Τα social των πολιτικών αρχηγών και οι εκλογές – Ποια και πώς τα χρησιμοποιούν

Τα social media παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση πλέον της κοινής γνώμης, καθώς ιδιαίτερα στις μικρότερες ηλικίες τα ποσοστά όσων ενημερώνονται με αυτόν τον τρόπο είναι πολύ υψηλότερα από εκείνα που βλέπουν τηλεόραση.

Τα social media παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση πλέον της κοινής γνώμης, καθώς ιδιαίτερα στις μικρότερες ηλικίες τα ποσοστά όσων ενημερώνονται με αυτόν τον τρόπο είναι πολύ υψηλότερα από εκείνα που βλέπουν τηλεόραση. Συνεπώς, τα κόμματα και οι πολιτικοί αρχηγοί χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως βασικό μέσο μετάδοσης της πολιτικής τους δράσης και των πολιτικών μηνυμάτων τους, έχοντας επιτελεία που εργάζονται στη διαχείριση των social media. Στο πλαίσιο αυτό έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η ακτινογραφία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης του πρωθυπουργού και του βασικού του αντιπάλου Αλέξη Τσίπρα, αλλά και του τρόπου με τον οποίο τα χειρίζονται για να μεταφέρουν το μήνυμά τους.

Το πιο «παραδοσιακό» μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι το Facebook. Οι χρήστες του, αναμφίβολα, είναι μέσης και μεγαλύτερης ηλικίας, και ο τρόπος χρήσης του είναι ο πιο «κλασικός». Εκεί, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει 372.000 followers και η παρουσία του είναι σχεδόν καθημερινή ήδη πριν από τις εκλογές του 2019. Βίντεο με προσωπικά μηνύματα αλλά και προβολή του κυβερνητικού έργου είναι οι πιο συνήθεις αναρτήσεις του, οι οποίες συγκεντρώνουν, συνήθως, περισσότερα από 5.000 likes, τα οποία ανά περίσταση μπορούν να φτάσουν και τις 15.000, ανάλογα με το θέμα.

Ο Αλέξης Τσίπρας ακολουθείται στο Facebook από 480.000 followers, και η παρουσία του είναι επίσης συχνή, συγκεντρώνοντας και αυτός ανά περίσταση από 5.000-6.000 έως 15.000 likes.

Στο Instagram, το κατ’ εξοχήν μέσο κοινωνικής δικτύωσης της νεολαίας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αριθμεί 324.000 followers έναντι 108.000 του Αλέξη Τσίπρα.

Η αναλογία δείχνει πως ο πρωθυπουργός διαθέτει περισσότερους ενεργούς χρήστες στο προφίλ του, τουλάχιστον όσον αφορά τη διάδραση με τις αναρτήσεις του.

Ενδιαφέρον έχει το Instagram, το οποίο αποτελεί κατ’ εξοχήν το μέσο κοινωνικής δικτύωσης της νεολαίας. Εκεί ο πρωθυπουργός αριθμεί 324.000 followers έναντι 108.000 του Αλέξη Τσίπρα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εστιάζει στο συγκεκριμένο μέσο σε πιο προσωπικές αναρτήσεις, όπως, για παράδειγμα, κάτι που σχετίζεται με την οικογένειά του, αλλά και σε διαφορετικού τύπου φωτογραφίες από τις συναντήσεις του εντός και εκτός Ελλάδος. Το συγκεκριμένο μέσο αποτελεί, όπως φαίνεται από τη διάδραση, βασικό επικοινωνιακό «εργαλείο» του πρωθυπουργού, καθώς οι αναρτήσεις του ξεπερνούν συχνά τα 15.000 likes, ενώ πολλές έχουν φτάσει και τα 40.000. Με λιγότερους followers, που φτάνουν τις 108.000, ο Αλέξης Τσίπρας συγκεντρώνει περίπου γύρω στις 5.000 θετικές αντιδράσεις ανά δημοσίευση στο Ιnstagram. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, επίσης, επιλέγει για το μέσο πιο προσωπικές αναρτήσεις, όπως η τελευταία που έκανε παίζοντας ποδόσφαιρο στην Αστυπάλαια με παιδιά κατά τη διάρκεια της θερινής του ανάπαυλας.

Στο Twitter, οι followers του Αλέξη Τσίπρα είναι περισσότεροι, καθώς έχει 628.000 –τους περισσότερους από οποιοδήποτε άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης– έναντι 373.000 του κ. Μητσοτάκη. Το συγκεκριμένο μέσο έχει και τα πιο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, καθώς είναι γρήγορο, στηρίζεται στην ατάκα και δεν έχει «χώρο» για μακροσκελείς αναλύσεις.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήδη, οφείλουμε να παραδεχτούμε, κερδίζουν συνεχώς έδαφος ως μέσο επικοινωνίας και είναι βέβαιο πως στην τελική ευθεία για τις εκλογές θα αποτελέσουν βασικό εργαλείο της πολιτικής αντιπαράθεσης και της έκφρασης θέσεων των πολιτικών αρχηγών.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ: Ο Δένδιας παραδίδει τα στρατιωτικά νοσοκομεία στους ιδιώτες

Παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο για τα υγειονομικά θέματα των Ενόπλων Δυνάμεων στη Βουλή, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας επιχείρησε να εμφανίσει ένα «σχέδιο σωτηρίας» για τα στρατιωτικά νοσοκομεία. Ωστόσο, μια προσεκτική ανάγνωση των αλλαγών που προωθούνται αποκαλύπτει μια διαφορετική πραγματικότητα:

Δεξαμενόπλοια: Ασφαλιστικά παίγνια της Ρωσίας με σύμμαχο την Ινδία

Στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου προς την Ινδία φαίνεται να εστιάζεται το ενδιαφέρον αρκετών ασφαλιστικών εταιρειών της Ρωσίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters, επιπλέον τρεις ρωσικές ασφαλιστικές εταιρείες υπέβαλαν πρόσφατα αίτηση στην Ινδία για να παρέχουν ασφαλιστική κάλυψη σε δεξαμενόπλοια

Η νέα μόδα στις Βρυξέλλες: Γράφουμε γράμματα στον Άγιο Βασίλη

Γιώργος Σκορδίλης Θα μπορούσε να είναι ανέκδοτο, αν δεν ήταν τόσο αποκαλυπτικό της ευρωπαϊκής πολιτικής κουλτούρας. Ευρωβουλευτές, φορώντας τον μανδύα της ηθικής αυστηρότητας, ζητούν από τον Κυριάκο Μητσοτάκη να σταματήσει (!) τις πωλήσεις ελληνικών πλοίων σε ρωσικά συμφέροντα. Κι όλα

Κικίλιας : Ανοιχτό το ενδεχόμενο εκπτωτικών μειώσεων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τις οικογένειες και στα ταχύπλοα

«Στόχευσή μας είναι να μην είναι πολυτέλεια για την ελληνική οικογένεια να ταξιδέψει στα νησιά» υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας Για το ενδεχόμενο μειώσεων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια μέσα από τις μειώσεις των λιμενικών τελών που εξαγγέλθηκαν προ ημερών, μίλησε ο υπουργός Ναυτιλίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο