Πώς κέρδισαν τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας την εμπιστοσύνη Γάλλων και Αμερικανών

Το success story του ναυπηγείου που κατάφερε να συνεργάζεται με τη Naval για τις φρεγάτες FDI και την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ για τα περιπολικά τύπου ISLAND. Τι δηλώνει στο BD ο πρόεδρος της εταιρείας, Δρ. Γιώργος Κόρος.

Ένα επιτυχημένο business story γράφουν τα τελευταία 40 χρόνια τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας, καθώς μετά από χρόνια πορείας στη ναυπηγική ιστορία της χώρας έχουν καταφέρει πλέον να καθιερωθούν και να αποδείξουν ότι «η Ελλάδα μπορεί». Μια επιτυχία που επισφραγίστηκε με τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα των γαλλικών φρεγατών FDI Belharra και τη συνεργασία με τον ναυπηγικό κολοσσό της γαλλικής Naval Group.

Το επόμενο βήμα ήλθε πρόσφατα, όταν η πρότασή τους για συμμετοχή σε ένα άλλο πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού στην αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ, μπήκε «σφήνα» στις άλλες προτάσεις. Όπως είπε στο BD o Δρ. Γεώργιος Κόρος, πρόεδρος των Ναυπηγείων Σαλαμίνας«Πιστεύουμε βάσιμα ότι η τεχνογνωσία μας σε συνδυασμό με την εμπειρία και τις πιστοποιήσεις που διαθέτουμε μας καθιστούν ένα απόλυτα ικανό δυνητικό συνεργάτη του προγράμματος».

Η πορεία της επιχείρησης δεν είναι καθόλου τυχαία. «Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας είναι μια ειδικά σχεδιασμένη, σύγχρονη και ευέλικτη ναυπηγική μονάδα η οποία δραστηριοποιείται διεθνώς στις νέες κατασκευές και στα εξειδικευμένα πρότζεκτ πάνω από 40 χρόνια. Έχουν εκτελέσει έργα πρωτοπόρα σε πανευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο στον χώρο της εμπορικής ναυτιλίας αλλά και της άμυνας, τόσο της Ελλάδας αλλά και άλλων κρατών μελών του ΝΑΤΟ», τόνισε ο κ. Γ. Κόρος.

 

Όσον αφορά τη συνεργασία με τον κολοσσό της Naval Group αυτό δεν ήταν κάτι απλό. Έγινε έπειτα από 2ετή έλεγχο (audit) που διεξήγαγε η Naval Group, ενώ η σύμβαση συνεργασίας και η συμμετοχή των Ναυπηγείων Σαλαμίνας στο πρόγραμμα FDI, οριστικοποιήθηκε με την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων στη διάρκεια της EuroNaval στο Παρίσι το 2022.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των Ναυπηγείων, η συνεργασία αυτή προβλέπει τη συμμετοχή τους στην κατασκευή έως 6 φρεγατών FDI, τόσο για το γαλλικό όσο και για το ελληνικό ΠΝ. Ήδη από τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας παρέδωσαν τα 5 προεξοπλισμένα μπλοκ της τρίτης ελληνικής FDI HN Φορμίων, τα οποία έχουν ήδη ταξιδέψει για το ναυπηγείο της Naval στο Λοριάν της Γαλλίας, ενώ πρόκειται να παραδώσουν τα αντίστοιχα πέντε μπλοκ για τη γαλλική φρεγάτα Amiral Louzeau εντός Ιουλίου. Επιπλέον, πρόσφατα τα ναυπηγεία Σαλαμίνας επέκτειναν την συνεργασία με τη Naval για το κατασκευαστικό έργο της τρίτης γαλλικής φρεγάτας που ακολουθεί.

«Το πρόγραμμα φρεγατών FDI αποτελεί σημείο καμπής για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία, καθώς για πρώτη φορά η Ελλάδα εξάγει αμυντικό προϊόν τέτοιου μεγέθους», επισήμανε ο Γ. Κόρος και συμπλήρωσε: «Ο συνδυασμός της πολυετούς γνώσης και εμπειρίας των Ναυπηγείων Σαλαμίνας σε απαιτητικά και εξειδικευμένα πρότζεκτ και της τεχνογνωσίας που μεταφέρεται στην Ελλάδα από τη Naval Group για ένα έργο υψηλής τεχνολογίας και απαιτήσεων που μέχρι τώρα δεν είχε υπάρξει στη χώρα μας, εδραιώνει πλέον ειδικές γνώσεις και ικανότητες με τις ανάλογες πιστοποιήσεις  που πλέον διαθέτουν  τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας».

businessdaily-naypigeia-salaminas-Island

Μετά τη Naval, η Αμερικανική Ακτοφυλακή

Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας, εκτός από μόνιμοι συνεργάτες της Naval Group, συνεργάζονται, μεταξύ άλλων, και με την Αμερικανική Ακτοφυλακή (United States Coast Guard) για τον εκσυγχρονισμό των περιπολικών σκαφών τύπου ISLAND που αποκτά το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

«Πρόκειται για ένα σημαντικό και απαιτητικό έργο, το οποίο απαιτεί συνδυασμό γνώσεων, καθώς η φύση του είναι πολυσκελής, αφού εμπεριέχει εργασίες επισκευής, επανεκκίνησης (reactivation) και αναβάθμισης (upgrade) και ως εκ τούτου είναι απόλυτα λογική η επιλογή των Ναυπηγείων Σαλαμίνας από τους Αμερικανούς, έχοντας υπάρξει πρωτοπόρος σε αντίστοιχα έργα στο παρελθόν», επισήμανε ο Δρ. Γεώργιος Κόρος και συμπλήρωσε: «Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας ανήκουν σε μια “niche” (εξειδικευμένα) και σπάνια κατηγορία ναυπηγείων, αυτών με υψηλή ειδίκευση σε “sophisticated και added value projects” που απαιτούν υψηλή τεχνογνωσία και μια συνολική κουλτούρα ποιότητας. Αυτό, μαζί με ένα track record παράδοσης τέτοιων έργων, εντός χρονοδιαγράμματος, προϋπολογισμού και στην απαιτούμενη ποιότητα, τα ξεχωρίζει από άλλα Ναυπηγεία». 

Όμως πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι ελληνικές εταιρείες να έχουν συνεργασίες με διεθνείς κολοσσούς και να συμμετέχουν σε μεγάλα προγράμματα; Ο κ. Κόρος μας είπε: «Θεωρώ πως η Ελλάδα είναι αποδεδειγμένα μια χώρα με πολλές άξιες εταιρείες, κάποιες από τις οποίες ήδη έχουν χρησιμοποιηθεί τουλάχιστον ως υπεργολάβοι σε πολλά έργα στο εξωτερικό, καθώς το ελληνικό επιχειρηματικό ταλέντο και οι σημαντικές μας ικανότητες εκτιμούνται από τους μεγάλους οίκους του εξωτερικού και πολύ συχνά αυτές οι εταιρείες έχουν διαπρέψει».

Ωστόσο αυτό που επιβάλει μια συνεργασία με διεθνείς εταιρείες κύρους, όπως τόνισε ο πρόεδρος των Ναυπηγείων Σαλαμίνας, είναι μια κουλτούρα απόλυτου επαγγελματισμού, προορατικότητα, δράση και σοβαρότητα. «Ελλείψει των ανωτέρω θεωρώ πως μια τέτοια συνεργασία δεν θα ήταν εφικτή», τόνισε.

Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας ήταν αντικείμενο εξονυχιστικών ελέγχων (audits), παρά το άριστο track record και τις πιστοποιήσεις τους, από όλους τους διεθνείς συνεργάτες τους. Αυτοί οι έλεγχοι διήρκεσαν από μήνες έως και χρόνια, κάτι το οποίο καταδεικνύει τη βαρύτητα της ουσιαστικής τεχνικής ικανότητας μια εταιρείας να αντιληφθεί και ως εκ τούτου να εκτελέσει ένα σημαντικό έργο και πως η φήμη της εταιρείας έρχεται σε δεύτερη μοίρα.

businessdaily-Naypigeia-Salaminas

Η αναγέννηση των ναυπηγείων στην Ελλάδα

Η Ελλάδα είναι μία χώρα με ισχυρή ναυτιλία, ωστόσο στο χώρο των ναυπηγείων μετά από πολλά χρόνια τώρα κάτι έχει αρχίσει να γίνεται. Τι πρέπει να γίνει ώστε να έχουμε πλέον σοβαρή ανάπτυξη των ελληνικών ναυπηγείων;

Όπως είπε ο Γ. Κόρος, «τα ναυπηγεία της Ελλάδας ασχολούνται κατά κύριο λόγο με τις επισκευές πλοίων, πλην ολίγων εξαιρέσεων, μια αγορά η οποία όντως τώρα γνωρίζει άνθηση. Η σοβαρή ανάπτυξη όμως των ελληνικών ναυπηγείων απαιτεί στροφή προς τις νέες κατασκευές πλοίων. Η φύση όμως της επισκευής σαν δραστηριότητα απέχει πολύ από τη ναυπήγηση πλοίων και η οικονομικά επιτυχής συστέγαση των δύο, ιστορικά, έχει γνωρίσει μικρή επιτυχία».

Η Ελλάδα αυτήν την στιγμή ναυπηγεί κάποια εμπορικά πλοία, κατά κύριο λόγο μικρά επιβατηγά οχηματαγωγά, τα γνωστά ferry boat καθώς και άλλα πλοία όμοιου τύπου, όμως απέχει πολύ από το να θεωρηθεί μια επιτυχημένη ναυπηγική εξαγωγική δύναμη με σειριακή παραγωγή.

Για να καταστεί αυτό εφικτό, επισήμανε ο πρόεδρος των Ναυπηγείων Σαλαμίνας, απαιτούνται πολυεπίπεδες αλλαγές, τόσο στο χρηματοπιστωτικό οικοσύστημα της χώρας, αλλά και στην αντίληψη και το γνωστικό επίπεδο της διοίκησης των ναυπηγείων όπως επίσης και στις γραμμές παραγωγής τους, καθώς μόνο η αποδεδειγμένα άρτια, ικανότητα των ναυπηγοτεχνιτών της Ελλάδας δεν επαρκεί.

Η οικονομικά επιτυχής σειριακή παραγωγή πλοίων, όπως τόνισε ο κ. Γ. Κόρος, απαιτεί βαθιά γνώση και χρήση ναυπηγικών εννοιών όπως:

  • design for production (ειδικός σχεδιασμός για την διευκόλυνση της παραγωγής),
  • maximization of repeatability (μεγιστοποίηση της επαναληψιμότητας),
  • process simplification (απλοποίηση διαδικασιών),
  • workflow optimization (βελτιστοποίηση ροής παραγωγής)
  • access maximization (μεγιστοποίηση προσβασιμότητας)
  • process automation & robotics (αυτοματοποίηση διαδικασιών και χρήση ρομποτικών)
  • constant feedback and process correction (συνεχής πληροφόρηση και διόρθωση διαδικασιών),

ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η σπατάλη εργατοωρών, υλικών, αναλωσίμων και ενέργειας και να μεγιστοποιηθεί η παραγωγικότητα, τηρώντας χρονοδιαγράμματα, σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον.

«Δεδομένου ότι αυτές οι έννοιες δεν είναι εφαρμόσιμες στην επισκευή, αλλά δεν έχουν και ουσιαστικά εφαρμοστεί από τα ναυπηγεία τα οποία έχουν κατασκευάσει /κατασκευάζουν πλοία, η μετάβαση κουλτούρας ίσως είναι μια πρόκληση για κάποιους. Η πεποίθησή μου όμως είναι πως με την κατάλληλη γνώση και μια δομημένη προσέγγιση, η Ελλάδα μπορεί να ναυπηγήσει πλοία σε ανταγωνιστικό κόστος και σε εξαιρετικά επίπεδα ποιότητας», υπογράμμισε ο πρόεδρος των Ναυπηγείων Σαλαμίνας.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνάντηση του Δημάρχου Δελφών με το νέο Λιμενάρχη Ιτέας

Το νέο Λιμενάρχη Ιτέας, Πλωτάρχη Λιμενικού Σώματος Πρέντζα Γεώργιο, υποδέχθηκε την Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2024, στο γραφείο του στο Δημαρχείο της Άμφισσας, ο Δήμαρχος Δελφών κ. Παναγιώτης Ταγκαλής.  Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ανάληψης των καθηκόντων του νέου Λιμενάρχη, στον

Η Μεταπολίτευση μετά τη δοκιμασία της οικονομικής κρίσης (*)

Η πεντηκοστή επέτειος της Μεταπολίτευσης ως μετάβασης από τη δικτατορία στη δημοκρατία  και τα πενήντα χρόνια της περιόδου από το 1974 έως σήμερα μας επιβάλλουν να ξανασκεφτούμε τη σχέση μας με τον ιστορικό χρόνο. Για την ακρίβεια, θα έλεγα, ότι

ΠΑΘ 080: Στη Χαλκίδα για τη Ναυτική Εβδομάδα

Στη Χαλκίδα έφθασε χτες, Κυριακή 21 Ιουλίου 2024, το περιπολικό πλοίο ανοιχτής θαλάσσης (Π.Α.Θ.) του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής 080 «Άγιος Ευστράτιος», μήκους 60 μέτρων, για την έναρξη της Ναυτικής Εβδομάδας Χαλκίδας 2024, που διοργανώνει ο Δήμος Χαλκιδέων, σε συνδιοργάνωση με

Τα αυθαίρετα και «ορφανά» λιμάνια, μια ανοιχτή πληγή… Η περίπτωση των Κυθήρων και άλλων πολλών λιμένων (*)

Υπάρχουν επίσης λιμάνια, στα οποία δεν υπάρχουν κιόσκια, υπηρεσίες για τους επιβάτες, τουαλέτες, κυλικεία, στέγαστρα, τουαλέτες, σε χώρους υποδοχής των επιβατών, αλλά και στα περισσότερα λιμάνια δεν υπάρχουν συστήματα πυρόσβεσης. Υπάρχουν και λιμάνια που δεν εφαρμόζουν σε όλες τις διατάξεις

Μετάβαση στο περιεχόμενο