι παρακάτω Υπηρεσίες, σύμφωνα μετις κείμενες διατάξεις που τις διέπουν:α) Γραφείο Νομικού Συμβούλου του Κράτους.β) Υπηρεσία Παρέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.γ) Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων και Συμβάντωνπου λειτουργεί κατά τα οριζόμενα στο ν. 4033/2011 (Α 264), όπως ισχύει.δ) Δημόσια Αρχή Λιμένων (Δ.Α.Λ.), που λειτουργεί κατά τα οριζόμενα στον. 4389/2016 (Α 94).”7. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑΚατόπιν των ανωτέρω, συνάγονται με απόλυτη σαφήνεια τα εξής:12α. όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο με ΑΠ 3000.0/65921/2017 έγγραφο κ. ΓΓΛΛΠΝΕ : «Εν κατακλείδι και επειδή η ΔΑΛ-Π συνεστήθη για να ασκεί την Δημόσια Εξουσία στο λιμάνι του Πειραιά μετά την μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ σε ιδιώτες.»β. ωστόσο, όπως συνάγεται ευχερώς από τα προαναφερόμενα άρθρα, οι αρμοδιότητες της ΔΑΛ δεν περιορίζονται στους λιμένες Πειραιά και Θεσσαλονίκης, δεδομένου ότι εκ του νόμου σκοπό της αποτελεί η συμβολή στους στόχους του ελληνικού λιμενικού συστήματος, όπως αυτοί αναφέρονται στο ν. 4389/2016 (Α΄94) γ. η κατά τόπο αρμοδιότητα της Αρχής εκτείνεται ρητά στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Ειδικά για τους λιμένες Πειραιά και Θεσσαλονίκης έχουν ιδρυθεί αντίστοιχα περιφερειακά γραφεία (ΔΑΛ-Π και ΔΑΛ-Θ) με σαφείς αρμοδιότητες άσκησης δημόσιας εξουσίας εντός αυτών.δ. όργανα διοίκησης της Αρχής αποτελούν το Συμβούλιο Διοίκησης και ο Διοικητής, ο οποίος καταλαμβάνει οργανική θέση κατηγορίας ΕΘ 1 ε. η διοικητική διάρθρωση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων επιτρέπει την διαρκή παρακολούθηση και καταγραφή συγκεκριμένων παραμέτρων λειτουργίας του ελληνικού λιμενικού συστήματος, τις οποίες η Αρχή αξιοποιεί σε συνεργασία με τιςκατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες στ. κανένα από τα παραπάνω συμπεράσματα δεν επιτρέπεται να ερμηνευθεί με τρόπο, που να θίγει τις αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικήςζ. με το άρθρο 132 παρ. 1 περ. β υποπερ. ββ ν. 4389/2016 (Α΄94)θεσμοθετήθηκε κανόνας επίλυσης σύγκρουσης αρμοδιοτήτων υπέρ της ΔΑΛ για κάθε θέμα που αφορά στην εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας στη λιμενική ζώνη Πειραιά -Θεσσαλονίκης και για τη συμμόρφωση με υποχρεώσεις, που δεν απορρέουν από σύμβαση παραχώρησης με φορέα ιδιωτικής οικονομίας, εξαιρουμένων προφανώς των αρμοδιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής και τηςΡυθμιστικής Αρχής Λιμένωνη. η Αρχή αποτελεί αποκεντρωμένη υπηρεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, υπάγεταιαπευθείας σε και εποπτεύεται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.8. ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣΠαρακαλούνται οι αρμόδιες Διευθύνσεις να κοινοποιήσουν άμεσα και με κάθε πρόσφορο τρόπο την παρούσα σε όλους τους υπαλλήλους αρμοδιότητάς τους καθώς και στους φορείς που εποπτεύουν.Περαιτέρω διευκρινήσεις αναφορικά με τις αρμοδιότητες της Αρχής παρέχονται μέσω της ανωτέρω διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αυτής.Η παρούσα εγκύκλιος έχει αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑΟ ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΔΑΛΔημοσθένης Π. Μπακόπουλος13Πίνακας Αποδεκτών:1. Γραφεία αρμόδιων Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών, Υφυπουργών, ΓενικώνΓραμματέων2. Οργανισμοί ΛιμένωνΕσωτερική Διανομή:- Γραφείο Υπουργού Υφυπουργού- Γραφείο Γενικού Γραμματέα Γενικού Γραμματέα ΛΛΠΝΕ- Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών

Δείτε το έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Λιμένων:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΛΙΜΕΝΩΝ,ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝΓρ. Γενικού ΓραμματέαΤαχ. Δ/νση : Ακτή Βασιλειάδη, Πύλες Ε1-Ε2Ταχ. Κώδικας : 185 10, ΠειραιάςΤηλέφωνο : 2131374716-4717Telefax : 2104614109E-mail : [email protected]ΠΡΟΣ: ΩΣ Π.Δ.ΘΕΜΑ: «Αρμοδιότητες ΔΑΛ».Με αφορμή ερωτήματα που μας τέθηκαν προφορικά, σχετικά με τις αρμοδιότητες της ΓΓΛΛΠΝΕ και της ΔΑΛ σε σχέση με τους Οργανισμούς Λιμένα και τα Λιμενικά Ταμεία, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην αιτιολογική έκθεση του νόμου 4404/2016 (Α΄ 126) με τον οποίο κυρώθηκε η Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ ΑΕ,αλλά και στην αιτιολογική έκθεση του ν.4522/2018(Α΄39) με τον οποίο κυρώθηκε η Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΘ Α.Ε ,η ολοκλήρωση της διαδικασίαςιδιωτικοποίησης έχει ως συνέπεια την περιέλευση των ΟΛΠ και ΟΛΘ ΑΕ υπό τον μετοχικό έλεγχο ιδιώτη επενδυτή και, αντίστοιχα, τη μείωση του ποσοστού συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου στους Οργανισμούς αυτούς, σε ποσοστό κάτω του 51%. Για το λόγο αυτό ο οποίος συνιστούσε και την αφορμή για την αναπροσαρμογή των Υφισταμένων Συμβάσεων Παραχώρησης των ΟΛΠ και ΟΛΘ , στην από 25 Ιουλίου 2014 επιστολή του Ελληνικού Δημοσίου που υπογράφεται από τους συναρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών και- τότε-Ναυτιλίας και Αιγαίου, με την οποία ξεκίνησε η σχετική διαδικασία αναθεώρησης του περιεχομένου της Υφισταμένης Σύμβασης Παραχώρησης με τον ΟΛΠ αλλά και στην αντίστοιχη από 15 Οκτωβρίου 2015 επιστολή με την οποία εκκίνησε η διαδικασία αναθεώρησης του περιεχομένου της Υφισταμένης Σύμβασης Παραχώρησης με τον ΟΛΘ ΑΕ ,μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι καθίσταται μη συμβατή με τον ιδιωτικό πλέον, χαρακτήρα της ΟΛΠ Α.Ε. και της ΟΛΘ Α.Ε η διατήρηση ορισμένων αρμοδιοτήτων που εμπεριέχουν ενάσκηση δημόσιας εξουσίας, ιδίως κανονιστικής υφής.

Επιπλέον κατά τα αναφερόμενα στις ανωτέρω αιτιολογικές εκθέσεις των νόμων που κύρωσαν τις Συμβάσεις Παραχώρησης των Οργανισμών Λιμένων που ιδιωτικοποιήθηκαν, η μεταβίβαση του ελέγχου των εταιρειών σε ιδιώτη επενδυτή δεν θα ήταν νοητή, ούτε και εφικτή, παρά μόνον εάν συντελεσθεί σε χρόνο, κατά τον οποίο οι ΟΛΠ και ΟΛΘ, έχουν απολέσει το χαρακτήρα τους ως νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου lt;lt;διφυούςgt;gt;χαρακτήρα και έχουν μεταταγεί σε καθεστώς νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με αμιγή χαρακτήρα επιχειρηματικής εκμετάλλευσης. Η μετάταξη αυτή προϋποθέτει την αφαίρεση και αποστέρηση από τους Οργανισμούς αυτούς, αρμοδιοτήτων και εξουσιών, τις οποίες διατηρούσαν πριν την ιδιωτικοποίηση ,οι οποίες ενέχουν στοιχεία ενάσκησης δημόσιας εξουσίας ή προσιδιάζουν περισσότερο στο δημόσιο πυλώνα της λειτουργίας της πολιτείας.Για το λόγο αυτό, με τις διατάξεις των άρθρων 127 έως 132 του νόμου 4389/2016 (Α’ 94),ιδρύθηκε η Δημόσια Αρχή Λιμένων. Σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην αιτιολογική έκθεση του ίδιου νόμου, η Δ.Α.Λ. αποτελεί δημόσιο φορέα με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια στον οποίο ανατίθεται η άσκηση των διοικητικής φύσης εξουσιών και αρμοδιοτήτων, οιοποίες αφαιρούνται από τους Οργανισμούς Λιμένα δυνάμει των διατάξεων των Συμβάσεων Παραχώρησης ,λόγω της ιδιωτικοποίησης, σε συνεργασία με τη Ρ.Α.Λ και τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων. Στην ίδιααιτιολογική έκθεση διευκρινίζεται ότι η Δ.Α.Λ. σε καμία περίπτωση δεν παρεμβαίνει στην άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας ή τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων .

Εκ των ανωτέρω αναφερομένων συνάγεται ότι η αρμοδιότητα της Δ.Α.Λ εκτείνεται μόνον επί των ΟΛΠ και ΟΛΘ ΑΕ που έχουν περιέλθει υπό τον μετοχικό έλεγχο ιδιώτη επενδυτή , και όχι επί των λοιπών Οργανισμών Λιμένων των οποίων το μετοχικόκεφάλαιο έχει παραμείνει στον έλεγχο του Ελληνικού Δημοσίου και οι οποίοιεξακολουθούν να διατηρούν τον lt;lt;διφυήgt;gt; χαρακτήρα τους και τις αρμοδιότητες που εμπεριέχουν ενάσκηση δημόσιας εξουσίας. Η δε αναφορά της παραγράφου 1 του άρθρου 131του ν.4389/2016 ότι η αρμοδιότητα της ΔΑΛ εκτείνεται σε όλη την επικράτεια, αφορά σε κάθε περίπτωση, τους λιμένες όλης της επικράτειας, των οποίων οι φορείς διαχείρισης παύσουν να έχουν lt;lt; διφυήgt;gt; χαρακτήρα, με την περιέλευσή τους υπό τον μετοχικό έλεγχο ιδιώτη επενδυτή. Με την έννοια αυτή η αρμοδιότητα της ΔΑΛ δεν εκτείνεται ούτε επί των Δημοτικών η Κρατικών Λιμενικών Ταμείων.

Άλλωστε η απόφαση της Κυβέρνησης για την μέθοδο αξιοποίησης των δέκα περιφερειακών λιμένων που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ ,με την μέθοδο της υποπαραχώρησης συγκεκριμένων η και συνδυασμένων λιμενικών δραστηριοτήτων και όχι με την μέθοδο της μεταβίβασης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών τους σε ιδιώτη επενδυτή, αποσκοπούσε ακριβώς στην παραδοχή ότι τα λιμάνια παραμένουν υπό Δημόσιο έλεγχο και οι Οργανισμοί Λιμένων εξακολουθούν να διατηρούν τον lt;lt;διφυήgt;gt; χαρακτήρα τους και τις αρμοδιότητες τους που εμπεριέχουν ενάσκηση δημόσιας εξουσίας.

Ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων,Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών ΕπενδύσεωνΧρήστος ΛΑΜΠΡΙΔΗΣΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ:Ι.ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ :1. ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΛΙΜΕΝΩΝ A.E.ΙΙ.ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ:1. ΥΝΑΝΠ/Γρ.κ.Υπουργού2. ΥΝΑΝΠ/Γρ.κ.ΑΝΥΝΑΠ3. ΥΝΑΝΠ/Γρ.κ.ΓΓ4. ΥΝΑΝΠ/Γρ.ΓΔΛΛΠΝΕ5. ΔΙΛΙΚΥΠ-ΔΛΠ-ΔΙΝΕΘΑΤ-ΔΙΝΕΔ-ΔΠΥ

ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεθοδεύουν «κόμβους επιστροφών» εκτός Ε.Ε.

Σχεδόν 24 μήνες απομένουν έως την τελική εφαρμογή της συμφωνίας οροσήμου της απερχόμενης Κομισιόν του νέου Συμφώνου Μετανάστευσης και Ασύλου, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημειώνεται φέτος μείωση κατά 40% των μεταναστευτικών ροών. Και όμως, εδώ και μήνες τα κράτη-μέλη πασχίζουν να τετραγωνίσουν εκ νέου

«Ο δρόμος δεν είναι πια ανοιχτός»

Το θαλάσσιο ταξίδι από τα παράλια του Λιβάνου στις κυπριακές ακτές –το κοντινότερο κράτος-μέλος της Ε.Ε.– διαρκεί μόλις 10 ώρες με τα μηχανοκίνητα σκάφη που χρησιμοποιούν οι διακινητές. Η απόσταση από τη Λάρνακα είναι περίπου 112 ναυτικά μίλια. Ο Λίβανος είναι η χώρα

Αντιπροσωπεία ΔΣ του ΣΑΣΜΥ στον Διοικητή της 1ης Στρατιάς

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Σε εγκάρδιο και εποικοδομητικό κλίμα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση της αντιπροσωπείας του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Αποφοίτων Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΑΣΜΥ) με τον Διοικητή της 1ης Στρατιάς, Αντιστράτηγο κ. Δημόκριτο Κωνσταντάκο. Ο Διοικητής 1ης Στρατιάς δεσμεύτηκε να μελετήσει ολόκληρο

Αυξήσεις δύο Ταχυτήτων στις Αποδοχές των Σπουδαστών Στρατιωτικών Σχολών

       Αθήνα, 11 Οκτωβρίου 2024   ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Κοινό Δελτίο Τύπου από το Συντονιστικό Συμβούλιο Συλλόγων Αποφοίτων ΑΣΣΥ Αυξήσεις δύο Ταχυτήτων στις Αποδοχές των Σπουδαστών των Στρατιωτικών Σχολών   ΣΧΕΤ.: α. Έγγραφο Συντονιστικού Συμβουλίου Συλλόγων Αποφοίτων ΑΣΣΥ

Μετάβαση στο περιεχόμενο