Οι Κινέζοι έτοιμοι να “πατήσουν” στη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού


Το βράδυ της Παρασκευής αναμένεται να πραγματοποιηθεί – εκτός απροόπτου- η εκτόξευση του ρομποτικού κινεζικού διαστημικού σκάφους Chang’e-4 με προορισμό να μελετήσει τη σκοτεινή πλευρά της Σελήνης, η οποία είναι μόνιμα αόρατη από τη Γη. Η εκτόξευση θα γίνει με ένα κινεζικό πύραυλο Long March 3B από το κέντρο εκτόξευσης δορυφόρων Σιτσάνγκ στη νοτιοδυτική Κίνα.Αν όλα πάνε καλά, θα είναι το πρώτο σκάφος που -κατά πάσα πιθανότητα στις 3 Ιανουαρίου 2019- θα προσεληνωθεί στην «πίσω» πλευρά του φεγγαριού, καθώς όλες οι αμερικανικές και σοβιετικές-ρωσικές αποστολές έχουν γίνει στην «μπροστινή» φωτεινή πλευρά. Ποτέ έως τώρα κάποιο σκάφος ή αστροναύτης δεν έχει καταφέρει να «πατήσει» στη λεγόμενη σκοτεινή πλευρά, η οποία στην πραγματικότητα δεν είναι σκοτεινή, αφού δέχεται το φως του Ήλιου, όταν το φεγγάρι βρίσκεται ανάμεσα στη Γη και στο μητρικό άστρο μας.Οι από ψηλά παρατηρήσεις της σκοτεινής πλευράς του φεγγαριού τόσο από δορυφόρους, όσο και από τους αστροναύτες μέσα στις διαστημικές ακάτους, έχουν αποκαλύψει ότι -για άγνωστο λόγο- διαθέτει ένα παχύτερο και μεγαλύτερης ηλικίας φλοιό, καθώς επίσης περισσότερους και βαθύτερους κρατήρες από ό,τι η φωτεινή πλευρά. Αποτελεί ακόμη μυστήριο για τους επιστήμονες γιατί τα δύο «πρόσωπα» της Σελήνης έχουν αυτές τις διαφορές.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα διαχρονικά εξελίξιμα στοιχεία του κοινωνικού και οικονομικού τουριστικού φαινομένου

Του Πλοιάρχου Λ.Σ Δημητρίου Κουκουβίνου ε.α Τα διαχρονικά εξελίξιμα στοιχεία του κοινωνικού και οικονομικού τουριστικού φαινομένου Ο τουρισμός, ως κοινωνικό και οικονομικό φαινόμενο, αποτελεί μια πολύπλευρη και εξελίξιμη δραστηριότητα. Ορίζεται ως η προσωρινή μετακίνηση ατόμων για ψυχαγωγικούς κυρίως σκοπούς, χωρίς

Πύλος: Δύο χρόνια μετά. Μνήμη, ευθύνη, ανθρωπιά

Γράφει ο Νίκος Ι. Σπανός, Ναύαρχος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (εα), Πρώην Δ/ντής Λιμένων – Λιμενικής Πολιτικής & Λιμενικής Αστυνομίας, Διεθνής Πραγματογνώμονας Επιστημών Ναυτιλίας Στις 13 προς 14 Ιουνίου 2023, τα νερά ανοιχτά της Πύλου έγιναν σιωπηλός μάρτυρας μιας από τις μεγαλύτερες ναυτικές

Π. Αναστασόπουλος (Λιμάνι Πάτρας): Συζητάμε σήμερα τα αυτονόητα του 1930

Αδιανόητο να συζητάμε το 2025 για υποδομές που ήταν αυτονόητες το 1930, τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας, Π. Αναστασόπουλος. Η σημασία των επενδύσεων στο λιμάνι για την ανάπτυξη της Πάτρας και της περιοχής. Σε μια εποχή που

Έκφραση οδύνης από την ΠΟΑΣΥ για την τραγική κατάληξη της συναδέλφου μας

Ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων για το θάνατο της αστυνομικού που είχε τραυματιστεί σοβαρά σε τροχαίο ατύχημα στη Χαλκιδική. Με βαθιά θλίψη πληροφορηθήκαμε τον απροσδόκητο θάνατο της αστυνομικού της Διεύθυνσης Αστυνομίας Χαλκιδικής η οποία υπέκυψε τελικά στα τραύματά της

Μετάβαση στο περιεχόμενο