Πολεμικό Ναυτικό: «Ανάσα» το επίδομα Στόλου – Πώς ο Μητσοτάκης αναγνώρισε το δίκαιο αίτημα του ΓΕΝ

Το έμπρακτο «ευχαριστώ» στους φρουρούς του Αρχιπελάγους – Πώς οι σκέψεις για αποχωρήσεις από το Πολεμικό Ναυτικό μετατρέπονται σε κίνητρο για συνέχεια – Οι καθοριστικές κινήσεις του ΓΕΝ και η εμπιστοσύνη του πρωθυπουργού.

Αναγνώριση, δικαίωση, αισιοδοξία και ένα επιπλέον κίνητρο για να συνεχίσουν το λειτούργημα που επιτελούν. Με αυτές τις λέξεις θα μπορούσαμε να περιγράψουμε τα συναισθήματα που επικρατούν στα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού, που άκουσαν από το στόμα του ίδιου του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την ομιλία του στη ΔΕΘ 2022, να ανακοινώνει τη θέσπιση πρόσθετης αμοιβής στα πληρώματα των πολεμικών πλοίων που βρίσκονται σε αποστολή.

Τα στελέχη του Πολεμικού μας Ναυτικού επιβεβαιώνουν καθημερινά και επί του πεδίου τη φήμη του ως ένα από τα καλύτερα στον κόσμο. Με έναν Στόλο ο οποίος σαφώς οδεύει προς το γήρας, καταφέρνουν όχι απλώς να αντιμετωπίζουν κάθε τουρκική πρόκληση στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, αλλά να συμμετέχουν σε απαιτητικές συμμαχικές αποστολές, όντας δεκάδες μέρες εν πλω.

Η επίδειξη σημαίας δεν είναι μόνο στον λεγόμενο «ζωτικό χώρο» του Πολεμικού μας Ναυτικού, το Αιγαίο. Σε όλη τη Μεσόγειο τα πλοία μας συμμετέχουν σε συμμαχικές επιχειρήσεις και αποστολές, όπως η SNMG2, η επιχείρηση IRINI και η UNIFIL. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως πάνω από 20 μονάδες επιφανείας και υποβρύχια του Στόλου βρίσκονται μόνιμα εκτός ναυστάθμων, ενώ ενδεικτικό είναι το παράδειγμα ελληνικής φρεγάτας η οποία λαμβάνοντας μέρος στην επιχείρηση IRINI για το εμπάργκο όπλων στη Λιβύη, παρέμεινε στη θάλασσα για περισσότερο από τέσσερις μήνες. Αλλά ακόμα κι όταν επιστρέψουν στους ναυστάθμους, οι ανάγκες συντήρησης των πλοίων είναι τέτοιες που απαιτείται να παραμείνουν μέσα για 24ωρα προκειμένου να αποκαταστήσουν βλάβες και να καταστήσουν το πλοίο πανέτοιμο για άμεσο απόπλου.

Πόσο πληρώνεται αυτό το λειτούργημα που επιτελούν στο Πολεμικό Ναυτικό; Ουσιαστικά, δεν πληρώνεται! Τα 17 ευρώ που ήταν από τη δεκαετία του ‘90 το «πλεύσιμο» για τα στελέχη, σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να χαρακτηρίζεται ικανοποιητικό, για να μην πούμε ότι ήταν και προσβλητικό. Οι παραιτήσεις στελεχών ακόμα και αξιωματικών καριέρας προβληματίζουν εδώ και καιρό έντονα το ΓΕΝ, το οποίο με κάθε τρόπο ασκεί πιέσεις για την έμπρακτη αναγνώριση από την Πολιτεία του έργου που επιτελείται στο Πολεμικό Ναυτικό.

Ο Αρχηγός ΓΕΝ, Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης είχε ενημερώσει εδώ και καιρό την πολιτική ηγεσία για ανάγκη θέσπισης πρόσθετης αμοιβής στα πληρώματα των πολεμικών πλοίων που βρίσκονται σε αποστολή. Ο πρωθυπουργός λοιπόν κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, δεν έκανε τίποτα περισσότερο από το να εμπιστευτεί για μια ακόμη φορά αυτούς που ξέρουν καλύτερα απ’ όλους τις ανάγκες των πληρωμάτων. Ανακοίνωσε το επίδομα Στόλου από το βήμα της ΔΕΘ, προκαλώντας αισιοδοξία στα πληρώματα, που άκουσαν επιτέλους ένα έμπρακτο «ευχαριστώ». Ο Αρχηγός ΓΕΝ, Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης έχει επομένως κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένος. Όχι γιατί η πολιτική ηγεσία και ο ίδιος ο πρωθυπουργός έδειξαν και πάλι την εμπιστοσύνη τους, αλλά γιατί αναγνωρίστηκε ο κόπος των πληρωμάτων.

Σαφέστατα, με το επίδομα πλεύσης δεν θα γίνει κανείς και ποτέ πλούσιος, όμως είναι ένα κίνητρο και ισχυρό οικονομικό βοήθημα για να συνεχίσουν τα πληρώματα με μεγαλύτερο πάθος, με μεγαλύτερο ζήλο, χωρίς δεύτερες και τρίτες σκέψεις για αποχώρηση από το Πολεμικό μας Ναυτικό επειδή ο μισθός δεν είναι ανάλογος του έργου που επιτελούν. Γιατί όσο κι αν σου αρέσει μια δουλειά, όσο κι αν νιώθεις ότι προσφέρεις υπηρεσίες στον ένδοξο ελληνικό Στόλο, όσο κι αν λατρεύεις την πατρίδα, όταν τίθενται ζητήματα βιοπορισμού τότε είναι δεδομένο πως οι περισσότεροι θα κοιτάξουν για εναλλακτικές λύσεις. Επομένως, η ανακοίνωση του επιδόματος πλεύσης είναι αφενός μια ηθική αναγνώριση της δουλείας των πληρωμάτων του Πολεμικού Ναυτικού και αφετέρου μια ουσιαστική βοήθεια.

Προφανώς και τα στελέχη της Πολεμικής μας Αεροπορίας και του Στρατού Ξηράς επιτελούν πολύ σοβαρό και απαιτητικό έργο, ωστόσο, υπάρχει μια ξεκάθαρη διαφορά. Η πλειοψηφία αυτών, το βράδυ θα γυρίσει στο σπίτι, θα δει από κοντά και θα αγκαλιάσει τα αγαπημένα της πρόσωπα. Αντιθέτως, τα πληρώματα των πλοίων και των υποβρυχίων, αντί για σπίτι θα πάνε απλά στην στενή καμπίνα τους και αντί για πραγματική αγκαλιά θα δουν και θα ακούσουν τις οικογένειές τους από τις ψυχρές οθόνες των κινητών και των τάμπλετ… και αυτό, αν υπάρχει καλό σήμα.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μερίσματα ΜΤΝ/ΕΚΟΕΜΝ: Αναρτήθηκαν τα ενημερωτικά Μαΐου 2024

Η κυριότερη παροχή του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού και του Ειδικού Κλάδου Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Ναυτικού (ΜΤΝ/ΕΚΟΕΜΝ) είναι το Μέρισμα, δηλαδή το μηνιαίο χρηματικό ποσό που καταβάλλεται στους μερισματούχους του. Αυτό το μέρισμα πληρώνεται προκαταβολικά σε μηνιαία βάση και, συνήθως, την τελευταία

Μετάβαση στο περιεχόμενο