Οι Έλληνες στα ναυπηγεία της Ιαπωνίας – 70η επέτειος από την πρώτη παραγγελία (pics)

Πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι δεν γνωρίζουν ότι η ανοικοδόμηση της Ιαπωνίας, η οποία είχε καταστραφεί στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου οφείλεται στην ελληνική Ναυτιλία. Το γιαπωνέζικο οικονομικό θαύμα είναι απόρροια του ελληνικού ναυτιλιακού θαύματος.
Φέτος είναι η 70η επέτειος από την πρώτη παραγγελία ναυπήγησης πλοίου. Μάλιστα το 1952 δόθηκε στα ναυπηγεία Hitachi Zosen K.K. της Οσάκα η πρώτη μαζική παραγγελία από τον όμιλο του Γιάννη Μ. Καρρά. Το δεξαμενόπλοιο Tini 19.000 τόνων που ναυπηγήθηκε για λογαριασμό της Carras (Hellas) SA στο ναυπηγείο Shakurajima ήταν το πρώτο για λογαριασμό πλοιοκτήτη από τη Δύση σε ιαπωνικό ναυπηγείο. Ο Ι.Μ.Καρράς παρήγγειλε άλλα τρία όμοια στροβιλοκίνητα τάνκερ.
Από τότε ναυπηγείται στις γιαπωνέζικες γιάρδες ένα πλοίο ελληνικών συμφερόντων ανά 13 ημέρες επί 70 χρόνια.
Η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της Ιαπωνίας, στηριζόμενη και από μεγάλο αριθμό επισκευών και μετασκευών πλοίων ελληνικών συμφερόντων, αναδείχτηκε σε σημαντικό πυλώνα της οικονομίας της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εξέλιξή της μεταξύ των πλέον προηγμένων κρατών του κόσμου.
Με αφορμή την 70η επέτειο από την πρώτη ναυπήγηση ελληνικών συμφερόντων στην Ιαπωνία, διοργανώνεται η έκθεση Maru που σημαίνει «κύκλος» στα ιαπωνικά από το Αρχείο των Ναυτικών Χρονικών, τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, και φιλοξενείται από τις 15 μέχρι και την 21η Δεκεμβρίου 2022, από τους Νικόλα και Κατερίνα Λυκιαρδοπούλου, στο κτήριο AMALIAS 36.
Στη διάρκεια των εγκαινίων την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου το «παρών» έδωσαν πολλοί εκπρόσωποι της ελληνικής ναυτιλιακής και γιαπωνέζικης κοινότητας πολλοί εκ των οποίων έχουν πολλά να διηγηθούν από προσωπικές εμπειρίες που έχουν από την εμπλοκή τους σε ναυπηγικά προγράμματα στην Ιαπωνία των ναυτιλιακών εταιρειών όπου εργαζόντουσαν τότε.
Είδαμε μεταξύ άλλων, τον πρόεδρο της INTERCARGO Δημήτρη Φαφαλιό, τον πρόεδρο του Greek Shipping Co-operation Committee Χαράλαμπος Φαφαλιό, τον Γιάννη Πλατσιδάκη επίτιμο πρόεδρο της Intercargo και τον γ.γ. του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής δρ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, τον Πάνο Κουρκουντή, Πρόεδρο της MARTECMA, και την Ελένη Πολυχρονοπούλου, Πρόεδρο της HEMEXPO.
Για περισσότερα διαβάστε το άρθρο του Μηνά Τσαμπόπουλου:

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Γυάρος χαρακτηρίστηκε «θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή» – Απαγορεύτηκε το ψάρεμα

Η Γυάρος είναι το πρώτο νησί των Κυκλάδων όπου, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, χαρακτηρίστηκε ως «θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή», με το ψάρεμα να περιορίζεται. Παράλληλα, η προστασία της περιοχής ελέγχεται με ραντάρ και πλεούμενα που περιπολούν από τη Σύρο, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν δύο πολύ μεγαλύτερες προστατευόμενες περιοχές με αποτέλεσμα τη δημιουργία

Αυτό θα είναι το νέο δρομολόγιο του Olympic Champion Jet – Πότε ξεκινάει

Στις 10 Μαΐου αναμένεται να ξεκινήσει δρομολόγια το Olympic Champion Jet (π. Santorini Palace), το οποίο έχει ναυλωθεί από την Sea Jets. Έγινε γνωστό και επίσημα το δρομολόγιο το οποίο πρόκειται να εκτελεί κατά την τρέχουσα θερινή περίοδο, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του cyclades24, ότι

Νέος Διοικητής στην 4η ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ ο Αρχιπλοίαρχος Γεώργιος Χατζηγεωργίου

Ο Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. Γεώργιος Χατζηγεωργίου αναλαμβάνει τη Διοίκηση της 4ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, στη θέση της Νίκης Δανδουλάκη που αποστρατεύτηκε τον περασμένο Μάρτιο με το βαθμό της Υποναυάρχου Λ.Σ.. Ο νέος Διοικητής των Λιμενικών Υπηρεσιών της Κεντρικής Ελλάδας για Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα και Εύβοια, υπηρετούσε μέχρι πρότινος ως Διοικητής

O Δημήτρης Μάγειρας Κεντρικός Λιμενάρχης Μυτιλήνης

Ο Αντιπλοίαρχος, Δημήτρης Μάγειρας είναι ο νέος Κεντρικός Λιμενάρχης Μυτιλήνης στη θέση του Αντιπλοίαρχου,  Σωτήρη Χονδρόπουλου σύμφωνα με απόφαση του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος.  Ο κ. Μάγειρας που εκτελούσε χρέη Υπολιμενάρχη προέρχεται από τον πυρήνα του Λιμεναρχείου από την Ασφάλεια όπου διατέλεσε επί σειρά ετών

Μετάβαση στο περιεχόμενο