Σε επίπεδα προ πανδημίας η ναυλαγορά για τα φορτηγά πλοία με πτώση από 10% έως 39%

Στην αγορά ξηρού φορτίου, οι τιμές spot των Panamax, Supramax και Handysize έχουν επιστρέψει σε επίπεδα που είχαν να παρατηρηθούν από το πρώτο παγκόσμιο lockdown του 2020.

Η μέση τιμή πέντε ημερήσιων ναύλων για ένα Panamax έχει δει 15 συνεχόμενες ημέρες με αρνητικό πρόσημο και βρίσκεται σχεδόν στα $9.600 ανά ημέρα.  Η πτώση είναι περίπου 34% σε μηνιαία βάση και 75% από τα υψηλά επίπεδα της 25ης Οκτωβρίου 2021.

Ο μέσος όρος 10 ημερήσιων ναύλων των Supramax έχει μειωθεί κατά 81% από τα υψηλά της 21ης Οκτωβρίου 2021 και είναι μειωμένος κατά 39% σε μηνιαία βάση στα $7.545 ανά ημέρα.

Ο μέσος όρος επτά ημερήσιων ναύλων Handysize βρίσκεται σήμερα στα $8.996 ανά ημέρα και έχει σημειώσει ελεύθερη πτώση 31% σε μηνιαία βάση και 71% από τα υψηλά της 25ης Οκτωβρίου 2021.

Ο BSI και ο BHSI έχουν 16 και 21 πτωτικά ημερήσια φωτιστικά αντίστοιχα.

Τέλος, τα Capes έχουν καταφέρει να χάσουν μόνο 10% μηνιαίως και ο μέσος όρος 5T/C βρίσκεται τώρα στα $10.770 ανά ημέρα, πολύ πάνω από το χαμηλό των $2.505 της 31ης Αυγούστου 2021.

Σύμφωνα με τους αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers «η μεγάλη μεταβλητότητα στη ναυτιλιακή αγορά και ιδιαίτερα στην αγορά ξηρού φορτίου συνεχίζεται, καθώς τα επακόλουθα της Covid απέχουν πολύ από το να τελειώσουν.  Αλλά κοιτάζοντας πίσω στατιστικά τα τελευταία χρόνια, η πτώση των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου είναι συνηθισμένη κατά τη διάρκεια του πρώτου μήνα του έτους και λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια των εορτασμών του κινεζικού νέου έτους».

Παρά το αρνητικό ξεκίνημα του έτους, οι αναλυτές παραμένουν αισιόδοξοι για το υπόλοιπο του 2023:

«Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, η Κίνα βρίσκεται εν μέσω ενός σημαντικού προγράμματος τόνωσης της οικονομίας, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα σημαντικό άλμα στη βιομηχανική παραγωγή και την παραγωγή υποδομών που αναμένεται μετά το τέλος του κύκλου μόλυνσης της Covid.  Μαζί με αυτό, η αισιοδοξία ότι μετά την εβδομαδιαία αργία της κινεζικής Πρωτοχρονιάς, οι τιμές spot θα πρέπει να βελτιωθούν σταδιακά σε όλους τους τομείς των χύδην φορτηγών πλοίων, δημιουργούν την αίσθηση ότι οι προοπτικές της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου είναι καλύτερες από ό,τι έδειξε η λευκαντική έναρξη του 2023».

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θαλάσσιος υβριδικός πόλεμος στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο: Η απειλή και τα αντίμετρα της ελληνικής αποτροπής

Ο Θαλάσσιος Υβριδικός Πόλεμος (Maritime Hybrid Warfare – MHW) αναγνωρίζεται από το ΝΑΤΟ ως η νέα παγκόσμια ανερχόμενη απειλή, με την Ελλάδα να τον υφίσταται ήδη από την Τουρκία, η οποία, καθώς εξελίσσεται σε «ανεξέλεγκτο κράτος», μπορεί να εφαρμόσει τις

Τιμητική βράβευση της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ από τη Λέσχη Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος

Δηλώσεις  της κα. Μελίνας Τραυλού  κατά τη διάρκεια τιμητικής βράβευσης της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ από τη Λέσχη Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος, «Για την ελληνική ναυτιλιακή μας οικογένεια, αποτελεί εθνικό καθήκον να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες του Λιμενικού Σώματος. Να προσφέρουμε στο εξαίρετο ανθρώπινο δυναμικό

Παναγιωτόπουλος: Αφήστε τις Ένοπλες Δυνάμεις έξω από την πολιτική αντιπαράθεση – Τι είπε για Α/ΓΕΕΘΑ και προσωπικό ΕΔ

Να αφήσει τις Ένοπλες Δυνάμεις έξω από την πολιτική αντιπαράθεση κάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, που ανέβηκε στο βήμα της ολομέλειας κατά τη συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας. Ο κ. Παναγιωτόπουλος μίλησε και για τις σχέσεις του με τον αρχηγό

Η ΛΑΡΚΟ και οι φορολογούμενοι

Η ΛΑΡΚΟ είναι εταιρεία παραγωγής σιδηρονικελίου με ένα μεταλλουργικό εργοστάσιο στη Λάρυμνα Φθιώτιδας και ορυχεία στις περιοχές της Εύβοιας, του Νέου Κόκκινου Βοιωτίας, την Καστοριά και τα Σέρβια Κοζάνης.  Από το 1963 έως το 1982 λειτούργησε ως ιδιωτική επιχείρηση.  Αλλά