Σαλπάρει το πρώτο αυτόνομο ηλεκτρικό containership

Το «Yara Birkeland» θα ξεκινήσει σύντομα μια δοκιμαστική περίοδο δύο ετών, πριν τεθεί σε τακτική δρομολόγηση

Ετοιμο να τεθεί σε πλήρη λειτουργία είναι το πλοίο «Yara Birkeland», το πρώτο αυτόνομο και πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Το πλοίο θα ξεκινήσει σύντομα μια δοκιμαστική περίοδο δύο ετών, πριν τεθεί σε τακτική δρομολόγηση σε μια διαδρομή στα ανοικτά των ακτών της Νορβηγίας. Το πλοίο τροφοδοτείται πλήρως από ένα σύστημα μπαταρίας ιόντων λιθίου, της ελβετικής εταιρείας παροχής λύσεων αποθήκευσης ενέργειας Leclanché SA.

Η παροχή ενέργειας χωρίς εκπομπές παρέχεται από ένα σύστημα μπαταρίας 6,7 MWh με ενσωματωμένη υγρή ψύξη για τη διασφάλιση της βέλτιστης θερμοκρασίας λειτουργίας. Το Leclanché Marine Rack System (MRS) διασφαλίζει τον βέλτιστο έλεγχο θερμοκρασίας των στοιχείων της μπαταρίας και τη μόνιμη αξιόπιστη λειτουργία τους, για μια διάρκεια ζωής τουλάχιστον 10 ετών, σύμφωνα με την Leclanché SA.

Επιπλέον, το MRS προσφέρει προστασία από υπερθέρμανση και ένα ολοκληρωμένο σύστημα πυροπροστασίας ειδικά σχεδιασμένο και πιστοποιημένο για ναυτιλιακές δραστηριότητες.

Το πλοίο «Yara Birkeland», μήκους περίπου 80 μέτρων και πλάτους 15 μέτρων, 3.120 τόνων, μεταφορικής ικανότητας 120 εμπορευματοκιβωτίων (TEU), ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι στο Οσλο στα μέσα Νοεμβρίου και στη συνέχεια έπλευσε στο Porsgrunn, μια περιοχή στην οποία βρίσκεται η μονάδα της Yara International, που παράγει λιπάσματα και είναι πλοιοκτήτρια του πλοίου.

Το πλοίο «Yara Birkeland» είναι ένα έργο συνεργασίας μεταξύ πολλών παραγόντων, όπου η Kongsnerg είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη και την παράδοση όλης της νέας τεχνολογίας. Το πλοίο θα λειτουργεί και θα παρακολουθείται από το κέντρο παρακολούθησης της Massterly στο Horten. Η Masterly είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της Kongsberg και της Wilhelmsen.

Η έναρξη ενός τεχνικά απαιτητικού έργου όπως είναι το «Yara Birkeland» σε συνεργασία σε τεχνολογικό επίπεδο με την Kongsberg Maritime είναι μια μικρή προσπάθεια στη μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε ως ένας από τους πολλούς βιομηχανικούς παίκτες, είπε ο Jon Sletten, project manager του «Yara Birkeland».

Ενα πλοίο μηδενικών εκπομπών δείχνει ότι είναι δυνατό να συμβάλει θετικά στην απαιτούμενη μείωση των εκπομπών αερίων που επιβαρύνουν το κλίμα. Ενα ρητό από έναν από τους ιδρυτές της Yara στις αρχές του 19ου αιώνα έλεγε «όπου υπάρχει θέληση, υπάρχει τρόπος, συμπλήρωσε ο Jon Sletten.

Η τεχνολογία της Leclanché μας προσφέρει ένα πλοίο που κινείται με μπαταρίες και φορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια από τα «πράσινα» υδροηλεκτρικά. Αυτό είναι ένα σχεδιασμένο βήμα προς μια πράσινη κατεύθυνση και αποτελεί μια ενθάρρυνση για όλους να επενδύσουν επίσης σε ανάλογες τεχνολογίες, πρόσθεσε ο Sletten.

Εξοικονόμηση

Είμαστε πολύ περήφανοι που μπορούμε να συνεισφέρουμε στην επιτυχία αυτού του έργου. Με το σύστημα μπαταριών που εγκατέστησε στο «Yara Birkeland», η Leclanché συμβάλλει σε χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που ισοδυναμούν με 40.000 λιγότερες οδικές διαδρομές σε ετήσια βάση, φορτηγών που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια, σημείωσε από την πλευρά του, ο Anil Srivastava, Διευθύνων Σύμβουλος της Leclanché.

Η ετήσια εξοικονόμηση κόστους λειτουργίας του πλοίου, τόσο στα καύσιμα όσο και στο πλήρωμα, υπολογίζεται έως και 90%, και καθιστά τα αυτόνομα πλοία και τα πλοία με μπαταρία βιώσιμα στο διεθνές εμπόριο, συμπλήρωσε ο Anil Srivastava. Μόλις ολοκληρωθεί η δοκιμαστική περίοδος, το «Yara Birkeland» θα δρομολογηθεί σε εντελώς αυτόνομη βάση μεταφέροντας προϊόντα σε εμπορευματοκιβώτια από το εργοστάσιο παραγωγής της Yara International στην Heroya στο λιμάνι του Brevik. Στις 19 Νοεμβρίου, ο νορβηγός πρωθυπουργός Jonas Gahr Stοrewas και ο υπουργός Αλιείας και Θαλάσσιας Πολιτικής Bjornar Skjaeran ξεναγήθηκαν από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Yara, Svein Tore Holsether.

Είμαστε περήφανοι που μπορούμε να παρουσιάσουμε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό και αυτοκινούμενο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Θα μειώσει κατά 1.000 τόνους τις εκπομπές CO2 και θα αντικαταστήσει 40.000 ταξίδια με πετρελαιοκίνητα φορτηγά ετησίως, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Yara.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

72,5 ετών στη σύνταξη οι σημερινοί έφηβοι

Ένας νέος που γεννήθηκε στην Ελλάδα μέσα στην κρίση και θα ενταχθεί στην αγορά εργασίας κάπου κοντά στο 2030 θα πρέπει να εργαστεί τουλάχιστον 38,5 χρόνια για να μπορέσει να συνταξιοδοτηθεί περίπου το 2070. Αν και η αύξηση του προσδόκιμου ζωής θεωρείται «βιολογικό προνόμιο» και

Άγιοι Ανάργυροι: Ολοκληρώνεται η ΕΔΕ για τους αστυνομικούς – Ουδείς αναλαμβάνει την ευθύνη, κανείς δεν… είδε

Σε ένα τραγικό πινγκ- πονγκ ευθυνών φέρεται να εξελίσσεται η υπόθεση της Κυριακής, που έχασε τη ζωή της έξω από το αστυνομικό τμήμα των Αγίων Αναργύρων, με τους αρμόδιους αξιωματούχους των Αρχών λίγο πριν την ολοκλήρωση της ΕΔΕ να δηλώνουν άγνοια για

Σκύρος: Έτοιμη για την “πράσινη” ακτοπλοΐα – Πρόταση για ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα

Έτοιμο να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, παρουσιάζοντας συγκεκριμένη πρόταση μελέτη μέσω του Πολυτεχνείου, για τη ναυπήγηση ενός νεότευκτου πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα, δηλώνει το νησί της Σκύρου. Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση

Αιφνίδιος θάνατος βαθμοφόρου: Διευκρινίσεις ΥΥ/ΛΣ-ΕΛΑΚΤ

Προς διευκρίνιση των αναγκαίων λεπτομερειών για την ορθή ενημέρωση όλων και κατά το μέρος που αφορά την εμπλοκή της Υπηρεσίας Υγειονομικού (Υ.Υ.) Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ στην υπόθεση του αιφνίδιου θανάτου του συναδέλφου μας που υπηρετούσε στο Π.Α.Θ. 80, εκτός υπηρεσίας, σας γνωρίζουμε

Μετάβαση στο περιεχόμενο