Oλική επαναφορά για την κρουαζιέρα: Έρχεται χρονιά – ρεκόρ

Αναμένεται να σπάσει φέτος το ρεκόρ των 30,2 εκατ. επιβατών του 2019 – Και τα καλύτερα έρχονται με κρατήσεις-ρεκόρ για το επόμενο διάστημα – Ο διευθύνων σύμβουλος της Five Senses Consulting και Seatrade Ambassador, Ιωάννης Μπρας, μιλώντας στο «b.s.» σχολιάζει τα όσα ειπώθηκαν στην παγκόσμια έκθεση της Φλόριντα, ενώ αναφέρεται και στις εξελίξεις σε Ευρώπη και Ελλάδα

Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, στη Φλόριντα και πιο συγκεκριμένα στο Φορτ Λότερντεϊλ, έδρα του Port Everglades, του δεύτερου μεγαλύτερου λιμένος των ΗΠΑ για κρουαζιερόπλοια, πραγματοποιήθηκε στα τέλη Μαρτίου το μεγαλύτερο συνέδριο για την κρουαζιέρα, το Seatrade Cruise Global 2023. Για πρώτη φορά δεν έγινε το συνέδριο στο Μαϊάμι αλλά μία ώρα έξω από αυτό, λόγω του Γκραν Πρι της Formula 1.

Εκεί αναλύθηκε από κορυφαία στελέχη του κλάδου το παρόν και το μέλλον της κρουαζιέρας. Στο εισαγωγικό πάνελ του συνεδρίου «State of the Industry», όπου συμμετείχαν οι τέσσερις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου, η Carnival Corporation, η Royal Caribbean Group, η MSC Cruises και η Norwegian Cruise Line Holdings με συνολικά 217 πλοία που αποτελούν το 84% του παγκόσμιου στόλου, δόθηκε ξεκάθαρο μήνυμα ότι πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο η κρουαζιέρα έχει επιστρέψει και αναμένεται φέτος περαιτέρω ανάπτυξή της με 19 νέα πλοία να πέφτουν στο νερό και ίσως με νέο ρεκόρ επιβατών.

Πιο συγκεκριμένα, αναμένεται να σπάσει το ρεκόρ των 30,2 εκατομμυρίων επιβατών του 2019 στο τέλος του 2023, πολύ συντομότερα απ’ ό,τι πολλοί, ακόμα και στην Ελλάδα, υπολόγιζαν. Και τα καλύτερα έρχονται με κρατήσεις-ρεκόρ για το επόμενο διάστημα και με συνολικά 66 νεότευκτα πλοία μέχρι το 2028 και πολλές νέες τεχνολογικές εξελίξεις στον κλάδο.

Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στο συνέδριο, για τις επόμενες τρεις χρονιές θα έχουμε:

■ 19 νέα πλοία το 2023
■ 14 πλοία το 2024
■ 17 πλοία το 2025, με 2.031, 2.246 και 2.425 μέσο όρο επιβατών αντίστοιχα.
Ο συνολικός αριθμός επιβατών αναμένεται να αυξηθεί το 2025 κατά 13% στους 35,23 εκατομμύρια επιβάτες, με πολλούς αναλυτές να σημειώνουν ότι μέχρι το 2030 θα φτάσουν τα 40 εκατομμύρια.

Μεγάλα περιθώρια

Eίναι αξιοσημείωτο ότι βάσει των αναλύσεων το 85% αυτών που έχουν κάνει κρουαζιέρα θα ξαναπάνε και ότι τα επίπεδα διείσδυσης της κρουαζιέρας σε σχέση με το παγκόσμιο τουριστικό προϊόν είναι μονάχα στο 4%, άρα υπάρχουν τεράστια περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης. Επίσης, για το 2023 θα έχουμε το 68,7% της παγκόσμιας κρουαζιέρας σε κατηγορία Contemporary (για όλα δηλαδή τα πορτοφόλια), το 22,2%, σε Premium, το 3,3% σε Luxury και το 0,7% σε Expedition.
Οι εταιρείες επανέρχονται στους βασικούς τους σχεδιασμούς, που είναι η εμπειρία του επιβάτη πάνω και έξω από το πλοίο. Παρατηρείται μάλιστα αυξητική τάση είτε για μεγαλύτερης διάρκειας κρουαζιέρας 8-10 ημερών είτε για επιλογές 7+7 ημερών με το σύστημα «πεταλούδας». Πρόκειται για τις λεγόμενες butterfly cruises οι οποίες με βάση εκκίνησης ένα λιμάνι πραγματοποιούν κρουαζιέρες 7 ημερών προς μία κατεύθυνση, επιστρέφουν στη βάση και μετά κάνουν ταξίδι επιπλέον 7 ημερών σε άλλη κατεύθυνση, ούτως ώστε ο επιβάτης να έχει τη δυνατότητα να μείνει 14 ημέρες αντί για επτά.

Η Ελλάδα

Ο διευθύνων σύμβουλος της Five Senses Consulting και Seatrade Ambassador Ιωάννης Μπρας, μιλώντας στο «business stories», σχολιάζει τα όσα ειπώθηκαν στην παγκόσμια έκθεση στην οποία συμμετείχε, ενώ αναφέρεται και στις εξελίξεις σε Ευρώπη και Ελλάδα:

«Είχαμε μια πολύ επιτυχημένη έκθεση καθώς ο κλάδος έδωσε μαζικά το “παρών” και τα νέα για την ευρύτερη περιοχή μας είναι σημαντικά. Φέτος, στο πλαίσιο του ρόλου μου ως Seatrade Ambassador, στη μία από τις τέσσερις ενότητες (panels) του συνεδρίου που συντόνισα, τη “European CEO’s Panel”, φιλοξένησα τους CEOs από τις MSC Cruises, Ponant Cruises, Celestyal Cruises και Global Ports Holding, καθώς και τη γενική διευθύντρια Ευρώπης της CLIA. Τα μηνύματα ήταν πολύ θετικά, με άπαντες να αναδεικνύουν την ανάγκη να στρέψουμε ξανά την προσοχή μας στον επιβάτη αλλά και στην ανάπτυξη νέων προορισμών. Οι εξελίξεις στους σχεδιασμούς των νέων πλοίων, η αναγκαιότητα για νέα καύσιμα αλλά και η καλύτερη διασύνδεση του επιβάτη με την εμπειρία στον προορισμό ήταν τα θέματα συζήτησης. Επίσης, δόθηκε έμφαση στη συνεργασία που οι τοπικοί φορείς πρέπει να έχουν για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας αλλά και στο να καταλαβαίνει ο προορισμός τη χωρητικότητά του».

Σε μια ακόμη σημαντική συνεδρία με θέμα «Net Zero or Net Hero?» εξετάστηκε το πώς θα φτάσει ο κλάδος σε μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα λαμβάνοντας όμως υπόψη όλο τον κύκλο του ταξιδιού: κλείσιμο, αεροπορικό, κρουαζιέρα, εκδρομές και επιστροφή στο σπίτι.

«Υπήρχε εδώ ελληνική συμμετοχή με την Καλυψώ Ντιαρέμε της εταιρείας ATPI, που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο στον σχεδιασμό ταξιδίων των πληρωμάτων προς και από τα κρουαζιερόπλοια. Μίλησε για το πώς το crew travel μπορεί να επηρεάζει το αποτέλεσμα μαζί με δράσεις στην ξηρά που μπορούν να συμπληρώνουν τη μείωση του ενεργειακού αποτύπωματος. Μάλιστα ήταν και το πρώτο session όπου οι συμμετέχοντες ψήφισαν και έγινε carbon offset με τη βοήθεια της ATPI», επεσήμανε ο κ. Μπρας και συνέχισε:

«Σύμφωνα με τα στοιχεία, η Μεσόγειος το 2019, χρονιά-σταθμός για τον κλάδο, είχε το 14,8% της παγκόσμιας κίνησης και το 2023 αναμένουμε αυτό το ποσοστό να αυξηθεί στο 17,5% με 177 πλοία. Αυτή η αύξηση έχει να κάνει με το τι είχε γίνει τα προηγούμενα δύο χρόνια και από πλευράς ελληνικής κυβέρνησης, καθώς η έγκαιρη, αποτελεσματική και ουσιαστική επανέναρξη της κρουαζιέρας ξεκίνησε από την Ελλάδα.

Θα σας διηγηθώ ένα περιστατικό που έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της έκθεσης και αναδεικνύει το παραπάνω. Σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο ΕΟΤ και λάβαμε μέρος, ήταν παρών, μεταξύ πολλών άλλων, και ο Μαρκ Κονρόι, Managing Director, America’s Silversea Cruises. Οταν του εξήγησα ποιος ήμουν και ότι είχα λάβει μέρος και στην οργάνωση του προγράμματος εμβολιασμού των πληρωμάτων το 2020-21 σηκώθηκε με αγκάλιασε και μου είπε “Eυχαριστώ εκ μέρους όλων στην εταιρεία μας. Οι προσπάθειές σας έχουν μείνει χαραγμένες στο μυαλό μας και θα συνεχίσουμε να σας στηρίζουμε!”».

Οι αφίξεις το 2023

Το άνοιγμα των μεσογειακών χωρών και ειδικά της Ελλάδας για τουρισμό το 2020-2021 δημιούργησε ένα κύμα θετικής γνώμης που αποτυπώθηκε με τα υψηλά νούμερα σε αφίξεις και τζίρο το 2022 και αναμένεται να συνεχίσει και το 2023.

«Τα υπουργεία Τουρισμού & Ναυτιλίας κάνουν τη δουλειά τους οργανωμένα και ανοίγουν τις κατάλληλες διεπαφές που συμβάλλουν στη θετικότερη και αποδοτικότερη εικόνα της χώρας στο μυαλό του κάθε υποψήφιου επισκέπτη. Ετσι, τα μηνύματα για την Ελλάδα το 2023 είναι θετικά και αναμένουμε μια μεσοσταθμική αύξηση περίπου στο 12%-15% με άνω των 5.000 αφίξεων πλοίων και ίσως άνω των 6,8 εκατομμυρίων επιβατών κρουαζιέρας συνολικά. Στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου θα έχουμε το 2023 να πλέουν συνολικά 177+1 πλοία, με το τελευταίο να είναι το νέο απόκτημα της Celestyal που αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο.

Το μεγαλύτερο μερίδιο έχει η MSC Cruises με 17 πλοία και 25,8% της αγοράς, η Costa Crociere με 8 πλοία και 16,3%, η Royal Caribbean με 6 πλοία και 8,4% της αγοράς και η Norwegian με 9 πλοία και 6,8% της πίτας. Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος η σεζόν θα επεκταθεί περαιτέρω, καθώς πλοία των Costa, Celebrity, Viking και Celestyal θα παραμείνουν και τον χειμώνα για κρουαζιέρες στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο, ήτοι σε Ελλάδα – Κύπρο – Ισραήλ», επισημαίνει ο κ. Μπρας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «μεγάλος παγκόσμιος προορισμός που αναμένεται και φέτος να πρωταγωνιστήσει είναι η Μύκονος με άνω των 1.000 προγραμματισμένων αφίξεων μέχρι και τον Δεκέμβριο, όπως και η Ρόδος με 450, με Year Round Cruising και προοπτικές homeporting. Στους σημαντικούς προορισμούς luxury κρουαζιέρας συγκαταλέγεται ο Aγιος Νικόλαος με 11 διαφορετικές εταιρείες να τον επισκέπτονται μέχρι τον Δεκέμβριο και νέος επανεισαγόμενος προορισμός η Λέσβος που έχει μοναδικής ομορφιάς εμπειρίες να μοιραστεί» και καταλήγει λέγοντας:

«Το τελικό μήνυμα για την Ελλάδα είναι ότι πρέπει να ετοιμαστεί ακόμα καλύτερα για τα επόμενα χρόνια και να ενισχύσει κατάλληλα τους προορισμούς της με τις σωστές πληροφορίες για τις δυνατότητες του κάθε λιμένα/περιοχής σε λιμενικές και τουριστικές υποδομές και εκδρομές, καθώς και να αποκτήσουμε σύντομα το πολυπόθητο εθνικό σύστημα διαχείρισης πλοίων (Berth Allocation System)».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εφορία: Τρεις κρίσεις μετά, πληρώνουν οι ίδιοι

Μια περίπου σταθερή εικόνα παρουσιάζουν διαχρονικά τα δηλωθέντα εισοδήματα και οι φόροι που πληρώνουν οι φορολογούμενοι. Παρά το γεγονός ότι έχουμε περάσει οικονομική κρίση, πανδημία και πρόσφατα ενεργειακή κρίση, οι ίδιοι φορολογούμενοι πληρώνουν τους φόρους, τα εισοδήματα παραμένουν χαμηλά για

Οι μισθοί και τα προνόμια των ευρωβουλευτών

Σημαντικές οικονομικές απολαβές, αλλά και «χρυσά» προνόμια περιλαμβάνει το… επάγγελμα του ευρωβουλευτή! Πρόκειται για ένα «πόστο», για το οποίο ερίζουν πολλοί, αφού στους πολιτικούς διαδρόμους αρκετοί αποδέχονται ότι ο ευρωβουλευτής είναι μια θέση που αντίστοιχή της δεν υπάρχει. Κάποιοι, βέβαια,

Γιατί πρέπει να υπάρχει ένα ισχυρό ΠΑΣΟΚ

Ουδείς ισχυρίζεται πως ο Νίκος Ανδρουλάκης είναι ένας χαρισματικός ηγέτης. Νομίζω πως ούτε και ο ίδιος θα το πιστεύει. Από το σημείο αυτό μέχρι τα υποτιμητικά και προσβλητικά σχόλια και χαρακτηρισμούς προς το πρόσωπό του, η απόσταση είναι μεγάλη. Στο

Η φρεγάτα Ύδρα κατέρριψε drone στον Κόλπο του Άντεν

Πυρά κατά δύο μη επανδρωμένων drone έριξε τα ξημερώματα της Πέμπτης η φρεγάτα Ύδρα στο πλαίσιο της συμμετοχής της στην επιχείρηση Ασπίδες στον Κόλπο του Άντεν. Σύμφωνα με πληροφορίες το περιστατικό συνέβη ενώ η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού παρείχε προστασία

Μετάβαση στο περιεχόμενο