Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά – Γεωργιάδης: Τη Δευτέρα τα εγκαίνια στο Ελληνικό – Εντός του 2023 επαναλειτουργούν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά

Κύρια σημεία ομιλίας του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη σε γεύμα εργασίας την Τρίτη 11 Οκτωβρίου, στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά.

 

«Πριν από έντεκα χρόνια βρέθηκα εδώ για πρώτη φορά κεντρικός ομιλητής σε εκδήλωση της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιώς ως Υφυπουργός Ναυτιλίας, Ανταγωνιστικότητας & Αλιείας, στην Κυβέρνηση του κυρίου Λουκά Παπαδήμου.

Μετά από έντεκα χρόνια έρχομαι εδώ εκ νέου ως Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων της Ελλάδος, έχοντας συμπληρώσει σχεδόν 3,5 χρόνια θητείας σε αυτή τη θέση, για να σας μιλήσω για το τι έχουμε πετύχει μέχρι σήμερα.

Οι Κινέζοι έχουν μία παροιμία που λέει: σου εύχομαι να μη ζήσεις ενδιαφέροντες καιρούς. Είμαστε μία γενιά, και εμείς σίγουρα μία Κυβέρνηση, που έχουμε κληθεί να ζήσουμε σε πολύ ενδιαφέροντες καιρούς. Ελπίζω να μην γίνουν εξαιρετικά ενδιαφέροντες, να μείνουν περίπου στο επίπεδο που είναι σήμερα, αλλά δεν παίρνω και όρκο.

Η Κυβέρνησή μας ήρθε στην εξουσία υποτίθεται σε μία Ελλάδα που επέστρεψε στην κανονικότητα για να αντιμετωπίσει στην αφετηρία της την κρίση στον Έβρο και στο Αιγαίο, την πανδημία και τις καραντίνες, την εισβολή στην Ουκρανία, την ενεργειακή κρίση, την πληθωριστική κρίση και τώρα αν μπει και η Λευκορωσία στον πόλεμο, όπως συζητείται από χθες, έναν πόλεμο πραγματικά πολύ μεγάλης κλίμακας μέσα στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Μία περίοδο νηνεμίας και ηρεμίας δεν είχαμε μέχρι σήμερα.

Από την άλλη πλευρά, είμαι πάρα πολύ υπερήφανος διότι εν μέσω αυτών των φοβερών δυσκολιών και αναποδιών, η ελληνική οικονομία και η Ελλάδα γενικά αυτά τα 3,5 χρόνια έχει κάνει ορισμένα σημαντικά βήματα προς τα εμπρός. Εσείς που είστε άνθρωποι της ναυτιλίας και άρα ταξιδεύετε πολύ στο εξωτερικό είμαι βέβαιος ότι γνωρίζετε ότι την Ελλάδα σήμερα την βλέπουν έξω με τελείως διαφορετικό τρόπο από ό,τι την έβλεπαν μέχρι πριν από λίγα χρόνια.

Σήμερα η Ελλάδα θεωρείται μία χώρα η οποία κατάφερε να αντιμετωπίσει την πανδημία καλύτερα από πολλές από τις βόρειες χώρες και που σήμερα στην κρίση του πληθωρισμού καταφέρνει να έχει ρυθμούς ανάπτυξης πολύ μεγαλύτερους του ευρωπαϊκού μέσου όρου χωρίς σημαντική απόκλιση στον πληθωρισμό.  

Η Ελλάδα πέρσι κατέγραψε ρεκόρ επενδύσεων των τελευταίων 28 ετών, έχει σημασία αυτό γιατί πέρσι ήμαστε ακόμα στην καρδιά της πανδημίας, άρα εν μέσω πανδημίας πετύχαμε ρεκόρ επενδύσεων 28 ετών. Φέτος, αν υποτεθεί ότι μέχρι τέλος του χρόνου δεν έχουμε καμία επένδυση και μείνουμε μόνο σε ό,τι έχουμε πετύχει μέχρι σήμερα, είμαστε ήδη σε ρεκόρ επενδύσεων όλων των εποχών.

Και το κυριότερο, έχουμε καταφέρει να ανοίξουμε τομείς στην οικονομία που δεν υπήρχαν καν στον ορίζοντά μας όπως παραδείγματος χάριν τα data centers και η προσέλκυση επενδύσεων του βεληνεκούς της Amazon, τηςMicrosoft, της Google ή της Digital Realty, που βάζουν την Ελλάδα στο χάρτη ως ένα διεθνές data center hub. Για κάποιους μπορεί να μην είναι τίποτα, στην πραγματικότητα όμως είναι κάτι πάρα πολύ μεγάλο γιατί δεν αυξάνει μόνο τις θέσεις εργασίας άμεσα, αλλά καθιστά την Ελλάδα ως κέντρο διάδοσης των data στον πλανήτη.

Η Ελλάδα πραγματικά σήμερα είναι μια διαφορετική χώρα όχι μόνο σε επίπεδο διακυβέρνησης, αλλά έχει συμβεί και μία ουσιαστική μεταβολή στην ουσία της ελληνικής κοινωνίας. Και φέρνω πάντα ως παράδειγμα την επένδυση στο Ελληνικό. Τη  Δευτέρα είναι τα επίσημα εγκαίνια του έργου, το οποίο πηγαίνει πάρα πολύ καλά, προηγείται του χρονοδιαγράμματος, έχουν πουληθεί όλα τα ακίνητα της πρώτης φάσης και δεν έχει καθόλου εκκρεμότητες.

Άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα ναυπηγεία της χώρας. Ως προς τη Σύρο, το ναυπηγείο εκεί δουλεύει μια χαρά. Όσον αφορά στον Σκαραμαγκά, πιστεύω ότι η μεταβίβασή του στον Γιώργο Προκοπίου θα έχει γίνει μέχρι τέλος του χρόνου. Δε χρειάζεται να πω τι εστί Γιώργος Προκοπίου και αν θα καταφέρει να φτιάξει ναυπηγείο. Γιατί δεν είναι μόνο θέμα ευφυΐας, είναι και το μεράκι που έχει. Όταν φτιάχνει κάτι θέλει να το κάνει τέλειο και θέλει να κάνει το τέλειο ναυπηγείο.

Όσον αφορά στην Ελευσίνα, παραδώσαμε στις τράπεζες το σχέδιο για την αίτηση στο δικαστήριο. Αυτό δεν ήταν εύκολο, χρειάστηκε ένα μήνα δουλειά για να γίνει. Στόχος μας είναι να καταθέσουμε στο δικαστήριο μέχρι 31 Οκτωβρίου.

Εφόσον το πετύχουμε -που θα το πετύχουμε- και καταθέσουμε στις 31 Οκτωβρίου, την άλλη εβδομάδα θα είναι στην Αθήνα και κλιμάκιο της DFC για να δει από κοντά τα ναυπηγεία για πέμπτη φορά. Πήραμε την έγκριση από το Legal Committee της DFC για τα 102 εκατομμύρια την περασμένη εβδομάδα, άρα προχωράει κανονικά το σχέδιο.

Πιστεύω το αργότερο μέχρι το Μάρτιο θα γίνει η μεταβίβαση των ναυπηγείων Ελευσίνας στον Πάνο Ξενοκώστα και την ΟΝΕΧ. Άρα, από τον Μάρτιο και μετά θα μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία επαναλειτουργίας των ναυπηγείων Ελευσίνος και το 2023 θα είναι σε πλήρη λειτουργία. Άρα, το 2023 θα λειτουργούν και τα δύο ναυπηγεία

Υπό το παρόν κλίμα της πολύ μεγάλης παγκόσμιας αναταραχής, δημιουργούνται ευκαιρίες για την ελληνική οικονομία  Υπάρχουν δύο πεδία τα οποία ήδη δουλεύουμε. Το πρώτο πεδίο είναι η παραγωγή Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Η Ελλάδα έχει άπειρες δυνατότητες παραγωγής ενέργειας από τις ΑΠΕ. Δεν είναι όλες οι χώρες της Ευρώπης τόσο ευλογημένες όσο είμαστε εμείς με αυτόν τον καιρό.

Ο εθνικός μας στόχος για την παραγωγή ΑΠΕ προέβλεπε ότι μέχρι το 2030 η Ελλάδα θα πρέπει να παράγει 20 giga από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Με τις επενδύσεις που έχουμε ήδη εγκρίνει, κατασκευάσει και έχουμε πάρει όρους σύνδεσης, ο στόχος των 20 giga θα έχει επιτευχθεί μεταξύ Μαρτίου – Αυγούστου του 2024. Κάτι το οποίο σημαίνει ότι σύντομα θα αλλάξουμε τον εθνικό μας στόχο από τα 20 στα 30 giga.

Και ήδη έχουμε γιγαντιαία προγράμματα και στο Ταμείο Ανάκαμψης και στο ΕΣΠΑ για την παραγωγή ενέργειας για ιδιοκατανάλωση και στα σπίτια και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις και πιστεύω ότι με το ρυθμό αυτό σε μερικά χρόνια η Ελλάδα θα είναι μία τελείως διαφορετική χώρα.  

Το δεύτερο πεδίο είναι η βιομηχανία. Οι Ευρωπαίοι μέσα στην πανδημία άρχισαν να βλέπουν ότι το να έχουν τελικά όλη την παραγωγή τους στην Ασία δεν είναι τόσο καλή ιδέα. Ξαφνικά ξεμείνανε από αντισηπτικά, από μάσκες, από γάντια, από φάρμακα, από τα πάντα. Άρχισε μια κουβέντα να φέρουν εργοστάσια προς τα εδώ.

Η Ελλάδα πρέπει να προσπαθήσει να πάρει ένα μερίδιο από τις βιομηχανίες που θα επιστρέψουν και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι πλεονέκτημα για να το πάρουμε. Γιατί η Ευρώπη δεν θέλει μόνο να φέρει βιομηχανίες από την Ασία στην Ευρώπη, θέλει αυτές οι βιομηχανίες να δουλεύουν με πράσινη ενέργεια και για λόγους κόστους στην παρούσα συγκυρία αλλά και για λόγους πράσινης πολιτικής που είναι ο κεντρικός στόχος της Ευρώπης.

Δυστυχώς, ο πόλεμος στην Ουκρανία πηγαίνει σε μία κλιμάκωση. Άρα, είναι προφανές ότι το 2023 θα είναι έτος παγκόσμιας ύφεσης. Το πόσο μεγάλη θα είναι αυτή η ύφεση, σήμερα δεν το ξέρουμε. Η Ελλάδα θα έχει μία οριακή ανάπτυξη. Στον προϋπολογισμό έχουμε βάλει 2%, πιστεύω ότι είναι σχετικά εφικτός στόχος. Φέτος, θα κλείσουμε πάνω από 5%. Πρέπει να είμαστε όμως προετοιμασμένοι για μία μεγάλη ύφεση στη Βόρεια Ευρώπη.

Ο οικονομικός άνεμος που έρχεται είναι πολύ αντίθετος με την πορεία που θέλουμε να χαράξουμε, άρα, θα πρέπει να ρυθμίσουμε τα του οίκου μας για να υποδεχθεί αυτές τις νέες συνθήκες που έρχονται με μεγάλη ταχύτητα.

Καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό είναι η χώρα να έχει πολιτική σταθερότητα. Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα σε μια οικονομία που είναι σε συνθήκες πολέμου να προστεθεί πολιτική αβεβαιότητα, διότι οι επενδυτές το πρώτο που δεν θέλουν είναι πολιτική αβεβαιότητα.

Αντιθέτως, η επανεκλογή μιας σταθερής κυβερνήσεως του Κυριάκου Μητσοτάκη θα δώσει πολύ μεγάλη ώθηση στην οικονομία, τα επόμενα χρόνια».

 

 

 

 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο