Στα 90 εκατ. δολάρια η μέση τιμή ενός νεότευκτου πλοίου – 30% αυξημένη σε σχέση με το προηγούμενο ρεκόρ του 2022

Η αύξηση της αξίας των νεότευκτων πλοίων καταγράφει εντυπωσιακή άνοδο το 2024, με τη μέση τιμή τους να φτάνει τα 90 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 30% σε σχέση με το προηγούμενο ρεκόρ του 2022 και πολύ υψηλότερα από τα 50 εκατ. δολάρια της τελευταίας δεκαετίας.

Η συνεχής αύξηση αυτή αντικατοπτρίζει τη δυναμική της ναυπηγικής αγοράς και την έντονη ζήτηση για νέα πλοία, παρά τις προκλήσεις της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, η οποία παραμένει κατακερματισμένη.

Η εξήγηση για αυτή την αύξηση της αξίας εντοπίζεται στην ισχυρή ζήτηση για πλοία υψηλότερης τεχνολογίας και μεγαλύτερου μεγέθους, καθώς και στην αυξανόμενη ανάγκη για αποδοτικότερα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον πλοία.

Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, το μέσο μέγεθος των πλοίων που παραγγέλνονται φέτος έχει φτάσει τα 54.000 gt, το υψηλότερο ρεκόρ στην ιστορία, αυξημένο κατά 40% σε σχέση με τον μέσο όρο των τελευταίων 10 ετών. Σημαντικό ποσοστό αυτής της αύξησης αφορά πλοία υψηλότερης αξίας, όπως τα containerships, τα LNG carriers και τα κρουαζιερόπλοια, τα οποία αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% της συνολικής χωρητικότητας των παραγγελιών φέτος, από μόλις 28% την προηγούμενη δεκαετία.

Αυτή η αυξημένη ζήτηση για νεότευκτα πλοία έχει οδηγήσει σε μία γενικότερη ανάπτυξη της ναυπηγικής αγοράς, με τη συνολική αξία των παραγγελιών να φτάνει τα 155 δισ. δολάρια για το 2024, κατατάσσοντας τη χρονιά ως τη δυναμικότερη από την τελευταία περίοδο εκρηκτικής ανάπτυξης το 2007-2008. Παράλληλα, οι 50 μεγαλύτεροι πλοιοκτήτες έχουν παραγγείλει το 52% της συνολικής χωρητικότητας των παραγγελιών, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από το 30% της περιόδου 2009-2011, αν και λιγότερο από το 10% των ναυτιλιακών εταιρειών παγκοσμίως έχουν προχωρήσει σε νέες παραγγελίες.

Η συνεχής αύξηση των τιμών των νεότευκτων πλοίων υποστηρίζεται από την ισχυρή χρηματοδότηση που είναι διαθέσιμη για μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες επενδύουν σε πλοία για να καλύψουν τις αυξανόμενες ανάγκες του παγκόσμιου εμπορίου και να ανταποκριθούν στις αυστηρές περιβαλλοντικές απαιτήσεις. Ειδικότερα, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα LNG carriers αποτελούν τους κύριους τομείς όπου παρατηρείται έντονη δραστηριότητα, καθώς οι ανάγκες για αυτές τις κατηγορίες πλοίων αυξάνονται λόγω γεωπολιτικών εντάσεων και της επέκτασης της αγοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Παρά την αυξημένη ζήτηση, η ναυπηγική βιομηχανία αντιμετωπίζει προκλήσεις, καθώς η υψηλή δραστηριότητα παραγγελιών πιέζει τη διαθέσιμη χωρητικότητα των ναυπηγείων και αυξάνει τους χρόνους παράδοσης, ενώ οι πληθωριστικές πιέσεις στο κόστος παραγωγής συνεχίζουν να επηρεάζουν την αγορά. Ωστόσο, η ανάγκη για ανανέωση του στόλου και η μετάβαση σε πιο βιώσιμα και τεχνολογικά προηγμένα πλοία φαίνεται να καθοδηγούν την επενδυτική δραστηριότητα στον τομέα, με τις ναυτιλιακές εταιρείες να στραφούν σε πιο αποδοτικά και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία.

Αυτή η ανανεωμένη δυναμική στον ναυπηγικό τομέα υπογραμμίζεται και από τη συνεχώς αυξανόμενη τάση για πράσινες τεχνολογίες, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες επενδύουν σε πλοία που πληρούν τις αυστηρές περιβαλλοντικές προδιαγραφές, αλλά και στις ανάγκες για μεγαλύτερη ευελιξία στην εφοδιαστική αλυσίδα και την παγκόσμια μεταφορά εμπορευμάτων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ΥφΥΝΑΝΠ κ. Στ. Γκίκας στη Σαγκάη

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, μετά από πρόσκληση των διοργανωτών, επισκέφθηκε την Σαγκάη (Κίνα) όπου συμμετείχε ως κεντρικός ομιλητής (“keynote speaker”), αρχικά στην τελετή έναρξης της “Ναυτιλιακής Εβδομάδας της Σαγκάης” (“Pudong Shipping Week 2024”), με θέμα “Navigating

Συνεδριάζει η Επιτροπή Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας ΙΜΟ

Από τις 2-6 Δεκεμβρίου 2024 πραγματοποιούνται στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο οι εργασίες της 109ης συνόδου της Επιτροπής Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (MSC 109). Στη σύνοδο θα προεδρεύσει η κα. Mayte Medina από τις ΗΠΑ, με την υποστήριξη

Μύκονος – Λιμενικό Ταμείο: Προσφορά πομποδεκτών στο Λιμεναρχείο

Οι πομποδέκτες είναι απόλυτα συμβατοί με τα μέτρα ασφαλείας του κώδικα ISPS που αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύνολο μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων. Ειδικότερα, ο International Ship and Port Facility (ISPS) εισάγει ένα σύνολο προληπτικών μέτρων

Κίνητρα επιστροφής στο ελληνικό νηολόγιο

Στις κινήσεις που κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να εγγραφούν πλοία στο ελληνικό νηολόγιο και να σηκώσουν την ελληνική σημαία, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στο OT Forum «Ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – Ελλάδα 2030» που διοργάνωσε ο «Οικονομικός

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο