Ο χιονιάς οι συναρμοδιότητες, η βουλή, οι ευθύνες και ο κακός μας ο καιρός

Πριν ένα χρόνο, που είχαμε πάλι χιονιά ο τότε Υπουργός  Δημόσιας Τάξης κ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ ως εποπτεύων την Πολιτική Προστασία, μπροστά στον κίνδυνο να εγκλωβιστούν οδηγοί στην εθνική οδό Αθήνα – Θες/νίκη  από τον ισχυρό χιονιά, απαγόρευσε για λίγες ώρες την  κίνηση των οχημάτων.

Και τι δεν ακούστηκε από πλευράς της αντιπολίτευσης. Κατηγορήθηκε ο Υπουργός και η συμπολίτευση  για ανικανότητα και για το πρωτόγνωρο γεγονός, ότι για πρώτη φορά έκλεισε η εθνική οδός και για πολλά άλλα….

Πριν από λίγες μέρες που εγκλωβίστηκαν εκατοντάδες αυτοκίνητα στην Αττική οδό από ισχυρή χιονόπτωση, που παρόμοιά της  είχε να συμβεί πριν από 70 χρόνια, με  αποτέλεσμα την ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών.

Συγγνώμη ζήτησε, ως όφειλε,  η συμπολίτευση

Ξεσπάθωσε η αντιπολίτευση. Γιατί δεν έκλεισε η κυκλοφορία των οχημάτων στην Αττική οδό;

Είναι να απορεί και να τα χάνει κανείς με την προσέγγιση της αντιπολίτευσης για την αντιμετώπιση του χιονιά από έτος σε έτος.

Πρόταση δυσπιστίας, να φύγουν οι ανίκανοι και να έλθουν οι ικανοί, οι οποίοι βέβαια είχαν δοκιμαστεί με οικτρά αποτελέσματα και οι ίδιοι σε ανάλογες καταστροφές (Μάντρα, Μάτι,  Αγία Ζώνη και ρύπανση Σαρωνικού)

Δεν λειτούργησε σωστά ο κρατικός μηχανισμός και γι’ αυτό ζητάμε συγνώμη, προβάλει  η συμπολίτευση. Εσείς όμως δεν είχατε το θάρρος να ζητήσετε συγγνώμη για το Μάτι με 120 νεκρούς

Προσχηματική η συγνώμη σας. Φταίτε εσείς για τον κορονοϊό και να ζητήσετε συγνώμη  για τα 23.000 θύματα.

Εσείς που έχετε κολλητό τον δείνα είπαν  οι μεν

Όχι εσείς που έχετε σχέσεις με υπόκοσμο.. αντέτειναν  οι δεν

Να και λίγο Novartis, να και κάποιες αντρίκιες «αψιμαχίες»  στο κυλικείο της Βουλής  από βουλευτές

Κανείς δεν αναρωτήθηκε με τον λόγο του στην Βουλή,  τι πραγματικά έφταιξε και δεν ανταποκρίθηκε ο κρατικός μηχανισμός.

Κανείς δεν αναρωτήθηκε στον λόγο του για το πόσο επηρεάζει η κλιματική αλλαγή την χώρα μας και το κατά πόσο υπάρχει  επάρκεια στο σχεδιασμό και τα διατιθέμενα μέσα των Υπηρεσιών για να   αντιμετωπίσουν τις σημερινές φυσικές καταστροφές.

Κανείς δεν αναρωτήθηκε στον λόγο του για την εκπαίδευση και ενημέρωση των πολιτών για την αντιμετώπιση της σφοδρότητας των καινοφανών φυσικών καταστροφών, παρά το γεγονός ότι οι επιστήμονες επισημαίνουν, ότι στο μέλλον τα φαινόμενα θα είναι σφοδρότερα.

Μήπως ο κάθε πολίτης θα πρέπει σε ανάλογο χιονιά να έχει π.χ. ένα φτυάρι για να ανοίξει τον δρόμο στο σπίτι του ή στο πεζοδρόμιο μπροστά από αυτό.

Να έχει αλάτι για να μην πιάσει πάγο και χιόνι στο πεζοδρόμιο του σπιτιού του.

Να έχει εναλλακτικές πηγές ενέργειας (φιάλες και σόμπες υγραερίου, γεννήτριες, ηλιακά πάνελ κ.λ.π.) σε περίπτωση διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος.

Να έχει υποχρεωτικά στο αυτοκίνητό του τους χειμερινούς μήνες αντιολισθητικές αλυσίδες κ.λ.π..

Βλέπετε  σε άλλες χώρες και μάλιστα στις πιο προηγμένες  είναι συνηθισμένο να  κλείνουν οι δρόμοι από τον χιονιά,  να απαγορεύεται η κυκλοφορία και να παραμένουν αποκλεισμένοι για μέρες στα σπίτια τους οι εκπαιδευμένοι γι’ αυτό κάτοικοι τους. Στην Ελλάδα όχι …

Γιατί για τους σεισμούς υπάρχει εντελώς διαφορετική αντιμετώπιση ως προς την ενημέρωση και την εκπαίδευση του πληθυσμού;

Τέλος κανείς δεν αναφέρθηκε στην Βουλή για τον συντονισμό της  διακλαδικότητας της δράσης των κρατικών υπηρεσιών και τα ελλείματα που παρουσιάστηκαν. Στην έλλειψη  στην ενίσχυση του συντονιστικού ρόλου του νέου Υπουργείου για τις Φυσικές Καταστροφές.  

Μια αντιπαράθεση για άλλα πράγματα. Μια στείρα αντιπαράθεση.

Ξεχάστηκε εντελώς ο λόγος και η αιτία της συζήτησης. Μια συζήτηση για την οποία, όση καλή θέληση και αν είχε ο μέσος πολίτης, ένιωσε αποστροφή για το πινκ-πογκ ευθυνών.

Πόσο μάλλον τα νέα παιδιά…

Τι παράδειγμα αλήθεια παίρνουν τα νέα παιδιά, όταν ένας βουλευτής αρνείται να κατέβει από το βήμα της Βουλής, με αποτέλεσμα να διακόπτεται η συνεδρίασή της;

Είναι παράλογο που  σημαντικός αριθμός νέων σήμερα γυρνάει την πλάτη σε αυτά τα φαινόμενα της πολιτικής, αποκηρύσσοντας συνολικά τις δημοκρατικές διαδικασίες;

Μήπως έτσι θα συνεχίσουμε να έχουμε θύματα όπως ο άτυχος Άλκης στην θεσσαλονίκη;

Μήπως με αυτή μας την στάση όλοι μας επωάζουμε το αυγό του φιδιού;

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Πλωτάρχης ΛΣ Λευτέρης Βαλεργάκης στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τα επόμενα δύο έτη

ΚΟΙΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΣΤ Α ́ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤ1 Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚ. ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Αρ.Πρωτ.: Π12β- 58515 «ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΠΛΩΤΑΡΧΗ ΛΣ ΒΑΛΕΡΓΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ (ΑΜ 1187) ΣΤΗ ΜΟΝΙΜΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ, ΓΙΑ ΔΥΟ (2)ΕΤΗ ».  – Ο

Χαιρετισμός Επίτιμου Προέδρου Π.Ε.Α.Λ.Σ. στο 15ο Πανελλήνιο συνέδριο

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ  ΕΠΙΤΙΜΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ  ΠΕΑΛΣ ΣΤΟ 15Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Σεβασμιότατε Αρχιεπίσκοπε Κρήτης κ.κ Ευγένιε Κύριε Αρχηγέ ΛΣ, φαντάζομαι ότι σήμερα εκπροσωπείται τον κ. υπουργό αν και θα ήταν επιθυμητό έως και αναγκαίο να έχει περιληφθεί στο πρόγραμμα του Υπουργού η παρουσία του

Το Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Λ.Σ. στο Ηράκλειο Κρήτης

Προσκεκλημένο να συμμετάσχει στις εργασίες του 15ου Τακτικού Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών Λ.Σ. (ΠΕΑΛΣ), κλιμάκιο του Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Λ.Σ., αποτελούμενο από τον Πρόεδρο Σταύρο Βοϊδονικόλα, το Γενικό Γραμματέα Δημ. Σαϊτάκη, την Ταμία και επικεφαλής Τομέα Ισότητας Ελένη Κοντάκου και τον

Ξεκίνησε το ταξίδι της…αποκαθήλωσης για 4 ελικόπτερα ΛΣ-ΕΛΑΚΤ

Σε δύο διαδοχικά ρεπορτάζ των Λιμενικών Νέων (στις 18/8 και 6/9), σας πληροφορούσαμε για τη σύμβαση-πλαίσιο που υπεγράφη ανάμεσα στην NSPA (ΝΑΤΟ Support & Procurement Agency – Υπηρεσία Υποστήριξης και Προμηθειών του ΝΑΤΟ) και την Airbus France, με την οποία