ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ: Να ενταχθεί η Κρήτη στο μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τη μεταφορά καυσίμων

Σε κοινοβουλευτική παρέμβαση για την ένταξη της Κρήτης στο σκέλος του Μεταφορικού Ισοδύναμου για την επιδότηση των καυσίμων, προχώρησαν 18 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, καταθέτοντας ερώτηση προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με πρωτοβουλία του βουλευτή Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη.

Με πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση, υλοποιείται το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου στη μεταφορά καυσίμων στα νησιά για το έτος 2022 και ορίζονται τα νησιά των οποίων οι κάτοικοι και επιχειρήσεις που είναι δικαιούχοι του Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη (MAN) και του Μοναδικού Αριθμού Νησιωτικής Επιχείρησης (ΜΑΝΕ) αντίστοιχα οι οποίοι δικαιούνται την καταβολή του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη πιλοτική εφαρμογή του συγκεκριμένου σκέλους πραγματοποιήθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση, η οποία σχεδίασε και υλοποίησε το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδυνάμου.

Αντίθετα, η παρούσα Κυβέρνηση ανακοινώνει και πάλι πιλοτική εφαρμογή του σκέλους των καυσίμων, αντί να παρουσιάσει μια ολοκληρωτική εφαρμογή αυτού η οποία να ανταποκρίνεται στις τωρινές ανάγκες των νησιών εξαιτίας της κρίσης που γονατίζει τον εμπορικό κόσμο και τους νησιώτες.

Να σημειωθεί ότι στις 17 Νοεμβρίου ο κ. Βαρδάκης προχώρησε σε ακόμα μία κοινοβουλευτική παρέμβαση, αναδεικνύοντας την «επιτελική» αδυναμία της Κυβέρνησης ως προς την τήρηση του χρονοδιαγράμματος των πληρωμών για τα εισιτήρια και τις επιχειρήσεις, καθώς εκκρεμούν πληρωμές του Α’ εξαμήνου του 2021.

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο για τα καύσιμα είναι ένα μέτρο ενίσχυσης της ανάπτυξης στη νησιωτική Ελλάδα και αντιστάθμισμα του αυξημένου κόστους της θαλάσσιας μεταφοράς καυσίμων στα νησιά, σε σχέση με την αντίστοιχη χερσαία.

«Η τοπική οικονομία της Κρήτης έχει άμεση ανάγκη από την εφαρμογή μέτρων που θα ανακουφίζουν τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις από το κύμα των μεγάλων ανατιμήσεων στα καύσιμα και τα βασικά είδη διατροφής.

Έχουν περάσει 3,5 έτη από τη μερική ένταξη της Κρήτης στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Η κωλυσιεργία της Κυβέρνησης αναφορικά με τη σωστή εφαρμογή του μέτρου, αλλά και με την επέκταση του σκέλους των καυσίμων στα υπόλοιπα νησιά, αποδεικνύει ολιγωρία και αδιαφορία», επισημαίνει ο κ. Βαρδάκης.

Δεδομένων των παραπάνω οι ερωτώντες βουλευτές καλούν τον αρμόδιο Υπουργό να αποσαφηνίσει αν προτίθεται να εντάξει την Κρήτη στο μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τη μεταφορά καυσίμων.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Αθήνα, 18 Νοεμβρίου 2022

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Απαίτηση των κατοίκων της Κρήτης η ένταξη του νησιού στο σκέλος του ΜΙ για την επιδότηση των καυσίμων»

Με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ Αριθμ. 4111.08-01/3201) – Πιλοτική εφαρμογή του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου στη μεταφορά καυσίμων στα νησιά για το έτος 2022, ορίζονται τα νησιά των οποίων οι κάτοικοι και επιχειρήσεις που είναι δικαιούχοι του Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη (MAN) και του Μοναδικού Αριθμού Νησιωτικής Επιχείρησης (ΜΑΝΕ) αντίστοιχα, δικαιούνται την καταβολή του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ) του ν.4551/2018.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη πιλοτική εφαρμογή του συγκεκριμένου σκέλους εφαρμόστηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση, η οποία σχεδίασε και υλοποίησε το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδυνάμου.
Αντίθετα η παρούσα Κυβέρνηση όχι μόνο έχει επιδείξει «επιτελική» αδυναμία ως προς την τήρηση του χρονοδιαγράμματος των πληρωμών για τα εισιτήρια και τις επιχειρήσεις, αλλά ανακοινώνει και πάλι πιλοτική εφαρμογή του σκέλους των καυσίμων, αντί να παρουσιάσει μια ολοκληρωτική εφαρμογή αυτού, γεγονός που πράγματι θα ανταποκρινόταν στις τωρινές ανάγκες των νησιών εξαιτίας της κρίσης που γονατίζει τον εμπορικό κόσμο και τους νησιώτες.
Το Μεταφορικό Ισοδύναμο για τα καύσιμα είναι ένα μέτρο ενίσχυσης της ανάπτυξης στη νησιωτική Ελλάδα και αντιστάθμισμα του αυξημένου κόστους της θαλάσσιας μεταφοράς καυσίμων στα νησιά, σε σχέση με την αντίστοιχη χερσαία.
Το νησί της Κρήτης και η τοπική του οικονομία έχει άμεση ανάγκη από την εφαρμογή μέτρων που θα ανακουφίζουν τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις από το κύμα των μεγάλων ανατιμήσεων στα καύσιμα και τα βασικά είδη διατροφής.
Επειδή 3,5 έτη μετά τη μερική ένταξη της Κρήτης στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, οι αυξανόμενες ανάγκες των κατοίκων και των επιχειρήσεων του νησιού απαιτούν περαιτέρω στήριξη,
Επειδή η κωλυσιεργία της Κυβέρνησης για την σωστή εφαρμογή του μέτρου του ΜΙ αλλά και για την επέκταση του σκέλους των καυσίμων στα υπόλοιπα νησιά, αποδεικνύει ολιγωρία και αδιαφορία,

Ερωτάται ο Αρμόδιος Υπουργός:

Προτίθεστε να εντάξετε στο μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τη μεταφορά καυσίμων, την Κρήτη;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Βαρδάκης Σωκράτης
Αυλωνίτης Χρήστος-Αλέξανδρος
Βαρεμένος Γεώργιος
Δρίτσας Θεόδωρος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Ξενογιαννακοπούλου Μαρία – Ελίζα (Μαριλίζα)
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Πολάκης Παύλος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Ιωάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης
Συρμαλένιος Νικόλαος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νικόλαος

 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Π.Ο.Λ. και τα Νοσοκομεία…

Με έκπληξη διαβάζει κανείς την ανακοίνωση της συνδικαλιστικής (;) οργάνωσης Π.Ο.Λ. που εκδόθηκε χθες (14-5-2025) με αφορμή την ψήφιση την περασμένη εβδομάδα του ν. 5195/2025 για τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία. Ευτυχία και χαρά για τις χάντρες που τους χάρισαν. Θα αποκτήσουν

Ανακοίνωση πρωτοβάθμιων ενώσεων για το 27ο τακτικό συνέδριο της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ.

Η Διοίκηση της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ., επιλέγοντας για μια ακόμα φορά τη μοναχική πορεία και αγνοώντας σταθερά τις ανάγκες και τη φωνή των πρωτοβάθμιων Ενώσεων, επιβεβαιώνει την έλλειψη θεσμικής υπευθυνότητας και τον πλήρη παραγκωνισμό των μελών της.   Προχωρά στη διεξαγωγή του

ΠΕΑΛΣ:Ο Νόμος Δένδια υποβαθμίζει υγειονομικά τα στελέχη Λ.Σ. -ΕΛ.ΑΚΤ. και τα φέρνει σε δεύτερη μοίρα – Απαιτούμε Ισότιμη Μεταχείριση

Την έκπληξη και τον βαθύ προβληματισμό των στελεχών του Λιμενικού Σώματος έχει προκαλέσει η διάταξη του άρθρου 34 (παρ. 5) του πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου 5195/2025, με την οποία ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νίκος Δένδιας καθιερώνει σειρά προτεραιότητας στην υγειονομική εξυπηρέτηση υπέρ των

ΕΕΝ | Εθνικό Πλοίο & Επανεκκίνηση της Ναυπηγικής Βιομηχανίας

Συμμαχίες με ναυπηγική πυξίδα: Προς την υλοποίηση ενός «Εθνικού Πλοίου» Με όραμα τη δημιουργία ενός σύγχρονου ελληνικού πλοίου, ικανού να καλύψει τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού και να λειτουργήσει ως εξαγώγιμο τεχνολογικό προϊόν, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων κ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο