Πλοίο γερμανικής ΜΚΟ με 261 πρόσφυγες, ζητάει άδεια να ελλιμενιστεί σε Ιταλία ή Μάλτα

Πλοίο γερμανικής μη κυβερνητικής οργάνωσης το οποίο εκτελεί επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στη Μεσόγειο προσπαθούσε χθες Τετάρτη να εξασφαλίσει την άδεια για να ελλιμενιστεί είτε στη Μάλτα, ή στην Ιταλία, προκειμένου να αποβιβάσει εκατοντάδες ανθρώπους που διέσωσε ανοικτά της Λιβύης. 

Το σκάφος Humanity 1, της ΜΚΟ SOS Humanity («Ανθρωπότητα SOS»), πλέει προς την κατεύθυνση των ακτών της Μάλτας και της Σικελίας μεταφέροντας 261 πρόσφυγες και μετανάστες. Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με το πλήρωμά του, δεν έχει ληφθεί καμία επίσημη απάντηση που να το ενημερώνει σε ποιο λιμάνι μπορεί να αποβιβάσει τους διασωθέντες.

Νωρίτερα, το πλοίο έρευνας και διάσωσης Louise Michel επιβίβασε πάνω από τριάντα ανθρώπους που κινδύνευαν στη Μεσόγειο. Το σκάφος της ομώνυμης μη κυβερνητικής οργάνωσης συμμετείχε και σε άλλες αποστολές τις τελευταίες ημέρες, μαζί με το Humanity 1.

Παράλληλα, η ΜΚΟ Γιατροί Χωρίς Σύνορα (Médecins Sans Frontières , MSF) συνεχίζει να επιχειρεί στη Μεσόγειο κι είχε διασώσει 254 ανθρώπους τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με τα δικά της στοιχεία.

Στο Geo Barents, το σκάφος έρευνας και διάσωσης της οργάνωσης, επιβαίνουν όμως πλέον 255 μετανάστες που επιχείρησαν τον διάπλου της Μεσογείου, καθώς νεαρή γέννησε χθες το πρωί μετά τη διάσωσή της. Βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση και ζητήθηκε από τις αρχές της Μάλτας και της Ιταλίας να παραλάβουν την ίδια, το νεογέννητο και άλλους τρεις γιους της. Στο πλοίο επιβαίνει άλλη μια ετοιμόγεννη, σύμφωνα με τη ΜΚΟ.

Προς την κεντρική Μεσόγειο πλέει εξάλλου το πλοίο Sea-Eye 4, της γερμανικής μη κυβερνητικής οργάνωσης Sea-Eye, που απέπλευσε από την Ισπανία.

Μη κυβερνητικές οργανώσεις πρωτοστατούν τα τελευταία χρόνια στις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης προσφύγων και μεταναστών που προσπαθούν να φθάσουν σε κάποια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναχωρώντας, συχνά με κάθε άλλο παρά αξιόπλοα σκάφη, από τις ακτές κυρίως της Λιβύης και της Τυνησίας. Στη Μεσόγειο έχουν χάσει τη ζωή τους από το 2014 προσπαθώντας να φθάσουν στην Ευρώπη τουλάχιστον 17.000 άνθρωποι, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

Η Ιταλία, όπου η επικεφαλής της κυβέρνησης συμμαχίας άκρας δεξιάς – δεξιάς, η Τζόρτζα Μελόνι, λέει πως θα «σταματήσει» τις μεταναστευτικές ροές, σκληραίνει το τρέχον διάστημα την πολιτική της έναντι των ΜΚΟ.

Το 2022 καταγράφτηκε στην Ιταλία μεγάλη αύξηση των αφίξεων μεταναστών διά θαλάσσης, κατά τους αριθμούς του υπουργείου Εσωτερικών, που κάνουν λόγο για σχεδόν 97.000 ανθρώπους, έναντι περίπου 63.000 το 2021 και 32.000 το 2020.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ-dpa

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σάμος: Καρέ καρέ το ρεσάλτο από τους άνδρες των ειδικών αποστολών του Λιμενικού σε σκάφος με 57 αλλοδαπούς – Συνελήφθησαν οι διακινητές (βίντεο)

Ρεσάλτο σε ύποπτη θαλαμηγό, έπειτα από καταδίωξη, πραγματοποίησαν άνδρες του Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών του Λιμεναρχείου Σάμου, οι οποίοι εντόπισαν 57 αλλοδαπούς και τους δύο Τούρκους διακινητές τους, τους οποίους συνέλαβαν. Συγκεκριμένα, το μεσημέρι της Παρασκευής (14/02), ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Σάμου για

ΥΝΑΝΠ: Αποκατάσταση της αλήθειας για τη γραμμή Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Kαβάλα και τα νέα έκτακτα δρομολόγια για την εξυπηρέτησή της

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επισημαίνει τα εξής:   Το ζήτημα που έχει ανακύψει από τη μη πλήρη εξυπηρέτηση της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα, οφείλεται στο γεγονός ότι η εταιρία που παραδοσιακά εξυπηρετούσε τη

Η Χαμάς απελευθέρωσε τρεις Ισραηλινούς ομήρους στη Γάζα (βίντεο)

Ένοπλοι μαχητές της Χαμάς απελευθέρωσαν σήμερα τρεις Ισραηλινούς ομήρους στη Λωρίδα της Γάζας, στην έκτη τέτοια ανταλλαγή με Παλαιστίνιους κρατούμενους από την έναρξη της εκεχειρίας, που βρέθηκε στο όριο της κατάρρευσης αυτή την εβδομάδα. Ύστερα από σχεδόν 500 ημέρες ομηρείας,

Ελληνική πρωτοπορία σε ναυπηγήσεις “πράσινων” πλοίων – Κτίζονται 589 από Έλληνες πλοιοκτήτες

Πρωτοπόροι παραμένουν οι έλληνες πλοιοκτήτες στις ναυπηγήσεις οικολογικών πλοίων, συμβάλλοντας ενεργά στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας και την προσαρμογή της στις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις του ΙΜΟ. Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως που λειτουργεί με εναλλακτικά καύσιμα αλλά και

Μετάβαση στο περιεχόμενο