Ο κ. Σαντορινιός έχοντας θητεύσει 3 ολόκληρα χρόνια Υπουργός στο ΥΝΑΝΠ, δεν γνωρίζει;

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι την 22-2-2022 δόθηκαν  στην δημοσιότητα από τον κ. Σαντορινιό,  που είναι υπεύθυνος του Τομέα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, δέκα «καίρια ερωτήματα» τα οποία- κατά την άποψή του- χρήζουν άμεσης  απάντησης. https://limenikanea.gr/10-erotiseis-apo-santorinio-gia-kyvernisi-ploioktitria-kai-limeniko/

  1. Με την πρώτη ματιά εύκολα κανείς αντιλαμβάνεται (άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά) πως το ύφος της ανακοίνωσης – ερωτημάτων δεν προδίδει σκέψη ενός πολιτικού αλλά παραπέμπει σε συντάκτες,  που κατά κάποιο τρόπο φέρονται να  έχουν κάποια γνώση για την λειτουργία του ΕΚΔΕΔ,  χωρίς βέβαια να έχουν αντιληφθεί ποτέ σε βάθος την αποστολή του ΕΚΣΕΔ.

Όμως αναρωτιέται  κανείς: Ο κ. Σαντορινιός έχοντας θητεύσει 3 ολόκληρα χρόνια Υπουργός στο ΥΝΑΝΠ, “ δεν θα έπρεπε, σύμφωνα με τον θεσμικό του ρόλο,» -ως υπεύθυνος του του Τομέα Ναυτιλίας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης- «να έχει καλύτερη εικόνα της κατάστασης…»  προτού υιοθετήσει μάλλον  για λόγους εντυπωσιασμού αυτά τα ερωτήματα;

Γιατί εκ του ρόλου του δεν πήγε στο Θάλαμο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου Λ.Σ. να ενημερωθεί από πρώτο χέρι για όλες τις λεπτομέρειες αντιμετώπισης του ατυχήματος  από τα στελέχη του Λ.Σ.;  Του αρνήθηκε κανείς την επιτόπια ενημέρωση; Αν ναι γιατί δεν το κατήγγειλε;  Ας  ρωτήσει τους προκατόχους του τι έκαναν  αυτοί.

Είναι βέβαιο, ότι σε αυτή την περίπτωση θα του είχαν απαντηθεί τα περισσότερα από τα ερωτήματα που έθεσε και κυρίως θα είχε αντιληφθεί  τον σημαντικότατο και κυρίαρχο ρόλο ενός Πλοιάρχου κινδυνεύοντας πλοίου κατά την διάρκεια  μιας επιχείρησης για την διάσωση του πληρώματος του και των επιβατών στην περίπτωση  πλοίου που μεταφέρει και επιβάτες.

  1. Εντύπωση προκαλούν τα αναφερόμενα στο ερώτημα αριθ. 5 του κειμένου της ανακοίνωσης:

«..Με ποια δεδομένα εκτίμησης της κατάστασης επιλέχθηκε η εν πλω απομάκρυνση των επιβατών με σωσίβιες λέμβους, από τη στιγμή που το πλοίο απείχε σχετικά λίγα ναυτικά μίλια από την Κέρκυρα; Η συγκεκριμένη διαδικασία εκκένωσης διασφάλισε την ασφάλεια της ζωής και της περιουσίας των επιβαινόντων; Ήταν μια απόφαση στην οποία συναίνεσαν τα έμπειρα στελέχη του Λιμενικού;…»

Δεν θέλουμε να πιστέψουμε, ότι από τα χρόνια της θητείας του στο ΥΝΑΝΠ ο κ. Σαντορινιός, δεν αποκόμισε   ότι οι Αξιωματικοί   του Θαλάμου Επιχειρήσεων (Θ.Ε.), δηλαδή οι ειδικοί με τεράστια συσσωρευμένη εμπειρία,  είναι αυτοί που σύμφωνα με τον νόμο και τις διεθνείς συμβάσεις συντονίζουν, δεσμεύουν και αποστέλλουν παντός είδους μέσα προκειμένου συνδράμουν για την αντιμετώπιση μιας έκτακτης ανάγκης  από τον πλοίαρχο ενός  κινδυνεύοντος πλοίου, με στόχο την διάσωση ανθρώπινων ζωών στην θάλασσα.

Σε όλους είναι γνωστό, ότι ο μόνος που γνωρίζει την κατάσταση που επικρατεί σε ένα πλοίο που βρίσκεται σε κίνδυνο, είναι  το πλήρωμα του και ο ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ του. Αυτός είναι που αποφασίζει, αν το πλοίο μπορεί να προσεγγίσει σε κάποιο λιμάνι ή αν απαιτείται η άμεση εγκατάλειψη του  προκειμένου να μην κινδυνέψουν ανθρώπινες ζωές.  Την κατάσταση επί του πλοίου δεν μπορεί να την γνωρίζουν κάποιοι εκτός πλοίου και μάλιστα εκατοντάδες μίλια μακριά.

  1. Επίσης σε όλους είναι κατανοητή η τεράστια διαφορά στον εξοπλισμό και τα μέσα μεταξύ ενός Οχηματαγωγού (Ο/Γ) πλοίου που μπορεί να μεταφέρει εκτός από τους οδηγούς των οχημάτων και μικρό αριθμό επιβατών και ενός Επιβατηγού Οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Γ) που μπορεί να μεταφέρει ακόμη και χιλιάδες επιβατών.

Μάλλον  ατυχής είναι ο παραλληλισμός του ατυχήματος (πυρκαγιά) του υπό ΙΤΑΛΙΚΗ Σημαία(άρα και ιταλικό πλήρωμα) πλοίου  «Euroferry Olympia» με το ατύχημα (πυρκαγιά) στο υπό Ελληνική σημαία πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος»  την 23.30 της 28-8-2018 10 ν.μ.  ανοικτά της Ύδρας.

Ο κ. Σαντορινιός στο κείμενο του αριθ. 5  ερωτήματος  αναφέρει  μεταξύ άλλων «….Όταν τον Αύγουστο του 2018 εκδηλώθηκε πυρκαγιά 10 ναυτικά μίλια ανοιχτά της Ύδρας, βράδυ, σε ένα από τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας, το «Ελευθέριος Βενιζέλος», με πάνω από 1.000 άτομα επιβαίνοντες και με τουλάχιστον έξι μποφόρ καιρικές συνθήκες, το Λιμενικό Σώμα δε συνηγόρησε στην εγκατάλειψη του πλοίου εν πλω, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη επιχειρησιακή μέθοδος ενέχει πολλούς κινδύνους για τους επιβαίνοντες. Αντίθετα, αφού έλαβε υπόψη όλα τα δεδομένα της κατάστασης και σε διαρκή πάντα συνεννόηση με τον Πλοίαρχο, φρόντισε να μεταφερθεί το πλοίο, υπό διαρκή επιτήρηση και παρουσία της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού, μέσα στο λιμάνι του Πειραιά …». 

Αυτά λέει ο Τομέας για την ναυτιλία του ΣΥΡΙΖΑ σήμερα.

Να δούμε όμως τι έλεγε τότε επίσημα το Υπουργείο (κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ) για την πυρκαγιά στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»;

Παραθέτουμε  αποσπάσματα από την ανακοίνωση τύπου της 29/08/2018  και ώρα 12:31 (ολόκληρη εδώ:Εκδήλωση πυρκαγιάς στο Ε/Γ – Ο/Γ πλοίο «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» Ν.Χ.20 | Hellenic Coast Guard (hcg.gr)

α.) «Ενημερώθηκε, την 00:03 σήμερα, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ.)  του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής για εκδήλωση πυρκαγιάς στο χώρο του γκαράζ του  Ε/Γ – Ο/Γ πλοίου «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» Ν.Χ. 20, το οποίο έπλεε στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά ν. Ύδρας, ενώ στην περιοχή έπνεαν άνεμοι  βόρειοι βορειοανατολικοί εντάσεως 5 – 6 bf…..»

Συνεπώς στην περιοχή του ατυχήματος (πυρκαγιά) του πλοίου «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»  έπνεαν άνεμοι εντάσεως 5-6 bf. και όχι τουλάχιστον 6 όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση των « καίριων ερωτημάτων» για το πλοίο «Euroferry Olympia». Άραγε γνωρίζουν οι συντάξαντες την ανακοίνωση του Τομέα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ ποια η διαφορά στην κατάσταση της θάλασσας όταν πλέουν άνεμοι 5, 6, 7 και 8 bf; Γιατί όταν ισχυρίζονται «..τουλάχιστον 6bf καιρικές συνθήκες..» αφήνεται να εννοηθεί ότι αυτές μπορεί να ήταν  και 7 ή ακόμη και 8bf…

Γιατί αυτή η υπερβολή; Για να δείξουμε το ανύπαρκτο ηρωικό  του πράγματος;

β.) Και να μέναμε μόνο σε αυτό; Στην τότε ανακοίνωση του Υπουργείου αναφέρεται ρητά ποιος έλαβε την απόφαση ώστε το πλοίο να καταπλεύσει στο λιμάνι του Πειραιά:

«…Με απόφαση του Πλοιάρχου του «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ», το εν λόγω πλοίο κρίθηκε σκόπιμο να επιστρέψει στο λιμάνι του Πειραιά ενώ, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, οι επιβάτες παρέμειναν στους σταθμούς συγκέντρωσης του πλοίου φορώντας τα ατομικά τους σωσίβια…»

Λοιπόν τι σχέση έχουν  αυτά που ισχυρίζεται σήμερα ο Τομέας Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ  με τα πραγματικά περιστατικά της 29-8-18;

Καμία απολύτως. Κάποιοι δεν μπήκαν καν στον κόπο να διαβάσουν την ανακοίνωση της 29-8-2018 του Υπουργείου, έστω για να φρεσκάρουν την μνήμη τους, ώστε για να μην εκτίθενται ανεπανόρθωτα.

γ.) Και το θέμα αποκτά μεγαλύτερη σοβαρότητα, όταν  στην ίδια ανακοίνωση αναφέρονται και οι  συντονιστές της όλης επιχείρησης στο Θ.Ε.

«….Τελικά το πλοίο κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά την 04:05, συνοδεία περιπολικών σκαφών του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., της Φρεγάτας «ΛΗΜΝΟΣ» και των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων,…. Από την πρώτη στιγμή εκδήλωσης του περιστατικού, ενημερώθηκε η πολιτική ηγεσία του ΥΝΑΝΠ και η στρατιωτική ηγεσία του Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ενώ στο Ε.Κ.Σ.Ε.Δ. μετέβησαν άμεσα ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριος Σαντορινιός και ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. Ράπτης Σταμάτιος, όπου είχαν τον γενικό συντονισμό της επιχείρησης,….» 

  1. Τέλος σύμφωνα με δημοσιεύματα της 29-8-2018 η αποβίβαση των επιβατών ολοκληρώθηκε τρείς ολόκληρες ώρες μετά τον κατάπλου του πλοίου (07.00). https://www.protothema.gr/greece/article/816452/fotia-sto-ploio-eleutherios-venizelos-xekinise-apo-fortigo-pou-metefere-plastika/

Φήμες λένε,  ότι ο «άριστος συντονισμός» σκόνταψε στο γεγονός, ότι επί ώρες  δεν βρισκόταν σε ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά μία εξωτερική σκάλα για να κατέβει ο κόσμος από το πλοίο.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι στον πλοίαρχο του «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» δόθηκε η εντολή να «δέσει»  στο τουριστικό λιμάνι, γεγονός το οποίο δημιούργησε τεράστια προβλήματα και δυσμενείς συνέπειες   στην προσέγγιση Κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά επειδή το πλοίο σιγοκαιγόταν μέχρι την 5-9-2018.

  1. 1. Παραθέτουμε φωτογραφίες και σχετικό video της ΕΡΤ https://youtu.be/-dV98fhB1ko που δείχνουν την κατάσταση του πλοίου «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» όταν αυτό κατέπλευσε στον Πειραιά 4 ώρες μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς.

 

 

5.2. Παραθέτουμε φωτογραφίες αντίστοιχα που δείχνουν την κατάσταση του πλοίου «Euroferry Olympia» περίπου 4 ώρες μετά την εκδήλωση της Πυρκαγιάς…

 

Από τις παραπάνω εικόνες έχει κανείς  απορία γιατί ο πλοίαρχος διέταξε την άμεση εγκατάλειψη του πλοίου;

Τώρα  γιατί προβληματίζονται  κάποιοι στον Τομέα ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, τι να πούμε…

Πιθανόν  να ευθύνονται  οι διάφοροι σύμβουλοι…

Σε αυτή την περίπτωση πώς να μην συμφωνήσουμε και εμείς  με τον Τσακαλώτο σχετικά για την επιλογή των κάθε είδους συμβούλων;

ΥΓ: Ασφαλώς και έχει δικαίωμα αλλά και υποχρέωση η αξιωματική αντιπολίτευση να ελέγχει το κυβερνών κόμμα για τον τρόπο άσκησης της εξουσίας και για τις παραλείψεις του. Πολύ περισσότερο όταν έχουν χαθεί και ανθρώπινες ζωές. Η κριτική αυτή όμως πρέπει να είναι πειστική για τον κάθε πολίτη και ιδιαίτερα σε αυτούς που γνωρίζουν (ναυτιλιακή κοινότητα). Εκτός αν απευθύνεται στους μη γνωρίζοντες οπότε μιλάμε για ψάρεμα στα θολά νερά.

Δημήτρης Α. Σαϊτάκης

Επίτιμος Πρόεδρος ΠΕΑΛΣ

Γ.Γ  Ε.Α.Α.Λ.Σ.

 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εύβοια: Στο σπίτι του αγνοούμενου βρέθηκε το κινητό του τηλέφωνο και ανοιχτό το ραδιόφωνο

Κανένα ίχνος ζωής δεν έχει δώσει ο 69χρονος που αγνοείται από την παραλία της Αγίας Άννας στην Εύβοια, ενώ φαίνεται ότι ο άτυχος άνδρας έχει χαθεί στη θάλασσα. Πλωτό του Λιμενικού και ένα περιπολικό όχημα υπό τον συντονισμό του ΕΚΣΕΔ συμμετέχουν

Ύδρα: Δίωξη για κακούργημα με ενδεχόμενο δόλο για καπετάνιο και 12 μέλη του πληρώματος – Άφαντοι στο Καζακστάν οι ενοικιαστές

Ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος, για εμπρησμό δασικής έκτασης, με ενδεχόμενο δόλο, ασκήθηκε από την Εισαγγελία Πειραιά, εναντίον του καπετάνιου και 12 μελών του πληρώματος του σκάφους, από το οποίο εκτοξεύτηκαν πυροτεχνήματα, που προκάλεσαν πυρκαγιά στο δάσος της Ύδρας. Η δίωξη

Σε 7 ημέρες στη Γαλλία η «μητέρα των μαχών»: Το Λαϊκό Μέτωπο, η Λεπέν και ο Μακρόν

Η δημιουργία του «Λαϊκού Μετώπου» της συμμαχίας Κεντροαριστεράς – Αριστεράς με τη συμμετοχή των Σοσιαλιστών, των Πρασίνων, των Κομμουνιστών και της «Ανυπότακτης Γαλλίας» του Ζαν Λυκ Μελανσόν έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στην πολιτική σκηνή της Γαλλίας ενόψει των βουλευτικών εκλογών της 30ης Ιουνίου.

Οι ΗΠΑ ψηφίζουν τον «σούπερ Μάριο» Ντράγκι για την επόμενη μέρα στην ΕΕ

Κανονικά, ένας Ιταλός τεχνοκράτης που ζητά αλλαγές πολιτικής για την οικονομική διακυβέρνηση στην Ευρώπη δεν θα είχε συγκέντρωνε μεγάλη προσοχή στις ΗΠΑ, όμως ο Μάριο Ντράγκι δεν είναι ένας οποιοσδήποτε Ευρωπαίος. Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας θα παρουσιάσει σύντομα το όραμά του

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο