Με ούριο άνεμο ξεκίνησε η κρουαζιέρα (pics + πίνακας)

Ρεκόρ στις αυξήσεις πλοίων homeport στο λιμάνι του Πειραιά αναμένεται για φέτος – Δημοφιλείς προορισμοί και το 2024 αναδεικνύονται οι Σαντορίνη, Μύκονος, Κέρκυρα, Ρόδος, Ηράκλειο και ειδικά στους Γάλλους η Τήνος

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Οι προβλέψεις ήταν ευοίωνες για την εικόνα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα το 2024 συνεχίζοντας με αυξητικούς ρυθμούς τις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και τον αριθμό των επιβατών. Και επιβεβαιώνονται ενώ έχουν κυλήσει μόνο 2,5 μήνες από την αρχή του χρόνου.

Τα σινιάλα στα κρουαζιερόπλοια μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας έκαναν την εμφάνισή τους στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο θα χρησιμοποιήσουν ως βάση για την τρέχουσα τουριστική περίοδο προκειμένου να κάνουν πολυήμερες εξορμήσεις στην ανατολική Μεσόγειο. Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ) υπολογίζει για το 2024 και, βάσει των προκρατήσεων, 1.042 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων έναντι 760 την περσινή χρονιά, ποσοστό αύξησης 37,1%, και νέο ρεκόρ στις αφίξεις πλοίων homeport, με περίπου 800 calls (κατάπλους). Δηλαδή το 78% από τους κατάπλους θα αφορά homeport.

Το «Celebrity Infinity» της Celebrity Cruises στο λιμάνι του Πειραιά

Με βάση τα προσωρινά στοιχεία, το 2023 επιτεύχθηκαν ιστορικά ρεκόρ επιβατών κρουαζιέρας για τον Πειραιά, τόσο στο σύνολο, καθώς εξυπηρετήθηκαν περίπου 1,5 εκατομμύρια επιβάτες έναντι 880.000 το 2022, όσο και στους επιβάτες απο/επιβίβασης (homeport) που ανήλθαν σε περίπου 800.000 έναντι 380.000 το 2022.
Τα έξοδα ανά επιβάτη σε κάθε λιμάνι επιβίβασης στην Ελλάδα (homeport) μπορεί να φτάσουν στα 400 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο ποσό στα λιμάνια που επισκέπτονται τα κρουαζιερόπλοια εκτιμάται στα 100 ευρώ. Αρα τα έσοδα για την ελληνική οικονομία από το λιμάνι του Πειραιά λόγω homeport μπορεί να φτάσουν στα 320 εκατ. ευρώ (800.000×400).  Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΛΠ Α.Ε., για το 2024 θα χρησιμοποιήσουν το λιμάνι του Πειραιά για βάση (homeport) έστω και μία φορά οι εταιρείες:

Crystal, Costa, Celestyal, Azamara, Celebrity, Grand Circle, Emerald, Hapag, Ritz-Carlton, Princess, Miray, Ponant, Royal Caribbean, Viking, Norwegian, Seajets, Holland America, MSC, Croisi Europe, Explora Journeys, Sea Cloud, Sea Dream, Seabourn, Seven Seas, Silversea, Star Clipper, Windstar, Virgin, Mystic Invest Holding, Oceania , Nicko, Swan Hellenic, Sailing Yacht: Running On Waves, Yacht: Monet, Club Med

Στις αρχές του χρόνου το «Costa Deliziosa» ήταν το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά. Τα πλοία της Costa δραστηριοποιούνται στο Μεγάλο Λιμάνι καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, έχοντας σημειώσει 16 αφίξεις το 2023 και αναμένονται άλλες 22 το 2024. Τον περασμένο μήνα η Celebrity Cruises, θυγατρική του αμερικανικού κολοσσού Royal Caribbean, δρομολόγησε το «Celebrity Infinity» για να ξεκινάει κρουαζιέρες από τον Πειραιά και να επιστρέφει σε αυτόν. Από τις αρχές Φεβρουαρίου έως τα τέλη Οκτωβρίου το «Celebrity Infinity», κατηγορίας Millennium, θα αναχωρεί και θα επιστρέφει στον Πειραιά πραγματοποιώντας ποικίλα δρομολόγια 7 έως 11 ημερών σε ελληνικούς προορισμούς όπως η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος, το Ναύπλιο, η Μύκονος ή η Σαντορίνη, η Υδρα, καθώς και η Κωνσταντινούπολη, το Κουσάντασι και η Λεμεσός.

«Επιλέγοντας ως λιμάνι βάσης του “Celebrity Infinity” τον Πειραιά, η Celebrity Cruises αποδεικνύει ότι επενδύει στην Ελλάδα και κάνει πιο εύκολη και πιο προσιτή στον Ελληνα ταξιδιώτη την εμπειρία της απαράμιλλης και πολυβραβευμένης φιλοξενίας της σε συνδυασμό με τους καταπληκτικούς προορισμούς που επισκέπτεται το πλοίο», επισημαίνει στο «business stories» ο κ. Aνδρέας Στυλιανόπουλος, μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Navigator Travel Tourist Services που πρακτορεύει το «Celebrity Infinity».

Δεξιά, ο λιμενάρχης Πειραιά, αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. Ιωάννης Μυτιληναίος, με τον καπετάνιο του «Sun Princess»

Στο πλοίο είναι ναυτολογημένοι 30 Ελληνες αξιωματικοί σε γέφυρα και μηχανοστάσιο συνεχίζοντας την παράδοση της Royal Caribbean, η οποία από το 1997 που εξαγόρασε την εταιρεία που ανήκε στο Chandris Group έχει σε γέφυρα και μηχανή των πλοίων της Ελληνες αξιωματικούς.

Το «b.s.» επισκέφτηκε το «Celebrity Infinity» στα τέλη Φεβρουαρίου κάποιες ώρες προτού ξεκινήσει την κρουαζιέρα με πρώτο σταθμό στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Οι περισσότεροι επιβάτες είναι Βρετανοί, Αμερικανοί και Καναδοί. Το κρουαζιερόπλοιο διαθέτει 11 καταστρώματα, έχει μήκος 294 μέτρα και μπορεί να φιλοξενήσει έως 2.170 επιβάτες.

Τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν, εκτός του «Celebrity Infinity», πέντε ακόμη πλοία της Celebrity Cruises θα βρίσκονται στην Ευρώπη:

n Το ολοκαίνουριο «Celebrity Ascent» θα βρίσκεται στη δυτική και ανατολική Μεσόγειο με αναχωρήσεις από τη Βαρκελώνη και την Τσιβιταβέκια.
n Το «Celebrity Constellation» θα καλύπτει τους ομορφότερους προορισμούς της Αδριατικής, με αναχωρήσεις από την Τσιβιταβέκια και τη Ραβένα.
n Το «Celebrity Equinox» θα αναχωρεί από τη Βαρκελώνη και θα επισκέπτεται προορισμούς της Ισπανίας, της Πορτογαλίας και του Μαρόκου.
n Το «Celebrity Apex» θα αναχωρεί από το Σαουθάμπτον και θα επισκέπτεται τα φιόρδ της Νορβηγίας, την Ισλανδία και την Ιρλανδία.
n Το «Celebrity Silhouette» θα αναχωρεί από το Ρότερνταμ προς Βαλτική, Σκανδιναβία και τα νησιά της Βρετανίας.

«Sun Princess»

Στις 4 του μήνα, κατέπλευσε στον Πειραιά το  υπερσύγχρονο και νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο «Sun Princess» στο πρώτο του ταξίδι, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για τη διεθνή κρουαζιέρα. Ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι στις 28 Φεβρουαρίου, θα κάνει κρουαζιέρες έως και τον Σεπτέμβριο στη Μεσόγειο και μετά θα πάει στην Καραϊβική. Είχαμε την ευκαιρία να το επισκεφτούμε και αυτό.

Θα κάνει τον Πειραιά homeport για οκτώ φορές δίνοντας μία ακόμη πινελιά αίγλης στο κορυφαίο λιμάνι της ανατολικής Μεσογείου. Ναυπηγήθηκε στην Ιταλία και το συνολικό κόστος ναυπήγησης ανήλθε σε 1 δισ. ευρώ. Η εταιρεία ναυπηγεί ένα ακόμη αδελφό πλοίο. Πρόκειται για το πρώτο πλοίο της Princess Cruises με διπλό καύσιμο.
Με ποικίλα καταλύματα για κάθε προτίμηση και περισσότερες από 1.500 καμπίνες με θέα σε μπαλκόνι, περιλαμβάνουν εξαιρετικές σουίτες και νέες Cabana Mini-Suites με επιπλέον χώρο για απομονωμένη χαλάρωση σε εξωτερικούς χώρους.

Με προσανατολισμό στη βιωσιμότητα, το «Sun Princess» είναι το πρώτο πλοίο LNG της εταιρείας, μειώνοντας τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ενώ διαθέτει έξυπνα συστήματα ανάκτησης ενέργειας για κρουαζιέρες με οικολογική συνείδηση.

Εχει ολόκληρο μηχανισμό τελευταίας τεχνολογίας, μέσω του οποίου γίνεται διαχείριση των απορριμμάτων, εκ των οποίων τα τρόφιμα υγροποιούνται απαλλαγμένα από κάθε στέρεο υλικό, ενώ τα στερεά απορρίμματα (πλαστικά, γυαλιά, χάρτινες συσκευασίες) μέσα από μία συγκεκριμένη διαδικασία διαλύονται και γίνονται σαν σκόνη.  Το «Sun Princess» των 177.882 τόνων και των 4.300 φιλοξενουμένων είναι το πιο πολυτελές και εντυπωσιακό love boat που έχει δημιουργηθεί ποτέ. Εχει 1.700 άτομα πλήρωμα. Ενα θαύμα της μηχανικής, το «Sun Princess» ξεκίνησε επίσημα την εναρκτήρια περίοδο κρουαζιέρας με μια 10ήμερη κρουαζιέρα στη Μεσόγειο με επιστροφή στη Ρώμη, μεταφέροντας τους ταξιδιώτες στα λιμάνια της Νάπολης, του Πειραιά, της Κρήτης, του Κουσάντασι, της Σικελίας, της Μαγιόρκα και της Βαρκελώνης.

Ο πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε., Ζενγκάνγκ Γου, εκφράζει την ικανοποίησή του για την εξαιρετική πορεία της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η συνέχιση της ανοδικής πορείας του κλάδου της κρουαζιέρας αποτελεί βασική επιδίωξη της ΟΛΠ Α.Ε., καθώς είναι μια επωφελής δραστηριότητα για πολλούς διαφορετικούς φορείς και κυρίως για την τοπική κοινωνία, τους παραλιμένιους δήμους, την Αττική, αλλά και τη χώρα εν γένει.

Σύμφωνα με τα στοιχεία προκρατήσεων που έχουν γίνει γνωστά μέχρι τώρα, στη μεγάλη εικόνα της κρουαζιέρας έχουν προτεθεί  η Πάρος, η Μήλος και ειδικά για τους Γάλλους η Τήνος.

Χρονιά-ρεκόρ το 2023

Το έτος 2023 αποτέλεσε μια χρονιά-ρεκόρ για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα, ξεπερνώντας κάθε ιστορικό προηγούμενο στις συνολικές αφίξεις επιβατών. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος – ΕΛΙΜΕ  σε 49 ελληνικά λιμάνια, οι συνολικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων ανήλθαν σε 5.230 και ο αριθμός επιβατών σε 7.003.150, δηλαδή επιπλέον 450 αφίξεις πλοίων με 2.373.500 επιβάτες έναντι του 2022.
Αντίστοιχα σε ποσοστιαία βάση το 2023 έναντι του 2022 είχαμε αύξηση 9,41% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και αύξηση 51,26% στον αριθμό των επιβατών.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

72,5 ετών στη σύνταξη οι σημερινοί έφηβοι

Ένας νέος που γεννήθηκε στην Ελλάδα μέσα στην κρίση και θα ενταχθεί στην αγορά εργασίας κάπου κοντά στο 2030 θα πρέπει να εργαστεί τουλάχιστον 38,5 χρόνια για να μπορέσει να συνταξιοδοτηθεί περίπου το 2070. Αν και η αύξηση του προσδόκιμου ζωής θεωρείται «βιολογικό προνόμιο» και

Άγιοι Ανάργυροι: Ολοκληρώνεται η ΕΔΕ για τους αστυνομικούς – Ουδείς αναλαμβάνει την ευθύνη, κανείς δεν… είδε

Σε ένα τραγικό πινγκ- πονγκ ευθυνών φέρεται να εξελίσσεται η υπόθεση της Κυριακής, που έχασε τη ζωή της έξω από το αστυνομικό τμήμα των Αγίων Αναργύρων, με τους αρμόδιους αξιωματούχους των Αρχών λίγο πριν την ολοκλήρωση της ΕΔΕ να δηλώνουν άγνοια για

Σκύρος: Έτοιμη για την “πράσινη” ακτοπλοΐα – Πρόταση για ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα

Έτοιμο να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, παρουσιάζοντας συγκεκριμένη πρόταση μελέτη μέσω του Πολυτεχνείου, για τη ναυπήγηση ενός νεότευκτου πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα, δηλώνει το νησί της Σκύρου. Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση

Αιφνίδιος θάνατος βαθμοφόρου: Διευκρινίσεις ΥΥ/ΛΣ-ΕΛΑΚΤ

Προς διευκρίνιση των αναγκαίων λεπτομερειών για την ορθή ενημέρωση όλων και κατά το μέρος που αφορά την εμπλοκή της Υπηρεσίας Υγειονομικού (Υ.Υ.) Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ στην υπόθεση του αιφνίδιου θανάτου του συναδέλφου μας που υπηρετούσε στο Π.Α.Θ. 80, εκτός υπηρεσίας, σας γνωρίζουμε

Μετάβαση στο περιεχόμενο