Πάνω από 300 πλοία και τουλάχιστον 1.000 ναυτικοί έχουν παγιδευτεί στην Ουκρανία

της Αναστασίας Βαμβακά

Τρόφιμα, καύσιμα και ιατρικές προμήθειες εξαντλούνται σε πλοία που έχουν παγιδευτεί στην Ουκρανία, που δεν μπορούν να φύγουν λόγω των μαχών.

Τα δεδομένα της Lloyd’s List Intelligence δείχνουν ότι 347 πλοία δεν έχουν μετακινηθεί από τότε που η Ρωσία ξεκίνησε την εισβολή της στην Ουκρανία και τουλάχιστον 128 πλοία με ξένη σημαία έχουν κολλήσει μέσα σε λιμάνια ή αγκυροβόλια της Ουκρανίας

Ενώ μερικές εκατοντάδες ναυτικοί πιστεύεται ότι έχουν εκκενωθεί, το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας και η Ομοσπονδία Εργαζομένων Διεθνών Μεταφορών δήλωσε ότι περίπου 140 πλοία με ξένη σημαία με περισσότερους από 1.000 ναυτικούς από 20 χώρες είχαν κολλήσει σε πλοία με τις προμήθειες να μειώνονται.

Η ανάλυση των δεδομένων της Lloyd’s List Intelligence δείχνει ότι ο αριθμός των πλοίων που έχουν κολλήσει στα λιμάνια της Ουκρανίας θα μπορούσε να είναι σημαντικά υψηλότερος από τις αρχικές εκτιμήσεις, αν και δεν είναι σαφές πόσα πλοία έχουν ακόμη πλήρωμα.

Από τα 347 πλοία που μπορούν να αναγνωριστούν από τα σήματα του Αυτόματου Συστήματος Αναγνώρισης, τα οποία σταμάτησαν να κινούνται μετά την έκρηξη των μαχών στην Ουκρανία και παρέμειναν μέσα σε λιμάνια ή αγκυροβόλια, τα περισσότερα είναι είτε πλοία με σημαία Ρωσίας είτε Ουκρανίας. Πολλά από αυτά είναι μικρότερης εγχώριας χωρητικότητας για τα οποία υποτίθεται ότι το πλήρωμα θα είχε ήδη εκκενωθεί.

Δεν είναι σαφές πόσοι ναυτικοί φύγει από την Ουκρανία, αλλά είναι ενδεικτική η εμπειρία των πλοίων με σημαία Λιβερίας. Σύμφωνα με αξιωματούχους της σημαίας, περίπου 350 ναυτικοί επέβαιναν σε λιβεριανά πλοία στα ουκρανικά λιμάνια στο ξέσπασμα του πολέμου.

Παρά τις άμεσες προσπάθειες να τοποθετηθούν πλοία, οι ιδιοκτήτες μπόρεσαν να επαναπατρίσουν μόνο 50-75 μέλη του πληρώματος τους προτού οι μάχες αποτρέψουν οποιαδήποτε περαιτέρω εκκένωση.

Οι λεπτομέρειες για το πλήρωμα των 275 ατόμων που παραμένουν σε πλοία με σημαία Λιβερίας που έχουν κολλήσει στα λιμάνια της Ουκρανίας είναι περιορισμένες. Ωστόσο, οι αξιωματούχοι παραδέχονται ότι οι επίσημες διαδρομές ανεφοδιασμού κόπηκαν πριν από εβδομάδες.

Οι ακριβείς εκτιμήσεις είναι αδύνατες, αλλά πολλές άλλες σημαντικές σημαίες αναφέρουν παρόμοιο επίπεδο επαναπατρισμού, υποδηλώνοντας ότι τουλάχιστον 1.000 ναυτικοί είναι αυτή τη στιγμή εγκλωβισμένοι εντός της εμπόλεμης ζώνης σε πλοία σε ημι-αποστολή που δεν μπορούν να φύγουν.

Τουλάχιστον πέντε εμπορικά πλοία χτυπήθηκαν από βλήματα από το ξέσπασμα του πολέμου και ενώ μόνο δύο ναυτικοί έχουν επιβεβαιωθεί ότι έχασαν τη ζωή τους στη σύγκρουση, αξιωματούχοι τονίζουν ότι οι λεπτομέρειες εξακολουθούν να επιβεβαιώνονται και είναι πιθανό ο αριθμός αυτός να έχει ήδη αυξηθεί.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θαλάσσιος υβριδικός πόλεμος στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο: Η απειλή και τα αντίμετρα της ελληνικής αποτροπής

Ο Θαλάσσιος Υβριδικός Πόλεμος (Maritime Hybrid Warfare – MHW) αναγνωρίζεται από το ΝΑΤΟ ως η νέα παγκόσμια ανερχόμενη απειλή, με την Ελλάδα να τον υφίσταται ήδη από την Τουρκία, η οποία, καθώς εξελίσσεται σε «ανεξέλεγκτο κράτος», μπορεί να εφαρμόσει τις

Τιμητική βράβευση της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ από τη Λέσχη Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος

Δηλώσεις  της κα. Μελίνας Τραυλού  κατά τη διάρκεια τιμητικής βράβευσης της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ από τη Λέσχη Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος, «Για την ελληνική ναυτιλιακή μας οικογένεια, αποτελεί εθνικό καθήκον να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες του Λιμενικού Σώματος. Να προσφέρουμε στο εξαίρετο ανθρώπινο δυναμικό

Παναγιωτόπουλος: Αφήστε τις Ένοπλες Δυνάμεις έξω από την πολιτική αντιπαράθεση – Τι είπε για Α/ΓΕΕΘΑ και προσωπικό ΕΔ

Να αφήσει τις Ένοπλες Δυνάμεις έξω από την πολιτική αντιπαράθεση κάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, που ανέβηκε στο βήμα της ολομέλειας κατά τη συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας. Ο κ. Παναγιωτόπουλος μίλησε και για τις σχέσεις του με τον αρχηγό

Η ΛΑΡΚΟ και οι φορολογούμενοι

Η ΛΑΡΚΟ είναι εταιρεία παραγωγής σιδηρονικελίου με ένα μεταλλουργικό εργοστάσιο στη Λάρυμνα Φθιώτιδας και ορυχεία στις περιοχές της Εύβοιας, του Νέου Κόκκινου Βοιωτίας, την Καστοριά και τα Σέρβια Κοζάνης.  Από το 1963 έως το 1982 λειτούργησε ως ιδιωτική επιχείρηση.  Αλλά