Οι πλοιοκτήτες ναυπηγούν ολοένα και περισσότερα πλοία για χρήση εναλλακτικών καυσίμων

Μπορεί η ΕΕ να λαμβάνει περιφερειακά μέτρα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας πλήττοντας την ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού στόλου του οποίου το 59% ελέγχουν Έλληνες, μπορεί ο ΙΜΟ να αποφάσισε την λήψη μέτρων παγκόσμιας εμβέλειας τον Ιούλιο του 2023, μπορεί οι ναυτιλιακές εταιρείες να διαμαρτύρονται γιατί τους ζητάνε να προχωρήσουν ταχέως στην πράσινη ναυτιλία χωρίς όμως να υπάρχουν τα εναλλακτικά καύσιμα. Παρ’ όλα αυτά όμως οι πλοιοκτήτες παίρνουν τα μέτρα τους και ναυπηγούν πλοία τα οποία θα μπορούν να καίνε οικολογικά καύσιμα. Αυτό που κάνουν είναι να…μαντεύουν ποίο εναλλακτικό καύσιμο θα επικρατήσει.

Τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers είναι αποκαλυπτικά.

“Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες λειτουργούν προληπτικά και αρχίζουν να λαμβάνουν μέτρα για το μέλλον. Το να είσαι πάντα ένα βήμα μπροστά και να προσαρμόζεσαι γρήγορα, αποτελούν τη βάση των συστατικών της επιτυχίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας” επισημαίνουν οι αναλυτές του Xclusiv Shipbrokers και σημειώνουν:

– Με βάση το βιβλίο παραγγελιών ναυπήγησης Gas Carrier, το 62% των παραγγελιών είναι με δυνατότητα εναλλακτικού καυσίμου και το 1% έτοιμο για εναλλακτικό καύσιμο.

-Το βιβλίο παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων εμφανίζει παραγγελίες 22% για εναλλακτικά καύσιμα και 10% έτοιμο (ready) και

– το βιβλίο παραγγελιών bulkers έχει τις μικρότερες δυνατότητες εναλλακτικών καυσίμων και παραγγελίες έτοιμων, 7% και 1% αντίστοιχα.

Η έκπληξη όμως έρχεται στο βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων. Παρά το γεγονός ότι είναι οι παραγγελίες είναι σε ιστορικό χαμηλό σε αριθμό παραγγελιών, οι «παίκτες» της αγοράς δεξαμενόπλοιων δείχνουν ότι έχουν “κότσια” αφού το 10% του βιβλίου παραγγελιών είναι πλοία έτοιμα για εναλλακτικά καύσιμα (37) και το 22% για εναλλακτικά καύσιμα (84).

Η διάκριση μεταξύ “ικανών” και “έτοιμων” πλοίων είναι ζωτικής σημασίας, καθώς τα πλοία έτοιμα-ready για εναλλακτικά καύσιμα έχουν μηχανές για να καίνε δύο ειδών καύσιμα, ενώ τα “ικανά” πλοία έχουν απλά την υποδομή να μπορούν να προσαρμοστούν μελλοντικά ώστε να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.

Τα τελευταία 15 χρόνια, η βιομηχανία κατάφερε να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 8%, ενώ από την άλλη πλευρά, οι παγκόσμιες εκπομπές CO2 αυξήθηκαν κατά 18% από το 2007.

“ Με τον παγκόσμιο ναυτιλιακό στόλο να είναι μόνο το 2,4% του παγκόσμιου CO2 εκπομπών (μείωση κατά 22% από το 2007), είναι περισσότερο από σαφές ότι οι βιαστικές αποφάσεις για την πράσινη μετάβαση δεν είναι καθόλου απαραίτητες. Ό,τι πρέπει να αποφασιστεί για να γίνει η ναυτιλία «πιο πράσινη», πρέπει να είναι πάνω από όλα εφικτό και αποτελεσματικό” επισημαίνουν οι αναλύτες.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Οι πλοιοκτήτες ναυπηγούν ολοένα και περισσότερα πλοία για χρήση εναλλακτικών καυσίμων

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πειραιάς: Εντοπίστηκε μεγάλη ποσότητα ακατέργαστης κοκαΐνης σε εμπορευματοκιβώτιο με λιπάσματα

Μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών στο λιμάνι του Πειραιά εντόπισαν τελωνειακοί ελεγκτές της ΑΑΔΕ. Ένα εμπορευματοκιβώτιο προερχόμενο από το Εκουαδόρ με τελικό προορισμό την Κροατία, δηλωμένο με φορτίο λιπασμάτων, δεσμεύτηκε ως ύποπτο για ύπαρξη ναρκωτικών ουσιών. Κατά τη διενέργεια ελέγχου από το αυτοκινούμενο όχημα Χ-ray, υπήρξε ένδειξη για ύπαρξη σάκων με υλικά

Οι προτεραιότητες των ευρωπαϊκών λιμανιών για την επόμενη πενταετία

Ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων (ESPO) θέτει τις προτεραιότητές του για την επόμενη πενταετία. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι, περισσότερο από ποτέ, τα λιμάνια αποτελούν συντελεστές των φιλοδοξιών της Ευρώπης και του βιώσιμου, ψηφιακού, ανταγωνιστικού, ισχυρού και

Γιώργος Γεννηματάς: Πέρασαν 30 χρόνια από τον θάνατο του

Συμπληρώνονται φέτος 30 χρόνια από το θάνατο του σπουδαίου πολιτικού Γιώργου Γεννηματά,  ο οποίος έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα, στις 25 Απριλίου του 1994. Γεννημένος στην Αθήνα το 1939, με καταγωγή από την Σύμη, σπούδασε στην σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου όπου ανέπτυξε σημαντική φοιτητική συνδικαλιστική δράση. Παντρεύτηκε την Κάκια Βέργου, με την οποία απέκτησε δύο κόρες, τη Φώφη, η οποία διετέλεσε πρόεδρος

Συνεκπαίδευση μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας με την Ιταλική Πολεμική Αεροπορία

Συνεκπαίδευση με μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας και της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιήθηκε από 23 έως και 24 Απριλίου. ‘Οπως ανακοινώθηκε σήμερα από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, στη συνεκπαίδευση συμμετείχαν συνολικά 8 μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 52+ Advanced της 335

Μετάβαση στο περιεχόμενο