Σκέψεις και παραινέσεις για τη μη ίδρυση έδρας Ναυτιλίας στην Ακαδημία Αθηνών

Με επιστολή του στα Ναυτικά Χρονικά ο Υποναύαρχος (ε.α.) Λ.Σ. και Βουλευτής ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Χίου εκφράζει τις σκέψεις του για το υπό συζήτηση νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το οποίο αφορά την Ακαδημία Αθηνών και την έδρα Ναυτιλίας.

Συγκεκριμένα, μετά από σχεδόν έναν αιώνα από την ίδρυση της Ακαδημίας Αθηνών εισάγεται την Τετάρτη 10 Ιουλίου στην Ολομέλεια της Βουλής Νομοσχέδιο προς ψήφιση του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Οργανισμός Ακαδημίας Αθηνών».

Σκοπός του νομοσχεδίου είναι: «ο εκσυγχρονισμός του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας της Ακαδημίας Αθηνών, σύμφωνα με τις εξελίξεις στον ακαδημαϊκό χώρο στην Ελλάδα και το εξωτερικό, προκειμένου το κορυφαίο ίδρυμα των επιστημών, των γραμμάτων και των καλών τεχνών της χώρας να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εξελίξεις στον ακαδημαϊκό χώρο και στις προκλήσεις που θέτουν η ραγδαία επιστημονική και τεχνολογική πρόοδος και η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή».

Στους σκοπούς του Ιδρυτικού Νόμου 44398/1929 (ΦΕΚ 308Α΄) μεταξύ άλλων αναφέρεται: Την έρευναν των στοιχείων και των προϊόντων της Ελληνικής γης και καθόλου της μελέτης της φύσεως της Χώρας, την επιστημονικήν υποστήριξιν και ενίσχυσιν της Γεωργίας, της Βιομηχανίας, της Ναυτιλίας και των λοιπών πλουτοπαραγωγικών κλάδων και δυνάμεων του τόπου και εν γένει την προαγωγήν της Εθνικής Οικονομίας,

Ο κ. Μιχαηλίδης στην επιστολή του σημειώνει ότι «δυστυχώς παρά την παρέλευση ενός αιώνα από την ίδρυση του ανώτατου πνευματικού μας Ιδρύματος και παρά το γεγονός ότι ο νόμος προβλέπει την υποχρέωση της Ακαδημίας για την υποστήριξη της Ναυτιλίας, εντούτοις καμιά πρωτοβουλία δεν ελήφθη για ίδρυση έδρας Ναυτιλίας και την υποστήριξη του μεγαλύτερου βιομηχανικού πυλώνα της Χώρας μας». Ο Βουλευτής τονίζει ακόμη ότι «παρά τις δημόσιες παρεμβάσεις και τις εισηγήσεις για την ίδρυση έδρας ναυτιλίας, η Ακαδημία Αθηνών δεν συγκινήθηκε προφανώς, δεν αισθάνεται την υποχρέωση να συμπεριλάβει στις τάξεις της τη ναυτιλία […] αλλά πάει ένα βήμα παραπέρα και απαλείφει τελείως από τους σκοπούς του νέου οργανισμού οποιαδήποτε φροντίδα, υποχρέωση υποστήριξης, προαγωγής κ.λπ. για την Ναυτιλία ».

Ο κ. Μιχαηλίδης κάνει ειδική μνεία στη συμβολή της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία η οποία «με 6% περίπου συνεισφορά στο ΑΕΠ της Ελλάδας αξίζει μεγαλύτερο σεβασμό και αναγνώριση από την χώρα μας καθώς διεθνώς την έχει κατακτήσει».

Και καταλήγει στην επιστολή του ο κ. Μιχαηλίδης: «οφείλει ο Υπουργός Παιδείας κ. Πιερρακάκης που εισηγείται το νομοσχέδιο στην Βουλή να διορθώσει».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνάντηση του Δημάρχου Δελφών με το νέο Λιμενάρχη Ιτέας

Το νέο Λιμενάρχη Ιτέας, Πλωτάρχη Λιμενικού Σώματος Πρέντζα Γεώργιο, υποδέχθηκε την Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2024, στο γραφείο του στο Δημαρχείο της Άμφισσας, ο Δήμαρχος Δελφών κ. Παναγιώτης Ταγκαλής.  Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ανάληψης των καθηκόντων του νέου Λιμενάρχη, στον

Η Μεταπολίτευση μετά τη δοκιμασία της οικονομικής κρίσης (*)

Η πεντηκοστή επέτειος της Μεταπολίτευσης ως μετάβασης από τη δικτατορία στη δημοκρατία  και τα πενήντα χρόνια της περιόδου από το 1974 έως σήμερα μας επιβάλλουν να ξανασκεφτούμε τη σχέση μας με τον ιστορικό χρόνο. Για την ακρίβεια, θα έλεγα, ότι

ΠΑΘ 080: Στη Χαλκίδα για τη Ναυτική Εβδομάδα

Στη Χαλκίδα έφθασε χτες, Κυριακή 21 Ιουλίου 2024, το περιπολικό πλοίο ανοιχτής θαλάσσης (Π.Α.Θ.) του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής 080 «Άγιος Ευστράτιος», μήκους 60 μέτρων, για την έναρξη της Ναυτικής Εβδομάδας Χαλκίδας 2024, που διοργανώνει ο Δήμος Χαλκιδέων, σε συνδιοργάνωση με

Τα αυθαίρετα και «ορφανά» λιμάνια, μια ανοιχτή πληγή… Η περίπτωση των Κυθήρων και άλλων πολλών λιμένων (*)

Υπάρχουν επίσης λιμάνια, στα οποία δεν υπάρχουν κιόσκια, υπηρεσίες για τους επιβάτες, τουαλέτες, κυλικεία, στέγαστρα, τουαλέτες, σε χώρους υποδοχής των επιβατών, αλλά και στα περισσότερα λιμάνια δεν υπάρχουν συστήματα πυρόσβεσης. Υπάρχουν και λιμάνια που δεν εφαρμόζουν σε όλες τις διατάξεις

Μετάβαση στο περιεχόμενο