Ναυτοσύνη: 9 συµβουλές για την ασφαλή πλεύση µε κακό καιρό

Αρκετές φορές βγαίνουµε από τη µαρίνα µε µπονάτσα και επιστρέφουµε
κακήν κακώς, λόγω ενός ξαφνικού µπουρινιού. Μερικές χρήσιµες συµβουλές
που θα βοηθήσουν στην ασφαλή και χωρίς προβλήµατα επιστροφή µας,
παραθέτουµε στη συνέχεια.

• Μεταφέρουµε πάντα, τουλάχιστον διπλάσιο καύσιµο, από αυτό που
εκτιµούµε ότι θα χρειαστούµε.Η φουρτούνα, «καταπίνει» πάρα πολύ
καύσιµο, περισσότερο και από αυτό που καταναλώνουµε στα φουλ γκάζια της
µηχανής µας.
• Αποφεύγουµε την ευθεία κόντρα µε τον καιρό και µε το κύµα. Το
τελευταίο βγαίνει πάντα νικητής. Μια γωνία 45 µοιρών, δίνει συνήθως την
πιο άνετη πλεύση, ανάλογα βέβαια και µε το µήκος του σκάφους µας και τη
συχνότητα των κυµάτων. Για τον ίδιο λόγο, αν έχουµε τον καιρό κατάπλωρα,
ακολουθούµε πλάγιες, τεθλασµένες πορείες, για να φτάσουµε στο ασφαλές
λιµάνι µας. Το ίδιο κάνουµε και µε τον καιρό που είναι πάνω στην πρύµνη
µας.
• Καλά είναι τα GPS, αλλά χαλάνε πάντα όταν τα χρειαζόµαστε
περισσότερο.Τα νερά, τα χτυπήµατα του σκάφους ή άλλοι παράγοντες µπορεί
να τοβγάλουν γρήγορα off, ακόµα και απόµία καµένη ασφάλεια.Για το
λόγο αυτό, θα ξέρουµε πάντα την σωστή πορεία, όταν ταξιδεύουµε την
ακριβή διόπτευση, στην οποία βρίσκεται το λιµάνι και έχουµε στο σκάφος
µας µια πυξίδα, έστω και χειρός όπου θα παρακολουθούµε σε τακτά χρονικά
διαστήµατα.

•Στον κακό καιρό τριµάρουµε διαφορετικά τη µηχανή µας και συνεπώς
αλλάζουµε τη γωνία του σκάφους µας µε τη θάλασσα, ανάλογα µε την
κατεύθυνση του κύµατος και του ανέµου. Αν για παράδειγµα έχουµε τη
θάλασσα µπροστά, η πλώρη µας πρέπει να µην είναι τελείως κάτω. Αλλιώς
κινδυνεύουµε να κάνουµε το σκάφος µας υποβρύχιο. ∆οκιµάζουµε, µέχρι να
βρούµε την πιο άνετη πλεύση, για τις δεδοµένες συνθήκες που βρισκόµαστε.
Όταν αυτές αλλάξουν, τριµάρουµε ξανά. Η διαφορά πλεύσης ανάµεσα σε ένα
λάθος και ένα σωστά τριµαρισµένο σκάφος µπορεί να κάνει και τη διαφορά
για το αν φτάσουµε ή όχι στο λιµάνι, αν βρεθούµε σε µεγάλη
θαλασσοταραχή.
•∆εν είναι άσχηµη ιδέα, στον κακό καιρό (και όχι µόνο), να φορούµε τα
σωσίβια µας προληπτικά, άσχετα µε το αν θεωρούµε ότι δεν κινδυνεύουµε
πραγµατικά.Συνήθως τα αποθηκεύουµε σε σηµεία που δε µπορούµε να τα
βρούµε και να τα φορέσουµε, όταν πια «γίνει το κακό». Μάλιστα στις
περισσότερες περιπτώσεις δεν υπάρχουν περιθώρια αντίδρασης.

• Αν για οποιονδήποτε λόγο, “χάσουµε” τη µηχανή µας, χρησιµοποιούµε
την πλωτή µας άγκυρα. Αυτή θα µας κρατήσει στο ίδιο σχετικά σηµείο,
µέχρι να έρθει η βοήθεια, αλλά και θα κρατήσει το σκάφος µας στην
επιφάνεια, µειώνοντας τον κίνδυνο ανατροπής του αν το αφήναµε
ακυβέρνητο.Για το λόγο αυτό, πρέπει να δοκιµάσουµε τον τρόπο χρήσης
της, σε µέτριο καιρό, ώστε να δούµε πως θα την αναπτύξουµε και να
µάθουµε πως συµπεριφέρεται το σκάφος µας µε αυτήν.

• ∆ίνουµε πάντα “δουλειά” στο πλήρωµα µας. Έτσι θα φοβάται λιγότερο,
ενώ εµείς θα οδηγούµε το σκάφος µας, στο λιµάνι.Για παράδειγµα,
µπορούµε να αναθέσουµε, σε αυτόν που φοβάται περισσότερο, να κοιτά γύρω
µας, για τυχόν παραπλέοντα σκάφη. Έτσι θα ξεχνά το φόβο του.
• Ενηµερώνουµε ένα φίλο για τη θέση µας και την κατεύθυνση µας, καθώς
και για την πιθανή ώρα άφιξης µας στο λιµάνι του προορισµού
• Και φυσικά η καλύτερη συµβουλή από όλες είναι να µη βγούµε για ψάρεµα,
αν έχει η πρόκειται να βάλει κακό καιρό.Έτσι και αλλιώς, η πολλή
θάλασσα, θα µας δυσκολέψει, άρα δε χρειάζεται να κινδυνεύσουµε και να
ταλαιπωρούµαστε για το τίποτα.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ευχαρίστησε την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσφορά της στη Θεσσαλία με 50 εκατ.

Η Πρόεδρος της ΕΕΕ, Μελίνα Τραυλού συμμετείχε σε εκδήλωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο Μουζάκι, για την παρουσίαση των έργων αποκατάστασης στις περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας που δοκιμάστηκαν από τις καταστροφικές πλημμύρες. Τόσο ο Υπουργός Υποδομών

Σημαντικός ακτοπλοϊκός κόμβος το λιμάνι της Ραφήνας

ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ κόμβο ακτοπλοϊκών υπηρεσιών λόγω της κοντινότερης απόστασής του από τις Κυκλάδες και την Εύβοια, αλλά και  μελλοντικής του σύνδεσης με τον σιδηρόδρομο και την Αττική οδό, εξελίσσεται το λιμάνι της Ραφήνας. Το ΤΑΙΠΕΔ, με την ιδιότητα της Αρχής

Απαγορευμένες ζώνες για τις μηχανότρατες και νέες προστατευόμενες περιοχές – Οι δεσμεύσεις για τις ελληνικές θάλασσες

Σε περίπου 780 εκατ. ευρώ έχει εκτιμηθεί ο προϋπολογισμός για την υλοποίηση των  21 δεσμεύσεων της Ελλάδας για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος στο πλαίσιο της Διεθνούς Διάσκεψης Our Ocean Conference 2024 που διεξήχθη στην Αθήνα.  Η… μερίδα του λέοντος, ήτοι 500 εκατ. ευρώ,

Μετάβαση στο περιεχόμενο