Σε επίπεδα προ πανδημίας η ναυλαγορά για τα φορτηγά πλοία με πτώση από 10% έως 39%

Στην αγορά ξηρού φορτίου, οι τιμές spot των Panamax, Supramax και Handysize έχουν επιστρέψει σε επίπεδα που είχαν να παρατηρηθούν από το πρώτο παγκόσμιο lockdown του 2020.

Η μέση τιμή πέντε ημερήσιων ναύλων για ένα Panamax έχει δει 15 συνεχόμενες ημέρες με αρνητικό πρόσημο και βρίσκεται σχεδόν στα $9.600 ανά ημέρα.  Η πτώση είναι περίπου 34% σε μηνιαία βάση και 75% από τα υψηλά επίπεδα της 25ης Οκτωβρίου 2021.

Ο μέσος όρος 10 ημερήσιων ναύλων των Supramax έχει μειωθεί κατά 81% από τα υψηλά της 21ης Οκτωβρίου 2021 και είναι μειωμένος κατά 39% σε μηνιαία βάση στα $7.545 ανά ημέρα.

Ο μέσος όρος επτά ημερήσιων ναύλων Handysize βρίσκεται σήμερα στα $8.996 ανά ημέρα και έχει σημειώσει ελεύθερη πτώση 31% σε μηνιαία βάση και 71% από τα υψηλά της 25ης Οκτωβρίου 2021.

Ο BSI και ο BHSI έχουν 16 και 21 πτωτικά ημερήσια φωτιστικά αντίστοιχα.

Τέλος, τα Capes έχουν καταφέρει να χάσουν μόνο 10% μηνιαίως και ο μέσος όρος 5T/C βρίσκεται τώρα στα $10.770 ανά ημέρα, πολύ πάνω από το χαμηλό των $2.505 της 31ης Αυγούστου 2021.

Σύμφωνα με τους αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers «η μεγάλη μεταβλητότητα στη ναυτιλιακή αγορά και ιδιαίτερα στην αγορά ξηρού φορτίου συνεχίζεται, καθώς τα επακόλουθα της Covid απέχουν πολύ από το να τελειώσουν.  Αλλά κοιτάζοντας πίσω στατιστικά τα τελευταία χρόνια, η πτώση των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου είναι συνηθισμένη κατά τη διάρκεια του πρώτου μήνα του έτους και λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια των εορτασμών του κινεζικού νέου έτους».

Παρά το αρνητικό ξεκίνημα του έτους, οι αναλυτές παραμένουν αισιόδοξοι για το υπόλοιπο του 2023:

«Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, η Κίνα βρίσκεται εν μέσω ενός σημαντικού προγράμματος τόνωσης της οικονομίας, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα σημαντικό άλμα στη βιομηχανική παραγωγή και την παραγωγή υποδομών που αναμένεται μετά το τέλος του κύκλου μόλυνσης της Covid.  Μαζί με αυτό, η αισιοδοξία ότι μετά την εβδομαδιαία αργία της κινεζικής Πρωτοχρονιάς, οι τιμές spot θα πρέπει να βελτιωθούν σταδιακά σε όλους τους τομείς των χύδην φορτηγών πλοίων, δημιουργούν την αίσθηση ότι οι προοπτικές της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου είναι καλύτερες από ό,τι έδειξε η λευκαντική έναρξη του 2023».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Βυζαντινή Χορωδία ΛΣ-ΕΛΑΚΤ στο αίθριο ΥΝΑΝΠ

Ενόψει των εορτών του Πάσχα, πραγματοποιήθηκε σήμερα εκδήλωση, στον αίθριο χώρο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τίτλο ”Ιδού αναβαίνομεν εις Ιεροσόλυμα”. Στην εκδήλωση, με συντονιστή και σχολιαστή τον Ιερέα Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. Πλωτάρχη Λ.Σ. (Ι) Δημήτριο Βαρσαμίδη, συμμετείχε

Πειραιάς: Εντοπίστηκε μεγάλη ποσότητα ακατέργαστης κοκαΐνης σε εμπορευματοκιβώτιο με λιπάσματα

Μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών στο λιμάνι του Πειραιά εντόπισαν τελωνειακοί ελεγκτές της ΑΑΔΕ. Ένα εμπορευματοκιβώτιο προερχόμενο από το Εκουαδόρ με τελικό προορισμό την Κροατία, δηλωμένο με φορτίο λιπασμάτων, δεσμεύτηκε ως ύποπτο για ύπαρξη ναρκωτικών ουσιών. Κατά τη διενέργεια ελέγχου από το αυτοκινούμενο όχημα Χ-ray, υπήρξε ένδειξη για ύπαρξη σάκων με υλικά

Οι προτεραιότητες των ευρωπαϊκών λιμανιών για την επόμενη πενταετία

Ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων (ESPO) θέτει τις προτεραιότητές του για την επόμενη πενταετία. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι, περισσότερο από ποτέ, τα λιμάνια αποτελούν συντελεστές των φιλοδοξιών της Ευρώπης και του βιώσιμου, ψηφιακού, ανταγωνιστικού, ισχυρού και

Γιώργος Γεννηματάς: Πέρασαν 30 χρόνια από τον θάνατο του

Συμπληρώνονται φέτος 30 χρόνια από το θάνατο του σπουδαίου πολιτικού Γιώργου Γεννηματά,  ο οποίος έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα, στις 25 Απριλίου του 1994. Γεννημένος στην Αθήνα το 1939, με καταγωγή από την Σύμη, σπούδασε στην σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου όπου ανέπτυξε σημαντική φοιτητική συνδικαλιστική δράση. Παντρεύτηκε την Κάκια Βέργου, με την οποία απέκτησε δύο κόρες, τη Φώφη, η οποία διετέλεσε πρόεδρος

Μετάβαση στο περιεχόμενο