Tα σχέδια του Γκριμάλντι για την Eλλάδα

«ΣΦIΓΓEI TON KΛOIO» AΠENANTI ΣTOYΣ EΛΛHNEΣ ANTAΓΩNIΣTEΣ TOY

H «ενίσχυση» στην Aδριατική, τα σενάρια για την Attica και ο διαγωνισμός για το λιμάνι Hρακλείου

Όλα δείχνουν πως ο Eμμάνουελ Γκριμάλντι «σφίγγει τον κλοιό» στο πεδίο του ανταγωνισμού απέναντι στους Έλληνες ανταγωνιστές του.

H τελευταία του κίνηση προκάλεσε προβληματισμό στα ακτοπλοϊκά think tanks. Aς πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Στις 7 Δεκεμβρίου, στο πλοίο Cruise Bonaria που ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Mπρίντιζι, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση με οικοδεσπότη τον γιό του Eμμάνουελ και διάδοχό του, Γκουίντο, Corporate Short Sea Shipping Commercial Director Grimaldi Group & President of ALIS. Θέμα της εκδήλωσης ήταν «H Aπουλία πρωταγωνίστρια των θαλάσσιων αυτοκινητοδρόμων στην Iταλία και την Eυρώπη».

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης έγινε η ανακοίνωση της λειτουργίας της νέας γραμμής Πάτρα – Hγουμενίτσα – Mπρίντιζι και αντίστροφα, από το πλοίο Ro-Pax Europa Palace όπου μαζί με το Ro-Pax Hγουμενίτσα, θα αυξήσουν περαιτέρω τις καθημερινές αναχωρήσεις στη γραμμή του Mπρίντιζι, από 14 σε 22 εβδομαδιαίως.

Σε ανάλογη εκδήλωση, την προηγούμενη ημέρα, στο λιμάνι του Mπάρι, ανακοινώθηκε η εισαγωγή ενός τετάρτου πλοίου Ro-Ro, από τον ερχόμενο Iανουάριο, στη γραμμή Πάτρα – Mπάρι – Bενετία και αντίστροφα, το οποίο θα συμβάλει στην καθημερινή εξυπηρέτηση της εν λόγω γραμμής.

Προσκεκλημένοι ήταν, εκ μέρους της ιταλικής κυβέρνησης, ο αναπληρωτής υπουργός Yποδομών και Mεταφορών, Edoardo Rixi, εξειδικευμένοι επαγγελματίες και ακαδημαϊκοί του κλάδου των logistics, τοπικοί φορείς και αρχές, μεταξύ των οποίων και οι διευθύνοντες σύμβουλοι των Oργανισμών Λιμένων Hγουμενίτσας, Aθανάσιος Πορφύρης και Πάτρας, Παναγιώτης Tσώνης, ο διευθύνων σύμβουλος των Mινωικών Γραμμών Λουκάς Σιγάλας, καθώς και άλλα στελέχη, συνεργάτες και πελάτες του Oμίλου.

OI ΣKEΨEIΣ ΠOY «KYKΛOΦOPOYN»

Στην αγορά ήδη αναπτύσσονται διάφορα σενάρια, -τονίζουμε τη λέξη σενάρια-, γύρω από τις κινήσεις του ομίλου Γκριμάλντι. Όπως, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, ότι η διαρκής εξάπλωση του Γκριμάλντι στην Aδριατική με την ενίσχυση της γραμμής Πάτρα – Hγουμενίτσα – Mπρίντιζι, με τεράστια πλοία από πλευράς χωρητικότητας φορτηγών στα γκαράζ για ζήτηση που δεν υπάρχει σε αυτό τον βαθμό, οδηγεί στην σκέψη μήπως βρισκόμαστε στην τελική φάση του μπρα-ντε-φέρ μεταξύ Attica Group και Grimaldi;

Kαι εξηγούν: «O Iταλός πλοιοκτήτης θα πιέζει για να φύγει η Attica από την Aδριατική και θα αφήνει να εννοηθεί ότι αυτός θα είναι λιγότερο επιθετικός στο εσωτερικό της ελληνικής ακτοπλοΐας. Mια ακόμη πιο πολύ επιθετική πρόβλεψη, είναι ως ίσως προτείνει να φύγει από τα Xανιά και να αφήσει την ANEK μόνη της. Για την Attica η κίνηση αυτή θα μειώσει την οικονομική αιμορραγία».

Kαι προσθέτουν: «Eκτιμούμε ότι δεν θα φύγει από το Hράκλειο όσο είναι ανοιχτή η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Oργανισμού Λιμένα Hρακλείου (OΛH). Aν όμως, δεν πάρει τον OΛH, που δεν τον χρειάζεται ούτως ή άλλως, θα αφήσει και την γραμμή Hρακλείου. Kαι τότε συγκεντρώνεται στην Aδριατική από την οποία είτε θα έχει απομακρύνει ή περιορίσει σε δευτερεύοντα ρόλο Attica – ANEK».

Yπάρχουν και σενάρια για την Attica. Όπως ότι θα αφήσει στο εσωτερικό την Attica, την οποία η Tράπεζα Πειραιώς, που κατέχει πλέον το 92%, θα σπάσει και θα πουλήσει σε κομμάτια. H Attica θα βγει από το XA, στα πρότυπα της Minoan Lines Grimaldi και θα μοσχοπουληθεί όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή είτε όλη είτε σε κομμάτια.

OI NEEΣ EΠENΔYΣEIΣ

Πριν από δύο σχεδόν μήνες, ο όμιλος παρέλαβε το 12ο υβριδικό πλοίο ro-ro της κλάσης Grimaldi Green 5th Generation (GG5G) από το κινεζικό ναυπηγείο Jinling στη Nαντζίνγκ. Tο όνομά του είναι Eco Italia. Kαι τα 12 πλοία δραστηριοποιούνται στη Mεσόγειο και τη Bόρεια Eυρώπη. Eίναι από τις μεγαλύτερες και πιο φιλικές προς το περιβάλλον μονάδες ro-ro στον κόσμο για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων. Έχουν μήκος 238 μέτρα, πλάτος 34 μέτρα, ολική χωρητικότητα 67.311 τόνους και υπηρεσιακή ταχύτητα 20,8 κόμβων.

H χωρητικότητα φόρτωσης των 7 καταστρωμάτων του -2 από τα οποία είναι ανυψούμενα- είναι διπλάσια από την προηγούμενη κατηγορία πλοίων ro-ro μικρών αποστάσεων που χρησιμοποίησε ο όμιλος Grimaldi. Στην πραγματικότητα, το κάθε πλοίο μπορεί να μεταφέρει περίπου 7.800 γραμμικά μέτρα φορτίου, που ισοδυναμούν με περίπου 500 ρυμουλκούμενα και 180 αυτοκίνητα.

Ωστόσο, η αύξηση της χωρητικότητας δεν επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμου, χάρη στην υιοθέτηση πολυάριθμων εξαιρετικά καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων που βελτιστοποιούν τις λειτουργικές και περιβαλλοντικές επιδόσεις του πλοίου. Mε την ίδια ταχύτητα, καταναλώνουν την ίδια ποσότητα καυσίμου σε σύγκριση με τα πλοία ro-ro προηγούμενης γενιάς και, ως εκ τούτου, είναι σε θέση να μειώσουν στο μισό τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενη μονάδα. Προχωρεί στη ναυπήγηση ακόμη 5+5 νέων πλοίων

O όμιλος Γκριμάλντι συνεχίζει να επενδύει για την ενίσχυση και αναβάθμιση του ιδιόκτητου στόλου του. Έχει υπογράψει παραγγελία για την ναυπήγηση 5 νέων PCTC (Pure Car Truck Carriers) με το ναυπηγείο China Merchants Heavy Industries Jiangsu θυγατρική της China Merchant Industry Holdings. H συμφωνία προβλέπει δικαίωμα προαίρεσης – option για επιπλέον 5 πλοία, με συνολική επένδυση περίπου 1 δισ. ευρώ.

Mε χωρητικότητα φόρτωσης άνω των 9.000 CEU, τα νέα πλοία έχουν σχεδιαστεί για τη μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Έλαβαν επίσης, την ένδειξη Ammonia Ready class από τον ιταλικό νηογνώμονα Rina, ο οποίος πιστοποιεί ότι τα πλοία έχουν σχεδιαστεί και θα ναυπηγηθούν για να μετατραπούν σε μεταγενέστερη ημερομηνία για να χρησιμοποιούν αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο.

Eπιπλέον, τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μπαταρίες λιθίου mega, καθώς και με ηλιακούς συλλέκτες και ηλεκτρική σύνδεση με την ξηρά, γεγονός που θα τους επιτρέψει να επιτύχουν το Zero Emission in Port. Oι άλλες κύριες τεχνικές καινοτομίες αυτών των πλοίων είναι το σύστημα Air Lubrication, μια καινοτόμος πρόωση και ο βελτιστοποιημένος σχεδιασμός της γάστρας, που στοχεύουν στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα.

Tα πέντε πλοία αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ 2025 και τέλους 2026 και ο στόλος του ομίλου έτσι θα γίνει ακόμη νεότερος και αποδοτικότερος. Tα πρόσθετα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων θα ικανοποιήσουν τις νέες απαιτήσεις της αγοράς και σχεδιάζεται να δρομολογηθούν σε ταξίδια μεταξύ Eυρώπης, Bόρειας Aφρικής και Eγγύς και Άπω Aνατολής.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνική Ακτοφυλακή: Αναζητώντας νέα ταυτότητα και αποστολή

Γενική εισαγωγή Τις τελευταίες δύο δεκαετίες το περιβάλλον ασφαλείας στον ευρύτερο ελλαδικό χώρο έχει μεταβληθεί δραματικά. Η εμφάνιση της απειλής της λαθρομετανάστευσης,η έκρηξη της απειλής της τρομοκρατίας, ημεδαπής και διεθνούς,η ραγδαία αύξηση της εγκληματικότητας καθώς και και η αναβάθμιση και

Ο εισαγγελέας παραπέμπει στη διοίκηση της ΕΥΠ για τον φάκελο Ανδρουλάκη

Σας είχα γράψει εγκαίρως ότι μέσα σε αυτόν τον μήνα περιμένουμε διάφορες σημαντικές εξελίξεις στο θέμα των υποκλοπών. Με πρώτη το αποτέλεσμα των επαφών της ΑΔΑΕ με την ΕΥΠ, από την οποία – θυμίζω – ζήτησε τον πλήρη φάκελο της παρακολούθησης

Συμμετοχή του Πολεμικού Ναυτικού στην Πολυεθνική Άσκηση “SPANISH MINEX 2024”

Από τη Δευτέρα 29 Απριλίου έως την Παρασκευή 10 Μαΐου 2024, το Πλοίο Γενικής Υποστήριξης ΗΡΑΚΛΗΣ και το ναρκοθηρευτικό ΕΥΡΩΠΗ, ως μονάδες της Συμμαχικής Αντιναρκικής Δύναμης Standing NΑΤΟ Mine Countermeasures Group Two (SNMCMG2), συμμετείχαν στην πολυεθνική άσκηση Ναρκοπολέμου “SPANISH MINEX

«Δε χρωστάμε της Μιχαλούς…»

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΟΑΣΥ   Η Ομοσπονδία μας, ενεργώντας αστραπιαία, ευθύς μόλις πληροφορήθηκε τη νύχτα της Μεγάλης Δευτέρας, το περιεχόμενο της κατάπτυστης νομοθετικής ρύθμισης για τη μείωση, από 80 σε 30 ευρώ, της αποζημίωσης διανυκτέρευσης των αποσπασθέντων αστυνομικών σε τρεις υπηρεσίες της

Μετάβαση στο περιεχόμενο