Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»
«ΘΑ ΤΟ ΠΩ καθαρά και δυνατά. Ο ΙΜΟ δεν είναι αργός. Τα 176 μέλη του ζητούν ίσους όρους ανταγωνισμού και κανείς να μη μείνει πίσω» τόνισε ο γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, Arsenio Dominguez, κατά την ομιλία του στη Ναυτιλιακή Εβδομάδα της Σιγκαπούρης. Για να επιτευχθεί αυτό στις συνεδριάσεις του ΙΜΟ, εξήγησε ότι όλοι πρέπει να συμφωνήσουν στους στόχους που θα τεθούν. «Υπάρχουν όμως και προκλήσεις και ανησυχίες και δεν είναι όλοι στο ίδιο επίπεδο, οπότε πρέπει να αντιμετωπίσουμε αυτές τις ανησυχίες και να δούμε πώς μπορούμε να τις υποστηρίξουμε» πρόσθεσε ο κ. Dominguez.
Παράλληλα, όπως είπε, υπάρχει μια διαδικαστική πτυχή του διεθνούς δικαίου και ο ΙΜΟ πρέπει να επιτρέψει στις χώρες και τη βιομηχανία να προετοιμαστούν και η νομοθεσία πρέπει να εγκριθεί από τα κοινοβούλια των επιμέρους μελών.
«Ο ΙΜΟ πρέπει να προετοιμάσει πρόσθετες δραστηριότητες κατάρτισης και τεχνικής συνεργασίας για τα κράτη» συμπλήρωσε. Ως παράδειγμα ανέφερε ότι η συμφωνία του Παρισιού συμφωνήθηκε το 2015 και ότι «το 2018 ο ΙΜΟ έγινε ο πρώτος οργανισμός του ΟΗΕ που έθεσε συγκεκριμένους στόχους μέσω υποχρεωτικών κανονισμών» .
«Αυτό επισημάνθηκε ως μεγάλο επίτευγμα, αλλά λίγα χρόνια αργότερα μας είπαν ότι αυτό δεν ήταν αρκετό» δήλωσε ο κ. Dominguez. «Και τώρα ξανά είμαστε ο πρώτος τομέας μεταφορών που πρόκειται να εισαγάγει υποχρεωτικές απαιτήσεις για την επίτευξη του στόχου της απαλλαγής της ναυτιλίας από τον άνθρακα έως το 2050 περίπου» κατέληξε ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ.