Νέο Ιταλο-αλβανικό Πρωτόκολλο: Ένα “πείραμα” σε εξέλιξη…

Στις 6 Νοεμβρίου 2023 η Πρωθυπουργός της Ιταλίας κα Giorgia Meloni στάθηκε δίπλα στον κ. Edi Rama, Πρωθυπουργό της Αλβανίας (φωτό), για να αναγγείλει την υπογραφή ενός νέου Πρωτοκόλλου ανάμεσα στις δύο χώρες.

Επειδή, το φως της δημοσιότητας είδαν ελάχιστες πληροφορίες για το περιεχόμενο των ρυθμίσεών του, ρωτήσαμε και μάθαμε ότι με το νέο αυτό Πρωτόκολλο, προβλέπεται η επεξεργασία των αιτούντων άσυλο στην ΕΕ να γίνεται στην απέναντι πλευρά της Αδριατικής, δηλ. εκτός των ορίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μάθαμε, επίσης, ότι οι διευθετήσεις του Πρωτοκόλλου θα εφαρμόζονται μόνον σε όσους θα διασώζονται στη θάλασσα από τις Ιταλικές Αρχές, που στη συνέχεια, θα αποβιβάζονται στην Αλβανική επικράτεια, στο λιμένα Shëngjin (φωτό κάτω), περίπου 75 km βορειοδυτικά των Τιράνων.

Albania contracts tie-up to build, operate yacht port at Shengjin

Στην πόλη αυτή προβλέπεται να κατασκευασθούν δύο κλειστά κέντρα υποδοχής με 100% Ιταλική χρηματοδότηση και 100% στελέχωση με Ιταλούς δημόσιους λειτουργούς. Έτσι, λέγεται ότι θα τελούν υπό Ιταλική δικαιοδοσία και δωσιδικία (θεσπίζοντας κατ’ αυτό τον τρόπο έναν χώρο εξωεδαφικής εφαρμογής του Κοινοτικού κεκτημένου), ενώ η φυσική ασφάλεια της εξωτερικής περιμέτρου τους θα παρέχεται από προσωπικό της Αλβανίας.

Επίσης, σχεδιάζεται τα υπόψη κλειστά κέντρα υποδοχής να φιλοξενούν έως 3.000 μετανάστες κάθε φορά και πάνω από 36.000 ετησίως, η διάρκεια επεξεργασίας των αιτήσεων ασύλου να μην υπερβαίνει τις 28 μέρες, ενώ σε περίπτωση απόρριψης της αίτησης, προβλέπεται ο μετανάστης να απελαύνεται με μέριμνα των Αλβανικών Αρχών.

Τέλος, κυοφορούσες και διάφορες άλλες κατηγορίες ευάλωτων προσώπων θα εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του Πρωτοκόλλου, η εφαρμογή του οποίου πρόκειται να ξεκινήσει από το 2024 και μετά, αφότου προηγουμένως κυρωθεί από το Αλβανικό Κοινοβούλιο.

Παρότι αρκετά από τα ερωτήματά μας για το Πρωτόκολλο παρέμειναν αναπάντητα από την “πηγή” μας, το Πρωτόκολλο δεν παύει να θεωρείται ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον “πείραμα” καινοτόμου διαχείρισης της παράνομης μετανάστευσης στη γειτονιά της χώρας μας, το οποίο θα παρακολουθούμε στενά και θα σας ενημερώνουμε τακτικά για τις εξελίξεις που το αφορούν.

Ποιος ξέρει, άλλωστε…

Ορισμένες φορές, η ευχάριστη έκπληξη (ιδίως, για το πρόβλημα της παράνομης μετανάστευσης) μπορεί να έλθει από εκεί που δεν περιμένει κανείς μας…

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σάμος: Καρέ καρέ το ρεσάλτο από τους άνδρες των ειδικών αποστολών του Λιμενικού σε σκάφος με 57 αλλοδαπούς – Συνελήφθησαν οι διακινητές (βίντεο)

Ρεσάλτο σε ύποπτη θαλαμηγό, έπειτα από καταδίωξη, πραγματοποίησαν άνδρες του Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών του Λιμεναρχείου Σάμου, οι οποίοι εντόπισαν 57 αλλοδαπούς και τους δύο Τούρκους διακινητές τους, τους οποίους συνέλαβαν. Συγκεκριμένα, το μεσημέρι της Παρασκευής (14/02), ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Σάμου για

ΥΝΑΝΠ: Αποκατάσταση της αλήθειας για τη γραμμή Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Kαβάλα και τα νέα έκτακτα δρομολόγια για την εξυπηρέτησή της

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επισημαίνει τα εξής:   Το ζήτημα που έχει ανακύψει από τη μη πλήρη εξυπηρέτηση της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα, οφείλεται στο γεγονός ότι η εταιρία που παραδοσιακά εξυπηρετούσε τη

Η Χαμάς απελευθέρωσε τρεις Ισραηλινούς ομήρους στη Γάζα (βίντεο)

Ένοπλοι μαχητές της Χαμάς απελευθέρωσαν σήμερα τρεις Ισραηλινούς ομήρους στη Λωρίδα της Γάζας, στην έκτη τέτοια ανταλλαγή με Παλαιστίνιους κρατούμενους από την έναρξη της εκεχειρίας, που βρέθηκε στο όριο της κατάρρευσης αυτή την εβδομάδα. Ύστερα από σχεδόν 500 ημέρες ομηρείας,

Ελληνική πρωτοπορία σε ναυπηγήσεις “πράσινων” πλοίων – Κτίζονται 589 από Έλληνες πλοιοκτήτες

Πρωτοπόροι παραμένουν οι έλληνες πλοιοκτήτες στις ναυπηγήσεις οικολογικών πλοίων, συμβάλλοντας ενεργά στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας και την προσαρμογή της στις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις του ΙΜΟ. Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως που λειτουργεί με εναλλακτικά καύσιμα αλλά και

Μετάβαση στο περιεχόμενο