Οι πλοιοκτήτες ναυπηγούν ολοένα και περισσότερα πλοία για χρήση εναλλακτικών καυσίμων

Μπορεί η ΕΕ να λαμβάνει περιφερειακά μέτρα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας πλήττοντας την ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού στόλου του οποίου το 59% ελέγχουν Έλληνες, μπορεί ο ΙΜΟ να αποφάσισε την λήψη μέτρων παγκόσμιας εμβέλειας τον Ιούλιο του 2023, μπορεί οι ναυτιλιακές εταιρείες να διαμαρτύρονται γιατί τους ζητάνε να προχωρήσουν ταχέως στην πράσινη ναυτιλία χωρίς όμως να υπάρχουν τα εναλλακτικά καύσιμα. Παρ’ όλα αυτά όμως οι πλοιοκτήτες παίρνουν τα μέτρα τους και ναυπηγούν πλοία τα οποία θα μπορούν να καίνε οικολογικά καύσιμα. Αυτό που κάνουν είναι να…μαντεύουν ποίο εναλλακτικό καύσιμο θα επικρατήσει.

Τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers είναι αποκαλυπτικά.

“Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες λειτουργούν προληπτικά και αρχίζουν να λαμβάνουν μέτρα για το μέλλον. Το να είσαι πάντα ένα βήμα μπροστά και να προσαρμόζεσαι γρήγορα, αποτελούν τη βάση των συστατικών της επιτυχίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας” επισημαίνουν οι αναλυτές του Xclusiv Shipbrokers και σημειώνουν:

– Με βάση το βιβλίο παραγγελιών ναυπήγησης Gas Carrier, το 62% των παραγγελιών είναι με δυνατότητα εναλλακτικού καυσίμου και το 1% έτοιμο για εναλλακτικό καύσιμο.

-Το βιβλίο παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων εμφανίζει παραγγελίες 22% για εναλλακτικά καύσιμα και 10% έτοιμο (ready) και

– το βιβλίο παραγγελιών bulkers έχει τις μικρότερες δυνατότητες εναλλακτικών καυσίμων και παραγγελίες έτοιμων, 7% και 1% αντίστοιχα.

Η έκπληξη όμως έρχεται στο βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων. Παρά το γεγονός ότι είναι οι παραγγελίες είναι σε ιστορικό χαμηλό σε αριθμό παραγγελιών, οι «παίκτες» της αγοράς δεξαμενόπλοιων δείχνουν ότι έχουν “κότσια” αφού το 10% του βιβλίου παραγγελιών είναι πλοία έτοιμα για εναλλακτικά καύσιμα (37) και το 22% για εναλλακτικά καύσιμα (84).

Η διάκριση μεταξύ “ικανών” και “έτοιμων” πλοίων είναι ζωτικής σημασίας, καθώς τα πλοία έτοιμα-ready για εναλλακτικά καύσιμα έχουν μηχανές για να καίνε δύο ειδών καύσιμα, ενώ τα “ικανά” πλοία έχουν απλά την υποδομή να μπορούν να προσαρμοστούν μελλοντικά ώστε να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.

Τα τελευταία 15 χρόνια, η βιομηχανία κατάφερε να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 8%, ενώ από την άλλη πλευρά, οι παγκόσμιες εκπομπές CO2 αυξήθηκαν κατά 18% από το 2007.

“ Με τον παγκόσμιο ναυτιλιακό στόλο να είναι μόνο το 2,4% του παγκόσμιου CO2 εκπομπών (μείωση κατά 22% από το 2007), είναι περισσότερο από σαφές ότι οι βιαστικές αποφάσεις για την πράσινη μετάβαση δεν είναι καθόλου απαραίτητες. Ό,τι πρέπει να αποφασιστεί για να γίνει η ναυτιλία «πιο πράσινη», πρέπει να είναι πάνω από όλα εφικτό και αποτελεσματικό” επισημαίνουν οι αναλύτες.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Οι πλοιοκτήτες ναυπηγούν ολοένα και περισσότερα πλοία για χρήση εναλλακτικών καυσίμων

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fake news: «Εκρηξη» στο ελληνικό Διαδίκτυο

Με αφορμή την πρόσφατη καταδίκη του ακροδεξιού συνωμοσιολόγου Αλεξ Τζόουνς στις ΗΠΑ, η ομάδα που βρίσκεται πίσω από τα «Ellinika Hoaxes» μιλά για το φαινόμενο των ιντερνετικών ψευδών ειδήσεων στην Ελλάδα και τις συγκυρίες κατά τις οποίες οι θεωρίες συνωμοσίας

Θεσσαλονίκη: Τραυματίστηκε αστυνομικός σε καταδίωξη-θρίλερ – Ζημιές στο περιπολικό

Σκηνές βγαλμένες από αστυνομική ταινία εκτυλίχθηκαν περίπου στις 9 το βράδυ χθες Τρίτη στην ανατολική Θεσσαλονίκη. Δυνάμεις της ΕΛΑΣ επιχείρησαν να σταματήσουν αυτοκίνητο στην περιοχή της Καλαμαριάς καθώς διαπιστώθηκε πως ήταν δηλωμένο ως κλεμμένο, ωστόσο ο οδηγός του ανέπτυξε ταχύτητα για να διαφύγει (φωτογραφία

Άδειες για 2 πλωτές εξέδρες σε Πλαγιά Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδα

Δύο άδειες για πλωτές εξέδρες εγκρίθηκαν από τους αρμόδιους φορείς, προς τοποθέτηση σε θαλάσσιες περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας και της Λευκάδας. Ειδικότερα, η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, ενέκρινε την τοποθέτηση πλωτής εξέδρας, συνολικού εμβαδού 45 τ.μ. στη

Τι δεν κατανοεί η Τουρκία

Άρθρο του κ. Π. Κ. Ιωακειμίδη*  Το ερευνητικό σκάφος Αμπντούλ Χαμίντ Χαν βγαίνει (…) στα νερά της Μεσογείου, πυροδοτώντας διάφορα σενάρια κλιμάκωσης.  Αν και μάλλον δεν θα επαναληφθεί «το αγωνιώδες προηγούμενο του 2020». Η Τουρκία που θεωρεί τώρα ότι αμύνεται ακολουθεί