Παραγωγικές Σχολές Λ.Σ.ΕΛ.ΑΚΤ: Ολοταχώς προς τα πίσω χωρίς φρένα…

Παραγωγικές Σχολές Λ.Σ.ΕΛ.ΑΚΤ: Ολοταχώς προς τα πίσω χωρίς φρένα…

Διαβάσαμε στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, τις νέες πρωτοβουλίες του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την αναδιάρθρωση της ΕΛ.ΑΣ με στόχο να δημιουργηθεί μία  «..αποτελεσματική αστυνομία του 21ου αιώνα, με στόχους την εξωστρέφεια, τις συστηματικές συνεργασίες με την κοινωνία των πολιτών και τους θεσμούς του κράτους».

Για την επίτευξη του στόχου αυτού, βασικό όπλο θα αποτελέσει η εισαγωγή της τεχνολογίας  και η δια βίου μάθηση των στελεχών της ΕΛ.ΑΣ.

Έτσι η ΕΛ.ΑΣ  προβαίνει σε ένα γενναίο ανασχεδιασμό του Επιτελείου της με την συγχώνευση Κλάδων και Διευθύνσεων ενώ σηματοδοτεί μια νέα Εκπαιδευτική Πολιτική η οποία συνίσταται:

-Στην  ενίσχυση της αυτοτέλειας και αναδιοργάνωσης της δομής και της λειτουργίας της Αστυνομικής Ακαδημίας

– Στην καθιέρωση Επιστημονικού Συμβουλίου

– Στην αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών, έμφαση στην ποιότητα και στις διαδικασίες εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης

– Στην εισαγωγή του θεσμού της Δια Βίου Μάθησης, έμφαση στη διαρκή εκπαίδευση και μετεκπαίδευση

– Στην δημιουργία νέων ειδικών σχολείων για τους ειδικούς φρουρούς και συνοριοφύλακες

 Αξίζει να σημειωθεί ότι για την αναδιάρθρωση των Υπηρεσιών της ΕΛ.ΑΣ λήφθηκε υπόψη μελέτη της Ernst Young που ξεκίνησε την άνοιξη 2020. Αντίστοιχα η αναδιοργάνωση της Ακαδημίας βασίστηκε στις προτάσεις επιτροπής καθηγητών ΑΕΙ που δημιουργήθηκε στις αρχές του 2020.

 Όλες οι αλλαγές συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν από το συμβούλιο επιτελικού σχεδιασμού της Ελληνικής Αστυνομίας.

Ασφαλώς και δεν είναι η πρώτη φορά που το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την αναδιάρθρωση της  ΕΛ.ΑΣ. Πάντα υπάρχει κινητικότητα σε αυτό τον τομέα, γεγονός που δείχνει ότι συνεχώς επιδιώκεται η βελτίωση της αποτελεσματικότητας του Οργανισμού αυτού στηριζόμενη και σε επιστημονικές  μελέτες εξωτερικών φορέων. Το αποτέλεσμα της κάθε φορά αλλαγής θα κριθεί στην πράξη. Το βέβαιο είναι ότι κάθε τέτοια αλλαγή είναι απείρως καλύτερη από την σήψη και την στασιμότητα.

 Αυτόματα δημιουργούνται μελαγχολικές  όμως σκέψεις για τα τεκταινόμενα  στο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ…

  Ίσως  είναι λάθος να μιλήσει κανείς για τεκταινόμενα…. αφού ούτε οι εξελίξεις  τόσο της μεταναστευτικής κρίσης, ούτε η επιθετική πολιτική της Τουρκίας με την αμφισβήτηση κυριαρχικών μας δικαιωμάτων (εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού προβλήματος, παραβιάσεις διεθνούς νομοθεσίας  για τους πρόσφυγες, επικίνδυνες παρεμβολές  άσκησης από τα σκάφη μας της Έρευνας και Διάσωσης εντός της περιοχής ευθύνης της χώρας μας κ.λ.π.) έβαλαν σε σκέψη τους ιθύνοντες για άμεση αναδιάρθρωση στην δομή και την Οργάνωση του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Βέβαια σημαντική εξέλιξη προς την κατεύθυνση αυτή ήταν η με πρωτοβουλία του νυν Υπουργού κ. Πλακιωτάκη Ι.  αύξηση της κατανομής κατά 900 των οργανικών θέσεων στα νησιά του Αιγαίου και η παροχή δυνατότητας χρηματοδότησης υποδομών στέγασης των Υπηρεσιών και του προσωπικού στις Λιμενικές Αρχές του Ανατολικού Αιγαίου.

 Δεν φαίνεται στον ορίζοντα ικανότητα  για αξιοποίηση αυτών των θετικών  διατάξεων με στόχο την αναδιάρθρωση των δυνάμεων του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ.

Αντίθετα, κυρίως συνδικαλιστικά αλλά και δευτερευόντως κομματικά συμφέροντα πριονίζουν καθημερινά αυτήν την προσπάθεια και όλο και νέες αναποτελεσματικές, κοστοβόρες σε ανθρώπινους και χρηματικούς πόρους υπηρεσίες ιδρύονται, σε βάρος  των κύριων  προτεραιοτήτων που έχει σήμερα σαν  αποστολή του το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

 Κυρίαρχο ρόλο στην λειτουργία ενός Σώματος αποτελεί η διαδικασία και το σύστημα εκπαίδευσης του προσωπικού του. Σε αυτό δίδεται  κυρίαρχα βάρος με τις νέες πρωτοβουλίες του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την ΕΛ.ΑΣ.

 Τι γίνεται όμως με την εκπαίδευση στο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ;  Υπάρχει εκπαίδευση; Εξυπηρετεί τις σημερινές ανάγκες;

Υπάρχει σύστημα συνεχούς  επιμόρφωσης για το προσωπικό;

Η απάντηση δεν είναι καν ενθαρρυντική. Σήμερα υπάρχει ένα σύστημα εκπαίδευσης που οδηγεί στην πλήρη υποβάθμιση του Σώματος.

  1. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ

 Από της ιδρύσεως του   το 1919 και μέχρι και το 2019, δηλαδή όταν άρχισαν να εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 2504/2017, το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ ήταν το μόνο έστολο Σώμα, που οι αξιωματικοί του στην συντριπτική τους πλειοψηφία ήταν απόφοιτοι ΑΕΙ (οικονομικών και νομικών σχολών)και σε μικρότερο ποσοστό απόφοιτοι ΑΕΝ.

Έτσι το Σώμα κατέτασσε στις τάξεις του επιστήμονες για εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του(αστυνόμευσης, στήριξης των θέσεων της χώρας στα διεθνή φόρα για τα θέματα της ναυτιλίας, της ασφάλειας, της μετανάστευσης, στήριξης του ελληνικού πλοίου και των Ελλήνων ναυτικών, της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, της έρευνας και διάσωσης καθώς και της φύλαξης θαλάσσιων συνόρων κ.λ.π.). Οι κατατασσόμενοι   φοιτούσαν στην Σχολή Ναυτικών Δοκίμων στην οποία αποκτούσαν γνώσεις σχετικά με την Οργάνωση και λειτουργία του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ και ειδικότερα θέματα αρμοδιοτήτων του.

 

Στην ουσία η φοίτηση στην Σχολή Ναυτικών Δοκίμων αποτελούσε μορφή συμπληρωματικής επαγγελματικής επιμόρφωσης -κατάρτισης αποφοίτων ΑΕΙ.

Γι’ αυτό και η επί έναν αιώνα επιτυχία του θεσμού κατάταξης  των αξιωματικών του Σώματος από αποφοίτους των ΑΕΙ.

 Το έτος 2017, η τότε κυβέρνηση με το πρόσχημα της διαφάνειας, δεν δέχθηκε να κατατάσσονται μέσω ΑΣΕΠ απόφοιτοι ΑΕΙ ως   αξιωματικοί στο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, αλλά δημαγωγικά θέσπισε την κατάταξη μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων.

 Η διάταξη εφαρμόστηκε χωρίς να υπάρχουν καν:

-Ούτε κτιριακές εγκαταστάσεις,

-Ούτε καθηγητές για το διδακτικό έργο καθώς και για την διοίκηση της σχολής (Κοσμητεία, Επιστημονικό Συμβούλιο),

-Ούτε κατάλληλο προσωπικό για την υποστήριξη λειτουργίας της σχολής

-Ούτε προγράμματα σπουδών εκπονημένα από τους καθηγητές της υποτιθέμενης ανώτατης Σχολής Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Να σημειωθεί ότι τα προγράμματα που υιοθετήθηκαν, εκπονήθηκαν τελικά από Τέσσερις  (04) καθηγητές της ΣΝΔ και  από δέκα (10)  υπηρεσιακούς παράγοντες εκπροσώπους Κλάδων και  Διευθύνσεων!!!

Τα αποτελέσματα βεβαίως είναι τραγικά και συνεχίζουν να είναι τέτοια

 

Τα έτη 2019-2020 και 2020-2021 προσελήφθησαν στην Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ 95 καθηγητές για 65 μαθήματα του Α΄ και Β΄ έτους. Από αυτούς καθηγητές τριάντα τρεις (33) ήταν από την ΣΝΔ και εξήντα δύο (62)!!!! από το Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.  

Πως συμβιβάζεται ένα ΑΕΙ (;;) να  έχει ως καθηγητές αξιωματικούς και όχι καθηγητές ΑΕΙ, μόνο οι εμπνευστές του όλου εγχειρήματος μπορούν να μας το εξηγήσουν….

 Το πρόγραμμα σπουδών καλύπτει τις ανάγκες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ;

 -Αν και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι Οικονομικό υπουργείο, το οποίο  χειρίζεται και διεθνή  ναυτιλιακά θέματα, το μόνο οικονομικό μάθημα που διδάσκεται είναι η  Ναυτιλιακή Οικονομία  ένα εξάμηνο (μόλις 26 ώρες). Κανένα άλλο οικονομικό μάθημα.

-Τα θέματα του Διεθνούς Ναυτικού Δικαίου και των Ευρωπαϊκών Θεσμών και Οργάνων διδάσκονται  ένα (01) εξάμηνο (μόλις 39 ώρες). Για τους Διεθνείς Οργανισμούς (ΟΗΕ, ΙΜΟ, Διεθνή Δικαστήρια, Ιντερπολ κ.λ.π.) δεν παρέχεται καμία συγκροτημένη γνώση.

-Διδάσκονται ψήγματα Ποινικού δικαίου, Ποινικής Δικονομίας, Διοικητικού και Συνταγματικού δικαίου, , Δημοσίου και Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, Πληροφορικής.

-Απουσιάζει παντελώς η Εγκληματολογία,  η Ιατροδικαστική, Αστικό δίκαιο, το  Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο, οι Ειδικοί Ποινικοί Νόμοι.

Παρατίθεται παρακάτω συγκριτικός πίνακας όμοιων μαθημάτων   με ισχύον πρόγραμμα  σχολής Αξιωματικών ΕΛ.ΑΣ:

ΣΧΟΛΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ ΣΧΟΛΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΛ.ΑΣ
ΜΑΘΗΜΑ ΕΤΟΣ/6ΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΤΟΣ/6ΜΗΝΟ
Συνταγματικό Δίκαιο- Διοικητικό Δίκαιο 1 6μηνο

(52 ώρες)

Συνταγματικό Δίκαιο 1 έτος
Διοικητικό Δίκαιο 1 έτος
Διεθνές Ναυτ. Δίκαιο-Ευρωπαϊκοί Θεσμοί και Όργανα 1  6μηνο

(39 ώρες)

Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο 1 έτος
Ευρωπαϊκό Δίκαιο 1 έτος
Ποινικό Δίκαιο και Στρατιωτικό Δίκαιο 1 6μηνο

(52 ώρες)

Ουσιαστικό Ποινικό Δίκαιο 4 έτη
Αστυνομικό Δίκαιο 2 έτη
Ειδικοί Ποινικοί Νόμοι 1 έτος
Πολιτική Δικονομία 1 έτος
Εγκληματολογία 2 έτη
Ιατροδικαστική 1 έτος
Αστικό Δίκαιο 3 έτη
Ποινική Δικονομία- Ανακριτική 1  6μηνο

(52 ώρες)

Δικονομικό Ποινικό Δίκαιο 4 έτη
Πληροφορική 3  6ξάμηνα

(72 ώρες)

Πληροφορική 3 έτη

 

Κάθε σύγκριση μόνο προβληματισμό και μελαγχολία μπορεί να επιφέρει. Ούτε καν ως Σώμα Ασφάλειας (διακαής πόθος της προηγούμενης κυβέρνησης) καλύπτονται βασικές ανάγκες σε ουσιώδη γνωστικά αντικείμενα (Ιατροδικαστική, Εγκληματολογία κ.λ.π.) για την σχολή Αξιωματικών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

 

  1. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΟΦΥΛΑΚΩΝ

 

Δυστυχώς και με το θέμα της κατάταξης των Λιμενοφυλάκων με την εισαγωγή μέσω πανελληνίων εξετάσεων και όχι με μοριοδότηση μέσω ΑΣΕΠ χάθηκε μία ακόμη ευκαιρία για κατάταξη προσωπικού με αυξημένα προσόντα πέραν των κατόχων  απολυτηρίου Λυκείου (πτυχιούχοι, ΑΕΙ, κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων κ.λ.π.)

Έτσι σήμερα μετά την έκδοση και σχετικής κοινής Υπουργικής Απόφασης μπορεί να γίνονται δεκτοί προς κατάταξη στη Σχολή Δοκίμων  Λ/Φ και οι έχοντες συνολικό βαθμό κάτω από την βάση (οκτώ 08).

 

Και στην περίπτωση της Σχολής Δοκίμων  Λιμενοφυλάκων, δεν υπήρχε κατάλληλο κτήριο  για την στέγαση της σχολής, ούτε συγγράμματα ούτε πρόγραμμα σπουδών, ούτε καθηγητές.

 

Σήμερα χρησιμοποιούνται ως συγγράμματα διδασκαλίας εκδόσεις του Ιδρύματος Ευγενίδη που απευθύνονται αποκλειστικά στους σπουδαστές των ΑΕΝ καθώς επίσης εκδόσεις καθηγητών στης Σχολής Ναυτικών Δοκίμων που δεν καλύπτουν -πλην ελαχίστων περιπτώσεων επί τεχνικών θεμάτων-σε καμία περίπτωση τα θέματα αρμοδιότητας του   Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (αστυνόμευσης, έλεγχος δραστηριοτήτων, αδειοδοτήσεις, έλεγχος πλοίων, εργασιακά θέματα και σχετικούς ελέγχους κ.λ.π.)

 

Αναφορικά με πρόσληψη καθηγητών  ας μην γίνεται λόγος. Βαπτίζονται καθηγητές τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ….

Τα έτη 2019-2020 και 2020-2021 προσελήφθησαν στην Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων  118 καθηγητές για 99 μαθήματα του Α΄ και Β΄ έτους. Από αυτούς καθηγητές πενήντα ένας (51)τριάντα προέρχονταν από ιδιώτες και  εξήντα επτά  (67)!!!! από το Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

 

  1. Η ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΙΜΕΝΟΦΥΛΑΚΩΝ;

 

Θα περίμενε κανείς, ότι η εκπαίδευση στην Σχολή Δοκίμων Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ  να είναι πιο λεπτομερής και ανώτερη αυτής που παρέχεται στην σχολή των Δοκίμων Λιμενοφυλάκων.

Η λογική επιβάλλει γνώσεις ανώτερου επιπέδου  των αξιωματικών ως ανώτερων και κατά τον βαθμό με αυξημένες ευθύνες  έναντι των παρεχόμενων γνώσεων σε κατώτερα στο βαθμό  στελέχη όπως είναι οι Λιμενοφύλακες.

Οι αξιωματικοί όταν θα τοποθετηθούν στις Υπηρεσίες τους θα κληθούν να δώσουν οδηγίες στους κατωτέρους τους.

Ανταποκρίνονται σε αυτήν την ανάγκη τα προγράμματα σπουδών της Σχολής των Δοκίμων Αξιωματικών και της Σχολής Δοκίμων Λ/Φ που επεξεργάστηκαν οι επιτελείς ;

Κάθε άλλο.

 

Σε επιστέγασμα της σαθρότητας των ισχυόντων  προγραμμάτων σπουδών αποτελεί και το  γεγονός, ότι σε ίδια (κοινά) μαθήματα και για τις δύο σχολές,   οι διδακτικές ώρες που διατίθενται  στην Σχολή Λ/Φ να είναι από 3πλάσιες μέχρι και 5πλάσιες των διδακτικών ωρών που διατίθενται στη Σχολή των  Δοκίμων  Αξιωματικών για το ίδιο μάθημα.

Αυτό είναι εξευτελιστικό και παράλληλα κωμικοτραγικό για το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Μήπως τελικά να αντιστρέψουμε τα πράγματα και να ονομάζονται  Αξιωματικοί οι αποφοιτούντες  από την Σχολή Δοκίμων Λ/Φ και όχι οι αποφοιτούντες από στην Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων;

 

Προς απόδειξη παραθέτουμε συγκριτικούς πίνακες

ΚΟΙΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ  ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΩΝ  Λ/Φ

  1. ΕΤΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ (Α΄ΚΑΙ Β ΈΤΟΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΞ/ΚΩΝ – Α΄  ΕΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ Λ/Φ)

 

Α/Α ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ  ΣΧΟΛΗΣ
ΑΞ/ΚΩΝ (ΣΝΔ) Λ/Φ
01 ΓΕΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ -ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ 52 160 +80 Α*1=240
02 ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ Ι και ΙΙ/ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ 26+39K=65 160
03 ΔΗΜΟΣΙΟ-ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ 52 108
04 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ – ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ 52 160
05 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι ΚΑΙ ΙΙ 78 216
06 ΛΙΜΕΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ Ι ΚΑΙ ΙΙ 65 320
07 ΠΟΙΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΠΟΙΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ 39 160
08 ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑ – ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗ 52 160
09 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ 26 108
10 ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 26 108
11 ΑΓΓΛΙΚΑ Ι ΚΑΙ ΙΙ 78  216
  ΑΓΓΛΙΚΑ (ΟΡΟΛΟΓΙΑ) Ι ΚΑΙ ΙΙ 65 268
12 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ 26 108
13 ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ – ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ Ι,II,IΙΙ,IV/ ΣΧΟΛΗ Λ/Φ   Ι ΚΑΙ ΙΙ 208 718
14 ΟΠΛΟΤΕΧΝΙΚΗ – ΣΚΟΠΟΒΟΛΗ Ι ΕΩΣ VIII  /ΣΧΟΛΗ Λ/Φ   Ι ΕΩΣ IV 208 718
15 ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑΣ 26 Κ*2 160
16 ΔΙΕΘΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ – ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΑ 39 108
17 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΟΜΑΔΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ 26 108
18 ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ 26 108
19 ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΛΙΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 26 108
20 ΚΡΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 39 160

*1: Α= Αρμενιστές

* 2: Κ = Κυβερνήτες

 

  1. ΕΤΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ: (Γ΄ΚΑΙ Δ΄ ΑΞ/ΚΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ – Β΄ ΕΤΟΣ Λ/Φ  ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΡΜΕΝΙΣΤΩΝ)

 

α/α ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ  ΣΧΟΛΗΣ
ΑΞ/ΚΩΝ (ΣΝΔ) Λ/Φ
01 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑΣ 52 108
02 ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΡΑΝΤΑΡ 52 134
03 ΝΑΥΤΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΣΤΗ ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ 39 134
04 ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗ 78 160
05 ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΧΑΡΤΗ 52 134
06 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ 52 134
08 ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ (Δ.Κ.Α.Σ.) 39 160

 

 

  1. ΕΤΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ: (Γ΄ΚΑΙ Δ΄ ΑΞ/ΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ – Β΄ΕΤΟΣ  Λ/Φ  ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΩΝ)

 

α/α ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ  ΣΧΟΛΗΣ
ΑΞ/ΚΩΝ (ΣΝΔ) Λ/Φ
01 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 26 54
02 ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ ΠΛΟΙΟΥ (Γ΄ΕΞΑΜΗΝΟ) 39 (Κ ΚΑΙ Μ*2) 80
03 ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ 39 80
04 ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ I KAI II 39+39=78 80
05 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ I KAI II 52 80
06 ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ 52 108
07 ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ 39 80
08 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΛΙΠΑΝΤΙΚΩΝ 39 54
09 ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΡΕΥΣΤΩΝ 26 54
10 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ Ι KAI II 52 160
13 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ (Γ΄ΕΞΑΜΗΝΟ) 39 54
14 ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 52 162

 

*2: Μ=Μηχανικοί

  1. ΕΤΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ: Γ΄ΚΑΙ Δ΄ ΑΞ/ΚΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ, ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ – Β΄ΕΤΟΣ Λ/Φ  ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ / ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ

 

α/α ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ  ΣΧΟΛΗΣ
ΑΞ/ΚΩΝ (ΣΝΔ) Λ/Φ
06 ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ ΠΛΟΙΟΥ 39(Κ KAI M) 41
07 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ 26 (Κ ΚΑΙ Μ) 41
09 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ Ι KAI II 52 Κ 54

 

Εκτός από τα προαναφερθέντα:

-Είναι εξευτελιστικό το γεγονός ότι η Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος να διδάσκεται  μόνο στο Χειμερινό  Εξάμηνο του Δ΄ Ακαδημαϊκού έτους, μόνο στους Αξιωματικούς Κυβερνήτες  και για μόλις 26 ώρες.

Τους αξιωματικούς κατεύθυνσης Μηχανικών (που δουλεύουν και σε μηχανοστάσια) αλλά και τους Λιμενοφύλακες  δεν τους αφορά η προστασία του περιβάλλοντος και η αποφυγή ρύπανσης; Πώς θα διενεργούν σχετικά  σε περιπτώσεις ρυπάνσεων χωρίς στοιχειώδης γνώσεις; Οι κυβερνήτες θα ελέγχουν τις δεξαμενές των πλοίων ή οι μηχανικοί;

 

-Είναι εξευτελιστικό το γεγονός ότι ο Έλεγχος των Πλοίων να διδάσκεται  μόνο στο Χειμερινό  Εξάμηνο του Γ΄ Ακαδημαϊκού έτους, μόνο στους Αξιωματικούς Κυβερνήτες  και για μόλις 26 ώρες. Οι άλλες κατηγορίες κατηγορίες προσωπικού δεν θα κληθούν να ελέγξουν πλοία και τα πιστοποιητικά τους;

 

Μήπως τελικά οι συντάκτες αυτών των προγραμμάτων είχαν στο μυαλό τους, ότι το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ δεν θα ελέγχει πλέον τα πλοία ,όπως έχει υποχρέωση από τις διεθνείς συμβάσεις; Ή θεώρησαν πιο χρήσιμη την διδασκαλία Γραμμικής Άλγεβρας και της Ανάλυσης Συναρτήσεων μιας Μεταβλητής από την  διδασκαλία του ελέγχου της ασφάλειας ναυσιπλοϊας των πλοίων και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα;

 

Ανάγκη για δράση

 

Η σημερινή κυβέρνηση και ο κ. Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πρέπει να διορθώσει όλες αυτές τις μεγάλες ανορθογραφίες της προηγούμενης κυβέρνησης. Το οφείλει στα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ που καθημερινά δίνουν δύσκολο αγώνα για να φέρουν την αποστολή τους με επιτυχία σε πέρας.

Αξίζουν καλύτερης εκπαίδευσης.

Αξίζουν συνεχούς επιμόρφωσης και δια βίου εκπαίδευσης, θεσμοθετημένης προκειμένου καλυφθεί το τεράστιο κενό που υπάρχει σήμερα.

Οργανισμός που δεν ανανεώνει συνεχώς  την εκπαίδευσή του είναι καταδικασμένος στην παρακμή, την εσωστρέφεια και την αναποτελεσματικότητα.

Απαιτείται άμεσα ο ριζικός ανασχεδιασμός στον τρόπο κατάταξης και εκπαίδευσης του προσωπικού του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

FT: Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στην ανάπτυξη αλλά είναι η φτωχότερη χώρα της Ευρωζώνης

Να παρουσιάσει την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας σε ένα ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο επιχειρεί η στήλη Alphaville των Financial Times, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα είναι μια από τις χώρες της Ευρωζώνης με τις καλύτερες επιδόσεις, όμως είναι και η

ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ “ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ” και συγκρότηση σε σώμα νέου ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Κατόπιν των αρχαιρεσιών της 17/04/2024 του “ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ”, συνεδρίασαν χθες 25/04/2024 τα νεοκλεγέντα μέλη του Δ.Σ. και αποφασίστηκε η συγκρότηση σε σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου, ως ακολούθως: ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. (ε.α.) ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Ιωάννης ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: Πλωτάρχης Λ.Σ. (ε.α.)

Επίσκεψη αρχηγού ΓΕΝ στη Γαλλία για την πρόοδο ναυπήγησης των νέων φρεγατών

Τριήμερη επίσκεψη στο Παρίσι πραγματοποίησε ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Δημήτριος-Ελευθέριος Κατάρας. Ο αρχηγός ΓΕΝ επισκέφθηκε το ναυπηγείο στη Λοριάν, όπου ενημερώθηκε για την εξέλιξη των εργασιών και την πρόοδο υλοποίησης του προγράμματος ναυπήγησης των νέων Φρεγατών FDI του Πολεμικού Ναυτικού.

Τελετή Παράδοσης – Παραλαβής Καθηκόντων Διοικητή της 120 ΠΕΑ

Την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε, στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (120ΠΕΑ), στην Αεροπορική Βάση Καλαμάτας, παρουσία του Διοικητή της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης, Υποπτέραρχου (Ι) Αλέξανδρου Κομητούδη, η τελετή παράδοσης – παραλαβής καθηκόντων Διοικητή της 120ΠΕΑ, από τον Ταξίαρχο (Ι)

Μετάβαση στο περιεχόμενο