SOS για την Αμοργό από τον Guardian: Τερματικός σταθμός για κρουαζιερόπλοια στα Κατάπολα

Πάνε να φτιάξουν τερματικό σταθμό για τα κρουαζιερόπλοια στα Κατάπολα καταστρέφοντας το φυσικό περιβάλλον.

Η Αμοργός το στολίδι των μικρών Κυκλάδων κινδυνεύει να χάσει το φυσικό κάλλος της που διατήρησε στο πέρασμα των αιώνων και ο Guardian εκπέμπει SOS.

Η βρετανική εφημερίδα αποκαλύπτει το σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του υπερτουρισμού θέτοντας ημερήσιο όριο στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που μπορούν να προσεγγίζουν τη Μύκονο και τη Σαντορίνη.

Βάσει του συγκεκριμένου σχεδίου, τα κρουαζιερόπλοια θα ελλιμενίζονται στα Κατάπολα της Αμοργού. Ο Guardian αποκαλύπτει ότι σχεδιάζεται η δημιουργία τερματικού σταθμού κρουαζιερόπλοιων!

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα Κατάπολα θα χάσουν τη γραφικότητα τους καθώς προβλέπεται επέκταση της αποβάθρας και δημιουργία πάρκινγκ ανάμεσα στα γραφικά ταβερνάκια με φόντο τη θάλασσα. Για την υλοποίηση των συγκεκριμένων έργων θα απαιτηθεί η επικάλυψη με σκυρόδεμα 7.000 τετραγωνικών μέτρων.

Στο ρεπορτάζ του Guardian καταγράφονται οι διαμαρτυρίες των κατοίκων οι οποίοι δηλώνουν αδύναμοι να σταματήσουν το καταστροφικό για το νησί τους έργο του τερματικού σταθμού κρουαζιερόπλοιων.

Το έργο είναι του υπουργείου Ναυτιλίας και εντάσσεται σε πρόγραμμα ευρωπαϊκής διαρθρωτικής χρηματοδότησης (ΕΣΠΑ) για τις θαλάσσιες μεταφορές.

Το ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας καταγράφει και την άποψη του Δημάρχου Αμοργού η οποία είναι διαμετρικά αντίθετη από εκείνη που διατυπώνουν οι διαμαρτυρόμενοι κάτοικοι. Ο δήμαρχος υποστηρίζει πως το έργο «θα εναρμονίζεται πλήρως με τον παραδοσιακό οικισμό των Καταπόλων και θα τον αναβαθμίσει διαμορφώνοντας ένα καλύτερο περιβάλλον για την άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας».

Ωστόσο, η Ράνια Θηραίου, γραμματέας της τοπικής ένωσης ιδιοκτητών ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων ξενοδοχείων, λέει στον Guardian ότι ο τερματικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων, δεν θα ωφελήσει την τοπική οικονομία αλλά μόνο τα συμφέροντα διότι μόλις ολοκληρωθεί το έργο θα περάσει σε ιδιώτες αντί πινακίου φακής, όπως συμβαίνει σε πολλά άλλα νησιά».

Το όραμα των κατοίκων είναι το νησί τους να συνεχίζει να υποδέχεται ανεξάρτητους ταξιδιώτες αποφεύγοντας τον μαζικό τουρισμό περιορίζοντας στο ελάχιστο τις οικολογικές επιπτώσεις, αφήνοντας ανέγγιχτη την παρακείμενη αμμώδη παραλία και παρέχοντας χώρο στάθμευσης στην περιφέρεια του λιμανιού σε αντίθεση με την προκυμαία, διατηρώντας έτσι τον μοναδικό του χαρακτήρα.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δημιουργείται συνεργατικός σχηματισμός (Maritime Cluster) €25 εκατ. για την ενίσχυση των επιχειρήσεων ναυτιλιακού εξοπλισμού

Τη δημιουργία ενός συνεργατικού σχηματισμού, του λεγόμενου “Maritime Cluster” στον Πειραιά, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, στην ομιλία του κατά την επετειακή εκδήλωση για τα 10 χρόνια

«Sounion»: Ολοκληρώθηκε επιτυχώς η μεταφόρτωση πετρελαίου από το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο στο «Delta Blue»

Ολοκληρώθηκε η μεταφόρτωση των 150.000 τόνων αργού πετρελαίου (1.000.000 βαρέλια) από το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο «Sounion» στο τάνκερ «Delta Blue» σε αγκυροβόλιο του Σουέζ. Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε με επιτυχία με την

Σύλληψη για ναρκωτικά στη Χίο

Τις πρωινές ώρες χθες, στελέχη της Περιφερειακής Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών (Π.Ο.Δ.Ι.Ν.) του Κεντρικού Λιμεναρχείου Χίου, προέβησαν στη σύλληψη ενός 45χρονου ημεδαπού, για παράβαση του Ν. 4139/2013 (Περί εξαρτησιογόνων ουσιών). Συγκεκριμένα, στα πλαίσια συστηματικών ελέγχων και κατόπιν αξιοποίησης πληροφοριών, διενεργήθηκε νόμιμη

Αυξάνονται τα ημερήσια όρια συναλλαγών μέσω IRIS

Τι αναφέρει η απόφαση του Δ.Σ. της ΔΙΑΣ Α.Ε. Αυξάνονται από σήμερα τα ημερήσια όρια συναλλαγών μέσω IRIS για μεταφορές χρημάτων μεταξύ φίλων και άμεσες πληρωμές σε ελεύθερους επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις, όπως ανακοίνωσε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΙΑΣ Α.Ε.

Μετάβαση στο περιεχόμενο