Πάνω από 40 ετών θα είναι το 55,5% του ακτοπλοϊκού στόλου σε μία 10ετία

Αν και η ελληνική ακτοπλοΐα διαθέτει έναν ποιοτικό στόλο ίσως τον καλύτερο στην Ευρώπη για παρόμοιες υπηρεσίες και διεκπεραιώνει ένα ιδιαίτερα αξιόλογο μεταφορικό έργο το οποίο το 2017 ξεπέρασε τους 17.500.000 επιβάτες και αναμένεται να ξεπεράσει τα 18 εκατ. το 2018, η ανανέωσή του είναι μία διαρκής ανάγκη.

Σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου θα είναι περισσότερο απαραίτητη και αναπόφευκτη την επόμενη δεκαετία. Σήμερα στις ακτοπλοϊκές γραμμές πλην πορθμείων στο Αιγαίο και στο Ιόνιο είναι δρομολογημένα 74 πλοία εκ των οποίων 53 συμβατικά και 21 ταχύπλοα.

Από τα 74 πλοία τα 10 ή το 13,5% είναι ηλικίας άνω των 40 ετών.

Στο τέλος της επόμενης δεκαετίας τα 41 πλοία ή το 55,5% θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών με αποτέλεσμα τα αμέσως επόμενα χρόνια να είναι σταδιακά αναγκαία η αντικατάστασή τους..

Ο ρόλος της Ακτοπλοΐας

* Η Ακτοπλοΐα μέσω των αμέσων και εμμέσων επιδράσεων συμμετέχει στο ΑΕΠ της Χώρας με 12,9 δις ή 7,3% επίσης στην απασχόληση με 350.000 θέσεις εργασίας, το 50% της απασχόλησης στα νησιά

* Το μεταφορικό έργο των Ακτοπλοϊκών πλοίων τα οποία έχω την τιμή να εκπροσωπώ αποτελεί το 17,5% της συνολικής Ευρωπαϊκής κίνησης.

* Το 65%-70% του εισερχόμενου τουρισμού έχει προορισμό τα νησιά μας. Ακόμα και η σημαντική τουριστική αύξηση της Αθήνας δεν θα ήταν δυνατή αν δεν υπήρχε η δυνατότητα μονοήμερων ή ολιγοήμερων επισκέψεων στα νησιά.

* Το 65% του μεταφορικού έργου δηλαδή 11 εκ. επιβάτες (μετάβαση + επιστροφή) αφορά τον τουρισμό. Σύμφωνα με εκτιμήσεις μας επισκέπτονται τα νησιά μας με Ακτοπλοϊκά πλοία 2 εκ. αλλοδαποί και σχεδόν 4 εκ. Έλληνες τουρίστες.

* Η επικοινωνία των νησιών μεταξύ τους επιτυγχάνεται μόνο δια θαλάσσης όπως επίσης και η εξυπηρέτηση των μικρών νησιών μας.

* Από τα 95 συνολικά νησιά τα οποία εξυπηρετούνται, τα 69 εξυπηρετούνται μόνο Ακτοπλοϊκά.

* Περισσότερο από το 85% των εμπορευματικών μεταφορών υποστηρίζεται από την Ακτοπλοΐα. Ιδιαίτερα σε ότι αφορά την τροφοδοσία των νησιών με τρόφιμα, μπορούμε να πούμε ότι η Ακτοπλοΐα έχει σχεδόν την αποκλειστικότητα, συνεπώς υποστηρίζει το σύνολο των τουριστών ανεξάρτητα εάν χρησιμοποιούν πλοία ή αεροπλάνα για τις μετακινήσεις τους.

ΠΗΓΗ: NEWSMONEY.GR

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πυρκαγιά σε ρυμουλκό σκάφος στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Πυρκαγιά ξέσπασε στις 10.20 το πρωί στο ρυμουλκό Aegian Star που ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Η φωτιά προκλήθηκε από βραχυκύκλωμα στο χώρο των πλυντηρίων – στεγνωτηρίων του ρυμουλκού και μέχρι αυτήν την ώρα δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αλεξανδρούπολης

Σε εξέλιξη οι επιχειρήσεις του Λιμενικού για την τραγωδία στο Αιγαίο: 17 νεκροί ανασύρθηκαν στη Λέσβο – 15 αγνοούμενοι στα Κύθηρα

Σε εξέλιξη βρίσκονται επιχειρήσεις του Λιμενικού σε Κύθηρα και Λέσβο για τη διάσωση προσφύγων και μεταναστών υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Δεκαέξι νεαρές γυναίκες ανασύρθηκαν νεκρές, μετά τη βύθιση λέμβου ανατολικά της Λέσβου, στην οποία επέβαιναν περίπου 40 άτομα ενώ ανασύρθηκε νεκρό από τη θάλασσα κι ένα

Γ. Πλακιωτάκης: Η ανοχή της Τουρκίας στα κυκλώματα διακινητών κόστισε ανθρώπινες ζωές

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, αναφορικά με τα δύο περιστατικά έρευνας και διάσωσης σε Κύθηρα και Μυτιλήνη, δήλωσε: «Για μια ακόμα φορά, η ανοχή της Τουρκιάς στα κυκλώματα των αδίστακτων διακινητών, κόστισε ανθρώπινες ζωές. Όσο η

Τραγωδία στη Λέσβο: Μεγάλη επιχείρηση του λιμενικού και στα Κύθηρα – Σκαρφαλωμένοι μετανάστες στα βράχια – 16 γυναίκες νεκρές Βίντεο)

Οι έρευνες εκτείνονται και στην ευρύτερη χερσαία περιοχή για αλλοδαπούς που έχουν σύμφωνα με πληροφορίες διαφύγει στην ξηρά. Τις σορούς 16 μεταναστών οι οποίοι επέβαιναν σε λέμβο που βυθίστηκε στην θαλάσσια περιοχή «Προβοσκίδα» στη Λέσβο, έχουν ανασύρει μέχρι στιγμής στελέχη του λιμενικού σώματος. Παράλληλα, έχουν διασωθεί 9 άτομα, οι οποίοι