Οι Έλληνες στα ναυπηγεία της Ιαπωνίας – 70η επέτειος από την πρώτη παραγγελία (pics)

Πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι δεν γνωρίζουν ότι η ανοικοδόμηση της Ιαπωνίας, η οποία είχε καταστραφεί στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου οφείλεται στην ελληνική Ναυτιλία. Το γιαπωνέζικο οικονομικό θαύμα είναι απόρροια του ελληνικού ναυτιλιακού θαύματος.
Φέτος είναι η 70η επέτειος από την πρώτη παραγγελία ναυπήγησης πλοίου. Μάλιστα το 1952 δόθηκε στα ναυπηγεία Hitachi Zosen K.K. της Οσάκα η πρώτη μαζική παραγγελία από τον όμιλο του Γιάννη Μ. Καρρά. Το δεξαμενόπλοιο Tini 19.000 τόνων που ναυπηγήθηκε για λογαριασμό της Carras (Hellas) SA στο ναυπηγείο Shakurajima ήταν το πρώτο για λογαριασμό πλοιοκτήτη από τη Δύση σε ιαπωνικό ναυπηγείο. Ο Ι.Μ.Καρράς παρήγγειλε άλλα τρία όμοια στροβιλοκίνητα τάνκερ.
Από τότε ναυπηγείται στις γιαπωνέζικες γιάρδες ένα πλοίο ελληνικών συμφερόντων ανά 13 ημέρες επί 70 χρόνια.
Η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της Ιαπωνίας, στηριζόμενη και από μεγάλο αριθμό επισκευών και μετασκευών πλοίων ελληνικών συμφερόντων, αναδείχτηκε σε σημαντικό πυλώνα της οικονομίας της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εξέλιξή της μεταξύ των πλέον προηγμένων κρατών του κόσμου.
Με αφορμή την 70η επέτειο από την πρώτη ναυπήγηση ελληνικών συμφερόντων στην Ιαπωνία, διοργανώνεται η έκθεση Maru που σημαίνει «κύκλος» στα ιαπωνικά από το Αρχείο των Ναυτικών Χρονικών, τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, και φιλοξενείται από τις 15 μέχρι και την 21η Δεκεμβρίου 2022, από τους Νικόλα και Κατερίνα Λυκιαρδοπούλου, στο κτήριο AMALIAS 36.
Στη διάρκεια των εγκαινίων την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου το «παρών» έδωσαν πολλοί εκπρόσωποι της ελληνικής ναυτιλιακής και γιαπωνέζικης κοινότητας πολλοί εκ των οποίων έχουν πολλά να διηγηθούν από προσωπικές εμπειρίες που έχουν από την εμπλοκή τους σε ναυπηγικά προγράμματα στην Ιαπωνία των ναυτιλιακών εταιρειών όπου εργαζόντουσαν τότε.
Είδαμε μεταξύ άλλων, τον πρόεδρο της INTERCARGO Δημήτρη Φαφαλιό, τον πρόεδρο του Greek Shipping Co-operation Committee Χαράλαμπος Φαφαλιό, τον Γιάννη Πλατσιδάκη επίτιμο πρόεδρο της Intercargo και τον γ.γ. του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής δρ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, τον Πάνο Κουρκουντή, Πρόεδρο της MARTECMA, και την Ελένη Πολυχρονοπούλου, Πρόεδρο της HEMEXPO.
Για περισσότερα διαβάστε το άρθρο του Μηνά Τσαμπόπουλου:

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μ. Βαρβιτσιώτης: Ο σεισμός στην Τουρκία δείχνει την ανάγκη οι γείτονες να δίνουν ο ένας χείρα βοηθείας στον άλλον

Τα συλλυπητήρια της Ελλάδας για την απώλεια ζωών από τον σεισμό στην Τουρκία εξέφρασε ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, προσερχόμενος στο Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων στις Βρυξέλλες, επισημαίνοντας ότι «επαναφέρει τελικά στο προσκήνιο την ανάγκη οι γείτονες ο ένας να

Υποψήφιοι του ΚΚΕ από τον χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας

Το ΚΚΕ ανακοίνωσε, σε εκδήλωση του Τμήματος της ΚΕ του Κόμματος για τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας που πραγματοποιήθηκε χτες, τις υποψηφιότητες για τις επερχόμενες βουλευτικές εκλογές από τον συγκεκριμένο χώρο. Οι υποψήφιοι είναι: –Γιάννης Αγγέλου, συνταγματάρχης ε.α, υποψήφιος στα Δωδεκάνησα.

«Ever Acme»: Το πέρασμα του γιγαντιαίου containership από τη Διώρυγα του Σουέζ [Video]

Το παρθενικό του ταξίδι σε έναν από τους σημαντικότερους διεθνείς κόμβους θαλάσσιων μεταφορών πραγματοποίησε το γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Acme», τραβώντας πάνω του όλα τα βλέμματα. Το «Ever Acme» παραδόθηκε τον περασμένο μήνα από την κινεζική ναυπηγική εταιρεία Hudong-Zhonghua

Οκτώ επενδυτικά σχήματα για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε.

Οκτώ επενδυτικά σχήματα υπέβαλαν στις 3/2/2023 στο ΤΑΙΠΕΔ φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε., μέσω πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού συμμετοχής τουλάχιστον 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού. Τα επενδυτικά σχήματα είναι τα εξής (με αλφαβητική σειρά):