«Σημαντικές θεσμικές παρεμβάσεις για την ακτοπλοΐα και το Λιμενικό σύστημα της Χώρας ανακοινώθηκαν από τον Αν. Υπουργό Ναυτιλίας Ν. Σαντορινιό στη Σύρο»

Από το βήμα της ημερίδας για την «Ακτοπλοϊκή Διασύνδεση των Νησιών του Νοτίου Αιγαίου» που διοργανώθηκε για δεύτερη χρονιά, στη Σύρο, από την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Νοτίου Αιγαίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σημείωσε την βαρύτητα που έχει δοθεί από την Κυβέρνηση στην ενίσχυση της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης των νησιών, παράγοντας ανάπτυξης των τοπικών οικονομιών και κοινωνιών, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.https://www.youtube.com/watch?v=JJSoD_gsHDUΤο Υπουργείο έχει ενσκήψει στις ανάγκες του Νοτίου Αιγαίου: αύξηση δρομολογίων και προϋπολογισμού άγονων γραμμώνSYROS_1s.jpg«Το Νότιο Αιγαίο είναι μια περιοχή ιδιαίτερα σημαντική τόσο για την τουριστική κίνηση, όσο και γιατί περικλείει πολλά νησιά της χώρας μας, δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι το 70% των επιβατών και οχημάτων, όλων των μετακινήσεων που λαμβάνουν χώρα, μεταφέρεται από και προς το Νότιο Αιγαίο ή και ενδονησιωτικά. Για την περιοχή αυτή, έχουμε καταφέρει, σε συνεργασία με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, να λαμβάνει χώρα το 50% των ελεύθερων δρομολογίων της χώρας και το 53% περίπου των άγονων γραμμών. Ιδιαίτερα σημαντικό, όμως είναι και το ότι το 58% περίπου της χρηματοδότησης του Υπουργείου Ναυτιλίας για τις άγονες γραμμές, δηλαδή 52εκ €, διοχετεύεται σε γραμμές του Ν. Αιγαίου.Ενώ θα πρέπει να σημειώσω ότι η πολιτική μας δέσμευση, ακόμη και μέσα σε δύσκολες δημοσιονομικές συνθήκες, για συνεχή αύξηση του προϋπολογισμού των άγονων γραμμών, έχει ήδη γίνει πράξη: 85εκ €. για το 2016 και 2017, 89εκ. € για το 2018, την τρέχουσα δηλαδή δρομολογιακή περίοδο και 91,5εκ. € για το 2019».Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για πολυετείς Συμβάσεις«Η σύναψη πολυετών συμβάσεων είναι μια αναβάθμιση για τα νησιά μας και την ακτοπλοΐα. Αυτή τη στιγμή «τρέχουν» 17 πολυετείς συμβάσεις, από τις οποίες αρκετές είναι τριετείς που εμείς βγάλαμε φέτος.Μας δίνεται, έτσι, η δυνατότητα να σχεδιάσουμε ένα σταθερό δίκτυο που να προσφέρει ομαλότητα και σταθερότητα στις μετακινήσεις των μόνιμων κατοίκων και των επισκεπτών. Επίσης δίνουν την ευκαιρία στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να τις χρησιμοποιήσουν προκείμενου να λάβουν χρηματοδοτήσεις για τη βελτίωση του στόλου τους, κέρδος που και πάλι επιστρέφεται στην ίδια την ακτοπλοΐα».SYROS_2s.jpg«Ταυτόχρονα πρόθεσή μας είναι η θεσμοθέτηση- εν είδει αναπτυξιακού μέτρου- την δυνατότητα πολυετών συμβάσεων, 10 ή και 12 χρόνων, σε περίπτωση που το πλοίο χρησιμοποιεί LNG ή υβριδικό πλοίο κλπ. Στόχος μας η ανανέωση του στόλου με νέα και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία».Κομβική η σημασία της διαβούλευσης και τις συνεργασίας με τους φορείς για το μέλλον της ακτοπλοΐας«Τα τελευταία χρόνια η ακτοπλοΐα έχει βελτιωθεί αρκετά και παρόλο που ίσως να έχουν γίνει και λάθη, διαρκώς τα διορθώνουμε και τα αλλάζουμε. Σημαντικός παράγοντας για την βελτίωση- και το έχουμε αποδείξει- είναιοι συνέργειες με τους τοπικούς φορείς, τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τις εταιρείες.Έτσι καταφέραμε και λύσαμε προβλήματα στη γραμμή της Σύρου, παραδείγματος χάρη, με την δρομολόγηση ταχυπλόου από τη μια και με την έγκριση της γραμμής Θεσσαλονίκη-Σποράδες-Κυκλάδες-Ηράκλειο για το καλοκαίρι, από την άλλη. Τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων αυτών, θα τα κρίνει το μέλλον, το κύριο σημείο όμως είναι ότι βρήκαμε λύση μέσα από συνεργασίες και συζήτηση».«Πρόθεσή μας είναι η διαβούλευση και η καλή επικοινωνία που υπάρχει και αποδεικνύεται και με την σημερινή ημερίδα να θεσμοθετηθεί, στο πλαίσιο αρκετών αλλαγών που ετοιμάζουμε για την ακτοπλοΐα. Πρέπει το δίκτυο της ακτοπλοΐας να συζητιέται από τους φορείς, να εκφράζουν την άποψη τους και όλο αυτό να εγκρίνεται από τη Βουλή.«Οι συνεργασίες ήταν αυτές επίσης, που μας έδωσαν την ευκαιρία να δώσουμε- για πρώτη φορά- και ένα κοινωνικό πρόσωπο στην ακτοπλοΐα. Με τη συμβολή του ΣΕΕΝ, καταφέραμε να παράσχουμε εκπτώσεις στη μετακίνηση των αναπληρωτών δασκάλων και καθηγητών που στελεχώνουν δομές Εκπαίδευσης στα νησιά της χώρας μας, ενώ προωθούμε αντίστοιχες εκπτώσεις για άλλες κατηγορίες συμπολιτών μας που αντιμετωπίζουν δυσκολίες».Ενισχύουμε τα λιμάνια μας«Η ακτοπλοΐα είναι στενά συνδεδεμένη με τα λιμάνια. Κατά το παρελθόν έχουν ξοδευτεί πολλά χρήματα για τα λιμάνια αλλά με λάθος τρόπο, γεγονός που είχε οδηγήσει σε υποβάθμιση των υποδομών και αργούς ρυθμούς ανάπτυξης. Εμείς, με διάφορους τρόπους προσπαθήσαμε και πετύχαμε χρηματοδοτήσεις για την ενίσχυση σημαντικών λιμανιών της χώρας μας: πχ. 29εκ. € δίνονται από το Εθνικό ΠΔΕ για την αποκατάσταση του λιμανιού της Κω, ενώ έχει ήδη υπογραφεί η σύμβαση για το λιμάνι του Αθηνιού, όπου δίνονται 8,5εκ € και πάλι από το Εθνικό ΠΔΕ».«Σας ανακοινώνω επίσης, ότι πάλι με χρήματα του Εθνικού ΠΔΕ και του Εθνικού Προγράμματος θα βγει σε πολύ λίγες ημέρες το χρηματοδοτικό πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ, με 20εκ. για χρηματοδότηση μελετών λιμενικών έργων. Ακολουθεί ακόμη το ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι που θα χρηματοδοτήσει με ένα πολύ σημαντικό ποσό, επίσης έργα στα λιμάνια. Εκτός αυτών, κάθε χρόνο, το Υπουργείο Ναυτιλίας δίνει μικρότερες χρηματοδοτήσεις για μικρά έργα που έχουν ανάγκη τα λιμάνια μας.«Η διαφορά είναι σημαντική: Μέσα σε μια τετραετία δεν έχουν υπάρξει ποτέ παρόμοιες χρηματοδοτήσεις- και μάλιστα από το Εθνικό Πρόγραμμα Επενδύσεων και όχι κάποιο ΕΣΠΑ, όταν στον . προγραμματισμό του ΣΠΕΜ, το 2013, τα λιμάνια δεν υπήρχαν καν ως πρόβλεψη».«Ακόμη, υπάρχουν διάφορες σκέψεις και προτάσεις για να γίνουν έργα σε συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς, πράγμα στο οποίο δεν είμαστε αντίθετοι, όπως οι υποδομές για την κρουαζιέρα. Αυτό όμως δε σημαίνει και παραχωρήσεις. Εμείς δεν θα προχωρήσουμε σε παραχωρήσεις λιμανιών και είμαστε ξεκάθαροι σε αυτό».Μελέτες στην υπηρεσία των νησιών και της ακτοπλοΐας«Ολοκληρώνεται η συνεργασία μας με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για το λεγόμενο OPTINET, την ψηφιοποίηση του ακτοπλοϊκού δικτύου. Σκοπός είναι η χρήση του ως εργαλείο για την εύρεση βέλτιστων διαδρομών που να ικανοποιούν τις ανάγκες των νησιών».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν η ΕΛ.ΑΣ. συλλαμβάνει την ΕΛ.ΑΣ.

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Η είδηση πως ο αστυνομικός φρουρός του Αστυνομικού Τμήματος Αγίων Αναργύρων, ο οποίος φέρεται να έμεινε απαθής μπροστά στη γυναικοκτονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβα, που έλαβε χώρα κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια του, είχε καταδικαστεί σε οκτώ

«My coast»: Η ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες – Τέσσερις αποφάσεις για την εφαρμογή των νέων κανόνων

Τέσσερις υπουργικές αποφάσεις, με τις οποίες εξειδικεύονται όλοι οι νέοι κανόνες για τη δημόσια περιουσία στις παραλίες, διασφαλίζουν την πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα και κατοχυρώνουν όρους διαφάνειας στην παραχώρηση του αιγιαλού και της παραλίας, με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος,

Υπ. Κλιματικής Κρίσης: Συνεδριάζει η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων

Σε εξέλιξη βρίσκεται συνεδρίαση της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων που αναμένεται να πλήξουν περιοχές της χώρας, σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προγνώσεις. Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης

Χρονικά όρια εργασίας: Υπερεργασία και Υπερωρία

Ο επιτρεπόμενος χρόνος εργασίας είναι ένα θέμα που καθορίζεται από κανόνες δημοσίου δικαίου και αυτό γιατί πρόκειται για ένα κρίσιμο ζήτημα, αν λάβει κανείς υπόψη και τη διαφορά δυναμικής των δύο πλευρών (εργοδότη και εργαζόμενου) σε μια σύμβαση εργασίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο