Ν. Σαντορινιός: Με κυβερνητική ευθύνη, πλοίαρχοι και μηχανικοί Γ τάξης αποκλείονται από την απόκτηση διπλώματος πλοιάρχου ή μηχανικού Β

Με Ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο βουλευτής Δωδεκανήσου και Τομεάρχης Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νεκτάριος Σαντορινιός, έφερε στη Βουλή το ζήτημα της απαξίωσης της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και συγκεκριμένα τις κυβερνητικές αστοχίες που οδήγησαν στον αποκλεισμό των πλοιάρχων ή μηχανικών Γ τάξεως Εμπορικού Ναυτικού να αποκτήσουν δίπλωμα πλοιάρχου ή μηχανικού Β τάξεως.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στην προσπάθεια της να απαξιώσει τη δημόσια ναυτική εκπαίδευση προς όφελος της ιδιωτικής και της απαίτησης εφοπλιστικών κύκλων για αύξηση της προσφοράς Ελλήνων Αξιωματικών Εμπορικού Ναυτικού, προκάλεσε μια άνευ προηγουμένου αναστάτωση με την ψήφιση του Νόμου 4676/20, τονίζει ο Νεκτάριος Σαντορινιός. Θύματα των κυβερνητικών επιλογών με την ψήφιση του Νόμου υπήρξαν ναυτικοί απόφοιτοι ΕΠΑΛ οι οποίοι με κυβερνητική ευθύνη έχουν εγκλωβιστεί στο βαθμό Πλοιάρχου ή Μηχανικού Γ Τάξης ΕΝ και δεν μπορούν να αποκτήσουν το δίπλωμα του Πλοιάρχου ή Μηχανικού Β Τάξης ΕΝ.

Ειδικότερα, όπως σημειώνεται στην Ερώτηση, με το Νόμο 4676/20 προστέθηκαν προϋποθέσεις σε σχέση με την προηγούμενη νομοθεσία, προκειμένου οι ναυτικοί απόφοιτοι ΕΠΑΛ που υπηρετούν ως πλοίαρχοι ή μηχανικοί Γ τάξεως να αποκτήσουν δίπλωμα Β τάξεως. Συγκεκριμένα, θα πρέπει: να έχουν πραγματοποιήσει 36 μήνες θαλάσσια υπηρεσία ως Πλοίαρχοι ή Μηχανικοί Γ τάξεως,
να παρακολουθήσουν Ειδικά Τμήματα Εκπαίδευσης Πλοιάρχων και Μηχανικών Β, διάρκειας δύο εξαμήνων, µετά την επιτυχή αποφοίτηση τους από τα ως άνω Ειδικά Τµήµατα Εκπαίδευσης Πλοιάρχων Β΄ και Μηχανικών Β, να αποφοιτήσουν επιτυχώς από τους οικείους τρεις κύκλους σπουδών του Κ.Ε.Σ.Ε.Ν., να αποφοιτήσουν επιτυχώς από το Τµήµα Ειδικής Εκπαίδευσης Ιατρικής Μέριµνας.

Η νέα νομοθεσία έθετε πρόσθετες προϋποθέσεις σε σχέση με την προηγούμενη, η οποία προέβλεπε μεταξύ άλλων πραγματοποίηση θαλάσσιας υπηρεσίας 24 μηνών και ολοκλήρωση τριών κύκλων εκπαίδευσης στα ΚΕΣΕΝ προκειμένου οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ να μπορούν να αποκτήσουν το δίπλωμα Πλοιάρχου ή Μηχανικού Β τάξεως.

Ωστόσο από την 1/9/2020 μέχρι σήμερα, όχι μόνο δεν λειτούργησαν τα ειδικά τμήματα εκπαίδευσης Πλοιάρχων Β και Μηχανικών Β στις ΑΕΝ αλλά η κυβέρνηση, εν μέσω lockdown λόγω πανδημίας το οποίο προκάλεσε την αδυναμία αλλαγής πληρωμάτων, έδωσε μια πολύ σύντομη περίοδο προσαρμογής μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου. Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά και πρακτικά απέκλεισε τους πλοιάρχους ή μηχανικούς Γ τάξεως που πληρούσαν ορισμένες από τις προϋποθέσεις να αποκτήσουν δίπλωμα πλοιάρχου ή μηχανικού Β τάξεως.

Σαν να μην έφτανε όμως αυτή η αστοχία εις βάρος τους, οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επέτρεψαν στους Πλοιάρχους/ Μηχανικούς Γ τάξεως αποφοίτους ΕΠΑΛ, να περάσουν από την αξιολόγηση της Ανώτατης Ναυτικής Υγειονομικής Επιτροπής (ΑΝΥΕ) και να εγγραφούν και να παρακολουθήσουν κύκλους σπουδών (διαστήματος έξι μηνών) των ΚΕΣΕΝ προκειμένου να αποκτήσουν δίπλωμα Πλοιάρχου ή Μηχανικού Β τάξεως. Με το πέρας της εκπαίδευσης τους και αφού προσήλθαν στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες για την αναβάθμιση του διπλώματος τους, ενημερώθηκαν ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει γιατί άλλαξε η νομοθεσία. Ειδικότερα ενημερώθηκαν ότι παρά το γεγονός ότι το ίδιο το Υπουργείο ενέκρινε την εγγραφή τους στους κύκλους σπουδών των ΚΕΣΕΝ, θα έπρεπε αυτών των κύκλων σπουδών να έχει προηγηθεί παρακολούθηση των ειδικών τμημάτων εκπαίδευσης στις ΑΕΝ τα οποία όπως αναφέρθηκε δεν έχουν καν συσταθεί.

Με όλους τους παραπάνω χειρισμούς, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, υπογραμμίζει ο Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ:

– αγνόησε την οδυνηρή πραγματικότητα του lockdown για τους Έλληνες ναυτικούς και την αδυναμία αλλαγής πληρωμάτων δίνοντας μια ελάχιστη περίοδο προσαρμογής στους Πλοιάρχους ή Μηχανικούς Γ Τάξεως προερχόμενους από ΕΠΑΛ

– δεν κατάφερε να συστήσει και να λειτουργήσει τα ειδικά τμήματα εκπαίδευσης Πλοιάρχων Β και Μηχανικών Β στις ΑΕΝ, τη σύσταση και λειτουργία των οποίων η ίδια έχει νομοθετήσει και μάλιστα είχε θέσει ως απαραίτητη προυπόθεση για την απόκτηση διπλώματος Β τάξεως

– επέτρεψε σε πλοιάρχους ή μηχανικούς Γ τάξεως προερχόμενους από ΕΠΑΛ να παρακολουθήσουν τους κύκλους σπουδών εξάμηνης διάρκειας στα ΚΕΣΕΝ για την απόκτηση διπλώματος πλοιάρχου ή μηχανικού Β τάξεως χωρίς η παρακολούθηση αυτών των κύκλων σπουδών να τους οδηγεί στην απόκτηση του.

Όπως σχολιάζει στην Ερώτηση ο Νεκτάριος Σαντορινιός όλη η συγκεκριμένη διαδικασία δείχνει ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ, στο άγχος της να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα, με την απαίτηση εφοπλιστικών κύκλων για αύξηση της προσφοράς Ελλήνων Αξιωματικών Εμπορικού Ναυτικού, νομοθέτησε με προχειρότητα διατάξεις οι οποίες και ανεφάρμοστες είναι και επιφέρουν αρνητικές συνέπειες στους Έλληνες ναυτικούς. Αποτέλεσμα της κυβερνητικής αδιαφορίας και ανικανότητας, υπογραμμίζει ο Νεκτάριος Σαντορινιός, είναι επαγγελματίες ναυτικοί να ξοδέψουν χωρίς λόγο χρόνο και να καταβάλλουν κόπο, αφού εξετάστηκαν και με επιτυχία πέρασαν 13 μαθήματα, προκειμένου να παρακολουθήσουν τους κύκλους σπουδών και ταυτόχρονα να στερήσουν από τις οικογένειες τους εισοδήματα αφού αυτό το διάστημα δεν μπορούσαν να εργαστούν.

Τέλος, Υπουργός οφείλει να απαντήσει:

1. Για ποιο λόγο επετράπη σε πλοιάρχους ή μηχανικούς Γ Τάξεως προερχόμενους από ΕΠΑΛ να παρακολουθήσουν τους κύκλους σπουδών στα ΚΕΣΕΝ, αφού αυτή η εκπαίδευση με την αλλαγή του νόμου δεν τους έδινε τη δυνατότητα να αποκτήσουν δίπλωμα Πλοιάρχου ή Μηχανικού Β Τάξεως;

2. Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προχωρήσει ώστε να διασφαλίσει ότι οι Πλοίαρχοι ή Μηχανικοί Γ τάξεως προερχόμενοι από ΕΠΑΛ, οι οποίοι έχουν εκπληρώσει μέρος ή το σύνολο των προϋποθέσεων που έθετε η νομοθεσία πριν την ψήφιση του Ν.4676/2020, θα μπορέσουν να αποκτήσουν δίπλωμα Πλοιάρχου ή Μηχανικού Β τάξεως, χωρίς να υποστούν τις συνέπειες αποκλεισμού τους από την σχετική διαδικασία για την οποία ευθύνεται αποκλειστικά η κυβέρνηση;

Ακολουθεί το πλήρες κείμεο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Με κυβερνητική ευθύνη πλοίαρχοι και μηχανικοί Γ τάξεως αποκλείονται από την απόκτηση διπλώματος πλοιάρχου ή μηχανικού Β τάξεως»

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στην προσπάθεια της να απαξιώσει τη δημόσια ναυτική εκπαίδευση προς όφελος της ιδιωτικής και της απαίτησης εφοπλιστικών κύκλων για αύξηση της προσφοράς Ελλήνων Αξιωματικών Εμπορικού Ναυτικού, προκάλεσε μια άνευ προηγουμένου αναστάτωση με την ψήφιση του Νόμου 4676/20. Θύματα των κυβερνητικών επιλογών με την ψήφιση του Νόμου υπήρξαν ναυτικοί απόφοιτοι ΕΠΑΛ οι οποίοι με κυβερνητική ευθύνη έχουν εγκλωβιστεί στο βαθμό Πλοιάρχου ή Μηχανικού Γ Τάξης ΕΝ και δεν μπορούν να αποκτήσουν το δίπλωμα του Πλοιάρχου ή Μηχανικού Β Τάξης ΕΝ.
Ειδικότερα, με το Νόμο 4676/20, προκειμένου ναυτικοί απόφοιτοι ΕΠΑΛ που υπηρετούν ως Πλοίαρχοι Γ τάξεως ή Μηχανικοί Γ Τάξεως να προχωρήσουν στην απόκτηση διπλώματος Πλοιάρχου Β τάξεως ή Μηχανικού Β Τάξεως θα πρέπει:
– να έχουν πραγματοποιήσει 36 μήνες θαλάσσια υπηρεσία ως Πλοίαρχοι ή Μηχανικοί Γ τάξεως και
– να παρακολουθήσουν ειδικά τμήματα εκπαίδευσης Πλοιάρχων Β και Μηχανικών Β διάρκειας δύο εξαμήνων, τα οποία σύμφωνα με το νόμο θα έπρεπε να λειτουργούν από 1/9/2020 στις ΑΕΝ και τα οποία μέχρι σήμερα δεν λειτουργούν.
– µετά την επιτυχή αποφοίτηση τους από τα ως άνω Ειδικά Τμήματα Εκπαίδευσης Πλοιάρχων Β΄ και Μηχανικών Β, να αποφοιτήσουν επιτυχώς από τους οικείους τρεις κύκλους σπουδών του Κ.Ε.Σ.Ε.Ν.
– να αποφοιτήσουν επιτυχώς από το Τμήμα Ειδικής Εκπαίδευσης Ιατρικής Μέριμνας.
Η νέα νομοθεσία έθετε πρόσθετες προϋποθέσεις σε σχέση με την προηγούμενη, η οποία προέβλεπε μεταξύ άλλων πραγματοποίηση θαλάσσιας υπηρεσίας 24 μηνών και ολοκλήρωση τριών κύκλων εκπαίδευσης στα ΚΕΣΕΝ προκειμένου οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ να μπορούν να αποκτήσουν το δίπλωμα Πλοιάρχου ή Μηχανικού Β τάξεως.
Ωστόσο, από την 1/9/2020 μέχρι σήμερα, όχι μόνο δεν λειτούργησαν τα ειδικά τμήματα εκπαίδευσης Πλοιάρχων Β και Μηχανικών Β στις ΑΕΝ αλλά η κυβέρνηση, εν μέσω lockdown λόγω πανδημίας το οποίο προκάλεσε την αδυναμία αλλαγής πληρωμάτων, έδωσε μια πολύ σύντομη περίοδο προσαρμογής μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου. Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά και πρακτικά απέκλεισε τους πλοιάρχους ή μηχανικούς Γ τάξεως που πληρούσαν ορισμένες από τις προϋποθέσεις να αποκτήσουν δίπλωμα πλοιάρχου ή μηχανικού Β τάξεως.
Σαν να μην έφτανε όμως αυτή η αστοχία εις βάρος τους, οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επέτρεψαν στους Πλοιάρχους/ Μηχανικούς Γ τάξεως αποφοίτους ΕΠΑΛ, να περάσουν από την αξιολόγηση της Ανώτατης Ναυτικής Υγειονομικής Επιτροπής (ΑΝΥΕ) και να εγγραφούν και να παρακολουθήσουν κύκλους σπουδών (διαστήματος έξι μηνών) των ΚΕΣΕΝ προκειμένου να αποκτήσουν δίπλωμα Πλοιάρχου ή Μηχανικού Β τάξεως. Με το πέρας της εκπαίδευσης τους και αφού προσήλθαν στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες για την αναβάθμιση του διπλώματος τους, ενημερώθηκαν ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει γιατί άλλαξε η νομοθεσία. Ειδικότερα ενημερώθηκαν ότι παρά το γεγονός ότι το ίδιο το Υπουργείο ενέκρινε την εγγραφή τους στους κύκλους σπουδών των ΚΕΣΕΝ, θα έπρεπε αυτών των κύκλων σπουδών να έχει προηγηθεί παρακολούθηση των ειδικών τμημάτων εκπαίδευσης στις ΑΕΝ τα οποία όπως αναφέρθηκε δεν έχουν καν συσταθεί.
Όλη η παραπάνω διαδικασία δείχνει ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στο άγχος της να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα νομοθέτησε με προχειρότητα διατάξεις οι οποίες και ανεφάρμοστες είναι και αρνητικές συνέπειες επιφέρουν στους Έλληνες ναυτικούς. Ειδικότερα η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας
– αγνόησε την οδυνηρή πραγματικότητα του lockdown για τους Έλληνες ναυτικούς και την αδυναμία αλλαγής πληρωμάτων δίνοντας μια ελάχιστη περίοδο προσαρμογής στους Πλοιάρχους ή Μηχανικούς Γ Τάξεως προερχόμενους από ΕΠΑΛ
– δεν κατάφερε να συστήσει και να λειτουργήσει τα ειδικά τμήματα εκπαίδευσης Πλοιάρχων Β και Μηχανικών Β στις ΑΕΝ, τη σύσταση και λειτουργία των οποίων η ίδια έχει νομοθετήσει και μάλιστα είχε θέσει ως απαραίτητη προϋπόθεση για την απόκτηση διπλώματος Β τάξεως
– επέτρεψε σε πλοιάρχους ή μηχανικούς Γ τάξεως προερχόμενους από ΕΠΑΛ να παρακολουθήσουν τους κύκλους σπουδών εξάμηνης διάρκειας στα ΚΕΣΕΝ για την απόκτηση διπλώματος πλοιάρχου ή μηχανικού Β τάξεως χωρίς η παρακολούθηση αυτών των κύκλων σπουδών να τους οδηγεί στην απόκτηση του.
Αποτέλεσμα της κυβερνητικής αδιαφορίας και ανικανότητας είναι επαγγελματίες ναυτικοί να ξοδέψουν χωρίς λόγο χρόνο και να καταβάλλουν κόπο αφού εξετάστηκαν και με επιτυχία πέρασαν 13 μαθήματα, προκειμένου να παρακολουθήσουν τους κύκλους σπουδών και ταυτόχρονα να στερήσουν από τις οικογένειες τους εισοδήματα αφού αυτό το διάστημα δεν μπορούσαν να εργαστούν.
Στο πλαίσιο των ανωτέρω,
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Για ποιο λόγο επετράπη σε πλοιάρχους ή μηχανικούς Γ Τάξεως προερχόμενους από ΕΠΑΛ να παρακολουθήσουν τους κύκλους σπουδών στα ΚΕΣΕΝ, αφού αυτή η εκπαίδευση με την αλλαγή του νόμου δεν τους έδινε τη δυνατότητα να αποκτήσουν δίπλωμα Πλοιάρχου ή Μηχανικού Β Τάξεως;
2. Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προχωρήσει ώστε να διασφαλίσει ότι οι Πλοίαρχοι ή Μηχανικοί Γ τάξεως προερχόμενοι από ΕΠΑΛ, οι οποίοι έχουν εκπληρώσει μέρος ή το σύνολο των προϋποθέσεων που έθετε η νομοθεσία πριν την ψήφιση του Ν.4676/2020, θα μπορέσουν να αποκτήσουν δίπλωμα Πλοιάρχου ή Μηχανικού Β τάξεως, χωρίς να υποστούν τις συνέπειες αποκλεισμού τους από την σχετική διαδικασία για την οποία ευθύνεται αποκλειστικά η κυβέρνηση;

Ο ερωτών βουλευτής
Νεκτάριος Σαντορινιός

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεταναστευτικές ροές: «Αποσυμπίεση» στην Ελλάδα, μεγάλη αύξηση στην Κύπρο

Ενδιαφέροντα στοιχεία για την διαχείριση του μεταναστευτικού ζητήματος στη Γηραιά Ήπειρο προκύπτουν από την έκθεση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Υποστήριξης για το Άσυλο με τα στοιχεία να αποτυπώνουν μία ξεκάθαρη αποκλιμάκωση όσον αφορά στην Ελλάδα, την ώρα που άλλες χώρες βιώνουν πιέσεις

Viral: Ψαράς ανασύρει ψάρι – τέρας βάρους 177 κιλών και μήκους 2,5 μέτρων από τον βυθό της Νορβηγίας

Ένα ψάρι – τέρας ανέσυρε από τα παγωμένα νερά της Νορβηγίας ο Βρετανός ψαράς Πολ Στίβενς. Το ψάρι πρόκειται για έναν ιππόγλωσσο βάρους 177 κιλών και με μήκος 2, 5 μέτρων!   Με βάση τις διαστάσεις του ψαριού, η ηλικία

Απεργία στο λιμάνι Felixstowe του Ηνωμένου Βασιλείου από τις 21 εως τις 29 Αυγούστου

Αποκαλύφθηκαν κάποιες λεπτομέρειες για την μεγάλη απεργία στο λιμάνι Felixstowe, η οποία θα προκαλέσει περαιτέρω αποσταθεροποίηση στη μεταφορά των ευρωπαϊκών εμπορευματοκιβωτίων. Πιο συγκεκριμένα, περίπου 1.900 εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου, θα πραγματοποιήσουν οκταήμερη απεργία από τις 21

Navibulgar: Εξαγορά τεσσάρων eco-lake bulk carriers έναντι $128 εκατομμυρίων

Η ναυτιλιακή εταιρεία Navibulgar αναμένεται να καταβάλει 128 εκατομμύρια δολάρια σε τέσσερα eco-lake handysize bulk carriers. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι η βουλγαρική πλοιοκτήτρια εταιρεία παράγγειλε πλοία από το ναυπηγείο Yangzijiang στο πλαίσιο των σχεδίων επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της.