Συνοριακές διελεύσεις: Πτώση στην Κεντρ. Μεσόγειο, άνοδος σε Ανατ. Μεσόγειο και Δυτ. Αφρική

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Σε 31.200 ανήλθαν οι παράνομες συνοριακές διελεύσεις στην ΕΕ το πρώτο δίμηνο 2024, επίπεδο παρόμοιο με εκείνο πριν από ένα έτος, σύμφωνα με προκαταρκτικούς υπολογισμούς. Η μεγαλύτερη μείωση σημειώθηκε στην Κεντρική Μεσόγειο (-70%), ενώ άνοδο σημείωσαν οι παράνομες διελεύσεις στη Δυτική Αφρική και την Ανατολική Μεσόγειο (+541% και +117%, αντίστοιχα).

Στην Κεντρική Μεσόγειο, που παρατηρήθηκε ο μεγαλύτερος αριθμός παράνομων διελεύσεων το 2023, συνέχισε να παρουσιάζει πτωτική τάση τους τελευταίους μήνες, με ετήσια μείωση της τάξεως του 70% και αριθμό που ανήλθε σε λίγο πάνω από τις 4.300. Τον Ιανουάριο 2024 καταγράφηκαν περί τις 2.000 διελεύσεις στη συγκεκριμένη μεταναστευτική οδό.

Στο μεταξύ, η μεταναστευτική οδός της  Δυτικής Αφρικής συνέχισε να είναι η πιο πολυσύχναστη της ΕΕ, με τις αφίξεις κατά το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2024 να ανέρχονται σε περίπου 12.100. Για τη συγκεκριμένη περιοχή και τη συγκεκριμένη περίοδο, ο αριθμός αυτός είναι ο υψηλότερος που έχει καταγραφεί από τότε που ο Frontex άρχισε τη συλλογή στατιστικών στοιχείων το 2011.

Τους τελευταίους μήνες, εγκληματικές οργανώσεις διακίνησης προσώπων στη Μαυριτανία εκμεταλλεύτηκαν την αυξημένη ζήτηση μεταναστών από την υποσαχάρια Αφρική που διέρχονταν από τη χώρα τους επιδιώκοντας να εισέλθουν στην Ε. Ένωση μέσω των Καναρίων Νήσων. Οι διακινητές υπερφόρτωναν μετανάστες σε μικρά σκάφη τύπου Cayuco, θέτοντας τους επιβαίνοντες σε ακόμη πιο αυξημένο κίνδυνο.

Πέρυσι, η μεταναστευτική οδός της  Δυτικής Αφρικής κατέγραψε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση παράνομων διελεύσεων.

Η επόμενη πολυσύχναστη μεταναστευτική οδός ήταν η Ανατολική Μεσόγειος, με τον αριθμό διελεύσεων να διπλασιάζεται φτάνοντας σε 9.150 το πρώτο δίμηνο του 2024.

Ο Frontex παραμένει προσηλωμένος στη φύλαξη των συνόρων της ΕΕ, διαθέτοντας σχεδόν 2.700 βαθμοφόρους και προσωπικό του σε διάφορες επιχειρήσεις. Επί του παρόντος, περίπου 200 βαθμοφόροι και προσωπικό του Frontex υποστηρίζουν την Ισπανία στις Κανάριες Νήσους και στην περιοχή της Δυτικής Μεσογείου.

Τα κύρια συμπεράσματα του πρώτου διμήνου του 2024 είναι:

  • Στην Κεντρική Μεσόγειο καταγράφηκε ετήσια μείωση 70% στους εντοπισμούς, που είναι η μεγαλύτερη σε σχέση με τις άλλες κύριες μεταναστευτικές οδούς προς την ΕΕ.
  • Στα Δυτικά Βαλκάνια συνεχίστηκε η μείωση των διελεύσεων (-65%).
  • Στη Δυτική Αφρική κατεγράφη η μεγαλύτερη άνοδος συνοριακών διελεύσεων, με το 1/3 του συνόλου της ΕΕ να αποδίδεται στο εν λόγω τμήμα εξωτερικών συνόρων της ΕΕ.
  • Στην Ανατολική Μεσόγειο υπερδιπλασιάστηκαν οι αφίξεις.
  • Φέτος, οι τρεις πρώτες εθνικότητες προέλευσης των μεταναστών είναι: το Μάλι, η Συρία και το Αφγανιστάν.

Οι θαλάσσιες διελεύσεις εξακολουθούν να είναι γεμάτες κινδύνους για τους μετανάστες. Στοιχεία του ΔΟΜ αναφέρουν ότι τουλάχιστον 255 άνθρωποι αγνοούνται στη Μεσόγειο από τις αρχές του έτους ως σήμερα. Η πλειονότητά τους διέπλεε την Κεντρική Μεσόγειο.

Το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2024, οι Αρχές ανέφεραν τον εντοπισμό 3.050 παρανόμων συνοριακών διελεύσεων στη μεταναστευτική οδό των Δυτικών Βαλκανίων, καταγράφοντας μείωση 65% από πέρυσι.

Στο Στενό της Μάγχης αυξήθηκαν κατά 10% οι εντοπισμοί, που ξεπέρασαν τους 6.100 κατά το πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές όσων επιδιώκουν να φτάσουν στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ: Ο Δένδιας παραδίδει τα στρατιωτικά νοσοκομεία στους ιδιώτες

Παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο για τα υγειονομικά θέματα των Ενόπλων Δυνάμεων στη Βουλή, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας επιχείρησε να εμφανίσει ένα «σχέδιο σωτηρίας» για τα στρατιωτικά νοσοκομεία. Ωστόσο, μια προσεκτική ανάγνωση των αλλαγών που προωθούνται αποκαλύπτει μια διαφορετική πραγματικότητα:

Δεξαμενόπλοια: Ασφαλιστικά παίγνια της Ρωσίας με σύμμαχο την Ινδία

Στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου προς την Ινδία φαίνεται να εστιάζεται το ενδιαφέρον αρκετών ασφαλιστικών εταιρειών της Ρωσίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters, επιπλέον τρεις ρωσικές ασφαλιστικές εταιρείες υπέβαλαν πρόσφατα αίτηση στην Ινδία για να παρέχουν ασφαλιστική κάλυψη σε δεξαμενόπλοια

Η νέα μόδα στις Βρυξέλλες: Γράφουμε γράμματα στον Άγιο Βασίλη

Γιώργος Σκορδίλης Θα μπορούσε να είναι ανέκδοτο, αν δεν ήταν τόσο αποκαλυπτικό της ευρωπαϊκής πολιτικής κουλτούρας. Ευρωβουλευτές, φορώντας τον μανδύα της ηθικής αυστηρότητας, ζητούν από τον Κυριάκο Μητσοτάκη να σταματήσει (!) τις πωλήσεις ελληνικών πλοίων σε ρωσικά συμφέροντα. Κι όλα

Κικίλιας : Ανοιχτό το ενδεχόμενο εκπτωτικών μειώσεων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τις οικογένειες και στα ταχύπλοα

«Στόχευσή μας είναι να μην είναι πολυτέλεια για την ελληνική οικογένεια να ταξιδέψει στα νησιά» υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας Για το ενδεχόμενο μειώσεων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια μέσα από τις μειώσεις των λιμενικών τελών που εξαγγέλθηκαν προ ημερών, μίλησε ο υπουργός Ναυτιλίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο